Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mieheni mielestä loinen :( Itkettää

Vierailija
29.11.2013 |

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Sanoin, että kyllä mä olen menossa töihin kun lapset ovat isompia. Sanoin, että tuntuu pahalta kun hän pitää minua loisena. Kasvatan kolmea yhteistä lastamme kotona ja olen mielestäni vielä hyvä ja sydämellinen äiti. En ole itkenyt aikoihin näin paljon. On tosi loukattu olo. Mies sanoi että ei hän minua suoraan loiseksi kutsunut. Täysin tunteettomasti, kovalla ja jäykällä äänellä. Minä itken tänään itseni uneen :(

Kommentit (220)

Vierailija
201/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvää lienee, että hän on tavannut naisen, johon on ainakin ihastunut. Nyt vertaa teitä kahta sen toisen eduksi ja ihmettelee miten on tuollaisen mennyt ottamaan ja vielä lapsetkin tehnyt. Toisessa naisessa kiinnostaa esim. keskustelu ja menestys.

Itse en olemitään mieltä asiasta, mutta yritin vain eläytyä miehen ajatuksiin kertomasi perusteella.

Teidän suhteen saattaa käydä kummin vain, eli ero tai ei. Se toinen nainen johon sinua verrataan ei välttämättä ole edes kiinnostunut miehestäsi.

Vierailija
202/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:58"]

No, mä käyn töissä, hoidan lapsia (vuorotyö) eivät ole olleet siis päiväkodissa, harrastan omia juttuja ja hoidan kotia. Minulta se käy kyllä, mutta ymmärrän toki sua ja ymmärrän miestäsikin..

[/quote]

Öö, en ole ap. Ihmettelen vain mitä tällä viestilläsi yrität viestittää? Että työssäkäyvänä ihmisenä onnistut hoitamaan lapsesi niin ettei heillä tarvitse mennä päivähoitoon ja kyllä tähän nyt ap:llakin pitäisi kyetä???

Minäkin olen vuorotyössä ja mies käy päivätyössä. Kyllä meillä lapset silti joutuu päiväkodissa käymään. Toinen vaihtoehto olisi jättää lapset yksin kotiin kun minä ja mies ollaan töissä. Mun työpaikalla työntekijät ei sanele mitä työvuoroja kykenevät perheen sisäisistä syistä johtuen tekemään. Kyllä ne työvuorot päättää esimies. Kai mun sitten pitäisi mennä saunan taakse ja ampua itseni kun en kykene hoitamaan työssäkäyntiä niin ettei lapsia tarvitse viedä päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:14"]

Päiväkodin lastenhoitaja ei hoida 5:ttä alle kouluikäistä ;) Lapsille tulee ruoka päiväkotiin valmiina, kuten myös puhtaat vaatteet. Työssäkäyvien koti ei sotkeennu kuten kotonaolijoiden, ja he hoitavat omia lapsiaan ehkä 2-5 tuntia päivässä. Lapset saavat ruuat ja ulkoilut päiväkodissa.

T. töissä lepäämässä käyvä äiti.

[/quote]

No höpsis. Pyykkiä ja siivottavaa riittää samaan malliin, koska lapset saavat sotkun ja epäjärjestyksen aikaan minuutissa. Pyykkiä on jopa enemmän kuin kotona ollessa, koska hoidossa vaihdetaan sotkuvaatteet herkemmin kuin kotona. Mikä päiväkoti tarjoaa lapsille puhtaat vaatteet? Kyllähän ne kotoa hoidetaan, vanhemmat hoitavat kuravaatteetkin puhtaiksi.  Aamupalaa ja lounasta ei tarvitse tehdä arkisin, mutta eipä tuohon muutenkaan aikaa pala. Kun meillä oli 3-perhehoitaja, jouduin valmistelemaan nuo aamiaiset, välipalat ja lounaatkin. Lisäksi ovat kulkemiset hoitoon ja kotiin. Kyllä ne esimerkiksi meillä vastasivat ulkoilua.  Ja viikonloput, lomat ja muut vapaathan ollaan kotona. Kotimamma ehtii hoitamaan huusholliakin lasten kanssa olemisen lomassa.

[/quote]

No kysehän olikin siitä ettei sen pk:n tädin tarvitse sitä pyykkiä pestä eikä ruokia väsätä. Pk:n täti pääsee helpommalla.

Vierailija
204/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:24"]

Lapset ovat vielä alle kouluikäisiä mutta vanhin menee syksyllä kouluun. Kiitos teille kommenteista! Hän lisäsi "Tiedän ettet makaa koko päivää telkkarin edessä mutta muut naiset tekevät neljä kertaa enemmän. Hoitavat kodin, lapset ja käyvät töissä. Ja nauttivat työstään ja haluavat toteuttaa itseään. Toiset vain loisivat koko elämänsä." :(

[/quote]

Täytyy myöntää, että tuossa kohdassa lähtisin töihin. Tosin lähtisin myös kyseisestä avioliitosta.

Kaverin avokki puhui vuosia tuollaista. Sitten, kun hän meni töihin, niin sekään ei kelvannut, koska hän "ei ollut koskaan kotona". Joten ei se valittaminen ja morkkaaminen välttämättä johdu lainkaan kohteen tekemisistä ja olemisista vaan sanojan omista ongelmista.

Vierailija
205/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti hieman ylipainoinen pulla. Miehellä taitaa olla nuori ja nätti kiikarissa ja sinä olet jaloissa. :)

Vierailija
206/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:21"]

Niin ja mites ne äidit, jotka tekevät normaalia työtä ja lisäksi hoitavat lapset, ovatko he niinkuin tuplatyössä? [/quote]

Miten tällainen kuvio on mahdollinen? Minulla on kokemusta useastakin työpaikasta, joita pidän normaaleina, eikä yhteenkään niistä ole voinut lapsia ottaa mukaan. Aina on joku muu hoitanut lapseni silloin, kun minä olen ollut töissä.

Lisäksi: kun lastenhoitaja hoitaa minun lapsiani, hän on töissä ja saa siitä palkkaa. Miksi ihmeessä se sama hoitotyö muuttuu ei-työksi sen mukaan, kuka sitä tekee?

[/quote]

Lastenhoitaja hoitaa useampia lapsia kerralla kuin tyypillinen kotiäiti. Kyllä kotiäidinkin työ on työtä silloin, kun helmoissa pyörii vaikkapa viisi alle kouluikäistä.

[/quote]

Mielestäsi siis määrä ratkaisee. Mitenkäs, kun kotiäiti ei kuitenkaan saa työstään palkkaa, saati eläkettä, vaikka niitä alle kouluikäisiä lapsia olisi viisi? Toisaalta: lastenhoitaja saa palkkaa, vaikka hoitaisi vain yhtä tai kahta lasta.

Vierailija
207/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:18"]

No selvää lienee, että hän on tavannut naisen, johon on ainakin ihastunut. Nyt vertaa teitä kahta sen toisen eduksi ja ihmettelee miten on tuollaisen mennyt ottamaan ja vielä lapsetkin tehnyt. Toisessa naisessa kiinnostaa esim. keskustelu ja menestys.

Itse en olemitään mieltä asiasta, mutta yritin vain eläytyä miehen ajatuksiin kertomasi perusteella.

Teidän suhteen saattaa käydä kummin vain, eli ero tai ei. Se toinen nainen johon sinua verrataan ei välttämättä ole edes kiinnostunut miehestäsi.

[/quote]

"Toisen naisen" olet nyt itse vetänyt jostain, joten pelkkää sun fantasiaa se. Kiva kun ihmiset alkavat esittämään jotain ihan tuulesta temmattua "faktoina".

Voi olla, että ap:n työssäkäyvä mies (ilmeisen alkeellinen otus kun on) keskustelee työkavereiden kanssa, joiden vaimot töissä. Sitten tälle alfalle tulee hirveä alemmuuskompleksi, kun oma vaimo "vain kotona". Puhutaan vuosituloista, omista ja puolison ja siitä, mihin niitä rahoja laitetaan. Siinä skabassa ap:n ukko on siis auttamattoman heikoilla, kun ei ole hyvätuloista naista itsellään.

Mutta ehkä siinä vaiheessa, kun ovat työntäneet maailmaan lapsia kolme kpl. tämän miehen, "luomakunnan" kunkun, päässä olisi pitänyt hälytyskellot soida muutaman kerran, jos raha on noin keskeinen juttu.

No mene ja tiedä. Ap:lle voimia. Ja jos edellisen vision osuukin oikeaan - miehellä on varsin mukava tulevaisuus tiedossa kolmine elareineen ja hihassa uranainen, jonka biokello tikittää hullun lailla "yhteisen" rakkaushedelmän perään.

Vierailija
208/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ketjun aloittaja eli arvon ap ole tullut enää jatkamaan keskustelua?

Oliko tämäkin vain provo? Jos oli, niin helvetin typerä. Jos taas ei ollut, niin sääliksi käy ap:n miestä, kun on noin tyhmän ja laiskan vaimon erehtynyt naimaan.

Vierailija
209/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap parka! Kyllä olet saanut hirveät määrät asiattomia kommentteja. Tietenkin miehesi on hölmö, kun tuollaista päästää suustaan! Itsekin olen hoitanut lapsiamme kotona useamman vuoden. Se oli todella raskasta, kun lapsia oli useampi pienellä ikäerolla. Kävin satunnaisesti silloinkin töissä, ja se oli kyllä lepoa. Nyt, kun lapset ovat isompia, ja ovat jo kaikki koulussa, on taas paljon enemmän voimia panostaa töihin. Lasten harrastusrumba, kotityöt, työkiireet jne. vievät paljon aikaa, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava, että kotona oleminen pienten lasten kanssa oli raskaampaa!

Vierailija
210/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:51"]

Kun ex aalkoi puhua mulle tollasia, oli pedannut eron jo valmiiksi. Sori, mutta oma kokemukseni on se, ettei toinen on jo tehnyt päätöksensä kun alkaa noin kuvottavaa tekstiä päästämään suustaan.

Voimia ap. Miehesi on sika.

[/quote]

Tää on niin hyvä pointti toi väite että kun ero on toiveena niin käyttäytyy tuolla tavalla. Mutta miten on, onko muita tilanteita milloinka ihminen voi tulla  tolla tavalla hulluksi? Tuttavan mies on ollut hyvin pitkään aivan pist off asennossa. Jo montaa vuotta. Mitään hyvää ei näe missään ja valittaa vaan jatkuvasti ja yrittää ehkä mielestäni alistaakin. Ihmettelen suuresti kuinka jaksaa sen tyypin kanssa. Aikaisemmin se ukko oli niin rauhallinen ja iloinen mutta nykyään on niinkuin riivattu jatkuvasti. Jos olisi ollut avioero aikeita niin kait se olis jo lähtenyt tässä vaiheessa. Tulee vaan mieleen että mitäs jos se onkin ikäkriisi joka painaa. Hormoonitasot hupenee niilläkin. 

Vierailija
211/220 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asiat ei ole mitattavissa rahassa.

Vierailija
212/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toistaiseksi lapseton ja kotiäidiksi ryhtyminen on aina tuntunut ajatuksena vieraalta, mutta nämä kommentit saavat kyllä minutkin puolustuskannalle... Kauhean tuomitsevaa ja riidanhakuista porukkaa täällä puolin ja toisin. Tuskin kukaan täällä on sen täydellisempi ihminen kuin muutkaan. Enkä muuten yhtään ihmettele ettei ap ole palannut kommentoimaan kun eihän sillä olis mitään väliä mitä se sanois, lokaa lentäis niskaan joka tapauksessa. :D

Vierailija
213/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:11"]

Mielestäsi siis määrä ratkaisee. Mitenkäs, kun kotiäiti ei kuitenkaan saa työstään palkkaa, saati eläkettä, vaikka niitä alle kouluikäisiä lapsia olisi viisi? Toisaalta: lastenhoitaja saa palkkaa, vaikka hoitaisi vain yhtä tai kahta lasta.

[/quote]

Tjaa, en tiedä miten paljon tunnet työelämää, mutta ainakin minun kokemukseni mukaan työn määrä on oleellinen tekijä siinä, montako työntekijää palkataan. Yleensä esimerkiksi perhepäivähoitajille pyritään hankkimaan riittävä määrä hoidettavia, jotta perhepäivähoitaja kannattaisi palkata. Satunnaisesti toki voi olla hoidettavana vain pari lasta, samoin kuin kaupan kassalla voi olla päivä, jolloin asiakkaita käy vain kourallinen. Silti maksetaan palkkaa, koska työsopimus. Mutta kukaan tuskin palkkaisi kaupan kassaa, jos asiakkaita olisi jatkuvasti vain muutama per päivä, ja kukaan tuskin palkkaisi hoitajaa, jos lapsia olisi vain kaksi hoidettavana.

Vierailija
214/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alkaa vituttamaan kun peräsuoli pitkällä painat töitä ja tilipäivänä kun maksat laskut ei rahaa jää juuri mitään, lainan lyhennykset, bensat ym. Kauppaankin menee rahaa ihan helvetisti vaikka kuinka yrittäisi katsella tarjouksia vertailla hintoja.

Ymmärrän ettei lasten kanssa ole helppoa olla aina ja haluisin ettei hoitoon tarvitsisi viedä, mutta meillä muijan on lähdettävä töihin vuoden vaihteessa, ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
215/220 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se rahapulakaan auta asiaab

neikä suhteissa yleensäkään. Joten on sekin yks pointti. Mutta tartteeko ilkeeksi heittäytyä? Voihan sitä puhua normaalisti asioista. 

Vierailija
216/220 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:49"]

Kyllä se alkaa vituttamaan kun peräsuoli pitkällä painat töitä ja tilipäivänä kun maksat laskut ei rahaa jää juuri mitään, lainan lyhennykset, bensat ym. Kauppaankin menee rahaa ihan helvetisti vaikka kuinka yrittäisi katsella tarjouksia vertailla hintoja.

Ymmärrän ettei lasten kanssa ole helppoa olla aina ja haluisin ettei hoitoon tarvitsisi viedä, mutta meillä muijan on lähdettävä töihin vuoden vaihteessa, ei ole vaihtoehtoja.

[/quote]

En tosiaan käsitä  vali-vali tyyppejä, joilla ei ole sen vertaa järkeä päässä, että niitä lapsia ei tosiaan kannata duunata "monikossa", jos on vähänkin sellainen tunne, ettei talous kestä.

Vierailija
217/220 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:46"]

[/quote]

Tjaa, en tiedä miten paljon tunnet työelämää, mutta ainakin minun kokemukseni mukaan työn määrä on oleellinen tekijä siinä, montako työntekijää palkataan. Yleensä esimerkiksi perhepäivähoitajille pyritään hankkimaan riittävä määrä hoidettavia, jotta perhepäivähoitaja kannattaisi palkata. Satunnaisesti toki voi olla hoidettavana vain pari lasta, samoin kuin kaupan kassalla voi olla päivä, jolloin asiakkaita käy vain kourallinen. Silti maksetaan palkkaa, koska työsopimus. Mutta kukaan tuskin palkkaisi kaupan kassaa, jos asiakkaita olisi jatkuvasti vain muutama per päivä, ja kukaan tuskin palkkaisi hoitajaa, jos lapsia olisi vain kaksi hoidettavana.

[/quote]

Tsiisus tätäkin logiikkaa. Lapsella pitää olla hoitaja, vaikka olisi vain yksi lapsi. Ei ne asiat "itsestään" hoidu, vaikka joku pullamössö on kaiken eteensä saanut valmiina. Näköjään.

Vierailija
218/220 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:46"]

[/quote]

[/quote]

Tsiisus tätäkin logiikkaa. Lapsella pitää olla hoitaja, vaikka olisi vain yksi lapsi. Ei ne asiat "itsestään" hoidu, vaikka joku pullamössö on kaiken eteensä saanut valmiina. Näköjään.

[/quote]

Jos on yksi lapsi, sille etsitään hoitaja, jolla on jo muitakin hoidettavia. Totta kai yksikin lapsi on hoidettava, mutta on taloudellisesti aika järjetöntä sitoa vain yhden lapsen hoitoon yksi aikuinen.

Vierailija
219/220 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen miettii kyllä "taloudellisesti" ja "yhteiskunnan kannalta"! Olette kyllä tosi uskollisia järjestelmällenne! Sosialistiset juurenne kasvaa rehottavat.

Mukavaa elämää! Onneksi en asu siellä.

Vierailija
220/220 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:00"]

Suomalainen miettii kyllä "taloudellisesti" ja "yhteiskunnan kannalta"! Olette kyllä tosi uskollisia järjestelmällenne! Sosialistiset juurenne kasvaa rehottavat.

Mukavaa elämää! Onneksi en asu siellä.

[/quote]

Pahin solvaus näille keskiluokkaisille koksuille väittää niitä sosialisteiksi. Auts!