Minä en ymmärrä miten te hankitte ne kivitalot, veneet ja katumaasturit.
En ymmärrä, niitä näkee kaikenlaisilla idioottilekoilla saapastahvoillakin, joista ei uskoisi jos ei näkisi omin silmin. Kiroilevatkin niin kuin yläasteikäiset. Miksi minä sivistynyt, tasainen ja hyväkäytöksinen olen jäänyt työttömäksi oleilemaan pikku yksiöön elämään yhteiskunnan almuilla. Kyllä minäkin yritin, mutta kukaan ei vaan koskaan ymmärtänyt minua. Jotkut kyllä pitivät ihan potentiaalisena, mutta eivät halunneet vastaanottaa esim. antamalla työtä, vaan ajattelivat että "joku muu huolii", "urasi syntyy jossain muualla". Siis tavallaan minuun on uskottu, mutta ei sitten tosihetkellä missään päästetty eteenpäin. Miksi nuo kiroilevat saapastahvot ovat sitten menestyneet elämässä, vaikka voisi luulla että heitä nyt ei ainakaan kukaan halua lähelleen? Toki osa voi olla yrittäjiä, mutta kyllä jokaisella yrittäjälläkin on sidosryhmiä, joiden kanssa ollaan tekemisissä.
Kommentit (126)
Töissä käynti ja luottotiedot lienevät tässä avainsanoja.
Olen pohtinut samaa. Vaimo ehkä lähihoitaja, mies myöskin vastaava. Omakotitalo, uusi auto jne. Kai sitä velkaa sitten saa.
peritty. Lainarahalla, vanhemmat takaajina, tai jopa antaneet pesämunan, häälahjoiksi annetaan taloja, jotkut antaa lukio-ikäisille lapsilleen autoja, jne.
Vanhemmila yritys, johon poika otetaan vakityöhön. Ei se sen kummepaa ole. Tai sedällä, ukilla, isän serkulla, jne. Suhteet, suhteet. Jos oot syntyny vanhemmalle joka on antisosiaalinen, se todella torpedoi omatkin haaveet ainakin vähän....
mun kaveri sai vanhemmiltaan kaksion pk-seudulta. Meni yhteen miehen kaa, jolla myös oma kaksio. Möivät ne ja ostivat sen rahan avulla ok-talon.
Kaikki muut myös saaneet vanhemmilta lahjoiksi.
Pankit antavat aika anteliaasti, suorastaan vastuuttomasti, lainaa. Suomessahan on yksi Euroopan pahimmista pienituloisten velkaantumisasteista.
AlfaUrosten maailma nääs. Hyväveli jeesaa jossei papan rahat riitä. Ja velkaahan ei tarvitse maksaa takaisin.
Pääasia että luuserinyhveröitkupillit saa kadehtia.
tuttu saanu ilmaseks vanhemmiltaan kesämökin ja auton. Mikäs siinä olessa.....
Käytiin koulua kun muiden mielestä se oli nössöä.
Opiskeltiin köyhinä kun muiden mielestä oli kiva mennä duuniin tai olla vaan.
Säästettiin ja ostettiin yksiöt, sitten yhteinen kolmio. Säästettiin ja nyt on se kivitalo.
Muiden mielestä oli kiva asua vuokralla kun ei halunneet ”pankin orjiksi”
Saatiin hyvät työpaikat, painettiin duunia, edettiin ja saatiin ylennyksiä.
Muiden mielestä oli tyhmää tehdä duunia vapaa-aikana tai vastata sähköpostiin viikonloppuna.
Meillä on nyt se vene ja kivitalo ja molemmilla kiva kärry.
Muut ihmettelee millä ne on hankittu.
Jos on vakityö ja kykyä säästää, niin lainaa suorastaan tuputetaan. Mekin olisimme saaneet 16t säästöillä ja vajaan 5000e:n nettotuloilla 300t lainaa (vastavalmistuneina, toisella vakityö). Otettiin kyllä vain puolet tuosta, myöhemmin kun opintolainat oli maksettu otettiin lisäksi mökkilaina. Ja autokin on lainarahalla, silloin 4v vanha.
Nythän periaatteessa kannattaakin ottaa lainaa. Meilläkin oli auton hinnan verran säästössä, mutta kun lainan sai nollakorolla, otimme sen ja laitettiin säästöt rahastoon, joka viidessä vuodessa tuottanut paljon enemmän kuin mitä autolaina käsittelykulut ovat olleet.
Kirjoitit ap että noilla mainitsemillasi muilla on "menestystä elämässä". Suosittelen tarkistamaan elämänarvosi uudelleen, jos pelkät uudet pelit ja vehkeet kertovat menestyksestä. Pelkkää roinaa ja rompetta se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Pankit antavat aika anteliaasti, suorastaan vastuuttomasti, lainaa. Suomessahan on yksi Euroopan pahimmista pienituloisten velkaantumisasteista.
Tässähän se vastaus useimmissa tapauksissa on. Perinnöt sitten lisänä. Edelliset polvet tekivät työtä ankarasti, moraali sen suhteen oli toisenlaista ennen tulonsiirtojen kultakautta eli nykyaikaa.
Yrittämällä! Olen 52 ja jouduin työttömäksi hyvästä duunista. Päätin menestyä itse. Opiskelin vuoden miten tehdä rahaa. Nyt sitä tulee hyvin vähällä panoksella.
Opettele jotain sellaista mitä muut eivät osaa...
Suurin osa ensin opiskelee ja pääsee sitten töihin. Saadaan palkkaa ja säästetään. Ostetaan lainalla yksiö jostain lähiöstä. Pariudutaan jonkun kohtalotoverin kanssa ja ostetaan rivari. Käydään edellen töissä, säästetään, otetaan lisää velkaa, jota sitten maksellaan.
Kun tuota tylsää rutiinia on toistettu pari- kolmekymmentä vuotta, on kasassa mainitsemasi kivitalo, vene ja katumaasturi. Jälkimmäiset viimeistään, kun on keski-iässä saatu perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittämällä! Olen 52 ja jouduin työttömäksi hyvästä duunista. Päätin menestyä itse. Opiskelin vuoden miten tehdä rahaa. Nyt sitä tulee hyvin vähällä panoksella.
Opettele jotain sellaista mitä muut eivät osaa...
Miten sitä opettelee, jos kukaan muukaan ei osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se vastaus useimmissa tapauksissa on. Perinnöt sitten lisänä. Edelliset polvet tekivät työtä ankarasti, moraali sen suhteen oli toisenlaista ennen tulonsiirtojen kultakautta eli nykyaikaa.
Keskiverto perintö on nykyisin 107.000€ ja sillä on useimmiten useampia jakajia. No, voihan sillä jostain muuttotappioalueelta vanhan kivitalon, vanhan auton ja soutuveneen saada.
Kotitalouksilla on paljon velkaa. Osa saa myös vanhemmiltaa lahjoja ja perintöä.
Kysymyksesi taitaa kuitenkin oikeastaan olla: miksi sinä et työllisty ja muut työllistyvät?
Ei nykyään enää yritetä tehdä mitään tuottavaa, rakentavaa, sivistynyttä ja fiksua. Ei sellaisella ansaitse rahaa.
Suurin osa rahasta ansaitaan nykyään hyväksikäyttämällä muita. Rosvotaan kaikkialta mistä voidaan, etsitään aina vain uusia uhreja joiden selkänahasta voidaan rahoja repiä. Tuota liiketoimintaperiaatetta noudattavat kaikki organisaatiot: julkiset, kansalaisjärjestöt, yksityisyritykset,...
Joten tietenkään sinua ei ole palkattu töihin, tietenkään et ole ansainnut rahaa. Sinä olet hyvätapainen.
Tietenkin se saapastahvo on ansainnut rahaa. Hän on pahatapainen. Röyhkeä, töykeä. Rosvo, sortaja, orjuuttaja.
Sortamalla ne asiat nykyään hoidetaan, rahat ansaitaan.
Jos nuorena opettelit tekemään hyvää niin tuomitsit itsesi köyhyyteen. Sinun olisi pitänyt opetella tekemään pahaa.
t. Köyhä elämämtapatyötön
PS. Kiva tuo käyttämäsi sana "saapastahvo" =)
Kun olin lapsi niin pelkästään toinen (boomer) vanhempi yleensä työskenteli ja se riitti siihen, että sai ison omakotitalon ja auton ja veneen.
Nyt ei riitä vaikka molemmat vanhemmat työskentelisi kahta eri työtä.
Mielenkiintoista kuinka maailma on muuttunut. Boomerit saivat asiat vähemmällä, nykyiset milleniaalit ja zoomerit saavat tapattaa itsensä työhön eikä saa lähellekään yhtä paljoa.
Vanhemmat auttaneet alkuun 90% tapauksista. Hyvin harva on alusta asti ansainnut jokaisen euron itse.