Hanna partasen mielestä ihmisen pitää syödä kolmen tunnin välein eli jatkuvasti
Kommentit (140)
Kolmen tunnin välein olisi:
Klo 6 aamulla aamupala , klo 9 aamulla brunssi, klo 12 päivällä lounas, klo 15 päivällä välipala, klo 18 päivällinen ja klo 21 iltapala.
Tässähän täytyisi palkata jo joku hovikokki huolehtimaan aterioiden valmistuksesta ja töissäkäyntikin voi käydä hankalaksi kun ruokailu keskeyttää jatkuvasti työnteon.
Vierailija kirjoitti:
Jos söisin 3 tunnin välein olisin ihan turvoksissa koko ajan ..
Zinc
Ei taida Parta Hanna tietää muista mitään. Vain itsestään.
zinc, sinulla ei riitä elämänhallinta eikä rahat terveelliseen ruokavalioon. Sekakäyttö ei auta asiaa.
Olen nähnyt usein miten ilkeästi kirjoittelet muista,haukut muita ja ensin aloitat ketjusi vähemmän sekaisilla soperruksillasi. Sitten kilahtaa. Voisitko pysyä kokonaan pois keskusteluista?
Kukaan ei naura kanssasi, sinulle nauretaan.
Mun mielestä vain 2-3 kertaa päivässä. Ja tuokin ruokailu keskittää noin kuuden tunnin aikaikkunaan. Pätkäpaaston hyödyistä voitte googlettaa. Ruokaa ei myöskään kannata mälvätä suussaan ihan mössöksi vaan jättää "sattumia" myös ruuansulatuselimistön hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut 22 kiloa pysyvästi omadilla. Ilmeisesti väärin laihdutettu.
Kun olen tavoitepainossani, meinaan paastota 16/8 pätkäpaastolla koko loppu elämäni, syöden vain 2-3 ateriaa päivässä.
Eli sun omadista ei voi sanoa, että väärin laihdutettu, mutta jos haluaa syödä useammin, niin sitten se on väärin?
Mä olen puputtaja, mutta mä olenkin ollut koko elämäni ihan normaalipainoinen ja olen jo 34-vuotias. Mutta ilmeisesti mun pitääkin nyt siirtyä pätkäpaastoilemaan tai syömään harvemmin, koska muuten mä lihon pakollakin.
Ja bonusshokkina voin kertoa, että en rajoita hiilareiden syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää syödä riittävän usein ettei pääse nälkä yllättämään. Sitten tulee vaan ahmittua ruokaa liikaa.
Näläntunteesta on kehitetty ihmisille valtava peikko. On ihan hyvä kokea nälkää ja opetella hallitsemaan syömistään.
Sanoi, että noin 3-5 tunnin välein, mutta tietääkseni oikea ruokaväli on noin 4 tunnin välein. Tätä teen itse. PIENIÄ annoksia 4 tunnin välein pitää verensokerit tasaisina, kun syö monipuolisesti ja ravinnerikasta ruokaa.
Ihan ehdotuksena: Mitäpä jos syötäis silloin kun oikeasti on nälkä. Vatsa kertoo kyllä kun on aika saada ravintoa.
Onko tuo linkin sisältö muutettu kun aloituksessa ap kirjoittaa kolmen tunnin välein mutta linkin sisällössä 3-5 tunnin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut 22 kiloa pysyvästi omadilla. Ilmeisesti väärin laihdutettu.
Kun olen tavoitepainossani, meinaan paastota 16/8 pätkäpaastolla koko loppu elämäni, syöden vain 2-3 ateriaa päivässä.Eli sun omadista ei voi sanoa, että väärin laihdutettu, mutta jos haluaa syödä useammin, niin sitten se on väärin?
Mä olen puputtaja, mutta mä olenkin ollut koko elämäni ihan normaalipainoinen ja olen jo 34-vuotias. Mutta ilmeisesti mun pitääkin nyt siirtyä pätkäpaastoilemaan tai syömään harvemmin, koska muuten mä lihon pakollakin.
Ja bonusshokkina voin kertoa, että en rajoita hiilareiden syömistä.
Ai niin, voin vielä lisätä, että vaikka pyrin saamaan arkiliikuntaa ja välillä jumppaan, niin en käy säännöllisesti juoksemassa tai salilla eli ette voi sanoa, että pysyn normaalipainoisena, koska liikun kuin hullu. :)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo linkin sisältö muutettu kun aloituksessa ap kirjoittaa kolmen tunnin välein mutta linkin sisällössä 3-5 tunnin?
Ei, vaan AP tahallaan vääristelee tuon H.P:n sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi, että noin 3-5 tunnin välein, mutta tietääkseni oikea ruokaväli on noin 4 tunnin välein. Tätä teen itse. PIENIÄ annoksia 4 tunnin välein pitää verensokerit tasaisina, kun syö monipuolisesti ja ravinnerikasta ruokaa.
Eli klo 06, klo 11, klo 15, klo 19 ja klo 23?
Mikään ateria ei siis ole kunnollinen vaan vähän pupeltamista jatkuvasti?
Kenen hermot kestää tollaista? Minä syön mielummin 1-2 ateriaa päivässä kunnolla, siten ethä vatsa tulee täyteen ja sulattelen/paastoan loput ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkin mukaan hanna partasen mielestä on hyvä syödä kolmen tunnin välein. Ei sitä oikein muuten voi tulkita.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ehdotuksena: Mitäpä jos syötäis silloin kun oikeasti on nälkä. Vatsa kertoo kyllä kun on aika saada ravintoa.
Tämä ei valitettavasti yleensä toimi niille joilla on vähänkään vaikeampi ylipaino-ongelma, saati jos on useaan kertaan laihduttanut ja lihonut takaisin. Nälänsäätely on todennäköisesti niin sekaisin, että joko nälkää ei tunneta vaan tulee suoraan matalasta verensokerista johtuva heikotus ja päänsärky vasta pitkän ajan päästä syömisestä, tai sitten nälkä on jatkuvasti.
Itselläni oli tuo että nälkä oli koko ajan. Mutta 42 kg laihdutusurakkani aikana opin, että nälkää ei tarvitse pelätä ja sitä voi sietää. Nälkä on vain kokoelma tietynlaisia tuntemuksia ja siihen liittyvää sisäistä puhetta, eikä sitä tarvitse "totella" sen enempää kuin minun on pakko lyödä turpaan joka kerta kun ärsyttävästä ihmisestä tulee mieleen että tekisi mieli niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo toimii, jos syö näin:
7.00 yksi leipä ilman lisukkeita
10.00 kaalisalaattia, keitetty kananmuna
13.00 puolikas porkkana
16.00 puoli lautasellista keittoa
19.00 100g jugurttipurkki, puoli desiä mustikkaa
22.00 lusikallinen raejuustoa
mieluummin syön 2-3 kertaa päivässä mahani täyteen hyvää ruokaa enkä vahtaa kaloreita tai määriä.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli klo 06, klo 11, klo 15, klo 19 ja klo 23?
Mikään ateria ei siis ole kunnollinen vaan vähän pupeltamista jatkuvasti?
Kenen hermot kestää tollaista? Minä syön mielummin 1-2 ateriaa päivässä kunnolla, siten ethä vatsa tulee täyteen ja sulattelen/paastoan loput ajasta.
En todellakaan syö klo 23 enää mitään. Syön noin 4 ateriaa päivässä, eikä niiden tarvitse olla tasantarkkaan 4 tunnin välein, mutta että noin 4 tunnin välein. Omat verensokerit pysyy hyvänä, eikä ole tullut tarvetta ahmia. Mulla meinaa ahmimishäiriö, joten tuollainen paastoaminen ja ähkyynsyöminen laukaisee ahmimiskohtaukset.
Ja kyllä mulla vatsa tulee täyteen pienimmistäkin annoksista, nyt kun on tottunut syömään pieniä annoksia. Ei tarvitse ähkyyn syödä.
Vierailija kirjoitti:
5h välein on parempi.
Niin, Hanna tuolla kertookin, että 3-5 tunnin välein syöminen on hyvä rytmi. Eli hänenkin mielstään tuo 5 h välein syöminen on oikein hyvä vaihtoehto. Sinulle se voi olla parempi tai jopa paras, jollekin toiselle sitten 3 tai 4 tunnin välein syöminen on parempi. Mutta tärkeintä on se säännöllisyys. Opetelkaa ihmiset lukemaan se lähtöteksit, älkää uskoko sokeasti näitä vauvapalstotrollien vääristelyjä. Ja yrittäkää myös ymmärtää se lukemanne ihan oikeasti, älkääkä alkako huutaa heti ensimmäisen kolmen sanan jälkeen, miten taas on toikin väärässä, kun minun mielestäni ainakin on ihan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkin mukaan hanna partasen mielestä on hyvä syödä kolmen tunnin välein. Ei sitä oikein muuten voi tulkita.
Hannan uuden kirjan Rytmidieetti lukeneena, 3-5 tuntia suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo toimii, jos syö näin:
7.00 yksi leipä ilman lisukkeita
10.00 kaalisalaattia, keitetty kananmuna
13.00 puolikas porkkana
16.00 puoli lautasellista keittoa
19.00 100g jugurttipurkki, puoli desiä mustikkaa
22.00 lusikallinen raejuustoa
mieluummin syön 2-3 kertaa päivässä mahani täyteen hyvää ruokaa enkä vahtaa kaloreita tai määriä.
:)
Siis eihän tuossa ylläolevassa listassa tule kaloreita täyteen kun alle 600? Joku anorektikko siellä kirjottaa?
Et sä hirveästi 600 kalorilla syö mahaasi täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Laillistettu ravitsemusterapeutti Hanna Partanen on kuullut saman tarinan useilta asiakkailtaan – ”tuntuu kuin syöminen hallitsisi minua enkä minä syömistä”.
Ravitsemusterapeutti kertoi jutussamme täsmäneuvon kierteen katkaisuun: säännöllisen ruokarytmin noudattaminen.
Käytännössä tasainen ruokarytmi tarkoittaa, että 3–5 tunnin välein syödään ateria tai välipala."
Jos et tuota saa muuten tulkittua kuin että Hanna Partasen (anteeksi, hanna partasen) mielestä on hyvä syödä kolmen tunnin välein, olet joko todella yksinkertainen tai sitten niin oman ruokafilosofiasi sokeiseman pyhän vihan valassa, ettet ole enää kykeneväinen ymmärtämään lukemaasi.
En avannut linkkiä joten en tiedä mitä hän kehottaa syömään mutta ei kolmen tunnin välein itselleni tarkoita ateriaa. Esim normaaliarkipäiväni voisi olla
Aamupuuro 7:30
Lounas 11:00
Välipalahedelmä 14:00
Ruokailu 17:00
Iltapala 20:00
Kolmen tunnin välein mutta ei isoa ateriaa enkä todellakaan pupella koko ajan jotain.