kylässä kaverilla vklna. Ruokaa ei tarjottu
Kävin kaupassa kyllä pari kertaa.
Eka iltana saatiin hiukan einesateriaa.
Lapsille oli ruokaa.
Olin nälässä.
En kehdannut ruveta kerjäämään muonaa.
Lähdin myös nälkäisenä pois...
Kommentit (110)
Ei tässä ketjussa ole kyse vieraanvaraisuudesta. Ei kukaan ole sanonut, etteikö se olisi emännän tehtävä huolehtia vierailleen tarpeeksi ruokaa. Tässä on kyse siitä, että jos emäntä ei ole tilanteen tasalla, joku on niin avuton, ettei saa itselleen syötävää vaikka käy kaupassa kaksi kertaa ostamassa kymmenillä euroilla ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:52"]
Jankuti-jankuti-jank .Tuttu tyyli, sut on tunnistettu :D
[/quote]
Väistämättä tulee mieleen, että tämä sama tyyppi aloittelee erilaisia viestiketjuja ihan vaan huulluudessaan provosoidakseen muita, ja kieltämättä siinä onnistuu kun esittää riman alapuolella olevaa idioottia. Vaikka onhan tämä sitä kyllä oikeastikin, ei kukaan voi olla muuta kuin tyhmä jos on tuollainen. Pelkkää jankuttamista, ja jos olisi totta, niin aivan totaalisen tyhmä kun ei saa ruokaa itselleen vaikka käy kahdesti kaupassa, vai muistitko sittenkään oikein. Kirjoittaminenkin on niin epäloogista, ei muista ja kuitenkin muistaa, ainakin tasan tarkkaan mitä lapset söi, mutta hei, sillä olikin nälkä joka vähän haittaa muistia. Jos nyt kuitenkin muistaisit ne pillerit sieltä purkista ihan suuhun asti ja niele ne alas saakka.
Itsekin ihmettelen,mikä avauksen tarkoitus on.Ehkä ap:n ystävä lukee tätä ketjua,tunnistaa tapauksen ja ymmärtää olla kutsumatat ap:ta enää yökylään. Tai sitten syöttää ruokaa suoraan suuhun,koska ap:n oma-aloitteisuus ei näköjään riitä syömiseen.
Nauran vedet silmissä tätä löperehtivää ja muistamatonta aloittajaa ja kiukkuisia palstalaisia. Tämä on just parasta AV:tä!
Et kai kuvitellut, että automaattisesti olet siellä täysihoidossa?
Minua otti päähän suunnattomasti, kun kaverini toi lapsensa minulle viikonlopuksi, eikä ostanut ruokaa heille. Olin köyhä opiskelija eikä mulla oikeasti ollut varaa ostaa usealle lapselle ruokaa. Ja ei oltu sovittu, että ne on mulla koko viikonlopun, oli puhe vain, että ne tulee yöksi, kun eivät mahdu kaverin poikakaverin asuntoon. Päivällä lapset olivat parituntia muualla ja tulivat sitten takaisin ja huusivat ensimmäisenä nälkäänsä. Onhan sekin hyvä säästökeino.
Oon mainostanut blogiani täällä aiemminkin, mutta tämä keskustelu vaan sopii kakkospostaukseen "hullut säästövinkit" niin hyvin...
http://www.sukanvarteen.blogspot.fi/
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:03"]Todella härö aloitus. Aikuinen ihminen ei saa itselleen hommattua ruokaa, vaikka käy kaupassa!
[/quote]
Sain hommattua mutta kun lapset oli pääosassa ruoan suhteen!
[/quote]
Ethän saanut kun kerran olit nälissäsi vielä sen kauppareissun jälkeenkin. Olisit mennyt kolmannen kerran sinne kauppaan ja ostanut lisää.
Mitäs se emäntä itse söi? Järsikö se kans niitä kananluita?
VAJAA!
..mutta en nyt muista kuka oli ja kuinka paljon.... voe vittu.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 16:24"]
Mitäs se emäntä itse söi? Järsikö se kans niitä kananluita?
[/quote]
Tää muakin kiinnostaa. Vai kävikö emäntä "salaa" jääkaapilla ja tuli posket lommolla takaisin seurustelemaan? Vai kuuluiko yöllä hipsutusta kun emäntä yritti hiljaa mennä keittiöön syömään ettei ap vain kuule?
Jotenkin veikkaan että tässä on vain kyseisen emännän ja ap:n ruokatottumuksissa (ja varsinkin määrissä) iso ero.
Onko totta, että melkein kaikki jättävät tarjoamatta ruokaa vieraille jos he eivät sitä erikseen pyydä. Pitääkö teillä vieraiden myös sanoa, että saanko kahvia, minä ainakin kysyn, että ottaisitteko kahvia. Siinä on vissi ero.