kylässä kaverilla vklna. Ruokaa ei tarjottu
Kävin kaupassa kyllä pari kertaa.
Eka iltana saatiin hiukan einesateriaa.
Lapsille oli ruokaa.
Olin nälässä.
En kehdannut ruveta kerjäämään muonaa.
Lähdin myös nälkäisenä pois...
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:00"]No joo, ymmärrän ap:tä. Me oltiin kerran tuttujen mökillä, vietiin mukanamme mm. grillattavia, juustoja ja tietysti juomia. Isäntäväki ei päässyt yksimielisyyteen, kumpi olisi putsannut grillin. Rouva jemmasi kaikki ruuat jonnekin. Juotavat alkoi maistua. Kun kyseltiin grillaamisen perään, oli yhä se grilli putsaamatta ja kuuluu muutenkin saunoa ensin. Kun piipahdin sisällä, huppelissa ollut rouva syötti juustoja koiralle. Menin nukkumaan, oli niin nälkä että olin huonovointinen. Paikka oli saaressa, ei edes päässyt pois tai saanut pizzataksia.
Aamupalalla oli jotain vanhaa leipää ja margariinia. Koira oli vetänyt kaikki juustot ja paketillisen leikkeleitä.
[/quote]
Siis. Ilkeyksissäänkö se ne koiralle syötti vai oliko vain niin humaltunut?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:36"]Mikset syönyt samalla ja samoja kuin lapsetkin? Ja kyllä niillä voileivilläkin elää yhden viikonlopun kunhan syö tarpeeksi monta.
[/quote]
Ei tarjottu . Se ruoka meni vain lapsille.
Jotain pientä tais olla meille sitten illalla.
[/quote]
No mitä ruokaa niille lapsille oli?? Miksi et sanonut, että taidampa ottaa tuosta itsekin.
[/quote]
Sitä broileriruokaa oli päivällä. Se oli vain lapsille.
[/quote]
No, mikset sanonut että "jaahas, ruoka olikin näköjään vaan lapsille, mulla on nälkä joten tilaanpa itselleni pitsan". Sitten olisit tehnyt näin. Tai lähtenyt hakemaan ruokaa kaupasta.
Vai olitko kylässä jossakin keskitysleirissä, jossa sulta oli otettu puhelin pois ja ovetkin oli lukossa?
No mistä saatanasta tuo broileriruoka nyt sit ilmesy? On teillä nälkäset lapset kun yksin syövät ruuat ja pitsat ja kaikki. Jos se aatteli et siitä olis riittäny teillekin?? Vaan oot kauhonu sitä ruokaa niin, että loppunu kesken.. ja kyllä mä olisin niitten pentujen pitsoista pari palaa napannu ittellenikin.. Ihme sakkia..
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:03"]Todella härö aloitus. Aikuinen ihminen ei saa itselleen hommattua ruokaa, vaikka käy kaupassa!
[/quote]
Kyllä siitä tuli kaikille mutta etusijalla oli lapset!
Emäntä tarjoili lapsille omaa sapuskaa omaan huoneeseen. Me syötiin sitten leipää.
Onpa kyllä sekava soppa. Kyllähän sitä nyt itsestään selvästi odottaa, ettei viikonloppukyläilyä hoideta leivillä ja omenoilla, vaan että ruokaa laitetaan vähän tavallistakin paremmin. Ja ymmärrän kyllä että vieras odottaa aika pitkään, ennen kuin suostuu tajuamaan, ettei lämmintä ruokaa ole tulossa.
Ehkä olisin itse vastaavassa tilanteessa ehdottanut, esim. lauantaina illalla, että mentäisiin ravintolaan syömään.
Olisiko kuitenkin mahdollista, ettei emäntä tiennyt teidän jäävän yöksi? Te odotitte ruokaa ja hän odotti, että alkaisitte tehdä lähtöä?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:36"]Mikset syönyt samalla ja samoja kuin lapsetkin? Ja kyllä niillä voileivilläkin elää yhden viikonlopun kunhan syö tarpeeksi monta.
[/quote]
[/quote]
No mitä ruokaa niille lapsille oli?? Miksi et sanonut, että taidampa ottaa tuosta itsekin.
[/quote]
[/quote]
No, mikset sanonut että "jaahas, ruoka olikin näköjään vaan lapsille, mulla on nälkä joten tilaanpa itselleni pitsan". Sitten olisit tehnyt näin. Tai lähtenyt hakemaan ruokaa kaupasta.
Vai olitko kylässä jossakin keskitysleirissä, jossa sulta oli otettu puhelin pois ja ovetkin oli lukossa?
[/quote]
Mä lähdin siis illalla erikseen kauppaan ja toin kassillisen. Vajaa kolmekymppiä meni.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:15"]
Kävin kaupassa kyllä pari kertaa.
Eka iltana saatiin hiukan einesateriaa.
Lapsille oli ruokaa.
Olin nälässä.
En kehdannut ruveta kerjäämään muonaa.
Lähdin myös nälkäisenä pois...
[/quote]
Eipä ole kovin vieraanvarainen kaveri,mutta jos olisit itse fiksu,olisit a)pyytänyt ruokaa tai b)hankkinut sitä itse,tuskimpa av:lla jälkikäteen avautuminen auttaa asiaa.
Vielä: ollaan aina oltu viikonloppu ja se on tiedossa.
Vaikka en tasan tarkkaan muista leipäpalojen ym.
määrää, muistan nälän.
Lähtee perunan keittoon nyt...
Et muista, kuinka usein kävit kaupassa, et muista mitä ostit, et muista, mitä söit - tulet tänne vinkumaan, mutta ruokailun ehdottaminen on sinusta vinkumista, jota ei voi tehdä. Ja kuinka syöminen on isännöimistä?
Jospa sittenkin söit, mutta et vaan muista.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä lähdin siis illalla erikseen kauppaan ja toin kassillisen. Vajaa kolmekymppiä meni.
[/quote]
Mutta et ostanut taaskaan itsellesi sitä ruokaa, niinkö? Sitten sun täytyy olla vähän.... älyrajoitteinen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:15"]Et muista, kuinka usein kävit kaupassa, et muista mitä ostit, et muista, mitä söit - tulet tänne vinkumaan, mutta ruokailun ehdottaminen on sinusta vinkumista, jota ei voi tehdä. Ja kuinka syöminen on isännöimistä?
Jospa sittenkin söit, mutta et vaan muista.
[/quote]
Kävin siis yhden kerran tullessa kaverin kanssa ja toisena iltana yksin.
Olen kertonut ainakin kolme kertaa että menin kauppaan koska olin niin nälkäinen.
Menikö perille?
En yleensä prosoidu helposti mutta tämä on ihan paska tyyppi joka on ketjun aloittanut. Joko hän on oikeasti saatanan tyhmä tai sitten pelkkä provoilija, itse veikkaisin että vähän molempia. En oikein muista, saatto sunnuntaina olla jne. lässyn lässyn vitun homppeli!
Älkää ihmiset menkö tälläsen mukaan ihmettelemään miten jonkun kaveri ei tarjonnut mitään, vai tarjosko se sitten kumminkin jotain, en oikein muista, voi vittu!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta et ostanut taaskaan itsellesi sitä ruokaa, niinkö? Sitten sun täytyy olla vähän.... älyrajoitteinen.
[/quote]
Ostin itsellenikin. Mutta lapsille tarjottiin aika paljon emännän toimesta!
Emäntä varmaan ajatteli, että kun käyt kaupassa niin otat sitten itse ruokaa. Mikset ottanut?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:21"]En yleensä prosoidu helposti mutta tämä on ihan paska tyyppi joka on ketjun aloittanut. Joko hän on oikeasti saatanan tyhmä tai sitten pelkkä provoilija, itse veikkaisin että vähän molempia. En oikein muista, saatto sunnuntaina olla jne. lässyn lässyn vitun homppeli!
Älkää ihmiset menkö tälläsen mukaan ihmettelemään miten jonkun kaveri ei tarjonnut mitään, vai tarjosko se sitten kumminkin jotain, en oikein muista, voi vittu!
[/quote]
Kuka niitä syömisiään kirjoittaa muistiin ja viikkojen päästä tarkistaa listasta?
Kerrottiin jo että näläntunteen muistaa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:24"]Emäntä varmaan ajatteli, että kun käyt kaupassa niin otat sitten itse ruokaa. Mikset ottanut?
[/quote]
Otin pientä. Emäntä tekee ja päättää valmistettavat ruoat jotka sillä kerta vietiin lasten eteen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:21"]En yleensä prosoidu helposti mutta tämä on ihan paska tyyppi joka on ketjun aloittanut. Joko hän on oikeasti saatanan tyhmä tai sitten pelkkä provoilija, itse veikkaisin että vähän molempia. En oikein muista, saatto sunnuntaina olla jne. lässyn lässyn vitun homppeli!
[/quote]
Kuka niitä syömisiään kirjoittaa muistiin ja viikkojen päästä tarkistaa listasta?
[/quote]
No mitä järkeä kirjoittaa palstalle sivukaupalla selostusta turhasta asiasta, jota ei edes kunnolla muista! Muistatpahan onneksi seuraavalla kerralla kyläillelläsi siellä ottaa omat eväät.
Teillä taisi olla emännän kanssa erilaiset ajatukset emännän tehtävistä.
Kerroit, että olette olleet siellä ennenkin. Miten silloin on mennyt?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:25"]
[/quote]
[/quote]
Vittu jos tuollasta alkaa kertomaan täällä niin kait sä nyt saatana muistat edes tarjottiinko vai ei, muistatko edes loppujen lopuksi, olitko kaverilla vai et, vai ihan kotona ja ei oikeen muista.
Sä oon ihan paska tyyppi, sulla ei ole edes kaverita saatikaan ketään joka tuollasta idioottia ottais kattonsa alle, vai olisko niin et sä vaan unohduit aj lapsille annettiin. Sen sä muistat, varmaan lasten näläntunteenkin muistat, vai oliko niillä nälkä sitten kuitenkaan....
Aika erikoista kyllä. Kai minä olen lähes nelikymppisenä jotenkin vanha, kun pidän tuollaista erittäin huonotapaisena. En ymmärrä niitä kommenttejakaan, joiden mukaan kyläpaikkaan pitää mennä omat ruoat mukana.
Itsellä ja tuttavapiirissä aina ollut selviö, että isäntäväki tarjoaa ruoat ja juomat. Siinähän se tilanne tasoittuu kulujen suhteen, kun käydään vuoroin vieraissa, eikä niin että aina yksi kutsuu kylään ja siis tarjoaa syömiset.