kylässä kaverilla vklna. Ruokaa ei tarjottu
Kävin kaupassa kyllä pari kertaa.
Eka iltana saatiin hiukan einesateriaa.
Lapsille oli ruokaa.
Olin nälässä.
En kehdannut ruveta kerjäämään muonaa.
Lähdin myös nälkäisenä pois...
Kommentit (110)
Mikset syönyt samalla ja samoja kuin lapsetkin? Ja kyllä niillä voileivilläkin elää yhden viikonlopun kunhan syö tarpeeksi monta.
Luut? Pitsoista? Nehän jännät pitsat oli.
Jos mä menisin mun lasten kanssa jonkun kaverini luokse viikonlopuksi, menisin kauppakassien kanssa ja tekisin ruokaa ihan jo lapsiakin ajatellen. Ei tarteis sit jälkikäteen itkeä. Vois syödä ihan vapaasti niitä itse ostamiaan ruokia ja kenenkään ei tartte olla nälässä. Ettekö te olleet suunnitelleet yhtään tuota viikonloppua? Oliko kutsunut teidät, vai pyysitkö itse päästä?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:36"]Mikset syönyt samalla ja samoja kuin lapsetkin? Ja kyllä niillä voileivilläkin elää yhden viikonlopun kunhan syö tarpeeksi monta.
[/quote]
Ei tarjottu . Se ruoka meni vain lapsille.
Jotain pientä tais olla meille sitten illalla.
Voi että. Ehkä kaveri ajatteli, että sulla on varaa pudottaa pari kiloa?
Ap, miksi olet noin muistamaton? Joitteko paljon?
Nyt taitaa olla kyllä niin keksitty juttu.. ontuu ja pahasti. Miks helvetissä et syönyt sitten lasten kanssa, jos heille kuitenkin oli ruokaa?? Nyt en ymmärrä.. Ja kaupassakin käyny, peräti kahdesti ja ei silloinkaan osaa ostaa itselleen mitään syötävää, vaan on nälässä? Wooot?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:36"]Mikset syönyt samalla ja samoja kuin lapsetkin? Ja kyllä niillä voileivilläkin elää yhden viikonlopun kunhan syö tarpeeksi monta.
[/quote]
[/quote]
No mitä ruokaa niille lapsille oli?? Miksi et sanonut, että taidampa ottaa tuosta itsekin.
Juu, ensin sitä ruokaa ei ollut. Sitten kuitenkin oli ja lapset varsinkin söivät mahansa täyteen... ja illallakin taisi kuitenkin jotain olla aikuisillekin ja leipää ja omenaakin taisi syödä ja karjalanpiirakkaa.. ja HEVOSEN? Miten helvetin paljon sun olis pitänyt saada sitä syötävää? Ja olisko sun pitänyt ihan itse sitten ottaa sitä esim. aikuinen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:31"]
Niin sä menit sinne sillä oletuksella että se passaa sut ja sun pesuees? Haloo, olisit valmistanu teille jotain ruokaa tai hakenu valmista yhdessä kaveris kanssa. Onhan toi vähän outoo, ettei oteta ees puheeks, et mitä syödään tms...
[/quote]
Siis menetkö sinä viikonloppuvierailulle sillä oletuksella, että vastaat täysin omasta muonituksestasi ja muusta? Ilmeisesti vieraanvaraisuus on katoavaa kansanperinnettä. Meillä käy paljon yövieraita, ja kyllä mä laitan heille aamupalat, iltapalat ja välipalat ja kaksi lämmintä ruokaa. Lakanat valmiiksi ja pyyhkeet esille. Saman kohtelun saamme itse vieraillessamme muiden kotona. Pitäisin aika kummallisena, jos joku toisi omat ruuat ja laittelisi niitä perheelleen.
Meille töräytti kerran kaveriperhe pariksi päiväksi kylään. Ei tiedetty tarkkaan, milloin tulevat. Oltiin varauduttu siihen, että jahka saapuvat, laitetaan ruokaa tulemaan. No, nämä saapuivat sitten ajallaan ja kysyivät heti ovella, onko jotain einestä kun lapsilla on kova nälkä. No ei ollut, kun en tiennyt, että lapset haluavat suupalaa heti saapuessaan (enkä lapsettomana edes tiennyt, mitä yksivuotias esimerkiksi voi suuhunsa laittaa). Lähdettiin siitä sitten saman tien kauppaan hakemaan lapsille jotain murkinaa. Vieraat tulivat kyllä lähikaupan ohi meille, muttei heillä vissiin ollut ajatustakaan, että poikkeavat itse hakemassa lapsillensa jotain.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:31"]
Niin sä menit sinne sillä oletuksella että se passaa sut ja sun pesuees? Haloo, olisit valmistanu teille jotain ruokaa tai hakenu valmista yhdessä kaveris kanssa. Onhan toi vähän outoo, ettei oteta ees puheeks, et mitä syödään tms...
[/quote]
Siis menetkö sinä viikonloppuvierailulle sillä oletuksella, että vastaat täysin omasta muonituksestasi ja muusta? Ilmeisesti vieraanvaraisuus on katoavaa kansanperinnettä. Meillä käy paljon yövieraita, ja kyllä mä laitan heille aamupalat, iltapalat ja välipalat ja kaksi lämmintä ruokaa. Lakanat valmiiksi ja pyyhkeet esille. Saman kohtelun saamme itse vieraillessamme muiden kotona. Pitäisin aika kummallisena, jos joku toisi omat ruuat ja laittelisi niitä perheelleen.
[/quote]
En, koska tiedän että ne paikat minne lasteni kanssa menemme ovat sellaisia, ettei omia ruokia tarvita, kuten ei myöskään meille tullessa. MUTTA jos olisi vähänkään sellanen kaveri, josta ei tiedä onko varannut ruokia tms tai sen tyyppinen ettei varmaan mitään ole laittanut niin kyllä. Veisin omat ruuat - tai ainakin viimeistään siinä tilanteessa kun tajuaisin että mitään ruokia ei ole tulossa, niin ostaisin sieltä kaupasta sitten ruokatarvikkeet.
"En voi toisen huushollissa emännöidä."
(joo sössin lainauksen, sori, kestäkää)
Mikset voi? Mä olin kaverin luona viikonlopun. Kun se oli asioillaan, mulla oli aikaa, kävin kaupassa ja tein ruokaa. Sitten syötiin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:37"]Luut? Pitsoista? Nehän jännät pitsat oli.
[/quote
Siitä lauantain broileriruoasta.
No joo, ymmärrän ap:tä. Me oltiin kerran tuttujen mökillä, vietiin mukanamme mm. grillattavia, juustoja ja tietysti juomia. Isäntäväki ei päässyt yksimielisyyteen, kumpi olisi putsannut grillin. Rouva jemmasi kaikki ruuat jonnekin. Juotavat alkoi maistua. Kun kyseltiin grillaamisen perään, oli yhä se grilli putsaamatta ja kuuluu muutenkin saunoa ensin. Kun piipahdin sisällä, huppelissa ollut rouva syötti juustoja koiralle. Menin nukkumaan, oli niin nälkä että olin huonovointinen. Paikka oli saaressa, ei edes päässyt pois tai saanut pizzataksia.
Aamupalalla oli jotain vanhaa leipää ja margariinia. Koira oli vetänyt kaikki juustot ja paketillisen leikkeleitä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:40"]Ap, miksi olet noin muistamaton? Joitteko paljon?
[/quote]
Ei juotu. En juo alkoholia, usko nyt.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:38"]
[/quote]
[/quote]
No mitä ruokaa niille lapsille oli?? Miksi et sanonut, että taidampa ottaa tuosta itsekin.
[/quote]
Sitä broileriruokaa oli päivällä. Se oli vain lapsille.
Todella härö aloitus. Aikuinen ihminen ei saa itselleen hommattua ruokaa, vaikka käy kaupassa!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:54"]"En voi toisen huushollissa emännöidä."
(joo sössin lainauksen, sori, kestäkää)
Mikset voi? Mä olin kaverin luona viikonlopun. Kun se oli asioillaan, mulla oli aikaa, kävin kaupassa ja tein ruokaa. Sitten syötiin.
[/quote]
Se ei anna mun tehdä ruokaa!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 13:32"]Jos yleensä syöt lasten jämiä, miksi juuri tänä viikonloppuna tarvitsirkin kunnollisia aterioita?
[/quote]
No nyt ei kauheesti lapsilta jäänyt. Paitsi luut.