Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokoisin työpaikka, jossa olet ollut?

Vierailija
27.11.2013 |

Olis kiva kuulla minkälaisia leppoisia työpaikkoja joillain on /  on ollut.

Itse olin kerran keikkatyössä eräässä ammattiliitossa pari viikkoa, oli kyllä niin löysää touhua. Jatkuvasti kahviteltiin ja suunniteltiin seuraavia bileitä.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa leppoisaa. Turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksessa. Kyllä siellä työtä ja tekemistä riitti joka päivälle, mutta se oli leppoisaa. Etenkin kun oli nuorten puolella töissä. Kyllä siellä ihan tiukkoja paikkoja tuli ja ihan normaalit teinikuviot, mutta ehkä minä vaan ymmärrän sitten leppoisuuden toisella tavalla. Se on asenne työhön, aito ja oikea työstään tykkääminen.

Vierailija
22/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä vanhainkodilla yöhoitajana, ennen olin samassa firmassa päivätyössä. Pitkät vapaat(7yötä,7vapaata),säännöllinen työaika ja työmäärään nähden hyvä palkka(2400€/kk netto) kyllä tekee nykyisestä duunipaikasta lepposan. Työtilat ja hälytysjärjestelmät tekevät vahtimisesta helppoa ja välillä mies käy keskel yötä moikkailees minuu,kun on hiljaista ja mie kiertoni tehnyt. Askartelen ja teen käsitöitä,kattelen telkkaa ym. väliajoilla. Stressivapaampaa työtä minun mielestä tällanen yötyö,kun tykkään muutenkin kukkua myöhään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen työni. Teen kerran kuussa neljä raporttia, joihin menee kaksi tuntia aikaa. Kerran vuodessa isomman selvityksen, johon menee yksi päivä. Muuten ei niin mitään hommaa. 

Vietän päiväni tällä palstalla, katselen telkkaria, siivoan, leivon, kuuntelen musiikkia, kuntoilen. Ihan mitä mieli tekee.

Kiinteä palkka 3020 euroa. Lomaa 7 viikkoa vuodessa, palkallista tietenkin. Lomarahoja ei tosin ole. Teen töitä kotoa käsin ja työaikaan minun pitää olla tavoitettavissa, muuten ei.

Eilen vai oliko se toissapäivänä olin kuvaamassa huurteista Helsinkiä. 

Vierailija
24/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: kuulostaa hyvälle :-D

Vierailija
25/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olin joskus harjoittelussa valtion virastossa ja oli kyllä leppoisaa meininkiä siinä mielessä, ettei ollut mitään kiirettä töiden kanssa, mutta itseäni ärsyttivät ne loputtoman pitkät kahvitauot ja hidas työtahti. Käsitin kuitenkin, että korkeampi virkamiehistö oli kiireisempää (tai sitten vain esittivät olevansa). Lisäksi vakituisen alemman henkilöstön välit olivat aika kireät, joten siinä mielessä työpaikka ei ollut lokoisa.

Vierailija
26/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipalvelussa kesätöissä joskus 15 vuotta sitten. Töitä oli suht vähän (toki joskus osui hieman kiireisempi päivä), mummot olivat vielä kohtuu hyvässä kunnossa ja aikaa asiakkaan luona oli käytettävissä runsaasti. Tiedän, että tänä päivänä tilanne on ihan toisenlainen. Leppoisaa oli kun kauniina ja lämpimänä kesänä sai kiireettömästi fillaroida mummon luota toiselle, käytiin mummojen kanssa kaupassa tai muuten vain kävelyllä, kahviteltiin kaikessa rauhassa ja mummot saivat muistella nuoruuttaan. Kivaa oli.

Vierailija
27/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottovirasto. Siellä ämmäköörit juorusivat sen 7,5 tuntia päivässä, mikä läsnä piti olla. Välillä ruokailuhuoneessa, sitten tupakkahuoneessa, jonkun työhuoneessa, taas kahvilla ruokailuhuoneessa... Huoh. Ihan oikeasti, siellä tehtiin töitä max 15 minuuttia päivässä.

Vierailija
28/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:41"]

Kioskin myyjä. Lähinnä luin lehtiä ja kirjoja... Joskus saattoi tulla useampi ihminen samaan aikaan kioskiin, mutta asioivat lyhyesti ja jatkoivat sitten matkaa. Välillä meni tunti pari ettei ainoatakaan asiakasta käynyt.

[/quote]

Enpä mene kiistämään, jos tunsit työn leppoisaksi, mutta kyllähän asiakaspalvelupaikoissa on aina vaara joutua kaikenlaisten hörhöjen uhriksi. Minusta ei olisi kiskalle, hyvä että muista on.

Vierailija
29/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tyttönä tuli oltua päiväkodissa lastenhoitajan ominaisuudessa. Oli kyllä leppoista duunia, toki vastuu on iso. Kouluikäisten iltapäiväkerhon ohjaajana vasta leppoisaa olikin. Ei paljon näissä stressi painanut.

Vierailija
30/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virastossa myöskin. Vanhemmat työntekijät valittivat usein kiirettä ja luettelivat, mitä kaikkea pitäisi saada aikaan. Silti oli aikaa kahvitella joka päivä pari tuntia työajasta. Itse tein hommani todella tarkasti ja silti jäi reilusti luppoaikaa. Huomasi kyllä, että jonkun ajan kuluttua siihen leppoisuuteen tottui ja siitä tuli normaalia, kun taas alkuun se tuntui ihan laiskottelulta.

Vierailija
31/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph, saan työskennellä kotona. Omalle lapselle on aina leikkikavereita, saan ulkoilla, tehdä rauhassa ruuat, tyhjentää/ täyttää tiskikoneen, pyykätä, askarrella, tehdä käsitöitä. Koululaisen lähdöistä ja tuloista ei tarvitse stressata, mies saa aina iltapäivällä töistä tullessaan vastaansa siistin kodin ja ruokaa.

Onhan toki vastuu lapsista iso ja päivät välillä pitkiä ja palkkakin voisi olla isompi mutta silti..

Vierailija
32/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan teknisellä puolella kesätöissä. Hommiin sisältyi kaikkea ruohonleikkuusta ja muusta puutarha- ja ympäristönhuolintatöistä siivouksiin sekä pikkuremppoihin kunnan kohteissa, meitä oli siellä muutama kesätöissä.

Joskus kun tehtiin "liian" nopeasti ja ripeästi, pomo sanoi että hidastakaas nyt vähän ja meette tonne nurmikolle pötköttelemään, muuten loppuu työt kesken tältä päivältä :D Pomo päästi meidät myös usein kesken päivää kotiin, jos alkoi sataa.

Vierailija
33/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 12:26"]

Olen pph, saan työskennellä kotona. Omalle lapselle on aina leikkikavereita, saan ulkoilla, tehdä rauhassa ruuat, tyhjentää/ täyttää tiskikoneen, pyykätä, askarrella, tehdä käsitöitä. Koululaisen lähdöistä ja tuloista ei tarvitse stressata, mies saa aina iltapäivällä töistä tullessaan vastaansa siistin kodin ja ruokaa.

Onhan toki vastuu lapsista iso ja päivät välillä pitkiä ja palkkakin voisi olla isompi mutta silti..

[/quote]

Täällä sama "virka". Lisäisin vielä listaan tasausvapaat joita saa ylipitkistä työpäivistä. Harvassa työssä saa palkkaa oman huushollin ylläpidosta :D

Vierailija
34/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojuu, olin töissä vain päiväsaikaan, enkä koskaan ollut täysin yksin, koska takahuoneessa oli toinen tila, jossa oli myös työntekijöitä. En muista pahempia hörhöjä kohdanneeni, mitä nyt muutama pultsari kävi kaljaa hakemassa aamutuimaan...

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:41"]

Kioskin myyjä. Lähinnä luin lehtiä ja kirjoja... Joskus saattoi tulla useampi ihminen samaan aikaan kioskiin, mutta asioivat lyhyesti ja jatkoivat sitten matkaa. Välillä meni tunti pari ettei ainoatakaan asiakasta käynyt.

[/quote]

Enpä mene kiistämään, jos tunsit työn leppoisaksi, mutta kyllähän asiakaspalvelupaikoissa on aina vaara joutua kaikenlaisten hörhöjen uhriksi. Minusta ei olisi kiskalle, hyvä että muista on.

[/quote]

Vierailija
35/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olin valtiolla puoli vuotta ulosottovirastossa. Huvitti kun sillon sattu just työaikatutkimus olemaan. Piti viikon-pari laittaa eri työtehtäviin käytetty aika ylös. Merkkasin rehellisesti ja palautin lapun työkaverille. Hän sitten tuli sanomaan että käy uudestaan lappu läpi niin että 7,5h työaika per päivä täyttyy :D Nolona sitten lisäilin sinne reippaasti enemmän aikaa mitä todellisuudessa oli mennyt. Mitähän noilla tilastoilla tekee kun ne ei pidä paikkaansa! Max tunti-pari töitä per päivä kaikilla ja loppuaika kahvittelua ja pasianssin pelaamista...

Vierailija
36/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut, mutta mies menee säännöllisesti kaupungin ylläpitämälle, vain seurojen käytössä olevalle kuntosalille. Yhtenä kertana kertoi ihmetelleensä kun kuuli jostain ikään kuin kuorsausta. Siellähän se kuntosalin iltavaksi veteli päiväunia korkeushyppypatjalla. Ja on toistunut sen jälkeen.

Vierailija
37/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tuommoisia työpaikkoja edes on, eivät ne voi kannattaa jos ihmisille maksetaan palkkaa tyhjästä. Eikö näissä työpaikoissa lainkaan seurata työntekijöiden ajankäyttöä?

Nykyisessä työpaikassani joudun pitämään sähköistä työpäiväkirjaa 15 min tarkkuudella että mitä olen tehnyt.

Vierailija
38/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla siivoojana, olin noin 6kk tuuraamassa poissaolevaa siivoojaa, ja olin järkyttynyt. Aina aiemmin olin ollut töissä yksityisellä, jossa sai juosta minuuttikellon kanssa. Kaupungilla palkka oli paljon parempi, aamulla tehtiin rauhalliseen tahtiin pari tuntia töitä, päivällä istuttiin 1-3 TUNTIA kahvittelemassa / syömässä, iltapäivällä taas kierrettiin hieman roskia keräämässä ja lattioita luuttuamassa. Kyllä oli leppoisaa, sai päivät pitkät rupatella työkavereiden kanssa taukotilassa :)

Vierailija
39/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 10:05"]

Nykyinen työni. Teen kerran kuussa neljä raporttia, joihin menee kaksi tuntia aikaa. Kerran vuodessa isomman selvityksen, johon menee yksi päivä. Muuten ei niin mitään hommaa. 

Vietän päiväni tällä palstalla, katselen telkkaria, siivoan, leivon, kuuntelen musiikkia, kuntoilen. Ihan mitä mieli tekee.

Kiinteä palkka 3020 euroa. Lomaa 7 viikkoa vuodessa, palkallista tietenkin. Lomarahoja ei tosin ole. Teen töitä kotoa käsin ja työaikaan minun pitää olla tavoitettavissa, muuten ei.

Eilen vai oliko se toissapäivänä olin kuvaamassa huurteista Helsinkiä. 

[/quote]

Siis mitä sä teet sitten? 

Vierailija
40/73 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi