Lokoisin työpaikka, jossa olet ollut?
Olis kiva kuulla minkälaisia leppoisia työpaikkoja joillain on / on ollut.
Itse olin kerran keikkatyössä eräässä ammattiliitossa pari viikkoa, oli kyllä niin löysää touhua. Jatkuvasti kahviteltiin ja suunniteltiin seuraavia bileitä.
Kommentit (73)
Lokoista on, liiaksikin.
Media-alalla.
Tänään maanantaina töihin ysiksi, luin sähköpostit, vastasin yhteen, kirjoitin eräästä projektista tilannekatsauksen (10 minuuttia), kuuntelin erään höpöhöpöhomman briiffin (olen siinä yhteyshenkilönä, graafikko tekee varsinaisen työn) ja selasin netistä iltapäivälehdet, FB:n, pari muuta palstaa sekä tietty AV;n.
Reilu tunnin lounastauko, kävin kirjastossa ja Akateemisessa sekä hakemassa Stockalta lounaan, jonka sitten söin työpisteellä palstoja selaten.
Ja tässäpä se. Odottelen, että kehtaisi tästä kotiin lähteä.
Ai niin, oikoluin yhden pikkuartikkelin kollegalle.
Busy busy.
Joskus katselen Jenkkiflixistä stand-up-komiikkaa. Ja Spotify myös viihdyttää.
Voe vitsi!! Ja minä hullu raadan sairaalassa kätilöinä perse vaahdossa syömättä ja juomatta ja kusematta 8h ! Uudellekoulutukseen, sihteeriksi ja verotoimiston vaikka töihin!!!
Pieni erikoisliike, pienessä kaupungissa. Hiljaisina päivinä eli lähes joka tiistai ja keskiviikko vaan istuskeltiin, hain pullaa ja kahvia ja kuuntelin vanhan liikkeenomistajan samoja juttuja kymmenettä tai viidettäkymmenettä kertaa. Olin siivonnut joka ikisen nurkan ja arkiston liikkeessä, mutta silti hommat loppui aina kesken. Puoli päivää sai käytettyä aina johonkin ikkunanpesuun tai vessan siivoamiseen, mutta ei niitä hommia jokaiselle hiljaiselle päivälle silti riittänyt..
Huvittavinta näissä "lokoisissa" työpaikoissa, yleensä kunnan tai valtion, on se että siellä aina olleet työntekijät eivät edes tajua sitä lokoisuutta. Olin kesäapulaisena eräässä kunnan arkistossa, jossa oli 2 työntekijää. No kyllä ehkä pariksi tunniksi päivässä riitti tekemistä jos oikein keksi kovasti. Esimiehille nämä tantat jaksoi aina valittaa, että tarvitsisi kolmannen kokopäiväisen, kun on niin kovasti hommaa. Esimies oli samaa kastia, ei varmaan edes tajunnut että tuon työmäärän olisi hoitanut yksi puolipäivätyöntekijä helposti. Homma sellaista leppoista vanhojen tietojen etsimistä ja välillä vähän arkistointia.
Ei ole ollut lokoisaa missään. Olen ollut kesätöissä kahvilassa, siivoojana, puhelinmyyjänä ja oman alani töissä di:nä. Ehkä se eka oman alan työpaikka oli lokoisin kun kukaan ei odottanut hirveitä. Eikä tarvinnut juosta.
Minä olen ammatiltani sihteeri ja olen ollut useassakin "leppoisassa" työpaikassa. Ongelmani on vaan se, että vihaan noita lepokoteja. En saa aikaani kulumaan naamakirjassa (tai edes AV:lla) koko päivää turhautumatta totaalisesti. Vihasinn aamulla töihin lähtöä, kun se tuntui niin turhalta. Kiirettä ehkä kerran kuukaudessa muutaman päivän ajan ja silloin tunsin, että työ oli mielekästä. Palkka oli erittäin hyvä.
Vaihdoin alaa ja palkka on pienempi. Kiirettä riittää. Aika kuluu töissä kuin siivillä ja minä pidän siitä. Ei minusta ole peukalonpyörittelijäksi.
Lastenhoitajana pikkuvauvalle. Tosi tyytyvainen lapsi. Ja nukkui pitkia paivaunia. Paljon vietin aikaani lukien ja netissa surffaten.
Sitten tekivat lisaa lapsia ja kun hoidettavia oli kolme alle 3-vuotiasta, niin helppous ja kirjat unohtui.
Oikeasti siitä on lokoisuus kaukana, kun on kuitenkin päivä istuttava konttorilla ja näytettävä hereillä olevalta.
Toki voisi keksiä itselleen kaikkea kivaa asiakastapaamista, mutta pienessä toimistossa siitä jäisi äkkiä kiinni.
Olen sanonut pomolle, että lisää mahtuisi, mutta kun ei oo niin ei oo.
Tulee kyllä sesonkeja, joilloin kaikki projektit päällekkäin mutta ei nekään mahdottomia ole.
Mä ainakin koen aika väsyttäväksi perseellään istumisen ja nettiselaamisen. Tekisin mieluummin vaikka urakka- tai projektipalkalla, eli hommat valmiiksi ja sitten hittoon konttorilta istumasta.
Kkpalkka 3300. - se media-alatyöläinen Punavuoresta -
Olin opiskeluaikana monesti kesätöissä siivoojana erään tehtaan toimisto- ja pukuhuonepuolella. Kahvitunteja oli pari pvässä, kumpikin tunnin mittaisia. Ruokatuntia pidettiin pari tuntia. Muu aika siivoiltiin rauhakseltaan. Huono puoli asiassa oli, että aika kului todella hitaasti. Toisaalta jos moppia oikeasti heiluttaa kahdeksan tuntia, niin saahan siinä sitten kroppansa vuosien mittaan rikki. Ja kun ei palkkakaan ole kummoinen, niin mitäs siinä enempää hikoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten tuommoisia työpaikkoja edes on, eivät ne voi kannattaa jos ihmisille maksetaan palkkaa tyhjästä. Eikö näissä työpaikoissa lainkaan seurata työntekijöiden ajankäyttöä?
Nykyisessä työpaikassani joudun pitämään sähköistä työpäiväkirjaa 15 min tarkkuudella että mitä olen tehnyt.
Ei seurata, tai sitten esimies ei välitä tai on niin kädetön ettei tajua. Jonku perus maisterisihteerin/avustajanasiantuntijan, kuukausipalkka on helposti 3k pk seudulla, eli lisäkuluineen joku vajaa viisitonnia. Ja näitä turhakkeita varsinkin julkisella riittää.
Olin pikkukaupungin hiljaisen hotellin yörespa. Yhdeksän tunnin yövuoron aikana myin baarista pari viimeistä tuoppia, laskin tilitykset (joihin kului max puoli tuntia), siistin aikani kuluksi vähän aulatiloja ja nostin keittiön kylmiöstä kokin valmistamat aamiaisvadit tarjolle ravintolaan. Yrittäjälle oli halvempaa maksaa minulle tuntipalkkaa, kuin uusia lukitus- ja valvontajärjestelmät.
Hoitoalan opiskelijana yhdyn tuon kätilön tekstiin. Miksi hitossa oonkaan tehnyt tämmöisen alavalinnan, että saan perse ilmassa paiskia töitä sitten joskus, kun pääsen oikeasti työelämään. Harjoitteluista ja kesätöistä on se kokemus, että kiirettä on tai tekemistä vähintäänkin riittää. Helpommallakin voisi päästä. Sitten luin viestin 48 ja voin kyllä yhtyä kirjoittajaan. En minäkään tosissaan jaksaisi päivästä toiseen vain istua vailla tekemistä. Töissä tykkään tehdä töitä, ja touhuta vapaa-ajalla saa ihan tarpeeksi istua koneella, laiskotella ja harrastaa mieleisiä asioita. Ehkä silloin, jos vapaa-aikani olisi hektisempää, kaipaisin työltäni istumista ja pasianssin pelaamista. :)
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan opiskelijana yhdyn tuon kätilön tekstiin. Miksi hitossa oonkaan tehnyt tämmöisen alavalinnan, että saan perse ilmassa paiskia töitä sitten joskus, kun pääsen oikeasti työelämään. Harjoitteluista ja kesätöistä on se kokemus, että kiirettä on tai tekemistä vähintäänkin riittää. Helpommallakin voisi päästä. Sitten luin viestin 48 ja voin kyllä yhtyä kirjoittajaan. En minäkään tosissaan jaksaisi päivästä toiseen vain istua vailla tekemistä. Töissä tykkään tehdä töitä, ja touhuta vapaa-ajalla saa ihan tarpeeksi istua koneella, laiskotella ja harrastaa mieleisiä asioita. Ehkä silloin, jos vapaa-aikani olisi hektisempää, kaipaisin työltäni istumista ja pasianssin pelaamista. :)
*limassa, ei ilmassa. Kuole vitun autocorrect kuole...
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva kuulla minkälaisia leppoisia työpaikkoja joillain on / on ollut.
Itse olin kerran keikkatyössä eräässä ammattiliitossa pari viikkoa, oli kyllä niin löysää touhua. Jatkuvasti kahviteltiin ja suunniteltiin seuraavia bileitä.
Olin nuorena kesätöissä päiväkodin laitosapulaisena,ja se on ollut ehdottomasti lokoisin homma tähän asti.Vaikka tehtiin kaikki siivoustyöt mitkä pitikin,tuntui että jatkuvasti oli kahvitauko,ruokataukokin oli tunnin mittainen.
Lehdessä kuvaajaharjoittelijana. Silloin kun keikkaa oli, niin sai kyllä ajella autolla paikasta toiseen ja ottaa kuvia vaikka minkälaisissa kissanristiäisissä ja ulkona 30 asteen pakkasessa tai vesi- ja räntäsateessa. Toisinaan vaan oli sellaisia päiviä, ettei ollut muuta tekemistä kuin istua koneella selaamassa iltalehteä. Yleensä tekemistä ei riittänyt ikinä ihan koko päiväksi, joten aika huolella sai iltapäivälehdet aina luettua.
Johtajan hommat olleet lokoisimpia. Suorittavat työt aika perziistä suoraan sanottuna. Helppo samaistua alaisiinsa.
Sinkkumies
Lastenhoitajan työ. Ulkoillaan askarrellaan ja lauletaan. Mikäs sen parempaa.
Tekemistä on että aika kuluu mutta on se myös ihanan leppoisaa
Hyvin hiljaisen "nähtävyyden" opas. Merkattiin tilastointia varten kävijät ja hyvinä päivinä opastettavia kävi ehkä 5, huonoina ei ollenkaan. Ja hyviä päiviä ehkä 1 kuukaudessa. En kylläkään kokenut erittäin lokoisena, lähinnä turhauttavaa ja päivät hiljaa istuen neljän seinän sisällä kuluivat hitaaaasti...
Lastenhoitajan työ. Ulkoillaan askarrellaan ja lauletaan. Mikäs sen parempaa.
Tekemistä on että aika kuluu mutta on se myös ihanan leppoisaa
Siis mitä sä teet sitten?
Eikö se tullut ilmi tekstistä? Ei juuri mitään. :D