jos perheellinen jää opiskelijaksi siis
täysipäiväiseksi niin mitähän tukia sitä saa? ja paljon?
Kommentit (6)
Mä olen perheellinen opiskelija, opiskelen siis kokopäiväisesti. Ainut tuki mitä saan on opintotuki, ja se on muistaakseni 250e/kk. Ei onneksi enää kauaa jäljellä..
Liiton rahoilla, ja kulukorvaukset tuli päälle.
Opintotuki oli ainut mitä sain. Mutta en jäänyt töistä opintovapaalle, vaan määräaikainen soppari loppui ennen opintojen alkamista.
Lue tuo kakkosen laittama linkki. Aikuiskoulutustuessa on joitain ehtoja, on mm. oltava työsuhteessa, josta on jäänyt opintovapaalle, 8 vuoden työhistoria ja se, että opiskelu on järkevässä koulussa tapahtuvaa (esim. Armin puolipäiväinen joogaohjaajakoulu tms. ei välttämättä kelpaa). Jos ehdot täyttyy, se on The Tuki, joka on tarkoitettu aikuisten opiskelun tukemiseen.
Opintotuki oli ainut mitä sain. Mutta en jäänyt töistä opintovapaalle, vaan määräaikainen soppari loppui ennen opintojen alkamista.
Jos sinulla on kokopäivätyö, voit hakea opiskeluillesi tukea: http://www.koulutusrahasto.fi/fi/aikuiskoulutustuki/
Minä hain tuolta opintoihin kuuluvan 3kk työharjoittelun ajaksi, jonka otin opintovapaaksi töistä. Tuttavani opiskelee tuolla tuella lähihoitajaksi, tuskin palaa olemassa olevaan työhönsä enää mutta kun on siellä kirjoilla niin saa tuota.