Lue keskustelun säännöt.
Kumman pelastaisit? OMAN miehesi vai TOISEN lapsen?
26.11.2013 |
Tässä on ensimmäinen oikeasti kimurantti kysymys. (minusta) Muut on olleet itsestäänselviä.
Kumman pelastaisit tulipalosta jos vain toisen voisit pelastaa: oman miehesi (tai vaimosi) vai toisen lapsen?
En pysty vielä itse vastaamaan kun mietin mitä vastaisin. Haluaisin vastata toisen lapsen. Mutta sitten tekisin omille lapsilleni pahimman mahdollisen asian mitä he voisivat kokea, menettäisivät oman isänsä. Olisiko omien lasteni suru vähemmän vai enemmän paha kuin toisen lapsen vanhempien suru? Toisaalta minusta lapsi pitäisi aina pelastaa ensin....lapsella on kaikki elämässä vielä edessä.
Palaan vastaamaan tähän myöhemmin itse, en vielä tiedä...
Kommentit (101)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mieheni, se tuntematon lapsi on tuntematon lapsi. Lapsia kuolee valitettavasti, ei niitä muitakaan voi pelastaa joten lapsen menetys olisi tragedia niille vanhemmille, mutta miehen menetys olisi tragedia minulle. Ja jos pelastaisin miehen ensin, niin hän voisi ehkä auttaa lapsen pelastamisessa. En koe että lapsi olisi yksilönä sen arvokkaampi kuin aikuinenkaan, ihmisarvo ei riipu mielestäni iästä. Miksi sen lapsen pitäisi saada elää mutta mieheni ei, heillä voisi olla yhtä paljon elinvuosia edessä? Entä jos lapsi olisi sairas ja kuolisi kumminkin? Mieheni on kaikkeni joten en häntä jättäisi, mutta tottakai pyrkisin pelastamaan kummatkin. Pelastan kuitenkin ensin sen, joka on minulle tärkein. Kuten pelastaisin mieheni toisen naisen, tai toisen miehenkin sijasta ensin.