Kumman pelastaisit? OMAN miehesi vai TOISEN lapsen?
Tässä on ensimmäinen oikeasti kimurantti kysymys. (minusta) Muut on olleet itsestäänselviä.
Kumman pelastaisit tulipalosta jos vain toisen voisit pelastaa: oman miehesi (tai vaimosi) vai toisen lapsen?
En pysty vielä itse vastaamaan kun mietin mitä vastaisin. Haluaisin vastata toisen lapsen. Mutta sitten tekisin omille lapsilleni pahimman mahdollisen asian mitä he voisivat kokea, menettäisivät oman isänsä. Olisiko omien lasteni suru vähemmän vai enemmän paha kuin toisen lapsen vanhempien suru? Toisaalta minusta lapsi pitäisi aina pelastaa ensin....lapsella on kaikki elämässä vielä edessä.
Palaan vastaamaan tähän myöhemmin itse, en vielä tiedä...
Kommentit (101)
Toista lasta jäävät kaipaamaan sen vanhemmat, sisarukset, vanhempien mahdolliset sisarukset, isovanhemmat ja ehkä kavereita (riippuen iästä).
Miestäni jäisi kaipaamaan minä, lapsemme, hänen sisarukset, hänen vanhempansa, hänen isovanhempansa, minun sisarukset ja vanhemmat sekä monet kaverit ja ystävät lapsuudesta, harrastuksista ja töistä. Niin ja sitten tietenkin verokarhu.
Totta helvetissä mieheni on järkevämpi valinta.
Jos lapsen menetys on niin kamala, niin luulisi, että lapsensa menettäneiden vanhempien itsemurhatilastojen olevan päätä huimaava.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:33"]
Jos lapsen menetys on niin kamala, niin luulisi, että lapsensa menettäneiden vanhempien itsemurhatilastojen olevan päätä huimaava.
[/quote]
Luoja, miten kypsymätön ja epäempaattinen kommentti!
Sairastatko aspergeria tai jotain muuta tunne-elämään vaikuttavaa sairautta?
Miehen. Eivät lapset ole sen arvokkaampia kuin muutkaan ihmiset.
todella vaikea kuvitella tilannetta, jossa voisin pelastaa mieheni. Joku panttivankitilanne? Silloin kyllä hänet, mutta onnettomuudessa mulla ei liene mitään mahdollisuuksia, tuskin edes saisin tekohengitettyä noin isoa miestä.
Senkin itsekkäät siat te miehenne pelastajat. Mies on saanut saavuttaa jo iän X ja tämä lapsi ei, joten lapsella on suurempi oikeus saada jatkaa elämäänsä. Miettikää asiaa oman lapsen ja vieraan pelastajan kannalta kun teillä ei tunnu empatiaa olevan kuin omaa itseänne kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:02"]
Mitä, jos se lapsi olisikin 15- vuotias ärsyttävä finninaamainen murrosikäinen poika, joka tapaa kaahata kotinne kulmilla viritetyllä mopollaan?
[/quote]
Mitä ne finnit liittyy siihen,pelastetaanko se?Oikeasti tyhmä perustelu.Onhan se puolisoissakin omat huonot puolensa.Jätetäänkö puoliso pelastamatta,koska taulapää aina ostaa kaupasta väärää margariinia?
Vaikka pärisyttelis mopolla mennen tullen,saattaa siitäkin kasvaa palomies,joka puolestaan pelastaa sinut tai tuttusi.
Mieheni tottakai. En edes ajattelisi muuta. Tottakai vaistomaisesti suojelen omaa perhettäni, sillä vieraat lapset eivät saa minussa juurikan tuntemaan empatiaa. Oma ammattinikon jo sen vaatii. Jos jokaisen kuolleen lapsen tai ihmisen kohdalla itkisin ei työstäni tulisi mitään.
Helppo valinta jos on kyseessä alle yksi vuotias vauva tai taapero tai parivuotias, entäs jos se "lapsi" on 17 vee narkki,, ja mies niin ihana sulle itsellesi... moraalissakin on vaikuttimia jotka on puhtaasti itsekkäitä. Itsensä on helpointa uhrata avuttoman ja viattoman puolesta, mutta sekin pitäisi arvioida että oletko varma oletko itse oikeassa..
Ah, jatkakaa filosofointia!
Mieheni tietysti, miksi vieraan lapsen pelastaisin mieluummin?
Miksi miestä kaipaavien suru olisi jotenkin pienempää tai vähempiarvoista, kuin sitä lasta kaipaamaan jääneiden?
Mä pelastaisin tietokoneeni ja jatkaisin elämääni railakkaan raikkaasti sinkkuna.
Mieheni varmaan, niin tärkeä minulle että voisin vaarantaa oman hengen. Ehkä 50 vuoden kuluttua vastaus on eri, riippuen terveystilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:52"]
Senkin itsekkäät siat te miehenne pelastajat. Mies on saanut saavuttaa jo iän X ja tämä lapsi ei, joten lapsella on suurempi oikeus saada jatkaa elämäänsä. Miettikää asiaa oman lapsen ja vieraan pelastajan kannalta kun teillä ei tunnu empatiaa olevan kuin omaa itseänne kohtaan.
[/quote]
Miten niin miehen pelastaminen olisi itsekästä? Tuossa aikasemmin lueteltiin, että miestä jäisi kaipaamaan useampi ihminen. Ehkä sun pitäisi hakeutua hoitoon, jos jokaikinen lapsi saa myyttisen suuren arvon.
Lapsettomat ihmiset täällä vastailee...oma lapsi on aina tärkeämpi kuin se haiseva, karvainen ja läski mies. Se on sitä paitsi jo pannut parasta kaverianne, joten sika saa ansionsa mukaan.
Pelastaisin oman mieheni, koska olen niin itsekäs, että mielummin annan tuntemattomien vanhempien surra lapsen menetystä, ko katsoisin omien lasten kasvavan ilman isää.