kumman pelastaisit, oman puolison vai oman lapsen?
Kommentit (167)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:24"]
Tottakai lapsen. Joku vaistokin sen jo sanoo, lasta on suojeltava ensimmäisenä.
[/quote]Minun vaistoni sanoo, että puoliso on pelastettava ensimmäisenä. (Olen mies.)
[/quote]
Oletko koskaan ajatellut mistä tulee sanonta lapset ja naiset ensin? Ja en kyllä usko kenenkään miehen palstailevan av:lla ja vastailevan noin typeriä, etenkään jos on omia lapsia :)
[/quote]En ole ajatellut.
Miksi tarkkaan ottaen pidät vastaustani typeränä? Siksi, että se on erilainen kuin omasi?
[/quote]
mietihän sitä siinä joutessasi
Aa, luulit siis, että minusta naisen on pelastettava mies ensin? Tätä en tarkoittanut. Minä pelastaisin vaimoni ensin, ja vaimoni pelastaisi todennäköisesti lapsen ensin.
Miksi tarkkaan ottaen pidät vastaustani typeränä? Siksi, että se on erilainen kuin omasi?
[/quote]
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Ja oikeastaan toivon ettei ole puolisoakaan. Kumpaakin kohtaan kun toimisit väärin.
Tietenkin lapsen, äidin tehtävä on suojella lastaan missä tilanteessa tahansa. uskon että siinä tilanteessa on eläimellinen vaisto joka menee kaiken edelle. lapsi on myös pienempi eikä pysty itse pelastautumaan, enkä jaksaisi 90-kiloista miestäni kovinkaan helposti pelastaa lapseen verrattuna. Mutta tietenkin yrittäisin pelastaa myös mieheni...! Toivon myös että samassa tilanteessa mieheni pelastaisi ekaksi lapsemme jos pitäisi valita.
Lapseni. Toivon myös, että miehenikin pelastaisi lapsemme ennen minua.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:45"]
[/quote]
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Ja oikeastaan toivon ettei ole puolisoakaan. Kumpaakin kohtaan kun toimisit väärin.
[/quote]
Millä perusteella? Tuo on aika loukkaavasti sanottu. Miehen ensisijainen velvollisuus on suojella vaimoaan. Totta kai pelastaisin hänet, koska hän on minulle tärkeintä maailmassa. Rakastan toki lastanikin, mutta mikään ei mene vaimoni edelle.
Koira pelastaisi miehen ja minä sillä aikaa lapsen.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:52"]
[/quote]
[/quote]
Millä perusteella? Tuo on aika loukkaavasti sanottu. Miehen ensisijainen velvollisuus on suojella vaimoaan. Totta kai pelastaisin hänet, koska hän on minulle tärkeintä maailmassa. Rakastan toki lastanikin, mutta mikään ei mene vaimoni edelle.
[/quote]
Eli olet jotenkin emotionaalisesti sairas. Yleensä eläin yrittää pelastaa poikasensa eikä puolisoaan mutta vain ihminen voi olla poikkeus, tässäkin
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:33"]
Vastasin jo kerran aikaisemmin samaan kysymykseen mutta edelleenkin puolison. Lapsella ei kuitenkaan ole vielä selkeästi yhtä paljoa uniikkia elämänhistoriaa ja persoonallisuutta, joten objektiivisesti arvioituna hän on pienempi ja todennäköisemmin korvattavissa oleva menetys.
[/quote]Pelastaisin lapsen ja syynä se että lapsella on vielä elämä edessä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:17"]
Ainoa oikea moraalinen vastaus tähän on: lapsen. Eiköhän tämä ole jokaiselle vanhemmalle itsestäänselvyys.
[/quote]
Ainoa oikea :)
[/quote]
Asetat "velvollisuutesi" vaimosi edelle jos annat hänen lastensa kuolla ennen häntä.
Eli pohjimmiltaan et rakasta ja kunnioita vaimoasi ja lapsiasi lainkaan vaan ihailet hintaan mihin hyvänsä omaa "miehisyyttäsi" ja menet sen ehdoilla muista välittämättä.
Lapsen. Rakastan miestä ja lasta yhtä paljon ja ovat yhtä tärkeitä, mutta lapsi on vastuullani, heikompi kuin mies eli ansaitsee enemmän turvaa. Enkä pystyisi elämään sen asian kanssa, että en olisi pelastanut häntä, saati sen kanssa, että olisin menettänyt hänet (tuskin mieskään). Miehen menettämisestä selviäisin helpommin siitä huolimatta, että he ovat minulle yhtä tärkeitä ja rakkaita.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:58"]
Asetat "velvollisuutesi" vaimosi edelle jos annat hänen lastensa kuolla ennen häntä.
Eli pohjimmiltaan et rakasta ja kunnioita vaimoasi ja lapsiasi lainkaan vaan ihailet hintaan mihin hyvänsä omaa "miehisyyttäsi" ja menet sen ehdoilla muista välittämättä.
[/quote]Ei pidä paikkaansa. Pelastaisin vaimoni, koska hän on minulle kaikkein tärkeintä ja arvokkainta maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli olet jotenkin emotionaalisesti sairas. Yleensä eläin yrittää pelastaa poikasensa eikä puolisoaan mutta vain ihminen voi olla poikkeus, tässäkin
[/quote]Eli et kykene perustelemaan kantaasi mitenkään, tyydyt ainoastaan nimittelemään toisia. Selvä. Tällaisille ihmisille on oma nimitys, mutta jätettäköön se sanomatta.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kai sä tajuut että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja ihmiset ajattelee näistä eri tavalla! En oo alkup. viestin kirjottaja mut ärsyttävää tulla tunkemaan omaa agendaa oikeana.
Jos on kerran yksi oikea vastaus niin miksi tällaista kysymystä edes on.
Itekin pelastaisin lapseni mutta ei mua kiinnosta muita tuomita.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:58"]
[/quote]Ei pidä paikkaansa. Pelastaisin vaimoni, koska hän on minulle kaikkein tärkeintä ja arvokkainta maailmassa.
[/quote]
Ei vaan ns. "miehisyytesi" (oikea mies toki toimisi ihan toisin, mutta hän olisikin mies eikä ns. mies) on sinulle tärkeämpi kuin vaimosi hyvinvointi. Et välitä siitä, että hän rikkoontuisi loppuiäkseen lapsensa menetettyään, kunhan vain saisit pitää kiinni kuvitelmastasi, että muka kykenisit rakkauteen.
Lapsen tietenkin. Rakastan puolisoani niin syvästi etten tahtoisi hänen joutuvan kohtaamaan suurinta mahdollista surua, mikä ihmistä voi koskaan kohdata.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:33"]
Vastasin jo kerran aikaisemmin samaan kysymykseen mutta edelleenkin puolison. Lapsella ei kuitenkaan ole vielä selkeästi yhtä paljoa uniikkia elämänhistoriaa ja persoonallisuutta, joten objektiivisesti arvioituna hän on pienempi ja todennäköisemmin korvattavissa oleva menetys.
[/quote]
SIIS TÄ?! Onnea vaan sun lapsellesi jos olet tuota mieltä hänestä.... korvattavissa oleva menetys! Haloo! Mikään ei ikinä korvaisi minun lastani!!! Eli silmääkään räpäyttämättä pelastaisin lapsen. Samoin toivoisin mieheni tekevän.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:24"]
Tottakai lapsen. Joku vaistokin sen jo sanoo, lasta on suojeltava ensimmäisenä.
[/quote]Minun vaistoni sanoo, että puoliso on pelastettava ensimmäisenä. (Olen mies.)
[/quote]
Oletko koskaan ajatellut mistä tulee sanonta lapset ja naiset ensin? Ja en kyllä usko kenenkään miehen palstailevan av:lla ja vastailevan noin typeriä, etenkään jos on omia lapsia :)
[/quote]En ole ajatellut.