Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies miettii; inhottava tilanne koulussa

Vierailija
25.11.2013 |

Kysyin sähköpostilla yhdeltä naiselta, että kiinnostaisiko tehdä yksi ryhmätyö yhdessä (sen voi tehdä yksin tai kaksin). Pari päivää meni ja ei mitään vastausta. Sitten koulupäivänä käyttäytyi edelleen kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, eikä yrittänyt puhua.

Mutta kaikista eniten pahoinvointia aiheutti se, kun kuulin hänen puhuvan samoista tehtävistä jonkun muun kanssa ja aika lähellä minua. Joko kyseessä oli sattuma tai sitten valmennettu ja ennaltasuunniteltu 'näytelmä'. Siinä vaiheessa minua alkoi jo ällöttämään kunnolla; olen siis niin hirveä, ettei minulle voi puhua kuin ihmiselle, vaan pitää välillisesti 'vihjailla' ettei kiinnostusta yhteistyöhön ole. Tämä ei vielä ole ensimmäinen kerta kun minulle on tapahtunut jotain vähän samanlaista näissä ympyröissä.

Miten jotkut voivat kuvitella että tuollainen mykkäkoulun pitäminen ja toisen ihmisen nolaaminen voi jotenkin olla parempi vaihtoehto kuin aikuisten harjoittama kommunikaatio? Luulisi itseäkin ahdistavan oma käytös?

Pitäisikö tässä nyt ajatella vain ylpeästi että 'oma häpeä' vai ottaa asia puheeksi, jotta saisi jonkun ratkaisun tuohon asiaan; vai olisiko se sitten hirveä 'stalkkaamista' kun opettaisi vähän aikuisten tavoille? Kuulostaisiko se ehkä sarkastiselta tai liian viattomalta? Jälkimmäisessä tapauksessa tarkoitan sitä skenaariota, jossa jonkinlaisessa kirkossa on kuulutettu peruskäytöstapojen noudattamisen laiminlyömisen olevan oikeutettua ihastusepäilyillä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ihan ensimmäisenä mieleen, että oletko varma että nainen on saanut se viestin?

Osoite vääriin,mennyt roskapostiin, ei käytä ko. sähköpostiä jne jne...

Vierailija
2/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mennyt kysymään kasvotusten asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies! NOOOOOU

Eikö sulle sanottu, että kysy livenä jos kysyt eikä silloinkaan mielellään puskista töksäyttämällä.

Nyt mun käy sua sääliksi :(

Vierailija
4/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihme vihamielisyyttä tuota tyttöä kohtaan. Sä itsehän tässä halusit jotain ja tytöllä on oikeus olla vastaamatta sulle jos hän niin haluaa. Jos olisit kysynyt livenä niin olisit saanut heti vastauksen. Ota opiksesi.

Vierailija
5/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut hänen kanssaan koskaan aikaisemmin? Oletko varma, että sinulla on oikea osoite? Minun sähköpostijärjestelmäni lajittelee kaikki gmail, hotmail yms osoitteista tulevan postin roskaposteihin. Jota en seuraa ollenkaan, jos ei kukaan tuttu ole asiasta maininnut.

Vierailija
6/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä sama nainen kuin tässä ketjussa:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3889481/ketju/mies_miettii_hullunkurinen_fiilis

Luulen, että hän pitää sinua vähintäänkin nyt jonain kammona stalkkerina. Jos kyseessä eri nainen, niin olisiko sittenkin parempi kysyä tällaisia asioita ihan kasvokkain, eikä lähetellä meilejä?

Mikäli etsit ihan vain kavereita/ystäviä (tai yrität näin uskotella meille av:lla), niin mieti, lähettäisitkö samanlaisia viestejä miehille?

Vierailija
7/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö hän edes keneltä viesti on tullut?

Vierailija
8/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:51"]

Onko kyseessä sama nainen kuin tässä ketjussa:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3889481/ketju/mies_miettii_hullunkurinen_fiilis

Luulen, että hän pitää sinua vähintäänkin nyt jonain kammona stalkkerina. Jos kyseessä eri nainen, niin olisiko sittenkin parempi kysyä tällaisia asioita ihan kasvokkain, eikä lähetellä meilejä?

Mikäli etsit ihan vain kavereita/ystäviä (tai yrität näin uskotella meille av:lla), niin mieti, lähettäisitkö samanlaisia viestejä miehille?

[/quote] Ei ole. Kusipäitä riittää siis useampaan lähtöön. Anteeksi mutta täällä on ihan tavallista lähetellä meilejä miesten ja naisten kesken. Jos joku lähettää minulle oman meilin, niin yleensä pidän sitä imartelevana.

Sen lisäksi ei miehen seksuaalisuudessakaan ole mitään saatanallista ja hirveää (miehet ovat pikemminkin romanttisia naisiin verrattuna) ja jos joku haluaa tutustua noin viattomalla tavalla, niin ei siinä kyllä kumpikaan osapuoli voi mitenkään kasvojaan menettää, koska kyse on niin neutraalista ja harmittomasta asiasta. Siinä ei jonkun mahdolliset seurustelemiset paina niin paljon, ettei voisi käyttäytyä järkevästi, kun kyse on pelkistä etätehtävien tekemisestä etänä. Minkälaista mustasukkaisuutta se siis oikein aiheuttaisi?

Ärsyttävää että mies ei saa ottaa selvää naisesta ilman että heti aletaan imarrella naista kuten sinäkin teet. Voi se miehenkin pikkukiinnostus hiipua kun tutustuessa paljastuu jotain negatiivista. Ja sellaista on todella tapahtunut viime aikoina; en vain tiedä miksi se pitää vetää överiksi ja antaa itsestään mahdollisimman vastenmielinen kuva.

Vierailija
9/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:49"]

Ja ihme vihamielisyyttä tuota tyttöä kohtaan. Sä itsehän tässä halusit jotain ja tytöllä on oikeus olla vastaamatta sulle jos hän niin haluaa. Jos olisit kysynyt livenä niin olisit saanut heti vastauksen. Ota opiksesi.

[/quote] No minä käsitän asiat niin, että jos on itse jo jossain muodossa kommunikoinut toisen kanssa, niin toisen tehtävä on tulla sitten takaisin jossakin muodossa. Eli sen osapuolen, jolle on kommunikoitu, pitäisi pyrkiä pelastamaan sen kommunikoineen osapuolen kasvot tai tilanne hakeutumalla itse vastaamaan joko livenä tai muulla tavalla. Mutta jos hän ei tee niin, niin ei siinä sitten äkkiseltään tiedä mitä oikein ajattelisi. Pitäisikö vain unohtaa koko asia ja ruveta vastaavasti teeskentelemään ko.ihmisen olevan ilmaa (aika raskasta olla samoissa tiloissa pitkiä aikoja näin) kuten hänkin on tehnyt vai tehdä lisähommia ja toistaa sama kysymys vielä toisessakin muodossa. Jossakin vaiheessahan uteliaisuus vie varmaan sitten voiton, koska tilanne alkaa rassaamaan niin paljon, mutta olisi mielestäni kohteliasta ja normaalia että se hiljaiseksi jäänyt osapuoli yrittäisi itse tulla vastaan sopivana ajankohtana ja sitten kaikki voisi jatkua ennallaan.

Vierailija
10/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:04"]

[/quote] No minä käsitän asiat niin, että jos on itse jo jossain muodossa kommunikoinut toisen kanssa, niin toisen tehtävä on tulla sitten takaisin jossakin muodossa. Eli sen osapuolen, jolle on kommunikoitu, pitäisi pyrkiä pelastamaan sen kommunikoineen osapuolen kasvot tai tilanne hakeutumalla itse vastaamaan joko livenä tai muulla tavalla. Mutta jos hän ei tee niin, niin ei siinä sitten äkkiseltään tiedä mitä oikein ajattelisi. Pitäisikö vain unohtaa koko asia ja ruveta vastaavasti teeskentelemään ko.ihmisen olevan ilmaa (aika raskasta olla samoissa tiloissa pitkiä aikoja näin) kuten hänkin on tehnyt vai tehdä lisähommia ja toistaa sama kysymys vielä toisessakin muodossa. Jossakin vaiheessahan uteliaisuus vie varmaan sitten voiton, koska tilanne alkaa rassaamaan niin paljon, mutta olisi mielestäni kohteliasta ja normaalia että se hiljaiseksi jäänyt osapuoli yrittäisi itse tulla vastaan sopivana ajankohtana ja sitten kaikki voisi jatkua ennallaan.

[/quote]

Ei. Ei sillä tytöllä ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan, koeta ymmärtää tämä. Kun näet häntä seuraavan kerran niin voithan kysyä vielä kasvotusten sitä ryhmätyöasiaa. Sinä olet tässä ollut aloitteellinen ja sinähän tässä olet häneltä jotain halunnut. Jos tyttö ei halua vastata postiisi niin hän ei halua. 

Vierailija
11/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis te näette suunnilleen joka päivä ja Sä lähetit meiliä? Mikset alunperin kysynyt kasvotusten?!

Vierailija
12/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko asperger?

Vierailija
13/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:04"]

[/quote]

Ei. Ei sillä tytöllä ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan, koeta ymmärtää tämä. Kun näet häntä seuraavan kerran niin voithan kysyä vielä kasvotusten sitä ryhmätyöasiaa. Sinä olet tässä ollut aloitteellinen ja sinähän tässä olet häneltä jotain halunnut. Jos tyttö ei halua vastata postiisi niin hän ei halua. 

[/quote] "halunnut" = siis kysynyt mielipidettä asiaan.

Ei ole mitään laillista velvollisuutta tietenkään, vaan kyse on ihan vaan käytöstavoista. Jos kaikki mietittäisi rikoslain mukaan tai muuten yhtä typerän mustavalkoisesti, niin eipä tälläkään palstalla monella enää olisi mitään valitettavaa. Kaikki rikokset eivät ole oikeasti vahingollisia eivätkä kaikki ei-rikokset harmittomia. Että kyllä ihmisillä on oikeus olla ärsyyntynyt ja puhua siitä. Että mieti asiaa siltä kannalta yleismaailmallisesti, eikä feminatsilasien kautta.

Vierailija
14/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ujo? Oletko ikinä jutellut kyseisen opiskelukaverin kanssa kasvotusten? Oletteko missään tekemisissä keskenänne? Jos ette oikeastaan juttele keskenänne, on hieman outoa lähestyä sähköpostitse, jos kuitenkin näette päivittäin.

Ja miksi naisen pitäisi avata suunsa, kun istutte vierekkäin? Mikset itse avaa?

Tässä ei nyt ole kyse miehen ja naisen eroista, vaan sosiaalisten taitojen puutteesta kohdallasi.

Itse ainakin ihmettelisin, jos saisin meilejä mieheltä, jonka kanssa näen päivittäin ja joka ei lähestyisi minua kasvokkain ollenkaan.

Hän ei ehkä vastaa viestiisi siksi, että ei tiedä mitä vastaisi: ei halua tehdä opiskelutehtävää sinun kanssasi, mutta ei halua myöskään olla tyly. Toki olisi kohteliasta sanoa sinulle, että kiitos viestistäsi, mutta... kasvokkain olisi vielä vaikeampaa kieltäytyä yhteistyöstä loukkaamatta sinua.

Lähesty näitä ihmisiä mielummin kasvokkain koulussa. Älä lähettele meilejä, jos ette ole kasvokkain sellaista sopineet tai ellei ole ihan oikea pakottava syy. Saat oudon maineen muuten.

Vierailija
15/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee vastaan kaltaisesi mies joka kehittää näinkin naisille tyypillisiä skenaarioita :) Mistään suuremmasta ei nyt ollut kyse kuin ryhmätyöstä ja voi olla hyvin mahdollista, ettei se mimmi ole siellä sähköpostissaan edes käynyt viestiä lukemassa. Minusta dramatisoit asiaa liikaa, vaikka tytsy olisikin ignorannut sinun viestisi niin ei kyse ole kuitenkaan elämää suuremmasta asiasta - älä murehdi pieniä asioita - ja jos murehdituttaa liiaksi niin ota puheeksi :)

Vierailija
16/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi todella kummallista, jos joku täysin vieras tyyppi kysyisi minulta sähköpostilla, haluanko tehdä hänen kanssaan koulujuttuja. Siis kahdestaan - jonkinlaisen useamman ihmisen lukupiirin järkkäilyn ymmärtäisin. Tunsitko tätä tyttöä ennestään, olitteko jutelleet kasvotusten? Minä olisin varmaan vastannut että kiitos ei ja vedonnut kiireisiin, mutta en kyllä vastaamattomuuttakaan ihmettele jos tilanne tosiaan oli noin outo kuin mitä ymmärsin.

Vierailija
17/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis te näette suunnilleen joka päivä ja Sä lähetit meiliä? Mikset alunperin kysynyt kasvotusten?!

[/quote] Koska olin spontaani ja kysyin jo etukäteen, koska ei nähdä joka päivä. En ymmärrä miten tämä tähän liittyy? Viestiä kirjoittaessa pystyy muotoilemaan ajatuksensa paljon tarkemmin ja hienostuneemmin kuin jossakin kiirehässäkässä.

Vierailija
18/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:00"]Ei ole. Kusipäitä riittää siis useampaan lähtöön. Anteeksi mutta täällä on ihan tavallista lähetellä meilejä miesten ja naisten kesken. Jos joku lähettää minulle oman meilin, niin yleensä pidän sitä imartelevana.

Sen lisäksi ei miehen seksuaalisuudessakaan ole mitään saatanallista ja hirveää (miehet ovat pikemminkin romanttisia naisiin verrattuna) ja jos joku haluaa tutustua noin viattomalla tavalla, niin ei siinä kyllä kumpikaan osapuoli voi mitenkään kasvojaan menettää, koska kyse on niin neutraalista ja harmittomasta asiasta. Siinä ei jonkun mahdolliset seurustelemiset paina niin paljon, ettei voisi käyttäytyä järkevästi, kun kyse on pelkistä etätehtävien tekemisestä etänä. Minkälaista mustasukkaisuutta se siis oikein aiheuttaisi?

Ärsyttävää että mies ei saa ottaa selvää naisesta ilman että heti aletaan imarrella naista kuten sinäkin teet. Voi se miehenkin pikkukiinnostus hiipua kun tutustuessa paljastuu jotain negatiivista. Ja sellaista on todella tapahtunut viime aikoina; en vain tiedä miksi se pitää vetää överiksi ja antaa itsestään mahdollisimman vastenmielinen kuva.

[/quote]

Tässä on se syy miksi nainen ei vastannut. Sinä puhut jostain ryhmätehtävien tekemistä mutta rivien välistä on luettavissa, että pilluhan se on sulla mielessä. Luuletko sinä vitun sovinistipaska, että me naiset haluamme, että joku surkimus yrittää ujuttautua meidän läheisyyteemme jonkun tekosyyn varjolla? Mitä itse pitäisit siitä jos joku lähettelisi sinulle muka viattomia viestejä mutta taustalta kuultaisi halu myydä sinulle jotain? Tulisiko hieman hyväksikäytetty olo, tulisiko? Luottaisitko ihmiseen joka ei puhu suoraan? Jätä naiset rauhaan.

Vierailija
19/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:18"]

[/quote] Koska olin spontaani ja kysyin jo etukäteen, koska ei nähdä joka päivä. En ymmärrä miten tämä tähän liittyy? Viestiä kirjoittaessa pystyy muotoilemaan ajatuksensa paljon tarkemmin ja hienostuneemmin kuin jossakin kiirehässäkässä.

[/quote]

Ahaaa. Eli sen sijaan, että kysyisit kasvotusten, lähetät meillä, josta ei ole edes varmuutta, menikö Se oikeaan osoitteeseen tai edes perille, ja hermoilet sitten, kun vastausta ei kuulu? Jos olisit kysynyt kasvotusten, et jahkailisi ja miettisi asiaa. Ymmärrätkö? Homma olisi kerralla selvä. Kuin laastari, joka repäistään nopeasti. Sattuu hetken, mutta on ainakin nopeasti ohi. En vain ymmärrä tapaasi kiduttaa itseäsi.

Vierailija
20/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:16"]

Oletko ap ujo? Oletko ikinä jutellut kyseisen opiskelukaverin kanssa kasvotusten? Oletteko missään tekemisissä keskenänne? Jos ette oikeastaan juttele keskenänne, on hieman outoa lähestyä sähköpostitse, jos kuitenkin näette päivittäin.

Ja miksi naisen pitäisi avata suunsa, kun istutte vierekkäin? Mikset itse avaa?

Tässä ei nyt ole kyse miehen ja naisen eroista, vaan sosiaalisten taitojen puutteesta kohdallasi.

Itse ainakin ihmettelisin, jos saisin meilejä mieheltä, jonka kanssa näen päivittäin ja joka ei lähestyisi minua kasvokkain ollenkaan.

Hän ei ehkä vastaa viestiisi siksi, että ei tiedä mitä vastaisi: ei halua tehdä opiskelutehtävää sinun kanssasi, mutta ei halua myöskään olla tyly. Toki olisi kohteliasta sanoa sinulle, että kiitos viestistäsi, mutta... kasvokkain olisi vielä vaikeampaa kieltäytyä yhteistyöstä loukkaamatta sinua.

Lähesty näitä ihmisiä mielummin kasvokkain koulussa. Älä lähettele meilejä, jos ette ole kasvokkain sellaista sopineet tai ellei ole ihan oikea pakottava syy. Saat oudon maineen muuten.

[/quote] No olen siis jutellut koulussa ja koulun ulkopuolella, että ei mistään täysistä naamatutuista sentään ole kyse. Olemme ikään kuin kehuneetkin toisiamme välillä ja auttaneet toisiamme omien vahvuuksien mukaan. En minä tätä ihmistä edelleenkään vihaa tai en halua tehdä niin, mutta tunsin syvää vastenmielisyyttä, koska en todellakaan osannut odottaa tuollaista vastaanottoa niin mukavana pitämältäni ihmiseltä.

Voisin sillä tavalla hyväksyä jonkinlaisen etääntymisen, jos jotain romanttiselta kalskahtavaa tai muuta intiimimpää olisi ehdottanut ja sitten olisi voinut ruveta vaikka esittämään varattua ja se on minun puolestani ihan OK. Valehdellakin saa, kunhan tekee sen reilusti. Mutta en näe sen liittyvän mitenkään tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan