Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies miettii; inhottava tilanne koulussa

Vierailija
25.11.2013 |

Kysyin sähköpostilla yhdeltä naiselta, että kiinnostaisiko tehdä yksi ryhmätyö yhdessä (sen voi tehdä yksin tai kaksin). Pari päivää meni ja ei mitään vastausta. Sitten koulupäivänä käyttäytyi edelleen kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, eikä yrittänyt puhua.

Mutta kaikista eniten pahoinvointia aiheutti se, kun kuulin hänen puhuvan samoista tehtävistä jonkun muun kanssa ja aika lähellä minua. Joko kyseessä oli sattuma tai sitten valmennettu ja ennaltasuunniteltu 'näytelmä'. Siinä vaiheessa minua alkoi jo ällöttämään kunnolla; olen siis niin hirveä, ettei minulle voi puhua kuin ihmiselle, vaan pitää välillisesti 'vihjailla' ettei kiinnostusta yhteistyöhön ole. Tämä ei vielä ole ensimmäinen kerta kun minulle on tapahtunut jotain vähän samanlaista näissä ympyröissä.

Miten jotkut voivat kuvitella että tuollainen mykkäkoulun pitäminen ja toisen ihmisen nolaaminen voi jotenkin olla parempi vaihtoehto kuin aikuisten harjoittama kommunikaatio? Luulisi itseäkin ahdistavan oma käytös?

Pitäisikö tässä nyt ajatella vain ylpeästi että 'oma häpeä' vai ottaa asia puheeksi, jotta saisi jonkun ratkaisun tuohon asiaan; vai olisiko se sitten hirveä 'stalkkaamista' kun opettaisi vähän aikuisten tavoille? Kuulostaisiko se ehkä sarkastiselta tai liian viattomalta? Jälkimmäisessä tapauksessa tarkoitan sitä skenaariota, jossa jonkinlaisessa kirkossa on kuulutettu peruskäytöstapojen noudattamisen laiminlyömisen olevan oikeutettua ihastusepäilyillä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:00"]Ei ole. Kusipäitä riittää siis useampaan lähtöön. Anteeksi mutta täällä on ihan tavallista lähetellä meilejä miesten ja naisten kesken. Jos joku lähettää minulle oman meilin, niin yleensä pidän sitä imartelevana.

Sen lisäksi ei miehen seksuaalisuudessakaan ole mitään saatanallista ja hirveää (miehet ovat pikemminkin romanttisia naisiin verrattuna) ja jos joku haluaa tutustua noin viattomalla tavalla, niin ei siinä kyllä kumpikaan osapuoli voi mitenkään kasvojaan menettää, koska kyse on niin neutraalista ja harmittomasta asiasta. Siinä ei jonkun mahdolliset seurustelemiset paina niin paljon, ettei voisi käyttäytyä järkevästi, kun kyse on pelkistä etätehtävien tekemisestä etänä. Minkälaista mustasukkaisuutta se siis oikein aiheuttaisi?

Ärsyttävää että mies ei saa ottaa selvää naisesta ilman että heti aletaan imarrella naista kuten sinäkin teet. Voi se miehenkin pikkukiinnostus hiipua kun tutustuessa paljastuu jotain negatiivista. Ja sellaista on todella tapahtunut viime aikoina; en vain tiedä miksi se pitää vetää överiksi ja antaa itsestään mahdollisimman vastenmielinen kuva.

[/quote]

Tässä on se syy miksi nainen ei vastannut. Sinä puhut jostain ryhmätehtävien tekemistä mutta rivien välistä on luettavissa, että pilluhan se on sulla mielessä. Luuletko sinä vitun sovinistipaska, että me naiset haluamme, että joku surkimus yrittää ujuttautua meidän läheisyyteemme jonkun tekosyyn varjolla? Mitä itse pitäisit siitä jos joku lähettelisi sinulle muka viattomia viestejä mutta taustalta kuultaisi halu myydä sinulle jotain? Tulisiko hieman hyväksikäytetty olo, tulisiko? Luottaisitko ihmiseen joka ei puhu suoraan? Jätä naiset rauhaan.

[/quote] Siinäpä tuli monta lapsellista henkilökohtaisuuksiin käymistä ja tulkintamöhläyksiä, joihin puutun ainoastaan muiden lukijoiden mukaan.

Se toinen kysyjä kun kysyi, että kirjoittaisinko samalla tavalla miehelle. Eli hänellä oli tarkoituksena vihjailla, että kirjoitustyylissäni olisi jotain syntistä. Minä sitten kerroin hänelle, että VAIKKA LÄHESTYMISESSÄ OLISIKIN JOTAIN SELLAISTA, niin siinä ei ole silti mitään pahaa mutta minä EN myöntänyt siinä mitään. Naiset eivät nimittäin tule hakemaan miehiä kotoa ja tervejärkinen nainen ei voi loukkaantua sellaisesta viestistä, joka on täysin kaverillinen ja ystävällinen. Sen lisäksi naiset eivät halua mitään kiinnostusta tunnustettavan suoraan, vaan mutkan kautta. Ja haluaa se mieskin tutustua ja nähdä vastaako nainen hänen haavekuvaansa vai ei ja miehen se tutustuminen on laitettava liikkeelle. Sinun asenteestasi päätellen ainut sinua nussinut mies on varmasti ollut raiskaaja. Niin hirveä viha miehen seksuaalisuutta kohtaan sinulla on.

Sinä et ole käynyt sähköpostejani lukemassa, eivätkä täällä kirjoitetut ja sinun päin persettä tekemäsi tulkinnat minun ajatuksistani siirry yliluonnollisesti minun vanhoihin, toisille ihmisille lähettämiini sähköposteihin. Siksi 'rivien välistä' ei voinut lukea helvettiäkään.

Vierailija
22/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:51"]

Onko kyseessä sama nainen kuin tässä ketjussa:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3889481/ketju/mies_miettii_hullunkurinen_fiilis

[/quote] Ei ole. Kusipäitä riittää siis useampaan lähtöön.

kyse on pelkistä etätehtävien tekemisestä etänä.

Ärsyttävää että mies ei saa ottaa selvää naisesta ilman että heti aletaan imarrella naista kuten sinäkin teet.

[/quote]

Etköhän nyt kuitenkin ole ihan sama mies. Näitä "Mies miettii" -ketjuja on täällä ollut aika lailla viime aikoina, ja hyvin saman tyylisiä.

Jos kyse on tosiaankin niin simppelistä asiasta kuin etätehtävien tekemisestä, niin tuskin sinun tarvitsisi selittää asia näin: "Viestiä kirjoittaessa pystyy muotoilemaan ajatuksensa paljon tarkemmin ja hienostuneemmin kuin jossakin kiirehässäkässä"

Ketä naista minä olen oikein imarrellut? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis melkein mieli pyytää sua kertomaan, mitä kirjoitit tytölle... Koska näistä sun teksteistä tosiaan saa vähän aspergermäisen kuvan - äläkä nyt ota tätä loukkauksena. Vaikea arvioida tilannetta, kun ei oikeasti tiedä miten hyvin tunsitte etukäteen ja mitä tosiaan laitoit sille tytölle. Voisithan kysyä koulussa, että saiko hän viestiä ja mitä mieltä on?

Vierailija
24/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn vielä sen mahdollisuuden, että viesti on jotenkin hukkunut, ymmärretty väärin tms. ja aion selvittää asian. Tällä hetkellä se ei tunnu todennäköisimmältä vaihtoehdolta, mutta rehellisenä ihmisenä otan huomioon senkin mahdollisuuden, että olisin erehtynyt.

Vierailija
25/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:36"]

Se toinen kysyjä kun kysyi, että kirjoittaisinko samalla tavalla miehelle. Eli hänellä oli tarkoituksena vihjailla, että kirjoitustyylissäni olisi jotain syntistä.

[/quote]

Heh heh. En tosiaankaan vihjaillut. Mielestäni syntiä ei edes ole olemassa. Sellainen ajattelu sopii uskovaisille.

Vierailija
26/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:42"]

Tekis melkein mieli pyytää sua kertomaan, mitä kirjoitit tytölle... Koska näistä sun teksteistä tosiaan saa vähän aspergermäisen kuvan - äläkä nyt ota tätä loukkauksena. Vaikea arvioida tilannetta, kun ei oikeasti tiedä miten hyvin tunsitte etukäteen ja mitä tosiaan laitoit sille tytölle. Voisithan kysyä koulussa, että saiko hän viestiä ja mitä mieltä on?

[/quote] No moikkasin, kysyin tosi lyhyesti mitä kuuluu ja sitten kirjoitin paljon pitemmästi siitä itse asiasta. Siinä ei ollut mitään vaativaa sävyä, vaan selitin vain oman tilanteen ja että asiat voi hoitaa niin ja niin, jos haluaa. Semmoinen puolivirallinen sävy kaiken kaikkiaan.

Vierailija
27/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No halusitko kuitenkin pillua?

Vierailija
28/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on aspergerdiagnoosi?

Vierailija
29/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, aina ei voi voittaa. Uutta putkeen ja ens kerralla kysy kasvotusten!

Vierailija
30/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kasvotusten seuraavalla kerralla, niin daamin on ainakin pakko vastata jotakin. Ei ole vaikeaa kysyä: "Moi, haluaisitko tehdä ryhmätyön kanssani?" 

Minun mielestäni olisi outoa, jos tuollaista asiaa kysyttäisiin sähköpostilla, oli kysyjä sitten mies tai nainen tai kuka hyvänsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi