Vihkisormuksen hinta?
Minkä hintainen teidän vihkisormus oli? Millä perusteella valitsit? Kehuskeletko muille isolla timantilla ja sillä että "maksoi jotain 5000 euroo"
Kommentit (93)
N.500€ maksoi. Oli tosin alennuksessa :)
Toisille sormuksen hinta tuntuu olevan tärkeä asia. Täytyy itsekin myöntää, että en ihan sitä ohuinta haluaisi, mutta 15 000 euroa kuulostaa järjettömältä.
itse halusin vain yhden sormuksen ja rakastan antiikkia ja vanhoja koruja. Mies olisi ollut valmis laittamaan useamman tonnin sormukseeni, mutta kävikin niin, että unelmieni sormus tuli vastaan antiikkiliikkeessä. Mietin jo antiikkisormukseni kaltaisen sormuksen teettämistä ja tästä olisi saanut maksaa ainakin 2000 euroa. Voin kertoa, että tuo antiikkisormus oli paljon halvempi ja materiaalit silti samat. Ja on ihana ajatella, että sormuksella on tarina ja historia. Täydellinen sormus!
Olin pari kk jalokiven hiojan kisällinä ulkomailla. Palkaksi tehtiin yhdessä vaimolle sormus. Ostin kullan itse ja sain aidon verenpunaisen rubiinin mestarilta lahjaksi. Eli ei siis näitä perinteisiä lyijylasilla paikattuja mitä suomessa myydään yleensä. Hinnaksi tuli n. 150€. Vuosien jälkeen uteliaisuudesta käytiin suomessa arvioituttamassa. Hinta oli vähän reilu 3000€.
Viisi vuotta sitten mentiin naimisiin. Vihkisormus maksoi 5404 euroa, josta saatiin huikeat neljä euroa alennusta! :D Sormus suunniteltiin kihlasormuksen kanssa sopivaksi ja olen iloinen, ettei muilla ole täysin samanlaista vaikka alunperin ei ollut tarkoitus omaa mallia teettääkään. Mies valitsi omatoimisesti kihlasormuksen. Kihlasormuksen hinnan kaivelin hänestä esiin ja oli muistaakseni 1300 eur. Meille sormuksissa oli tärkeintä ajattomuus ja se, että joku arvostaa niitä vielä senkin jälkeen, kun meistä aika jättää.
Itse olen sitä mieltä, että matkoille pääsee aina, mutta vihkisormus on ainutlaatuinen investointi jota kannetaan jokapäivä sormessa elämän loppuun asti. Meille se tulee olemaan häidemme hinnakkain investointi ja sen arvo nousee kullan hinnan mukana vuosien myötä toivottavasti ja joskus jää perintönä lapsille.
40e. Halusin ihan tavallisen hopeisen sormuksen ja sellaisen ostin.
Muistaakseni vihkisormukseni maksoi jotain 2400 markkaa. Siinä on sinisafiireja ja timantteja ja minusta se oli kaunis. Mies kysyi moneen kertaan, olenko ihan varma. Hän olisi ollut valmis ostamaan kalliimmankin.
Tykkään edelleen sormuksestani kovasti, vaikkei se oli vuosikausiin sormeeni mahtunut. En ole kuitenkaan raaskinut käydä sitä suurennuttamassa.
Vihkisormukseni maksoi 1100e ja kihlasormukseni 350e. Mieheni otti pelkästään kihlasormuksen joka maksoi 750e. Kaikki sormukset Kalevalan, oma suosikki koruvalmistajani. Itse maksoin kaikki, olinhan se joka kosi. Olen ollut tyytyväinen noihin sormuksiin, minulla tulee kokoajan hyvä mieli kun näen ne.
Vittu mitä keskustelua aikuisilta ihmisiltä, osalla kusta päässä.
Toiset tykkää perus rinkulasta ja toise timanteista, se miehen rakkaus ei ole kiinni siitä kuinka mahtavan timanttisormuksen ostaa, se on rakkautta että tietää juuri millaisen sormuksen se oma nainen haluaa ja ostaa sellaisen.
Itse en halua perus rinkulaa enkä mitään öky timantti sormusta isoilla rumilla timanteilla, muuten yks timanttiset sormukset on rumia, tämä on oma mielipiteeni.
Itse pidän yksinkertaisesta ja kauniista, kauniisti muotoiltu sormus missä muutama pienempi timantti.
Mielestäni sormuksen hinnalla ei ole mitään väliä, kunhan on mieluinen. Kumppanin sormus olis hopeaa ja maksoi varmaan 40e ja omani omi valkokultainen pienillä timanteilla, maksoi noin 180e.
Kihloihin mentiin kun olin 18 v. Kihlasormukset ostettiin opintolainalla á 500 mk. Naimisiin mennessä (olin 22 vuotias, 11 vuotta sitten) sain valita juuri sellaisen kun halusin, hinta oli muistaakseni 250 €. Edelleen pidän sormuksestani kovasti, valitettavan harvoin sitä tulee käytettyä kun töissä ei hygieniariskin vuoksi saa pitää koruja.
Mieheni ei halua ostaa sormuksia, kun ei saanut exältään ostamaansa sormusta takaisin. Meillä ei siis ole sormuksia.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:16"]
Minun sormuksen piti alunperin maksaa 5000 euroa mutta mies päivitti sitä "vain vähän" minun tietämättäni eli huomattavasti isommat timantit, paremmat karaatit ja kaikinpuolin parasta laatua, ja loppulaskuksi tuli 15 000 euroa! :D
[/quote]
Hah hah! AV-mammat peukuttaa alaspäin kun jollain on mies joka on mennyt ostamaan monta kertaa kalliimman sormuksen kuin mihin morsian varautunut??! Voi tätä kateellisten kantturoiden tyyssijaa sentään!
[/quote]
No toivottavasti tässä tapauksessa mies tunsi vaimonsa hyvin ja tiesi että yllätys oli mieluinen. Jos minun mieheni olisi mennyt salaa muuttamaan valitsemaani sormukseen lisää timantteja tai suurentamaan kokoa, niin olisin vetänyt aikamoiset pultit. Nyt sormukseni on täydellinen, jos siinä olisi isommat timantit tms. niin se olisi mielestäni paljon rumempi. Ei pidä olettaa että kaikki naiset tykkäävät isoista timanteista ja ovat tyytyväisiä kunhan sormukseen on palanut paljon rahaa. Eikä tosiaan ole niin, että mitä kalliimpaa, niin sen hienompaa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:12"]
Me käytiin ostamassa kunnon timantti. Kapkaupungista. Bokaapin lähistöllä. Keskustaan päin oli useampi timantteihin erikoistunut kultasepänliike. Ihan vain yksi useamman karaatin timantti, platinasormus.
[/quote]
Veritimantti suoraan Afrikasta...??!
Hah, oma kihlasormukseni maksoi 20 euroa koska olemme köyhiä, eikä tuo niin tärkeää ole että millainen sormus sormessa killuu. Kuka hullu käyttää johonkin sormukseen monta tuhatta euroa?
Vierailija kirjoitti:
Mun vihki ja kihlasormukset maksoi yhteensä noin 4500e. Tällä hetkellä kun kullan hinta on noussut niin noi maksaisi ehkä 6500e yhteensä. En leuhki, ei ole tarvetta. Rakastan timantteja, ne on mun juttu :)
Tuon hintaisesta sormuksesta kullan osuus on noin 1000€ maksimissaan. Koska tuskin sormuksesi painaa yli 10 gr, vaikka voihan näinkin olla. Yleensähän suominaiset sormukset painaa 2-3 gr, jos paksu sormus kyseessä, niin kuutisen grammaa. Mutta vaikka painaisi sen 20 gr, ei ne kullat tonnia enempää maksaisi. Timantit on ne mitkä maksaa.
Toivottavasti timentteja on yksi, jonka karaattimäärä on ainakin 0.60 ct tai jos niitä on useampi, niin pitäisi olla esim 3 * 0.30 ct. Muutoin sinua on vedätetty, todennäköisimmin jonkun tillanderin tai sandbergin kautta. Ei se heidän kultansa tai timanttinsa sen kummempaa ole kuin muillakaan eikä työnjälkilään parempaa kuin kenellä tahansa asiansa osaavalla kultasepällä.
Joku toki saa kiksinsä siitä, että voi kertoa korun olevan tillanderilta. Mä saan potkuni siitä, että kerron timanttini olevan yli yhden karaatin.
Vihkisormus maksoi 1200mk,2lla timantilla,tykkäsin hirveesti,keväästä kesään laihduin 10kg,kihlasormus,vihkisormus ja vihkivalanuudistaijaissormus tippui ja hukkui,eniten tykkäsin hopeisesta vihkivalauudistajaissormuksesta joka maksoi 30€ joka oli halvin mutta kaunein
Ei ole sormusta joten tuosta tutkimuksesta päättelen ettemme eroa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että matkoille pääsee aina, mutta vihkisormus on ainutlaatuinen investointi jota kannetaan jokapäivä sormessa elämän loppuun asti. Meille se tulee olemaan häidemme hinnakkain investointi ja sen arvo nousee kullan hinnan mukana vuosien myötä toivottavasti ja joskus jää perintönä lapsille.
Näitä on ollut tässä ketjussa sen verran monta, että pakko sanoa: ette kai kuvittele, että kullan ja timanttien hinnan nousu nostaa sormuksenne hintaa? Materiaalikulu on niin pieni osa siitä, että omana elinaikananne ette saa siitä enemmän kuin mitä olette maksaneet. Voitte käydä arvioittamassa sen myyntihinnan, jos tahdotte, mutta älkää kuvitelko, että se on sama kuin vakuutusarvo tai uuden hinta.
Me käytiin ostamassa kunnon timantti. Kapkaupungista. Bokaapin lähistöllä. Keskustaan päin oli useampi timantteihin erikoistunut kultasepänliike. Ihan vain yksi useamman karaatin timantti, platinasormus.