Vihkisormuksen hinta?
Minkä hintainen teidän vihkisormus oli? Millä perusteella valitsit? Kehuskeletko muille isolla timantilla ja sillä että "maksoi jotain 5000 euroo"
Kommentit (93)
huh huh! en ikinä ottais edes tonnin sormusta, koska tälläisellä höperöllä se kun menis hukkaan ois itkun paikka...
50 euroa maksoi oma teetetty sormus ja tykkään siitä kovasti :-) plus JOS sattuu menemään hukkaan elämä ei jää siitä kii ;) tai no ehkä jää koska tunnearvoa paljon..
Jostain olen kuullut, että sormuksen tulisi maksaa miehen kuukauden palkka
Vihkisormus 72e,teetetty samassa paikassa,kuin kihlasormuksemme,jotka maksoivat yhteensä 64e. Eipä tule samanlaista vastaan :)
Oma vihkisormukseni maksoi 40e. Halusin ihan hopeisen, yksinkertaisen sormuksen ja sellaisen myös löysin.
995 markkaa, 9 timanttia. Vuosi oli 1992. Itse valitsin, totta kai.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:53"]
Kylmä totuus on se että mitä halvempi sormus, sitä vähemmän mies rakastaa ja välittää, muuten hän sijoittaisi enemmän rahaa yhteisen rakkautenne symboliin :) Vaikka kuinka väittäisitte että en minä mistään sormuksista välitä ja ihan sama mikä siinä sormessa on, niin silti kirpaisee kun joku saa jotain kallista ja upeaa rakkauden tunnustusta, eikö vain? ;)
[/quote]
Mun mies rakastaa mua sitten tosi vähän tai sitten ei laisinkaan koska minä maksoin sekä oman sormukseni että miehen sormuksen :D
Kuitenkin, oma sormukseni maksoi noin 50e. Ihan tavallinen hopeinen sormus. Olisi sitä varaa ollut maksaa enemmänkin mutta kun halusin hopeisen sormuksen ilman mitään timantteja sun muita.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 16:16"]
40 euroa. Ostimme titaaniset. Se kestää.
[/quote]
En ole koskaan kuullut tinaisista sormuksista vaikka olen alan koulujakin käynyt ja vuosia olin alalla. En kyllä oikein usko että kestää kulutusta, tina on kuitenkin aika pehmeää loppupeleissä, naarmuuntuu ja kolhiintuu herkästi.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 03:11"]
[/quote]
En ole koskaan kuullut tinaisista sormuksista vaikka olen alan koulujakin käynyt ja vuosia olin alalla. En kyllä oikein usko että kestää kulutusta, tina on kuitenkin aika pehmeää loppupeleissä, naarmuuntuu ja kolhiintuu herkästi.
[/quote]
Siinä luki kyllä titaaniset eikä tinaiset... Unen aika jo, kun silmät lupsuu?
Ostimme sormukseni käytettynä New Yorkista, maksoi 600 euroa. Sormus oli kuin uusi, ilman kaiverruksia. Suomalaisessa liikkeessä sen hinta-arvioksi tuli 4000 euroa. Olimme tuolloin opiskelijoita, joten käytetyn sormuksen ostaminen oli todella hyvä idea, sillä sain sellaisen sormuksen johon meillä ei sillä hetkellä olisi ollut varaa, mutta joka miellyttää silmää koko loppuelämän :)
Kun ostat kihla- ja vihkisormuksia, ajattele sitä mihin käyttöön se tulee. Jos olet ajatellut olla kymmeniä vuosia avioliitossa, eli käyttää sormusta, osta laadukas sormus, niin että se kestää käyttöä, sitten katsot että se on käytännöllinen, eli sopii elämäntapaasi, sitten mietit miellyttääkö se varmasti silmääsi niin paljon että et kyllästy siihen vuosien kuluessa ja vasta sitten mieti mitä se maksaa. Käsityö maksaa jalometallikoruissa, ja vielä enemmän tietysti voi tuhlata rahaa isoihin laadukkaisiin kiviin. Maksa ennemmin siitä että saat sormuksen joka tuntuu hyvältä pitää sormessa, eikä vaan uutena näytä hyvältä, tutki sormuksen työn laatua myös sormuksen sisäpinnalta, katso luupilla oikein, ja tietysti kivien istutus kannattaa katsoa.
Sormuksia pitää myös huoltaa, pese kaikki korusi ja myös rannekellosi niille sopivilla tavoilla, jos korussa on kiviä, varsinkin sormuksessa jossa kivien istutukset ovat kovalle kulutukselle alttiita, pitää kivien istutukset tarkistuttaa kultasepällä säännöllisesti. Samalla kun kultaseppä tarkistaa korusi, voit pyytää niille myös kiillotuksen, ja saat korusi takaisin täysin samanlaisella pinnalla kuin uusina.
Jalometallit ovat melko pehmeää materiaalia, ja tosiaan kuluvat käytössä.
Ja mitä sormusten hintaan tulee, sillä ei ole väliä, varmasti 500-1000€ saa jo todella hyvän sormuksen, mielestäni nuo 15000€ sormukset ovat lähinnä näitä pröystäilijöitä varten. Jos jollain on kauhea tarve kehuskella paljonko on kivessä karaatteja ja mitä maksoi, herää kysymys että menikö nainen naimisiin rakkaudesta mieheen vai sormukseen.
Itselläni on n. 1200€ sormus muistaakseni, varmaan tänäpäivänä maksaa muutaman satasen enemmän kun on hinnat nousseet niin paljon. Mutta koskaan ei ole käynyt mielessä jollekin ihmiselle sanoa että mitä maksoi, ja paljonko kivissä on karaatteja, kerron toki jos joku kysyy, ja on kysynytkin kun tietävät että olen alan ihminen.
Meidän häissä satsattiin eniten sormuksiin ja valokuviin, ne on pysyvimmät muistot, muulla ei ole kauheasti merkitystä niin että sen päivittäin huomaisi, sormukset on aina sormessa ja valokuvat esillä, ja valokuvat on esillä aika monessa kirjahyllyssä muuallakin. En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan että katuu kun osti laadukkaan sormuksen, varmasti jotkut katuu liian kalliin ostamista jos ei olisi oikeasti ollut varaa, mutta aika moni katuu kun osti halvan rinkulan joka näyttää sormessa kuluneelta rautalangalta.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 03:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 03:11"]
[/quote]
[/quote]
Siinä luki kyllä titaaniset eikä tinaiset... Unen aika jo, kun silmät lupsuu?
[/quote]
No ilmankos! :D äiti on vähän väsynyt :D
Vihkisormuksen budjetilla ei tunnu olevan järjen kanssa mitään tekemistä. Olimme jo alustavasti valinneet kauniin noin 500 euron sormuksen satojen kandidaattien joukosta, kun törmäsimme täydelliseen, hieman alle 2500 euron timanttisormukseen. Morsiamen mielestä edullisempi olisi aivan mainio, mutta hänen silmissään oli sellainen katse, että tämä se nyt on. Sormus sopi kihlasormuksen viereen kuin se olisi siihen tehty ja kivien upotusten ansioista se on erittäin käytännöllinen. Lisäksi kultasepän liikkeestä saatu palvelu oli ensiluokkaista.
Koruilla emme leuhki ja muutenkaan tuhlaile. Upea sormus muistuttaa vaimoni sormessa rakkaudestamme ja upeista häistämme lopun yhteistä ikäämme. Lisäksi mieleeni muistuu aina kultasepän liikkeessä yhdessä koettu ahaa-elämys ja vaimoni kasvoille noussut ilo kuin lapsella jouluna. Siten sormus on tuo yksi parhaista sijoituksistani.
Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka eivät hanki sormuksia lainkaan. Itselleni kihlasormuksen kantaminen on edelleen hieman outoa kaikkien näiden vuosien jälkeenkin. Vaimoni on ns. klassinen tyyppi ja vaalii perinteitä, joten oman sormukseni kantaminen osoittaa kunnioitusta häntä kohtaan.
Ymmärrän kyllä 15 000 euron tai vaikka 50 000 euron sormuksen, jos on miljoonatulot eli oikeasti varaa sellainen hankkia. Mutta että joku tavan duunari/keskiluokkainen menee käyttämään sormukseen useamman kuukauden (tai edes yhden kuukauden) nettopalkkansa, on sulaa hulluutta. Siis ainakin minun mielestäni. Mieluummin käytän ne vaikka matkusteluun tai harrastuksiin.
Jos puolisoni olisi tuhansien eurojen sormusta tarjonnut, niin ei varmaan yhteen olisi mentykään. Sitäpaitsi en edes uskaltaisi noin kallista sormusta edes käyttääkään, kun nytkin välillä etsitään kissojen ja koirien kanssa sitä, minne olen sormukseni jättänyt (harrastuksen on sellaisia, ettei sormuksia voi pitää silloin sormessa)...
Kihlat oli noin 200 e/sormus, vihkisormus ei paljoa kalliimpi: 250. Ja me maksettiin nämä yhdessä, taitaa olla harvinaisuus näissä piireissä. :)
Itsellä kihlan ovh joku reilu 300, mutta oltiin hyvään aikaan liikenteessä ja hinnasta 100€ pois alennusmyyntien aikaan eikä hävetä tätä kertoa yhtään!! :D Timanttejakin löytyy ja lisätään niitä sitten, kun/jos sitä jälkikasvua alkaa ilmaantua
Vaatimatonta toki varmasti muiden mielestä, mutta silti lähes päivittäin ihailen sormustani, joka sopii hyvin yhteen kauniin ja rakkaan (perityn) vihkisormukseni kanssa :) Mies "pääsi halvalla" siis :D Koska ihan rehellisesti meillä ei olisi varaa mihinkään tuhansien eurojen koruihin. Monilla näyttää olevan! Sormuksiani en vaihtaisi, mutta toki hieman kadehdin teidän leveämpää elämäänne, jos 10k yhteen sormukseen on "pikkuraha" :D
Parisen sataa. En halunnut kalliimpaa, kun kadotan aina korut, enkä käytä pahemmin koruja, niin en edes muista missä se on :D
Joku 700e oli alkuperäinen hinta, alea saatiin ja sormus maksoi joku 500e
Kuukausipalkan sormukseen sijoittava leimataan hulluksi, mutta vähän sijoittavaa ei mollata. Suomessa kateus on uskomattoman syvässä. Sen takia sormuksen hinnasta ei puhuta mitään, jotta köyhät eivät pahottaisi mieltään ja arvostelisi. Parin kympin sormus tarkoittaa, että kovin tosissaan ei olla. Jos haluaa naimisiin ja lapsia, niin kannattaa varmistaa, ettei joudu heti kerjuulle. Kun rahat loppuu, niin rakkaus loppuu, sanotaan. Ja tätä ei rakkauden sokaisema tajua.
Oiskohan ollut jotain satasen kappale? Ihan tavalliset kultaiset sileät renkaat. En halunnut mitään timantteja tai muuta, mikä takertuisi joka paikkaan, ja mieskään ei käytä sormustaan kuin kylässä ja juhlissa. Töissä ei voi sormusta pitää, joten mitäs sitä sitten... Häämatka oli kyllä sitten niin kallis, että kun oli maksettu häät ja häämatka, niin eipä siinä juuri olis säästöjä riittänyt mihinkään monen tonnin sormuksiin. Me ollaan sentään ihan tavallisia duunareita. Kyllä sitä rakkautta riittää ilman superkalliita sormuksiakin. Mies sitten panostaa enemmän noihin syntymäpäivälahjoihin kyllä.