Vihkisormuksen hinta?
Minkä hintainen teidän vihkisormus oli? Millä perusteella valitsit? Kehuskeletko muille isolla timantilla ja sillä että "maksoi jotain 5000 euroo"
Kommentit (93)
Olette jo tähän mennessä todennäköisesti eronneet. Juuri luin muuten tutkimuksesta: Ne joiden häihin ja sormukseen käytetty törkeenä rahaa, on avioeroprosenttikin reippaasti suurempi kuin niiden jotka tuhlaavat maltillisemmin naimisiinmenoon. Turha täällä leuhkia siis :D
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:53"]Olette jo tähän mennessä todennäköisesti eronneet. Juuri luin muuten tutkimuksesta: Ne joiden häihin ja sormukseen käytetty törkeenä rahaa, on avioeroprosenttikin reippaasti suurempi kuin niiden jotka tuhlaavat maltillisemmin naimisiinmenoon. Turha täällä leuhkia siis :D
[/quote]
Voisitko linkittää tämän tutkimuksen? Missä yliopistossa se oli tehty? ;)
Tällaisen logiikan mukaan miljonäärit ovat automaattisesti onnettomia ja silti kaikki haaveilevat lottovoitosta? Ei mene jakeluun :D Kuulostaa enemmän siltä, että omaa kateuttaan pitää yrittää tyynnytellä leimaamalla varakkaat onnettomiksi?
Meillä sormuksiin on upotettu joidenkin mielestä järjetön määrä euroja, mutta en näe asiaa niin pahana, kun tulotkin ovat isot. Talosta ei ole asuntolainaa tms. Toki jälkiviisaana voin myöntää, että isot timantit tarttuvat ja likaantuvat kodin arjessa niin, että mieluummin pidän perimääni sormusta arkikäytössä ja vihkisormusta käytän edustustilaisuuksissa/töissä. En voi allekirjoittaa sitä, että häihin panostaminen olisi tehnyt meistä sen onnettomampia. Ihan hyvää ja tasaisen onnellista elämää meillä eletään, eikä onni muodostu materiasta timantteineen, vuittoneineen tai kaukomatkoineen.
Kihlasormus 20e, ja kun naimisiin mennään, vihkisormukselleni tulee hintaa 124e. :) ssaanpahan justiisa sen sormuksen minkä haluan !
Maksoi jotain 500 e ja maksoin sen ITSE. Kihlat maksettiin puokkiin.
Mun maksoi n. 300€ ja ihan itse valitsin mieluisimman. Haluan sormuksen, jota voin pitää joka päivä kädessä, joka ei tartu hanskoihin kiinni tai pyöri väärin päin sormessa. Tyylini ei ole mikään kovin naisellinen, joten liian prameileva sormus olisi näyttänyt hassulta. Miehen sormus oli kalliimpi :).
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 09:49"]Vittu mitä keskustelua aikuisilta ihmisiltä, osalla kusta päässä.
Toiset tykkää perus rinkulasta ja toise timanteista, se miehen rakkaus ei ole kiinni siitä kuinka mahtavan timanttisormuksen ostaa, se on rakkautta että tietää juuri millaisen sormuksen se oma nainen haluaa ja ostaa sellaisen.
Itse en halua perus rinkulaa enkä mitään öky timantti sormusta isoilla rumilla timanteilla, muuten yks timanttiset sormukset on rumia, tämä on oma mielipiteeni.
Itse pidän yksinkertaisesta ja kauniista, kauniisti muotoiltu sormus missä muutama pienempi timantti.
[/quote]
Mitä jos nainen itse ostaa sormuksensa, eikä mies? Tarkoittaako se sitten ettei mies rakasta?
En kehuskelee. Ei ole niin kallis. Enkä haluais mitää hirveää aarretta Kanniskeltavaksi. Joutuis pelkäämään, että katoaa. Mä en muutenkaan hirveesti arvosta noita sormuksia, mutta kuin symbolina. Onhan ne kauniita.
Ei ole merkitystä hinnalla. Enemmän on tärkeää toimiiko se suhde.
ja sormus olis hyvä olla sellainen, ettei tule allergiaa..eikä ole rösöjä...jotka tarhatuista kiinni villapaitaan tai muualle.
Noin 700 euroa, pieni kultainen timanttisormus (hääpäivää odotellessa)
Omani maksoi 570e tarjouksessa ja se on laiha versio siitä mitä oikeasti haaveilen. Tahdon sellaisen, jossa on 1 iso timantti ja mahdollisesti 2 pienwmpää vieressä. Vaihdan sormusta varmaankin varojen salliessa. Haluan sormuksen olevan ikuinen ja näyttävä, olen itsekin isokokoinen ihminen. Se saisi myös jäädä perintökalleudeksi pojilleni.
300 euroa, mies osti käytetyn, mutta minäkin tykkään siitä. Ainakin hän maksoi sen toisin kuin kihlasormuksen, jonka maksoin itse.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:56"]
Minun vihkisormus maksoi kymppitonnin, menemme naimisiin uudenvuoden jälkeen. Olen mielestäni ansainnut sellaisen ja ilmeisesti myös hänen mielestään, ja kieltämättä tulee sellainen fiilis että miehensä ollut ankea ja pihi kun näen jollain naisella ihan mitättömän sormuksen.
[/quote]
Vau! Yhden karaatin tw / si1 timu??
Tässä on se tutkimus siitä, että kallis sormus korreloi avioerojen kanssa.
http://nypost.com/2014/10/15/the-pricier-the-ring-the-likelier-the-divorce/
Mun vihkisormus maksoi 300 markkaa. On ollut sormessa viimeiset 16 vuotta.
Tiedän kyllä mitä sormukseni ovat maksaneet. Mulla on periaatteessa kaksi vihkisormusta. Sain taannoin uuden 15v hääpäiväksi, kun meillä oli vihkivalojen uusiminen.
Vain harva tietää mitä ne ovat maksaneet. Tärkeintä ei ollut hinta vaan se, että minä pidin niistä. En kehusskele niillä, mutta kerron, että ne ovat mulle äärettömän rakkaita ja tärkeitä. Yhtä lailla, kuin on myös kihlasormukseni.
0e kun ei haluttu sormuksia. En koruja käytä muutenkaan niin en tiedä miksi sitä avioliiton takia pitäisi käyttää.
Mä en enää muista mitä meidän sormukset maksoi, sanoisin et vähän alle 3000 kaikki kolme sormusta yhteensä. Mies halus maksaa ne, tilattiin kaikki samaan aikaan kun mentiin naimisiin puoli vuotta kihlautumisesta. Sormukset on mun maun mukaiset eli tosi simppelit valkokultaiset. Vihkisormuksessani on yksi pieni pieni timantti. En oo kehuskellut hinnalla, mutta kysyttäessä kerroin hinnan suunnilleen. Lahtelaista kultaseppää olen kyllä kehunut avoimesti, hän teki nämä tilauksesta sellaiseksi kuin haluttiin.
käytän vähäkkäälti koruja mutta ylpeyden aiheeni on vihkisormus-kihla-yhdistelmä sormessa joka oli kallis ja siihen säästettiin kauan. jollekin ehkä silti mitätön summa, maksoivat yhteensä melkein 3th€
eli joo, tavallaan leuhkin. ja vaikka se on mun sormessa, miehenikin leuhkii sillä. ilmeisesti jokin itä-helsinkiläinen tapa? :D
Mun vihki ja kihlasormukset maksoi yhteensä noin 4500e. Tällä hetkellä kun kullan hinta on noussut niin noi maksaisi ehkä 6500e yhteensä. En leuhki, ei ole tarvetta. Rakastan timantteja, ne on mun juttu :)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:16"]
Minun sormuksen piti alunperin maksaa 5000 euroa mutta mies päivitti sitä "vain vähän" minun tietämättäni eli huomattavasti isommat timantit, paremmat karaatit ja kaikinpuolin parasta laatua, ja loppulaskuksi tuli 15 000 euroa! :D
[/quote]
Voi miten ihana mies sinulla, nauti sormuksestasi :-)