Hyvä kasvovoide??
Nyt olis hakusessa hyvä kasvorasva. Mulla on aika paljon näppyjä, tai nykyään lähinnä arpia ja finnejä tulee satunnaisesti. Mustapäitä aika paljon. Mutta iho on erittäin pintakuiva ja kiristävä. Ja saa ehdottaa hyviä muitakin kosmetiikkatuotteita tällaiselle iholle.
Kommentit (22)
Nivea creme, halpaa kuin saippua ja ihan superia. Vaihdoin mun Chanelit siihen syyskuussa eikä pintakuiva ihoni ole ikinä ollut yhtä hyvässä kunnossa.
Talvisin Nivea Soft. Menee myös vartalovoiteena. Mulla on pintakuiva sekaiho. Mustapäät vaalenee kun syö oikein ja ulkoilee.
Palaan aina takaisin tähän voiteeseen, vaikka saatankin silloin tällöin kokeilla jonkun kalliin pikkupurnukan, joka lupaa vaikka mitä...
Frantsilan hoitava kehäkukkavoide (healing calendula cream) on ollut minun suosikkini. Talvisin laitan myös kylmäpuristettu kookosöljyä tai hamppuöljyä (jälkimmäinen varsinkin aivan ihana ja imeytyy nopeasti), koska tuo Frantsilan voide ei ole kovin rasvainen.
Lisäksi kerran viikossa syväpuhdistava savinaamio, esim. luontaistuotekaupoista voi ostaa 11 eurolla pussillisen vihreä savea (myydään yleensä nimellä syötävä savi). Sitä kun sotkee vähän veteen ja laittaa mukaan tilkan tota hamppuöljyä vaikka, saa ihanan puhdistavan ja elvyttävän savinaamion :). Ja sitä tosiaan voi myös syödä, se puhdistaa elimistöä sisältä päin.
Käyttäisin siis mahd. luonnonmukaisia tuotteita ja mahd. vähän kemikaaleja.
Loppupeleissä kuitenkin terveellinen ruokavalio on myös ihonhoidon tärkein kulmakivi. Ja riittävä vedenjuonti.
Nivea creme ei todellakaan ole hyvä voide, tai ei ainakaan mulle ollut vaikka sitä jokin aika sitten niin hehkutettiinkin
Tarkasta ruokavaliosi. Valitettavan usein unohdetaan kokonaan se sisäisen hoito, joka olisi vieläkin tärkeämpää kuin ulkoinen hoito.
Oon koittanu vaikka mitkä puhdistusputelit & rasvat. Ainut mikä toimii kuivalle & näppyläiselle iholleni on saippuapesu ja raaka kookosöljy (googleta). Meikittömiä päiviä välillä ja solarium silloin tällöin.
Niin ja 9 tässä vielä, sokerista & vaaleista hiilareista iho kukkii enemmän.
Niin ja 9 tässä vielä, sokerista & vaaleista hiilareista iho kukkii enemmän.
Samaa voin sanoa, sokeri ja gluteeniviljat lisäävät ihon kuivuutta ja epäpuhtauksia.
Ihon puhdistukseen suosittelen mustasaippuaa! :)
t. 6
Myös liiallinen proteiinin syönti lisää ihon kukintaa.
kuolleen meren voiteet estävät ryppyjä, esim ahava
- murrosikäuiselle sopii oriflamen teini tuotteet
mäkin suosittelisin kokeilemaan black soapia puhdistukseen. se voi kuivattaa liikaakin mutta rasvanaamalle varmaan hyvä. pintakuivalle kosteutukseen öljyjä, mun lemppari on luumunkiviöljy. viinirypäleensiemenöljy ja pähkinäöljyt myös. muutama tippa naamalle illalla peruskosteusvoiteen alle. seerumit maksaa satoja, tällä voi korvata täysin. jokin VOI olla halpaa ja hyvää!
ja lisää öljyjä ruokavalioonkin :)
La Roche-Posay apteekista. Legere päiväksi ja Riche yöksi.
Mulla on yhdistelmänä apteekin vesipitoinen perusvoide (se kaikkein vesipitoisin) ja sen kanssa joko Pirkan sy-voidetta sekoitettuna tai jotain luonnonöljyä. Päädyin kerran muiden voiteiden loputtua kokeilemaan tuota sy-voidetta kuivalle iholleni, ja se oli ihanan imeytyvä koko kasvoilla, mutta yhtämittaisessa käytössä liian raskas.
Mulla on siis myös todella pintakuiva iho, johon voiteen pitää imeytyä heti tai se alkaa näkyä näppyinä.
Lorealilla oli rasvaiselle iholle sellainen vihreä puhdistusgeeli ja samaa sarjaa oleva kosteusvoide. Niistä tuli sellainen ihana "viileä" ja superraikas airbrush fiilis iholle. Aivan huipputuotteet rasvaiselle iholle! Valitettavasti ovat poistuneet valikoimista - joskus 2000-luvun alussa muistan käyttäneeni.
Mulla oli mustapäät kauan paha ongelma. Ihohuokoset on aika kookkaat edelleen, joskin _reilusti_ pienentyneet nykyisin.
Pesen kasvot apteekin rasvalla. Rasvaan dr.Hauschan melissapäivävoiteella+arganöljyä sipaisu päälle.
Toinen jota käytän on vanilja&ruusu voide pala jota paikallinen yrtinkeittäjä valmistaa, siinä on kaakaovoita, öljyä yms.
Suurin apu mustapäihin on kaikista kokeilemistani kuorinnoista, naamioista, emulsioista yms ollut se etten pese pesuaineella ja rasvaan öljyllä.
Pahimmat mustapäitä aiheuttaneet asiat:
-silikoni
-alkoholi
-19-
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 19:58"]
Mulla oli mustapäät kauan paha ongelma. Ihohuokoset on aika kookkaat edelleen, joskin _reilusti_ pienentyneet nykyisin.
Pesen kasvot apteekin rasvalla. Rasvaan dr.Hauschan melissapäivävoiteella+arganöljyä sipaisu päälle.
Toinen jota käytän on vanilja&ruusu voide pala jota paikallinen yrtinkeittäjä valmistaa, siinä on kaakaovoita, öljyä yms.
Suurin apu mustapäihin on kaikista kokeilemistani kuorinnoista, naamioista, emulsioista yms ollut se etten pese pesuaineella ja rasvaan öljyllä.
[/quote]
Voitko vielä tarkentaa, mikä logiikka siinä on, että jos rasvaisen ihon päälle laittaa lisää rasvaa niin silloin ongelmat häviävät? Eli mihin se perustuu? Lopettaako iho silloin oman rasvantuotannon?
Erisan.