Tyttären uusi poikaystävä on täysi luuseri
19-vuotias tyttöni on alkanut seurustelemaan pojan kanssa, jonka tausta ei miellytä minua ollenkaan.
- Perhe ns. wt, vanhemmat olleet työttöminä kuulemma pari vuotta
- Harrastaa skeittausta ja pukeutuu sen mukaisesti. Ei urheile (tyttöni on kova lenkkeilemään).
- Opiskellut vain ammattitutkinnon ja tällä hetkellä varastohommissa... meinaa kuulemma vielä jotain opiskella mutta luulempa että jää vain puheen asteelle! Tytär käynyt lukion ja opiskelee yliopistossa.
En vaan kestä tätä poikaa, vaikka yrittääkin minua kovasti mielistellä. Tytär seurusteli ennen pojan kanssa, joka oli anopin unelma, joten ehkä olen vaan ollut liian syvällä pilvilinnoissani. Toivon eroa, ja olen sen tytöllenikin ilmoittanut.
Kommentit (113)
Minusta ei niinkään haittaa mitä tekee työkseen kunhan tekee ja on muuten kunnollinen ja mukava.
Itse kyllä olisin aika huolissani jos tyttäreni seurustelisi jonkun alkoholisti tai huumeperheen pojan kanssa jonka vanhemmat eivät olisi kuunapäivänä töitä tehneet, kenties mielenterveysongelmiakin, vankilatuomioita perheessä..huostaanottoja, lastenkotitaustaa. Sellaisissa oloissa ei kovin tasapainoiseksi kasva, surullista mutta totta.
Ja jos poika menisi samaa rataa, samaa pätee tyttöihinkin. Silloin olisi syytä huoleen.
Montako topikkia ajattelit tätä provoa tehdä? Ekassa topikissa miesystävä oli sairaanhoitaja, tytär lääkäriopiskelija, nyt varastomies ja yo-opiskelija. Mitä seuraavaksi?
Ap, toivon sydämeni pohjasta että olet provo. Jos et niin säälin sinua. Toivottavasti elämä vielä opettaa sinuakin. Nimittäin siinä, että on arvoja ja ARVOJA. Omassa elämässäni niihin kuuluvat mm. hyväsydämisyys, rehtiys ja aitous. Voittaja ei suinkaan ole se jolla on korkein koulutus ja suurellisimmat päämäärät. Se voittaa joka on suoraselkäinen ja rehellinen, niin tunteissaan kuin teoissaan. Kuulostaa siltä, että tyttäresi on valinnut poikaystävänsä tunteidensa mukaan ja sinun sanomisillasi on hyvin vähän painoarvoa. Kannattaa todellakin miettiä millä tavalla puutut tyttäresi elämään, voipi nimittäin olla että parin vuoden kuluttua sinun ei tarvitse puuttua siihen lainkaan... Aika nopeasti nuoret oppivat, että vanhempien jatkuvaa pottuilua ja törkeätä käytöstä ei tarvitse aikuisiällä kuunnella ja ottavat reippaasti etäisyyttä ikävästi käyttäytyvään vanhempaan.
Joo, ap ja miehensä on niitä kuuluisia Provolan yliopiston ja AMK:n kasvatteja.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:59"]
Montako topikkia ajattelit tätä provoa tehdä? Ekassa topikissa miesystävä oli sairaanhoitaja, tytär lääkäriopiskelija, nyt varastomies ja yo-opiskelija. Mitä seuraavaksi?
[/quote]
Ap:han pyörittelee palstalaisia mielensä mukaan. Et olis paljastanut! Kauheeta draamaa kehissä koko ketjun edestä :-)
Miten tämä yhtäkkiä kääntyi henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi ja provotteluksi minua kohtaan?
Aloittajan viesti vaikuttaa hieman narsistiselta. Pinta-asiat ovat kovin tärkeitä, vaikka ihmisen syvin olemus on ihan muuta. Lisäksi pyrit hallitsemaan tytärtäsi tavalla, joka kuulostaa rakkaudettomalta; heijastat itsesi tyttäreesi etkä näe hänen tarpeitaan tässä keskustelussa ollenkaan. Toivottavasti tämä on vain yksittäinen tilanne, jossa reagoit näin.
ja tästä toisesta topiikista en ole kuullutkaan, voisin kyllä ottaa siihen linkin jos sieltä olisi vertaistukea saatavissa!
ap
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 00:09"]
ja tästä toisesta topiikista en ole kuullutkaan, voisin kyllä ottaa siihen linkin jos sieltä olisi vertaistukea saatavissa!
ap
[/quote]
Höpöhöpö, turha koittaa rypistää kun paska on jo housuissa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 00:08"]
Aloittajan viesti vaikuttaa hieman narsistiselta. Pinta-asiat ovat kovin tärkeitä, vaikka ihmisen syvin olemus on ihan muuta. Lisäksi pyrit hallitsemaan tytärtäsi tavalla, joka kuulostaa rakkaudettomalta; heijastat itsesi tyttäreesi etkä näe hänen tarpeitaan tässä keskustelussa ollenkaan. Toivottavasti tämä on vain yksittäinen tilanne, jossa reagoit näin.
[/quote]
Ulkoiset seikat valitettavasti usein heijastelevat sisäisiä ominaisuuksia. Vai oletteko kuulleet skeittaavasta lääkäristä? Minä en ainakaan ole.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 00:08"]
[/quote]
Ulkoiset seikat valitettavasti usein heijastelevat sisäisiä ominaisuuksia. Vai oletteko kuulleet skeittaavasta lääkäristä? Minä en ainakaan ole.
[/quote]
Lääkäreitä ei tuttavapiirissä ole, tohtoreita kylläkin, ja yksi näistä (vieläpä nainen) skeittaa ja kulkee bändipaidoissa. On arvostettu alallaan, tutkimusprojektia ja kirjaa pukkaa toisensa perään eikä kukaan kyseenalaista hänen tekemäänsä työtä vain niiden bändipaitojen tai skeittilaudan takia. Että näin, revi siitä.
En kyllä pysty ymmärtämään tuota skeittaamista varsinkaan naisen harrastamana... Mutta kyllähän akateemisista löytyy näitä "outolintuja", tuttusi lienee tälläinen oman tiensä kulkija. Täytyy kyllä tämän keskustelun myötä myöntää, että olen melko periaatteellinen ihminen ja niin myös mieheni.
olkoonkin provo tai ei - tää ketju on mukavaa luettavaa puoli yhdeltä yöllä :P
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 00:31"]
[/quote]
Totta turiset. Luulen, että tälläisiä sekopäämammoja on kyllä ihan olemassakin.
millainen tämä tyttäresi entinen poikaystävä sitten oli, kun hän taisi mieleesi olla?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 00:31"]
[/quote]
Joo :-) Hienoa on se, että ihan hirveästi väkeä ryntää puolustelemaan selvää hunsvottivävyä.
On tää provo mutta kertoo kuitenkin aloittajan arvomaailmasta kaiken. Toivottavasti sulla ei tule koskaan olemaan lapsia, puolisoa, ystäviä eikä edes sitä arvostettavaa työtäkään jota amk koulutuksella saa.
Vaikka varastohommat ei ehkä ole kaikken glamourisin duuni, niin onpa ainakin duuni. Ja paljon, todella PALJON yliopistotaustan omaavia henkilöitä työskentelee vastaavissa vähemmän hehkutetuissa töissä, sattuu olemaan edes sitä.
Jos tätä lukee joku joka sympatsioi tälläista paskaa ihmistä ja hänen arvomaailmaansa, opetelkaa näkemään todellisuus ympärillänne. Teitä ei voi edes sääliä. Noilla arvoilla ei voi kehua, kusipäitä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 00:35"]
millainen tämä tyttäresi entinen poikaystävä sitten oli, kun hän taisi mieleesi olla?
[/quote]
Entinen poikaystävä oli käytöstavat omaava ja fiksu. Asiallinen, mutta osasi vitsaillakin. Ulkonäöltään uhreilullinen, ns. raamikas ja miehekäs, sellainen, että pystyy olemaan turvana. Pukeutumistyyli siisti ja nuorekas. Urheilullinen ja panosti aikansa opiskeluun. Eron syy on minulle vieläkin hämärä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:36"]Oma koulutukseni ei tähän kuulu ja tämä seurustelu kestänyt jo puoli vuotta ja ylikin. Poikaystävä vaikuttaa kohtelevan tyttöä ihan ok (kuulemma järjesti yllätysjuhlat syntymäpäivänä ja hemmottelee), mutta veikkaan että tämä vain esitystä minulle (tyttö kiistää jyrkästi). Ja varastomiehen palkalla ei nyt kovinkaan isoja hemmottelujakaan vielä järjestetä, tyttö tosin tyytyväinen vähäänkin.. Arvoihimme on kuulunut juurikin koulutus ja esim. siisti pukeutuminen ja hiustyyli. Tällä pojalla esim. pipo päässä sisällä (huomautin asiasta) ja hiuksetkin pitempää mallia... Sivarin käynyt, mikä on taas miehelleni iso no-no.
[/quote]
Ompas ylevät arvot. Meillä ylempänä tärkeysjärjestyksessä on esim suvaitsevaisuus ja toistemme auttaminen. Toivottavasti sun tytölläs on "munaa" pistää sulle kampoihin. Onneksi en tunne ihmisiä jotka haukkuu luusereiksi kaikkia jotka ei oo käyny yliopistoa tai kampaa hiuksia just sun makuun. Oot oikeesti ite sydämeltäs tosi köyhä..
[/quote]
Ihan ok ihmisiä, mutta tyttäreni ansaitsee parempaa ja on siitä jo ensimakua saanutkin.