Tyttären uusi poikaystävä on täysi luuseri
19-vuotias tyttöni on alkanut seurustelemaan pojan kanssa, jonka tausta ei miellytä minua ollenkaan.
- Perhe ns. wt, vanhemmat olleet työttöminä kuulemma pari vuotta
- Harrastaa skeittausta ja pukeutuu sen mukaisesti. Ei urheile (tyttöni on kova lenkkeilemään).
- Opiskellut vain ammattitutkinnon ja tällä hetkellä varastohommissa... meinaa kuulemma vielä jotain opiskella mutta luulempa että jää vain puheen asteelle! Tytär käynyt lukion ja opiskelee yliopistossa.
En vaan kestä tätä poikaa, vaikka yrittääkin minua kovasti mielistellä. Tytär seurusteli ennen pojan kanssa, joka oli anopin unelma, joten ehkä olen vaan ollut liian syvällä pilvilinnoissani. Toivon eroa, ja olen sen tytöllenikin ilmoittanut.
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 22:52"]19-vuotias tyttöni on alkanut seurustelemaan pojan kanssa, jonka tausta ei miellytä minua ollenkaan.
- Harrastaa skeittausta ja pukeutuu sen mukaisesti. Ei urheile (tyttöni on kova lenkkeilemään).
- Opiskellut vain ammattitutkinnon ja tällä hetkellä varastohommissa... meinaa kuulemma vielä jotain opiskella mutta luulempa että jää vain puheen asteelle! Tytär käynyt lukion ja opiskelee yliopistossa.
En vaan kestä tätä poikaa, vaikka yrittääkin minua kovasti mielistellä. Tytär seurusteli ennen pojan kanssa, joka oli anopin unelma, joten ehkä olen vaan ollut liian syvällä pilvilinnoissani. Toivon eroa, ja olen sen tytöllenikin ilmoittanut.
[/quote]
Hei haloo! Ei se amiksen käynti ja työskentely voi mikään este olla! Miksi pitäisi olla korkeasti koulutettu? Itsellä kokemuksia että amiksen jälkeen töitä oli vaikka kuinka alalla johon opiskelin ja pääsin vuolemaan kultaa, kunnes menin korottamaan amk:hon, niin duunit loppui seinään omalta alalta. Eli johtopäätös on se että ei olisi kannattanut mennä opiskelemaan. Ihan sama mitä duunia hakee, niin hakemus tulee bumerangina takasin ja vastauksena on aina sama " olet liian kouluttautunut alaamme".
Onpa tekstiä. NYT ymmärrän miten kamalan naivilta olen itse kuulostanut. Olen myös yrittänyt kääntää tyttäreni päätä toiseen suuntaan
.mielestäni on tylsää,että hänen poikaystävällään ei ole koulutusta eikä työtä. Siivellä eläjäähän ei ole järkevä "pitää".
Mutta..niin se vaan on että jokainen kulkee polkunsa itse ja rakkaus asioissa ei äidin neuvoja vaan voi ottaa todesta. Miten kamalasti voikaan loukata se kun oma äiti ei pidä jälkikasvun siippa valinnasta. Se viiltää syvän haavan. Koska tytär rakastaa äitiäänkin. Ja odottaa sitä että äiti on onnellinen jos hän on..ja mitä skeittauksern tulee..se on hieno harrastus ja tunnen monta ja he ovat poikkeuksellisen lämpimiä miehiä. Nyt..nyt..onnea tytön elämään.muuten. ja heti pyydänkin omaltani anteeksi jos olen loukannut häntä. Enhän minä seurustele hänen poikaystävänsä kanssa vaan hän. T.mo
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 22:52"]19-vuotias tyttöni on alkanut seurustelemaan pojan kanssa, jonka tausta ei miellytä minua ollenkaan.
[/quote]
Kunnon poika eikä kelpaa. Odota kun tyttösi jättää nykyisen kun se ei sinulle sovi ja kohdalle osuu esim pahasta päihdeongelmainen nuori tai rikosteleva täysin ilman koulutusta ja työhalujakaan oleva saamaton pummi. Ota nyt järki käteen pojalla on koulutus ja työhaluja sekö työ nyt.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:55"]Minusta ei niinkään haittaa mitä tekee työkseen kunhan tekee ja on muuten kunnollinen ja mukava.
Itse kyllä olisin aika huolissani jos tyttäreni seurustelisi jonkun alkoholisti tai huumeperheen pojan kanssa jonka vanhemmat eivät olisi kuunapäivänä töitä tehneet, kenties mielenterveysongelmiakin, vankilatuomioita perheessä..huostaanottoja, lastenkotitaustaa. Sellaisissa oloissa ei kovin tasapainoiseksi kasva, surullista mutta totta.
Ja jos poika menisi samaa rataa, samaa pätee tyttöihinkin. Silloin olisi syytä huoleen.
[/quote]
Mä olenkin kaikkea tota yllämainittua (nainen kylläkin) ja ihan kuule henkisesti vakaa, korkeasti kouluttautunut, työskentelevä ihminen. Mites nyt suu pannaan? Järkyttääkö? Onneks, mun todella suureks onneks, mä en oo jotunu sunlaisten ihmisten kanssa tekemisiin ts. appivanhemmat on niin tolkun ihmisiä et ne ei oo päätelly musta mitään sen perusteella et mistä mä oon tullu, vaan sen perusteella et kuka mä olen nyt. Sä oot ennakkoluuloines todella vastenmielinen ihminen. Hyi.
Ohis.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 18:57"]Ap vastailee itselleen. Kumpa hän oppisi kirjoittamaan "kunpa".[/quote]
Niimpä. Samoin kuin pinppi tai pinpero.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 00:47"]
Eron syy on minulle vieläkin hämärä.[/quote]
Et tainnut koskaan nähdä poikaystävän pimeää puolta - sitä narsistista ja väkivaltaista miestä, joka yritti alistaa. Onneksi pääsin eroon.
On se kumma, että pahimmat idiootit, eivät ikinä huomaa sitä itse. Perheessä muka hyvä kasvatus, mutta silti haukutaan toisia. Jos äitini puuttuisi parisuhteeseni se ei olisi mieheni, johan välit katkaisisin.
Kyllä sun nyt ap täytyy kysyä miehesi kolleegoilta josko niiden perheessä olisi sopivan ikäinen yläluokkainen yliopistossa opiskeleva hyväkäytöksinen siististi pukeutuva ja yläluokan harrastuksia harrastava poika vapaana. Sitten järjestätte vaan pakkoavioliiton mitä pikimmin.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:20"]Entinen poikaystävä oli uimari, joka lähti opiskelemaan lääkäriksi. Joten kyllähän siihen verrattuna tuollainen skeittaava amis (unelmoi muuten valokuvaajan ammatista) on totaalinen tason lasku... Tyttö haaveilee yhteenmuutosta, mutta itse en ainakaan aio rahallisesti avustaa sitten yhtään. Kuulostan katkeralta ja sitä olenkin. Tulee vielä nelikymppisenä katumaan miehen vaihtoa, vaikka nyt onkin rakastunutta puolin ja toisin.
[/quote]
Hah taidan tuntea tän 'eksän' :D
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:01"]
Olet hyvä äiti. Itsekkin toivon tytölleni parasta ja uskon että pidempi elämänkokemus antaa valtaa sanoa myös parisuhde asioissa. Turha tytön kaatua samalla tavalla kuin äitinsä aikanaan. Pidä pintasi!
[/quote]
Näin itsekin ajattelen, vihaisia vastauksia on tullut mutta se ei tosin täällä av:lla jaksa yllättää. Onko siinä jotain vikaa tai provoilua, että haluan parasta tyttärelleni? En mitään skeittailevaa hulttiota (mitä urheilua laudalla seisominen on??), senkin ajan voisi käyttää vaikka siihen opiskeluun. Meidän perheessä on tietyt arvot joiden toivoin tytöllekin välittyneen. Ap.
[/quote]
Hulttio kun on tutkinto ja työpaikka? Ei taida aplle kelvata muu kuin tasavallan presidentti.
Ei vaan oikeesti ap. Tyttäresi on onnellinen tämän pojan kanssa ja se on tärkeintä. Jos ero kumminkin tulee sinä olet viimeinen kelle tyttö tulee tuntojaan kertomaan. Ja kelle tyttö kertoo jos omalle äidille ei voi?
Luojan kiitos mulla on niiiiin mahtava äiti. Terveellä itsetunnolla varustettu, himpun boheemeja (esim.valokuvaajia) arvostava. Edellinen lähti varmaan lätkimään ku oli tollai anoppi... Tsemii sun tytölle, toivottavasti löytää anopista äidin rakkautta ja saa hänen kanssaan rakennettua terveen suhteen, jota ona äiti ei ole osannut luoda elelleessään katsellen stockan kuvastoja..
[/quote] joo mulla on just tollane poikaystävä
Symppaa sua ap. Toivottavasti tyttäres tulee järkiin..Siis varastohommissa?! Ei hele, joku saatanan tyhmä tapaus. No kyllä se pian mokaa, ja menee vaihtoon. eli älä huoli.
Voi, voi. Enpä hätäilisi. Anna tyttäresi kerätä kokemuksia ennenkuin asettuu aloillensa. Ei kai nykyaikana 19-vuotiaat ole naimisiin menossa? Skeittaus on kova laji. Ja kuten muutkin sanovat, että poikahan tekee töitä. Nauttisit sinäkin siitä, että tyttäresi on onnellinen ja voit tutustua uudenlaiseen ihmiseen. Missä ihmeen Pohjanmaalla asutte?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:36"]
Oma koulutukseni ei tähän kuulu ja tämä seurustelu kestänyt jo puoli vuotta ja ylikin. Poikaystävä vaikuttaa kohtelevan tyttöä ihan ok (kuulemma järjesti yllätysjuhlat syntymäpäivänä ja hemmottelee), mutta veikkaan että tämä vain esitystä minulle (tyttö kiistää jyrkästi). Ja varastomiehen palkalla ei nyt kovinkaan isoja hemmottelujakaan vielä järjestetä, tyttö tosin tyytyväinen vähäänkin.. Arvoihimme on kuulunut juurikin koulutus ja esim. siisti pukeutuminen ja hiustyyli. Tällä pojalla esim. pipo päässä sisällä (huomautin asiasta) ja hiuksetkin pitempää mallia... Sivarin käynyt, mikä on taas miehelleni iso no-no.
[/quote]että pipokin päässä sisällä. Eli ei mitään tapojakaan. Skeittaus sinänsä ok.