Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nettideittaillut nyt seitsemän kuukautta ja minusta alkaa tuntua pahasti siltä, että tulen olemaan sinkkuna vielä pitkään

Vierailija
22.09.2020 |

Olin viimeksi sinkkuna netissä kolme-neljä vuotta sitten ja silloin ajatus parisuhteen löytämisestä ei tuntunut näin mahdottomalta. Sain ainakin seksiä joskus, jos en suhdetta ja treffeille pääsy ei tuntunut olevan näin tiukassa. Tulen varmaan olemaan vuosien päästä se M37 tai M40, joka seurusteli viimeksi joskus monia vuosia sitten ja sen jälkeen elämä on mennyt täysin yksin :( Miehet ovat valittaneet netissä nettideittailun vaikeudesta jo vuosia ja olen pitänyt heitä hieman luusereina, koska itse sain ennen kontakteja ja treffejä melko helposti, vaikka olen aina ollut suht koht tavis. Nyt alkaa tuntua kuitenkin siltä, että minullekin on tullut seinä vastaan. Pudotus siitä tilanteesta, missä olin vielä muutama vuosi sitten, tuntuu todella rajulta ja vaikealta hyväksyä.

En ala syytellä tilanteestani ketään. Halusin vaan avautua tilanteestani ja tuntemuksistani. Toivon, että ette vastaisi kovin ilkeästi, sillä minusta tuntuu pahalta jo muutenkin.

PS. En tehnyt tätä ketjua selvittääkseni, mikä minussa on vikana. Voitte esittää siihen liittyviä pohdintoja tai kysymyksiä, jos haluatte, mutta en lupaa vastata niihin mitään. Etsin lähinnä vertaistukea ja tsemppiä, jos jompaakumpaa tai molempia nyt sattuisi löytymään.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on kauniit kasvot, jos nyt ei fitnessvartalo niin ikäisekseni hyväkuntoinen kuitenkin. Kaiken lisäksi osaan laatia vetävän profiilin. Silti treffeiltä tulee aina vesiperä. Menneisyyden kokemuksista johtuen olen livenä arka ja jännitän helposti, mikäli vastapuoli on kovin hyvännnäköinen ja itsevarma. Olo ei ole hyvä ja rento tällaisten tyyppien seurassa, kun taas itse aiheutan vastaavanlaisen efektin vähemmän komeille tyypeille, mikä saa heidät jännittämään ja käyttäytymään vähemmän puoleensavetävästi. Tuntuu, ettei sellaista vastavuoroista hyvää ja rentoa fiilistä pääse koskaan syntymään. :(

Ja juuri tällaisen ekaan tapaamiseen liittyvän jännityksen vuoksi kannattaisi tavata useamman kerran ja antaa hommalle aikaa kehittyä. Ei tarvitse kolahtaa heti, riittää että oli ekalla tapaamisella ihan ok, seuraavalla voi sitten olla jo hyvä ja viidennellä ihan 10+.

Vierailija
82/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti kaikki ihmiset, riippumatta sukupuolesta, haluavat komean / kauniin kumppanin.

Ennemmin sanoisin kaikkien haluavan itseään viehettävän kumppanin. Komeus/kauneus on kovin laaja käsite ja ei itsessään vielä tarkoita mitään. Kaikki kauniit/komeat ihmiset eivät ole kiinnostavia, mutta jokainen kiinnostava on viehettävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tällaisen ekaan tapaamiseen liittyvän jännityksen vuoksi kannattaisi tavata useamman kerran ja antaa hommalle aikaa kehittyä. Ei tarvitse kolahtaa heti, riittää että oli ekalla tapaamisella ihan ok, seuraavalla voi sitten olla jo hyvä ja viidennellä ihan 10+.

Seuraavat treffit on kahdesta ihmisestä kiinni. Ellei toinen osapuoli halua tavata uudestaan, niin vastaväitteet "Mutku mä olen ujo ja jännitin." tuskin tilannetta muuttaa. Pikemminkin av-palstalle aukeaa ketju otsikolla "Deitti ruikutti perääni".

Todellisuudessa useampi meistä voisi antaa useammalle toisen tai kolmannenkin mahdollisuuden. Monesti tuntuu vain olevan ajan kanssa sillein tiukkaa ihmisillä, että ellei toinen kolahda, niin miksi varata hänelle uutta aikaa?

Vierailija
84/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti kaikki ihmiset, riippumatta sukupuolesta, haluavat komean / kauniin kumppanin.

Ennemmin sanoisin kaikkien haluavan itseään viehettävän kumppanin. Komeus/kauneus on kovin laaja käsite ja ei itsessään vielä tarkoita mitään. Kaikki kauniit/komeat ihmiset eivät ole kiinnostavia, mutta jokainen kiinnostava on viehettävä. 

Kun kirjoitin että naisilla on kiertelyä ja kaartelua tämä ulkonäkökeskustelu, niin tätä juuri tarkoitin. Nainen ei pysty sanomaan: "haluan komean miehen", joten hän sanoo asian näin kuten yllä lainattu.

Lopputulos ei kuitenkaan miksikään muutu: komea ja pitkä mies on kaikkien naisten mieleen.

Vierailija
85/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kirjoitin että naisilla on kiertelyä ja kaartelua tämä ulkonäkökeskustelu, niin tätä juuri tarkoitin. Nainen ei pysty sanomaan: "haluan komean miehen", joten hän sanoo asian näin kuten yllä lainattu.

Lopputulos ei kuitenkaan miksikään muutu: komea ja pitkä mies on kaikkien naisten mieleen.

Joo niinhän me kaikki halutaan.

Menes nyt muualle jankkaamaan sitä sontaasi.

Vierailija
86/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ap on ollut se keskeinen ongelma? Ei löydy ketään josta kiinnostuisit yhtään, et pääse treffeille, vai eikö kemiaa löydy jos pääset?

Jossain määrin noita kaikkia. Löydän kyllä jonkin verran kiinnostavia naisia, mutta en ole löytänyt vielä ketään sellaista, joka kolahtaisi kunnolla alusta asti. Toki en ole itsekään ollut vielä kenellekään naiselle se, joka kolahtaa täysillä. Yksi tosin taisi innostua minusta vähän enemmän keväällä, mutta en tuntenut mitään kemiaa häntä kohtaan valitettavasti.

Ap

Niin eli kysyntää sulla on ollut, mutta et sitten innostunut kun ei ollut fitness-misukka. Sori, sun taso vaan riitä niihin naisiin mihin koet vetoa.

Tässä ketjussa on jotakin maagista kun tämän kaltaiset vastaukset keräävät alapeukkuja enemmän kuin yläpeukkuja :o

Aloituksellakin on runsaasti enemmän yläpeukkuja

Yleensä aina päin vastoin!

Ap teki asiallisen avauksen ja kommentoi asiallisesti, syyttelemättä naisia (siis koko naissukupuolta kollektiivina) tilanteestaan. Siksi hän saa kannustusta ja asiallisia vastauksia.

Tässä nyt siis malliksi kaikille palstan naisettomille miehille keskustelunavaus, jollaisella saa aikaan asiallista keskustelua. Jos siis sellainen on tavoitteena - usein tuntuu, että ei ole, vaan haetaan vain vastakkainasettelua ja riitaa.

Ap, sulle paljon tsemppiä, kyllä se kiva mimmi vielä vastaan tulee, paikassa tai toisessa.

Vierailija
87/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niinhän me kaikki halutaan.

Menes nyt muualle jankkaamaan sitä sontaasi.

Hyvä on, minä poistun! Mutta vain koska pyysit noin kauniisti.

Vierailija
88/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sinussa tuskin on mitään vikaa vaan tuo johtuu ihan vain iästä.

Omanikäisiä ja vanhempia naisia ei ole enää sinkkuna läheskään niin paljon kuin silloin kun olit parikymppinen, ja nuoremmista naisista vain osa katselee vanhempia (eli ylipäätään näkyvät sinulle Tinderissä).

Pariutumismarkkinat on siis laajimmillaan 20-30-vuotiaana, ja sen jälkeen kapenee rajusti.

7kk on siis siihen nähden lyhyt aika, toivottavasti löydät kuitenkin omasi!

Vierailija
89/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua "komeaa" miestä. Komealla tarkoitan itseäni huomattavasti paremmannäköisiä. Haluan kivannäköisen miehen, jonka ulkonäkö viehättää minua. Eli suunnilleen samanlaisen tyypin kuin toivon kiinnostuvan minusta :)

Mitään bradpitteja tai lianhemsoneita en edes valitse Tinderissä tai katsele luonnossa. Luulen että näin on monen naisen kohdalla.

Ja olen itse kivannäköinen hoikka nainen.

Vierailija
90/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni spoiler, olen mies joka tuon lainaamasi viestin kirjoitti. Nainen kenestä kiinnostun on minun silmissä kaunis, vaikkei häntä yhteiskunnantasolla laskettaisi kauniiksi. Yhteiskuntatasolla hän olisi tavallinen tai tavis. 

Vierailija
91/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut todella pitkissä parisuhteissa. Avioeron jälkeen löysin deittipalvelusta fwb (tai jotain sinnepäin) ihan muutamassa kuukaudessa. Ja ihan parisuhteen puolessa vuodessa. Mutta kumppani ei ollut sopiva ja tulin kriittisemmäksi arvojen merkityksestä. Joten parivuotta meni viimekerralla kun löysin sellaisen joka paperilla näytti hyvältä.. Valitettavasti tuokaan suhde ei ollut hyvä minulle.

Nyt jännitän kovasti että kestääköhän uuden löytämisessä seuraavaksi 8vuotta.... Noh mielummin yksin kuin suhteessa joka ei ole miellyttävä kummallekin osapuolelle.

-M39

Tämä oli hauska viesti. Totuus on, että jos kriteereitä on ja ikääkin, niin ei tietenkään ole kovin helppoa löytää ihmistä, joka olisi a) sopivan ikäinen, b) iästä huolimatta vapaa ja c) osuisi kriteereihin. On hyväksyttävä, että jos kriteereistään haluaa pitää kiinni, saattaa joutua olemaan pitkäänkin yksin. Jopa koko loppuelämän.

Itse olen tämän hyväksynyt. Ensin kävin kriteereitäni läpi sillä silmällä, että jos siellä on jotain älytöntä niin sen voi opetella karsimaan pois, koska miksi turhaan rajoittaa mahdollisuuksiaan saada onnellinen parisuhde. Kun tuo työ oli tehty, olen vain ottanut rauhallisesti. Sellainen tilanne, että Tinderissä tulisi vastaan joku josta todella innostun, on hyvin harvinainen. Minusta sen kuuluukin olla näin tässä iässä. Sehän kertoo vain siitä, että tiedän mitä haluan ja millainen suhde minulle sopii, enkä huoli ihan ketä sattuu vastaantulijaa.

Olen ollut elämäni aikana pari kertaa hyvässä, toimivassa suhteessa, joten tiedän että kriteerini ovat oikeita. Ensimmäisen täysosuman löytymiseen meni 25 vuotta, tai 10 vuotta jos lasketaan siitä kun aloin ekan kerran seurustella. Olen täysin varautunut siihen, että jos vielä joskus niin hyvän suhteen löydän, siihen voi aivan hyvin mennä taas tuo 10 vuotta. Eli joskus viidenkympin jälkeen on realistista odottaa sen löytyvän. Sillä välin keskityn tekemään elämästäni elämisen arvoista muilla keinoilla.

N42

Kiva että oli hauska.

Pakko kommentoida omiin kriiteereihin, eivät ole mitään älyttömiä. Omat kriteerit liittyvät arvoihin sekä mitä suhteelta haluaa. Myös noiden lisäksi on esim. läheisyys, lusikassa nukkuminen, ettei perinteisiä sukupuolirooleja ole! Minun ei ole tarvinnut kriittisesti miettiä omia kriteerejä. Ja taas ulkonäköjen perusteella minulla on laaja skaala, tietty tietynlaiset naiset herättävät helpommin mielenkiinnon (esim. nainen jolla on silmälasit. 😅).

Itse kävin tinderissä, ei sieltä pysty löytämään kumppania arvojen (kriteerien) perusteella. Joten ei ollut minulle. Suomi24 puolella kävin myös, on parempi mutta ei riittävä arvoille (vaikka yhden parisuhteen sieltä sain) . Loppujenlopuksi olen nyt OkCupid jossa arvot ovat koko palvelun pääasia. Ja koska palvelu ei ole kovin tunnettu, kestää todella kauan että palveluun tulee henkilöitä jotka jaksaisi panostaa profiileihin ja herättää kiinnostusta.

Vierailija
92/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalta tuntuu paitsi itse olen nettitreffaillut jo vuosia.

Tasoteoria pätee 100%, ne naiset jotka ovat niin epäviehättäviä etten voisi ajatella heidän kanssaan yhtään mitään osoittavat vastakaikua ja kaikki naiset jotka ovat ihan ok tai viehättäviä sanovat että "vaikutat mukavalta mutta.."

Ja miten tämä osoittaa tasoteorian toimimisen ja mikä se on?

Tasoteorian mukaan ihminen kiinnostuu vain häntä itseään (jollain tasolla) tasokkaammista henkilöistä. Ja hänestä kiinnostuvat vain hänen tasoaan alemmat tyypit.

Surullista, eikö vain?

Vierailija
93/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että deittaileminen vaikeutuu koko ajan vanhetessa. Ihan jo siksi, että se ikäsopivien sinkkujen pooli pienenee, sillä yhä suurempi osa on jo vakiintuneita ja naimisissa ja korostuneempi joukko sinkuista on sinkkuja syystä (ei esimerkiksi kaipaa parisuhdetta tai ei jostain syystä ole hyvä kumppani). Lisäksi ainakin itse muutun vain nirsommaksi koko ajan, sillä elämäni sinkkuna on ihan mukavaa ja toleransini muiden ihmisten aiheuttamille negatiivisille vaikutuksille elämässäni pienenee koko ajan. Eli alkaakseni suhteeseen miehen pitäisi todella vaikuttaa elämääni positiivisesti. Se, että joku röhnöttää mun sohvalla sunnuntaisin katsomassa formuloita ei vain anna minulle yhtään mitään (tai oikeammin se jopa vie minulta mahdollisuuden valita kanava mieleni mukaan ja pakottaa minut kuuntelemaan moottoriurheilua, yök). Päästäksesi suhteeseen sun pitää tehdä seurastasi parempi vaihtoehto kuin yksin oleminen sellaiselle ihmiselle joka viihtyy yksin. Tosi monet suhteet vaikuttaa omaan silmään juuri sellaisilta, että vain kämppistellään saamatta siitä toisesta ihmisestä juuri muuta kuin toisen elävän ihmisen paikalla olon. En voi ymmärtää eikä kiinnosta ollenkaan.

Vierailija
94/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M52 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoteoria pätee 100%, ne naiset jotka ovat niin epäviehättäviä etten voisi ajatella heidän kanssaan yhtään mitään osoittavat vastakaikua ja kaikki naiset jotka ovat ihan ok tai viehättäviä sanovat että "vaikutat mukavalta mutta.."

https://fundamentti.blogspot.com/2016/10/tasta-syysta-korkeakoulutetut-…

Naiset ovat siis hinnoitelleet itse itsensä ulos markkinoilta, hieman kuten vaikkapa firma joka tarjoaa ei-mielekästä työtä, minimipalkalla. Aivan samalla tavalla on feminismin luoman, naiseudessaan epäonnistuneen hirviön ominaisuuksina ja ylpeyden aiheona ominaisuudet kuten: itsekkyys, täydellinen taidottomuus tehdä naisten töitä (siivoamisesta kokkaamiseen, sillä pahimpia feministiuskonnon syntejä on, jos osoittaa miehelle välittävänsä tästä), pätemisen tarve, obsessio kilpailla miehen kanssa kaikessa, vuosi vuodelta nouseva ylipaino, naisellisuuteensa panostamattomuus, feminismi, ja vaihdevuodet.

Siis mielummin linkkaat jotain tällaista kuin itse keskustelisit. Oletko ihan oikeasti samaa mieltä tuon artikkelin kanssa? 

Olen menneiden aikojen kympintyttö pitkän matikan linjalta. Olen iloinen siitä, että omana aikanani myös tytöllä on ollut mahdollisuus oppia asioita, toisin kuin äitini ja tätieni ollessa nuoria. 

Seurustelin koko lukioajan amispojan kanssa, joka tosin valmistui jo aikapäiviä ennen kuin pääsin itse lukiosta. En koskaan pitänyt häntä tyhmänä. Hän oli suvereeni omassa ammatissaan ja rakasti sitä. Meillä oli yhteisiä harrastuksia ja kivaa yhdessä. Hän kuitenkin ilmeisesti itse koki jotain alemmuutta, koska jätti esimerkiksi tulematta lakkiaisiini, minkä koin aika suurena loukkauksena. 

Tiemme erkanivat, koska olimme niin nuoria enkä jaksanut jäädä odottelemaan, jaksaako hän kasvaa aikuiseksi vai ei. Hän päätyi lopulta suhteeseen laitoskeittiötyöntekijän kanssa ja asumaan kerrostalolähiöön vuokralle. 

Ei, en ollut enkä ole feministi. Asun mukavasti yksin omistusasunnossa, kivalla paikalla, kiva asunto. Riittävän hyvä auto. Tähän elintasoon oltaisiin pystytty yhdessäkin, ei sitä olisi tarvinnut nostaa mitenkään korkeammaksi.

Ilmeisesti miehet haaveilevat jostain köyhäilyelämästä ja kokevat siksi ihan tavalliset keskiluokkaiset naiset jotenkin pinnallisksi? Me emme edes ostele mitään laukkuja tms höpötyksiä, joista jotkut köyhemmät naiset haaveilevat, että edes joskus elämässään saisivat jotain kivaa. 

Vierailija
95/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoteorian mukaan ihminen kiinnostuu vain häntä itseään (jollain tasolla) tasokkaammista henkilöistä. Ja hänestä kiinnostuvat vain hänen tasoaan alemmat tyypit.

Surullista, eikö vain?

Ja miten tuohon teoriaan sopii se, että maailmassa on paljon ihan onnellisia pareja?

Vierailija
96/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, eikö vain?

Lisään tähän vielä:

Ulkonäkö on tärkein tasoa määrittävä tekijä. Miehillä sen ohi voi päästä korkean statuksen ja varallisuuden ansiosta. Nämä ovat siis myös tasotekijöitä, suurempi painoarvo miesten kohdalla. Naisilla ulkonäkö on pitkällä etumatkalla tärkein tasoa määrittävä "arvo". Rento luonne tulee ehkä seuraavana. Naisen korkea sosioekonominen status saattavat jopa laskea hänen tasoaan, paitsi vastaavan miehen silmissä.

Vierailija
97/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teorian ongelma on vain miten kunkin tasoa määriteltäisiin ja miten yksilön taso vaihtelee muiden ihmisten osalta. Yksinkertainen esimerkki on tupakointi tai vaikka lemmikit. Vaikka miten olisi muuten kaunein nainen maassa ja täydellisesti yhteensopiva, niin en siedä tupakointi ja olen elöimille allerginen. Tämä minun 0 tasoinen ihminen olisikin monelle muulle 10 tai sitten löytyisi jotain muuta tekijää pudottamaan tasoa.  

Vierailija
98/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, eikö vain?

Ja miten tuohon teoriaan sopii se, että maailmassa on paljon ihan onnellisia pareja?

Tasot pätevät nettideittailuun, tinderiin ym. tutustumiseen, joissa kiinnostus ei herää f2f-tapaamisessa.

Kasvokkain tutustuessa sitä joko tykkää tai ei tykkää. Näistä voi tulla onnellisia pareja, jotka ovat molemmat tykänneet.

Vierailija
99/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, eikö vain?

Mutta nyt on huomattava se, että tasoteorian mukaan taso = miehen taso. Eli jos mies kiinnostuu naisesta, mutta nainen ei miehestä, niin nainen tavoittelee liian tasokkaita ja hänelle ei omantasoinen kelpaa. Kun taas jos nainen kiinnostuu miehestä, mutta mies ei naisesta, niin edelleen nainen tavoittelee liian tasokkaita ja hänelle ei omantasoinen kelpaa. 

Vierailija
100/146 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta seitsemän kuukautta on lyhyt aika. Itse katselin paljon kauemmin ennen kuin löytyi mieleinen. Ja tietysti joka myös kiinnostui minusta.

Tiedän, että seitsemän kuukautta ei ole pitkä aika. Silti olen ennen saanut vähän rohkaisevampia tuloksia tässäkin ajassa. Nyt suurin osa ajasta menee niin, että en edes viestittele kenenkään kanssa.

Ap

Sulla ei ole resilienssiä. Lannistut todella helposti. Mitä sä kuvittelet että deittimaailmassa vanhetessa tapahtuu? Kuvittelitko, että 42v löytää uuden kumppanin yhtä helposti kuin 22v? Vaikka 22-vuotiaista suurempi osa on vielä elossa ja huomattavasti suurempi osa ei ole vielä vakiintuneessa parisuhteessa kuin 42-vuotiaista? Ihmisten elämäntilanteet vakiintuu tai hankaloituu. Sinkuilla on lapsia edellisistä suhteista jotka rajoittavat sitä millaisen turjakkeen voi raahata kotiin perjantai-yönä. Vanhempana ei ole enää niin joustava sen potentiaalisen kumppanin suhteen kun on itse ihmisenä jo hyvin pitkälle muovautunut. Kaikki ei enää sovi. Osaa taas ei kiinnosta suhteet ollenkaan. Ja osalla on nuoruudessa vasta orastaneet elämänhallintaongelmat räjähtäneet käsiin. Siksi on aika lapsellista odottaa että +30 -vuotiaana uusi kumppani löytyy kuukauden sisään jostain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan