Olen nettideittaillut nyt seitsemän kuukautta ja minusta alkaa tuntua pahasti siltä, että tulen olemaan sinkkuna vielä pitkään
Olin viimeksi sinkkuna netissä kolme-neljä vuotta sitten ja silloin ajatus parisuhteen löytämisestä ei tuntunut näin mahdottomalta. Sain ainakin seksiä joskus, jos en suhdetta ja treffeille pääsy ei tuntunut olevan näin tiukassa. Tulen varmaan olemaan vuosien päästä se M37 tai M40, joka seurusteli viimeksi joskus monia vuosia sitten ja sen jälkeen elämä on mennyt täysin yksin :( Miehet ovat valittaneet netissä nettideittailun vaikeudesta jo vuosia ja olen pitänyt heitä hieman luusereina, koska itse sain ennen kontakteja ja treffejä melko helposti, vaikka olen aina ollut suht koht tavis. Nyt alkaa tuntua kuitenkin siltä, että minullekin on tullut seinä vastaan. Pudotus siitä tilanteesta, missä olin vielä muutama vuosi sitten, tuntuu todella rajulta ja vaikealta hyväksyä.
En ala syytellä tilanteestani ketään. Halusin vaan avautua tilanteestani ja tuntemuksistani. Toivon, että ette vastaisi kovin ilkeästi, sillä minusta tuntuu pahalta jo muutenkin.
PS. En tehnyt tätä ketjua selvittääkseni, mikä minussa on vikana. Voitte esittää siihen liittyviä pohdintoja tai kysymyksiä, jos haluatte, mutta en lupaa vastata niihin mitään. Etsin lähinnä vertaistukea ja tsemppiä, jos jompaakumpaa tai molempia nyt sattuisi löytymään.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto olisi mennä baariin, mutta ei vain jaksa kiinnostaa viettää iltaani baarissa siinä toivossa, että kiinnostava nainen osuisi samaan baariin samaan aikaan.
Ok, ellet muita vaihtoehtoja näe niin sitten sinun pitää vain jatkaa nettideittailua. Pääasia ettet syyllistä naisia siitä, että jäät yksin ja perheettömäksi.
En ketään syyllistä ja pitkästä parisuhteessa syntyi pari lastakin, joten siltä osin ei ongelmia. Työpaikalta ei minusta ketään deittailla ja harrastuksissa aika rajalliset mahdollisuudet, joten kovin vähiin jää oikeassa elämässä mahdollisuudet pariutumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä suurempi osa oman ikäluokan edustajista on vakituisessa parisuhteessa jos sellaista on halunnut. Mitä pidemmälle mennään sitä suurempi osa sinkuista on niitä, joiden on vaikea pariutua. Yleensä siihen on joku syy. Siksi vanhempana vaan on vaikea löytää ns hyvää kumppania. Näin järkeilin.
Tämä. Tosi paljon näkee sitä että naisia syytetään muutoksesta kun mies itse on vanhentunut 10v ja luonnollisesti vapaiden pooli samalla kutistunut kuin pyy maailmanlopun edellä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tosi paljon näkee sitä että naisia syytetään muutoksesta kun mies itse on vanhentunut 10v ja luonnollisesti vapaiden pooli samalla kutistunut kuin pyy maailmanlopun edellä.
Jään aina miettimään, että olisiko näille syyttäjille kelvannut jokainen treffikumppaninsa? Ellei olisi, niin miksi vastaavasti syyttäjän tulisi kelvata kaikille treffikumppaneilleen?
Itsellä usein ihan selvää aika npeasti, ettei toinen kiinnosta yhtään ja olen kohteliaisuuden vuoksi treffeillä sen 30-45 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään aina miettimään, että olisiko näille syyttäjille kelvannut jokainen treffikumppaninsa? Ellei olisi, niin miksi vastaavasti syyttäjän tulisi kelvata kaikille treffikumppaneilleen?
Itsellä usein ihan selvää aika npeasti, ettei toinen kiinnosta yhtään ja olen kohteliaisuuden vuoksi treffeillä sen 30-45 minuuttia.
Miehillä on aika helkkarin paljon laajempi skaala naisista, mistä ne voi kiinnostua, verrattuna naisten skaalaan miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on aika helkkarin paljon laajempi skaala naisista, mistä ne voi kiinnostua, verrattuna naisten skaalaan miehistä.
Eiköhän tässäkin ole eroa yksilöiden kesken, koska itse 38-43 vuotiaana miehenä treffaillessa olen todennut suurimman osan treffikumppaneistani eikiinnostaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä suurempi osa oman ikäluokan edustajista on vakituisessa parisuhteessa jos sellaista on halunnut. Mitä pidemmälle mennään sitä suurempi osa sinkuista on niitä, joiden on vaikea pariutua. Yleensä siihen on joku syy. Siksi vanhempana vaan on vaikea löytää ns hyvää kumppania. Näin järkeilin.
No ei nyt ihan noin lineaarisen masentavasti, kuitenkaan. Keski-ikäisillä eropiikki kun lapset saatu kasvatettua lähes täysi-ikäisiksi, silloin liikkeellä vapaana paljon jo kouliintuneita ihmisiä joilla realistiset käsitykset parisuhteista - eikä kaikki ole kyynistyneet liikaa, kykenevät uuteen suhteeseen jos ovat edellisestä omista virheistään oppineet.
Se johtuu iästä. Suurin osa ikäisistäsi seurustelee vakavasti ja vähön nuoremmistakin. Heillä on jo lapsia. Nuoremmille olet liian vanha, mutta vanhemmissa naisissa voisi onnistaa.
Samalta tuntuu paitsi itse olen nettitreffaillut jo vuosia.
Tasoteoria pätee 100%, ne naiset jotka ovat niin epäviehättäviä etten voisi ajatella heidän kanssaan yhtään mitään osoittavat vastakaikua ja kaikki naiset jotka ovat ihan ok tai viehättäviä sanovat että "vaikutat mukavalta mutta.."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap on ollut se keskeinen ongelma? Ei löydy ketään josta kiinnostuisit yhtään, et pääse treffeille, vai eikö kemiaa löydy jos pääset?
Jossain määrin noita kaikkia. Löydän kyllä jonkin verran kiinnostavia naisia, mutta en ole löytänyt vielä ketään sellaista, joka kolahtaisi kunnolla alusta asti. Toki en ole itsekään ollut vielä kenellekään naiselle se, joka kolahtaa täysillä. Yksi tosin taisi innostua minusta vähän enemmän keväällä, mutta en tuntenut mitään kemiaa häntä kohtaan valitettavasti.
Ap
Niin eli kysyntää sulla on ollut, mutta et sitten innostunut kun ei ollut fitness-misukka. Sori, sun taso vaan riitä niihin naisiin mihin koet vetoa.
Hoikkuus ei ole koskaan ollut kynnyskysymys minulle. Siitä olen samaa mieltä, että en yllä fitness-naisten tasolle, ainakaan netissä. Olen sinut sen asian kanssa.
Ap
"Olen sinut sen asian kanssa"
Eli sinun on pitänyt hyväksyä tuo asia, ja ottaisit kyllä sellaisen fitnessmisukan jos vain saisit.
Sellaisia ajatuksia herättää tuo kun olet joutunut asian hyväksymään.
Kuka nainen haluaa olla se johon tyydytään?
Tosiaan, ei kukaan. On tosi masentava ajatus, että suurin osa (?) miehistä oikeasti haluaisi jonkun fitnesstyypin (mitä se tarkoittaa oikeasti, jotain Instagramissa peffan esittäjää vai). Miksi? Sehän tarkoittaa käytännössä myös sitä, että nainen on pelkkä esine. Ei tunteva ja ajatteleva ihminen. Voin kertoa, että myös ne fitnessmisukat kokevat hyvin masentavana sen, että jokainen mies on pelkästään ulkonäön perässä.
Marilyn Monroekin kärsi siitä, että kaikki haluavat vain Marilynin, mutta kukaan ei rakasta Norma Jeaniä.
Vierailija kirjoitti:
Tasoteoria pätee 100%, ne naiset jotka ovat niin epäviehättäviä etten voisi ajatella heidän kanssaan yhtään mitään osoittavat vastakaikua ja kaikki naiset jotka ovat ihan ok tai viehättäviä sanovat että "vaikutat mukavalta mutta.."
Ja miten tämä osoittaa tasoteorian toimimisen ja mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fundamentti.blogspot.com/2016/10/tasta-syysta-korkeakoulutetut-…
Minulla taas on kauniit kasvot, jos nyt ei fitnessvartalo niin ikäisekseni hyväkuntoinen kuitenkin. Kaiken lisäksi osaan laatia vetävän profiilin. Silti treffeiltä tulee aina vesiperä. Menneisyyden kokemuksista johtuen olen livenä arka ja jännitän helposti, mikäli vastapuoli on kovin hyvännnäköinen ja itsevarma. Olo ei ole hyvä ja rento tällaisten tyyppien seurassa, kun taas itse aiheutan vastaavanlaisen efektin vähemmän komeille tyypeille, mikä saa heidät jännittämään ja käyttäytymään vähemmän puoleensavetävästi. Tuntuu, ettei sellaista vastavuoroista hyvää ja rentoa fiilistä pääse koskaan syntymään. :(
M52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertaapa nyt vielä se teoria omin sanoin tuohon ylempään kokemukseen liittyen. Eli koet olevasi ysin mies (millä perusteella) ja sitten kutosen naiset (älykkäitä, varakkaita, mutta rumia) kiinnostuvat sinusta syystä että.....? Ja sitten sinä haluaisit kympin naisen, mutta nämä naiset eivät vilkaise suuntaasi?
Mutta miten mittaat samalla mittarilla omenoita, kaloja, kananmunia jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap on ollut se keskeinen ongelma? Ei löydy ketään josta kiinnostuisit yhtään, et pääse treffeille, vai eikö kemiaa löydy jos pääset?
Jossain määrin noita kaikkia. Löydän kyllä jonkin verran kiinnostavia naisia, mutta en ole löytänyt vielä ketään sellaista, joka kolahtaisi kunnolla alusta asti. Toki en ole itsekään ollut vielä kenellekään naiselle se, joka kolahtaa täysillä. Yksi tosin taisi innostua minusta vähän enemmän keväällä, mutta en tuntenut mitään kemiaa häntä kohtaan valitettavasti.
Ap
Niin eli kysyntää sulla on ollut, mutta et sitten innostunut kun ei ollut fitness-misukka. Sori, sun taso vaan riitä niihin naisiin mihin koet vetoa.
Hoikkuus ei ole koskaan ollut kynnyskysymys minulle. Siitä olen samaa mieltä, että en yllä fitness-naisten tasolle, ainakaan netissä. Olen sinut sen asian kanssa.
Ap
"Olen sinut sen asian kanssa"
Eli sinun on pitänyt hyväksyä tuo asia, ja ottaisit kyllä sellaisen fitnessmisukan jos vain saisit.
Sellaisia ajatuksia herättää tuo kun olet joutunut asian hyväksymään.
Kuka nainen haluaa olla se johon tyydytään?Tosiaan, ei kukaan. On tosi masentava ajatus, että suurin osa (?) miehistä oikeasti haluaisi jonkun fitnesstyypin (mitä se tarkoittaa oikeasti, jotain Instagramissa peffan esittäjää vai). Miksi? Sehän tarkoittaa käytännössä myös sitä, että nainen on pelkkä esine. Ei tunteva ja ajatteleva ihminen. Voin kertoa, että myös ne fitnessmisukat kokevat hyvin masentavana sen, että jokainen mies on pelkästään ulkonäön perässä.
Marilyn Monroekin kärsi siitä, että kaikki haluavat vain Marilynin, mutta kukaan ei rakasta Norma Jeaniä.
Lähtökohtaisesti kaikki ihmiset, riippumatta sukupuolesta, haluavat komean / kauniin kumppanin. Ei naisten todellinen toiminta eroa tässä asiassa miehistä millään tavalla. (On siis toki varmaan olemassa joku häviävän pieni väestönosuus jolle ulkonäöllä ei ole merkitystä, mutta se on kyllä todella, todella marginaalinen osa ihmisistä)
Ero on siinä että miehet sanovat tämän asian hyvin suoraan. Naisilla on paljon enemmän kiertelyä ja kaartelua asian ympärillä.
Naiset sanovat että eivät ole ulkonäkökeskeisiä kuten miehet, mutta todellisuudessa toimivat täsmälleen samalla tavalla kuin miehet. (Tästä oli tehty ihan mielenkiintoinen psykologinen tutkimuskin, voin koittaa kaivaa lähteen jos ehdin ja jaksan.)
Sanomani kaikille ihmisille, naisille ja miehille: teitä arvioidaan ja arvostetaan yhteiskunnassa jatkuvasti ulkonäköönne perustuen. Näin ollen, tehkää sellaiset toimenpiteet joita voitte nostaaksenne tasoanne, ja kiittäkää minua myöhemmin.
M52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt oli täyttä paskaa koko artikkeli. Noita artikkeli naisia on yhtä paljon kuin maisatorppia eli häviävän pieni määrä populaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut todella pitkissä parisuhteissa. Avioeron jälkeen löysin deittipalvelusta fwb (tai jotain sinnepäin) ihan muutamassa kuukaudessa. Ja ihan parisuhteen puolessa vuodessa. Mutta kumppani ei ollut sopiva ja tulin kriittisemmäksi arvojen merkityksestä. Joten parivuotta meni viimekerralla kun löysin sellaisen joka paperilla näytti hyvältä.. Valitettavasti tuokaan suhde ei ollut hyvä minulle.
Nyt jännitän kovasti että kestääköhän uuden löytämisessä seuraavaksi 8vuotta.... Noh mielummin yksin kuin suhteessa joka ei ole miellyttävä kummallekin osapuolelle.
-M39
Tämä oli hauska viesti. Totuus on, että jos kriteereitä on ja ikääkin, niin ei tietenkään ole kovin helppoa löytää ihmistä, joka olisi a) sopivan ikäinen, b) iästä huolimatta vapaa ja c) osuisi kriteereihin. On hyväksyttävä, että jos kriteereistään haluaa pitää kiinni, saattaa joutua olemaan pitkäänkin yksin. Jopa koko loppuelämän.
Itse olen tämän hyväksynyt. Ensin kävin kriteereitäni läpi sillä silmällä, että jos siellä on jotain älytöntä niin sen voi opetella karsimaan pois, koska miksi turhaan rajoittaa mahdollisuuksiaan saada onnellinen parisuhde. Kun tuo työ oli tehty, olen vain ottanut rauhallisesti. Sellainen tilanne, että Tinderissä tulisi vastaan joku josta todella innostun, on hyvin harvinainen. Minusta sen kuuluukin olla näin tässä iässä. Sehän kertoo vain siitä, että tiedän mitä haluan ja millainen suhde minulle sopii, enkä huoli ihan ketä sattuu vastaantulijaa.
Olen ollut elämäni aikana pari kertaa hyvässä, toimivassa suhteessa, joten tiedän että kriteerini ovat oikeita. Ensimmäisen täysosuman löytymiseen meni 25 vuotta, tai 10 vuotta jos lasketaan siitä kun aloin ekan kerran seurustella. Olen täysin varautunut siihen, että jos vielä joskus niin hyvän suhteen löydän, siihen voi aivan hyvin mennä taas tuo 10 vuotta. Eli joskus viidenkympin jälkeen on realistista odottaa sen löytyvän. Sillä välin keskityn tekemään elämästäni elämisen arvoista muilla keinoilla.
N42
M52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ne naiset eivät ole löytäneet hyväsydämistä, rakastavaa ja rehellistä miestä, jonka kanssa on kiva viettää aikaa yhdessä, harrastaa ja rakentaa yhteistä kotia.
Ne naiset eivät ole vailla jännää laatikkoleukakirurgilentäjäkalsarimallia vaan tasapainoista miestä, joka jaksaa normaalia arkea muutenkin kuin kaljapullon kanssa sohvalla tai autotallissa tai poikien kanssa jossain. Miestä, joka osaa kommunikoida muutenkin kuin örisemällä tai keskenkasvuísta läppää viljelemällä. Miestä, joka on toinen perheen tukipilareista ja tasapainoinen vastuullinen aikuinen. Miestä, joka voi myös tarvittaessa vuorollaan jäädä hoitamaan sairasta lasta tai pitää kodin toiminnassa, kun vaimo on sairaana tai työmatkalla.
Näitä miehiä on, on enemmän kuin 1 %, mutta silti rajallinen määrä.
Minä nettideittailen aika rennolla asenteella ja katson mitä tuleman pitää, mutta viime aikoina on käynyt parikin kertaa niin, että on löytynyt hyvä mätsi ja kumpikin on innostunut toisesta, viestejä vaihdellaan ja mielenkiintoista juttua riittää, mutta sitten toisen viestit alkavat harveta ja lyhentyä, ja muutaman viikon hiljaisuuden jälkeen tulee viesti, jossa hän ilmoittaa tavanneensa toisen, kiittää mielenkiintoisesta viesteilystä ja poistaa profiilinsa. No, kyse on ollut myös siitä, että se uusi mätsi on asunut huomattavasti lähempänä, mutta siitä huolimatta toiseksi jääminen sattuu lupaavan alun jälkeen, vaikka siihen olisi kuinka luonnolliset syyt. Pitäisi varmaan keskittyä pelkästään niihin, jotka asuvat 50 km:n säteellä.
Sovitaanko, että ei tehdä tästä tasokeskustelua? Se ei ollut aloituksen tarkoitus.
Ap
Näinhän se on.
Toki sä oletat tossa kirjoituksessasi että se vastapuoli on sinisilmäisesti mukana koko hommassa täysin rakastuneena ja vilpittömänä, mutta ei ole epätavallista että myös se vastapuoli tyytyy samalla tavalla siihen kumppaniinsa, jolloin puntit on yhtälössä tasan.
Onko kyseessä sinun näkemyksesi mukaan kulissiliitto, jos kaikki periaatteessa toimii, mutta kumppani ei ollut ensimmäinen vaihtoehtoni?