Tunnusta tässä jotakin, mitä et uskaltaisi sanoa ääneen (ev)
Kommentit (258)
En erityisemmin pidä ystävättäreni kasvatusmetodeista. Johdonmukaisuus puuttuu, päivärytmi on mitä sattuu, lapsen annetaan tehdä valintoja, joiden seuraamuksia hän ei vielä osaa hahmottaa. Tämä tuntuu nyt johtavan siihen, että lapsi pompottaa (molempia) vanhempiaan. Kuitenkaan se ei mielestäni ole asia, mihin minä saan puuttua, joten olen hiljaa. Lapsi itsessään on ihastuttava, reipas ja ystävällinen ja tekevät he tietysti perheenä paljon positiivisiakin asioita.
En kestä ystäväni kaaottista perhettä, siis lapsia. Ei mitään otetta heihin, ihme anelua ja rukoilua, että koittakaapas nyt käyttäytyä. Pelkkää vinkumista ja kiukuttelua aina kun nähdään. Siksi en erityisemmin halua viettää aikaa yhdessä. Mulla on rajallinen määrä vapaa-aikaa ja haluan ottaa siitä ILON irti, en kiduttaa korviani ja hermojani. En kehtaa sanoa tätä päin naamaa.
En tiedä mitä av-mamma tarkoittaa..
Koen olevani älykäs ja rationaalinen ihminen vaikka muut pitävät minua idioottina. Monesti koen jopa olevani keskivertoa älykkäämpi.
Minäkään en kestä ystäväni perhettä. Inhoan vierailuja puolin ja toisin jopa niin paljon,että olen ärsyttävien lasten takia valmis unohtamaan ystäväni. Meilläkin on lapsia, eli en ole mikään katkera lapsivihaaja :D. En vain kestä sitä tapaa, miten nämä ystävän lapset saavat pompottaa vanhempiaan. Halveksun tuollaista pikkuprinsessa-kasvatusmetodia, pikku lapsityranneja, särmätöntä otetta kasvatukseen, sellaista epätoivoista pyytelyä, että "koittakaapas nyt" ja siksi ystäväni arvostus on laskenut radikaalisti silmissäni. Tapaamisista jää aina kireät hermot, kauhea sotku ja ei puhettakaan, että ehdittäisiin aikuisten kesken jutella kun kaikki aika menee heidän kiukuttelevien lasten oikutteluun. Joten en näe mitään syytä tavata. Ystävä ei tunnu näkevän ongelmaa ja en jotenkin uskalla sanoa, että perheesi saa mut hermoromahduksen partaalle. En jaksa vain säälistä ja velvollisuudestakaan nähdä. Mutta en silti minäkään kehtaa suoraan sanoa. Kohta on kyllä mitta niin täynnä, että taidan kehdata.
- Lapsettomuushoidot tulisi maksaa kokonaan omasta pussista
- Sairaalloisen lihavuuden aiheuttamat tilat tulisi maksaa kokonaan omasta pussista (on sairauksia, jotka johtuvat vain liikalihavuudesta. Jos lääkäri sanoo yhtenä hoitokeinona laihduttamisen, on tuo sairaus tuolloin tuossa kastissa) Sekä lihavuusleikkaukset tulisi maksaa kokonaan itse.
- Alkoholistien ja narkkareiden paapominen tulisi lopettaa. (ainakin meidän kunnassa nuo kaksi ryhmää saavat takuuvarmasti esim. vuokra-asunnon usein kiireellisinä tapauksina, mutta ihminen joka on jäänyt yksinhuoltajaksi ja etsii asuntoa hänelle ja lapsilleen, ei saa sitä, vaan "on jonossa", vaikka asuntoa tarvitsisi heti.)
Sitten asiat joka koskettaa lähipiiriäni:
-Eräs ihminen, joka on sukulaiseni, on kiittämätön. Hän erosi jo jokin aika sitten ja saa melkolailla kaikilta sukulaisilta hoitoapua. SILTI hän valittaa siitä että ihmiset eivät TARJOA hänelle hoitoapua, vaan hänen täytyy pyytää sitä. Lapset ovat joka viikko muutamana iltana eräällä sukulaisella ja melkein joka viikonloppu isällään tai isovanhemmilla hoidossa. Vapaata ja omaa aikaa tuolla sukulaisellani siis on vaikka muille jakaa, mutta silti hän valittaa siitä että kun sitä apua ei tarjota. Vain pari kertaa olen kuullut että joku olisi kieltäytynyt jostain illasta, mutta silloinkin joku toinen on suostunut ilman sen kummempaa etsimistä..
(Ei, en ole kateellinen, minulla on aviomies ja hoitajan saan milloin tahansa. Ottaa vain päähän tuo asenne, aivan kuin tuo sukulainen ei saisi ikinä mitään apua)
- Inhoan muutamia mieheni sukulaisia. He polttavat ketjussa ja juovat liikaa. Heiltä tulevat lasten lahjatkin haisevat tupakalta..
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 19:19"]
Oon bi-seksuaali ja haluaisin harrastaa seksiä naisen kanssa. Ehkä joskus haluaisin myös parisuhteeseen naisen kanssa.
[/quote]
Sama.
Minua ärsyttää, kun kaverini petti miestään pitkän aikaa, erosi kun suhde tuli julki, ja nyt odottaa minulta sympatiaa ja empatiaa kun on niin vaikeaa erota. Olisi ollut pettämättä, tai ensin eronnut miehestä ja sitten ryhtynyt uuteen suhteeseen.
Kyllä mä oikeasti haluaisin varatun ihastukseni itselleni. En ole silti tekemässä mitään sen eteen.
Olen toivonnut, että mulle valehdelleelle miehelle ja hänen rumalle naisystävälleen syntyy vammainen lapsi.
Viihdyn töissä työkaverini kanssa, ehkä enemmänkin kuin uskaltaisin itselleni tai hänelle myöntää. Olen kuitenkin asiallinen ja yritän olla kiinnittämättä liikaa huomiota häneen.
Vihaan tätä nykyistä lasten ehdoilla -kasvatustrendiä. Minusta lapsen paikka on perheen arvojärjestyksessä vanhempien alapuolella.
Ärsyttää, kun lihava ystäväni valittaa painostaan, eikä saa tehtyä asialle kuitenkaan mitään. Tsemppaan häntä kyllä ja kannustan, mutta en usko, että hän lukuisista yrityksistään huolimatta saa koskaan painoa tiputettua.
olen naimisissa oleva nainen ja etsin ilmoituksen kautta salasuhdetta netistä.
Ikävää, että kuka tahansa saa lisääntyä. Näistäkin mielipiteistä karsiutuisi suuri osa, jos vain hyvätapaiset ja älykkäät ihmiset saisivat lapsia.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:04"]
Lapsettomuushoidot on minusta järjettömiä. Porukkaa on maapallolla jo muutenkin ihan pirusti liikaa, ja vielä niitä lapsia sitten väkisin väännetään ihmisille, joiden biologia ei sitä oikeasti edes sallisi.
[/quote]
Komppi! Adoptoisivat edes näitä jo olemassa olevia lapsia ja tarjoaisi niille paremmat olot mitä orpokodeissa yms. on.
Muutenkin lisääntymistä pitäisi rajoittaa, esimerkiksi lestadiolaisten touhu kymmenine lapsineen on ihan järjetöntä, pitäisi olla laitonta!
Panin kolmen lapsen naimisissa olevaa äitiä joka on naimissa julkimon kanssa.
Panin kolmen lapsen naimisissa olevaa äitiä joka on liitossa julkimon kanssa.
Joel Lilo ja Joona Hasselqvist pitäisi tuomita kuolemaan.
lapsettomuushoidot tulisi lopettaa. minusta kaksi ihmistä, jotka eivät pysty saamaan luonnollisin keinoin lasta eivät myöskään "tarvitse" sitä, tai luontoäiti päättää ettei tämä tule toimimaan. uskon kyllä että ovat hyvä vanhempia, mutta on hyvin mahdollista että mies ja nainen ei vain ole sopivia toisilleen ja lapsen perittyä vanhempien dna ei ole vain sopiva yhdistelmä (toennäköisempi kehitysvammaisuus, mielialahäiröt, tulevaisuuden kannalta esim. lapsenlapsenlapsi voi olla seuraava hitler tms eikä luontoäiti siksi anna näiden kahden yhdistyä) nämä tottakai pelkkiä olettamuksia ja näkemykseni asiaan. sitä ei sitten vaan ole tarkoitettu niin vaikka kuinka pahalta se tuntuisi. en myöskään pitäisi pahana jos esim. intiaan tulisi ydinpommi tms niin saataisiin vähän ylimääräistä porukkaa maapallolta pois kuormittamasta. totuus on se että moniin vuosiin maapallo ei ole pystynyt tuottamaan tarpeeksi ravintoa ihmislukuun nähden. tämän vuoksi myös suomalaisille lestadiolaisille ehkäisy pakko. niiden liiallinen sikiäminen ei ole hyväksi a)lapsille jotka eivät saa tarpeeksi vanhempien huomiota, vaatteita, jopa ruokaa b)on naisen keholle erittäin raskasta ja epäterveellistä c) tahallinen ylikansoittaminen