Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
661/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla näkyi mulla tieto että olen päässyt Lahteen sosionomiksi, ja en edes ole ensikertalainen. En oikeasti meinaa voida uskoa tätä todeksi, niin onnesta soikeana etten saanut edes nukuttua viime yönä!

Vierailija
662/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sain 45,3 ja mun laurean alimmat hyväksytyt 44,58 raja. silti 19.varasija

Eniten harmittaa kyllä tieto, että joku pääsee jollain 99 todistuspisteellä sisään hakemaani alaan ja itse omalla 130 tokaripisteellä voi vaan pyyhkiä kyyneleitä silmistään. Emmä tiedä millä itteään pitäis psyykata. Vinkkejä otetaan vastaan. Suomi koulutuksen mallimaa. vaikea käsittää. Onko tässä ideana antaa opetus, että pitää nöyrtyä? Vai mikä filosofia takana on.

Niimpä. Naurettavin esimerkki tästä oli, kun joskus aiemmin hain kertaalleen haussa, jossa oli oma hakuväylä vielä avoimessa opintoja suorittaville. Minulla oli maksimipisteet eli kaikista arvosana 5, mutta silti en päässyt koska en ollut ensikertalainen.

KYLLÄ. MÄ NIIN YMMÄRRÄN!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla näkyi mulla tieto että olen päässyt Lahteen sosionomiksi, ja en edes ole ensikertalainen. En oikeasti meinaa voida uskoa tätä todeksi, niin onnesta soikeana etten saanut edes nukuttua viime yönä!

Positiivista unien menettämistä onneksi :)

Vierailija
664/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tikkurilan Laureaan on nyt näköjään tullut pisteet opintopolkuun, muuten Laureaan ei.

Ja nyt tuli loputkin Laureat niiden osalta mihin itse hain.

Vierailija
665/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. varasija ekaan ja tokaan vaihtoehtoon koepisteillä, todistuksella 14. ja 5. Tää menee jännäks! Nyt tuntuu että kakkosvaihtoehto olis enemmän oma.

Vierailija
666/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Sh-opintoihin hain, Laureaan. Toiseen vaihtoehtoon hyväksytty, ensimmäisessä varasijalla 1. En ole ensikertalainen joten onnensoikeutta pukkaa!

1. Toive siis Otaniemi, 2. Lohja. Molempiin ajallisesti sama matka, mutta koska hain monimuotoon, paikalla ei väliä.

Vierailija
667/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee! Sh-opintoihin hain, Laureaan. Toiseen vaihtoehtoon hyväksytty, ensimmäisessä varasijalla 1. En ole ensikertalainen joten onnensoikeutta pukkaa!

1. Toive siis Otaniemi, 2. Lohja. Molempiin ajallisesti sama matka, mutta koska hain monimuotoon, paikalla ei väliä.

Wow! ONNEA :) 

Vierailija
668/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edelleenkään näy tuloksia. Ei Laureaan, ei Metropoliaan eikä edes eilisen Haaga-Heliaan. Tökkiiköhän opintopolku?

Vierailija
669/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei edelleenkään näy tuloksia. Ei Laureaan, ei Metropoliaan eikä edes eilisen Haaga-Heliaan. Tökkiiköhän opintopolku?

Laurea ei näy mullakaan. Ei näy enää edes todistusvalinnan varasijaa.

Vierailija
670/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laurea ei näy mullakaan. Ei näy enää edes todistusvalinnan varasijaa.

Sama täällä. Hävis on eilen näkyvistä eikä ole palannut.

Vierailija
671/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeeeeeeeeeeeee

En ois ikinä uskonut kun hain vain yhteen paikkaan ja yhdelle linjalle jonne vuosi sitten haki yli 500 hlöä ja 35 valittiin. Ja nyt pääsin sisään!!!!!!

Laurea turvallisuustrade, alimmat hyväksytyt 40,92

Onnea! Toi on mulla ykkösenä ja jäin varasijoille, mut pääsin kakkostoiveeseeni joka on myös mieluinen :) innolla odotan vielä kyllä paljonko varasijat liikkuu

Vierailija
672/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea liiketalous, varasijalla 18, koepisteillä 40,2 vs. 40,65 alimmat hyväksytyt. Millaisetkohan mahikset on päästä vielä sisään?

Vierailija
673/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain jo ylimmän hakutoiveen toimistosta sähköpostilla kysymällä mun osiokohtaiset pisteet.

Tästä on hyvä lähteä parantamaan ensi kertaan.

Vierailija
674/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laurea liiketalous, varasijalla 18, koepisteillä 40,2 vs. 40,65 alimmat hyväksytyt. Millaisetkohan mahikset on päästä vielä sisään?

Varmaahan mikään ei ole ennen lopullisia tuloksia, mutta riippuu paljon toimipisteestä. Jotkut Laurean kohteet on toisia halutumpia. Ja sekin vaikuttaa monellako noista 18:sta sun kohde oli ykkösvaihtoehtona ja moniko jonottaa johonkin ylempään ja voi vielä perua jos sinne pääsee.

Vierailija
675/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURHAUTTAVAA! Miksi niitä tuloksia pitää vielä pihdata? >:(

Vierailija
676/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon varasijat alkavat oikeasti liikkua? Olen varasijalla 26 sote alalle. Onko mahiksia?

Vierailija
677/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syksyn haussa huonommat mahikset päästä varasijalta kun vähemmän hakijoita?

Vierailija
678/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sain 45,3 ja mun laurean alimmat hyväksytyt 44,58 raja. silti 19.varasija

Mulla oli kanssa tohon tyyliin, sain 53,2 pistettä ja alin hyväksytty 49,63, varasija 11. Johtuu siitä kun en ole ensikertalainen :-(

Vierailija
679/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulupaikkaa irronnut tälläkertaa. Jatkoa ajatellen, osaisiko joku vähän avata eettistä puolta kokeessa? Miten siinä kannattaa vastata? Mietin kokeessa, että mikä vaihtoehdoista on eniten oikein(esim. Vastasin et kehitysvammasilla on oikeus tehdä omia valintoja elämässään) mutta nyt kokeen jälkeen mietin, että onko siihen joku muu systeemi? Esim. Pitääkö miettiä et missä vastausvaihtoehdoista on sekä oikeaa että väärää. Toivonmukaan joku ymmärsi mitä haen takaa:D

Vierailija
680/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koulupaikkaa irronnut tälläkertaa. Jatkoa ajatellen, osaisiko joku vähän avata eettistä puolta kokeessa? Miten siinä kannattaa vastata? Mietin kokeessa, että mikä vaihtoehdoista on eniten oikein(esim. Vastasin et kehitysvammasilla on oikeus tehdä omia valintoja elämässään) mutta nyt kokeen jälkeen mietin, että onko siihen joku muu systeemi? Esim. Pitääkö miettiä et missä vastausvaihtoehdoista on sekä oikeaa että väärää. Toivonmukaan joku ymmärsi mitä haen takaa:D

En nyt muista muita vaihtoehtoja tuossa, mutta mielestäni tuossa sanomassasi esimerkissä oikea logiikka -eli siinä on eettinen näkökulma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi