Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
701/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan saanu diak tuloksia? Taitaa mennä ensiviikon puolelle :(

Diakista oli annettu sähköpostilla vastaus, että Diakin tulokset tulevat ensi viikolla.

Vierailija
702/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Diak ykkösenä, 2. ja 3. vaihtoehto ovat jo julkaisseet tulokset mutta mulla ei näy mitään, onko muilla näin?? :-|

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan paljon sosionomissa voi mahdollisesti liikkua varasijat... Ite varasijalla 8, onko ihan toivoton?

Vierailija
704/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaahan mikään ei ole ennen lopullisia tuloksia, mutta riippuu paljon toimipisteestä. Jotkut Laurean kohteet on toisia halutumpia. Ja sekin vaikuttaa monellako noista 18:sta sun kohde oli ykkösvaihtoehtona ja moniko jonottaa johonkin ylempään ja voi vielä perua jos sinne pääsee.

Njoo, taitaa olla tyhjä arpa, kun just tajusin että valta osa paikoista oli verkko-toteutukseen varattu ensikertalaisille. En itse ole ensikertalainen, niin taistelen niistä muutamasta kiintiön ulkopuolisesta paikasta.

Ehkäpä koetan keväällä uudelleen, nyt vetäisin kokeet ilman minkäänlaista treeniä tai suomatta niille ajatustakaan 😝

Vierailija
705/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko varasijat niin paljoa syksyn haussa mitä kevään?

Vierailija
706/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse edelleen varasijalla 1 Laurean sh-koulutukseen Otaniemessä, monimuoto, onko joku luopumassa paikasta? 😁

Vierailija
707/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse edelleen varasijalla 1 Laurean sh-koulutukseen Otaniemessä, monimuoto, onko joku luopumassa paikasta? 😁

Ja siis todistuvalinnassa

Vierailija
708/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Diak ykkösenä, 2. ja 3. vaihtoehto ovat jo julkaisseet tulokset mutta mulla ei näy mitään, onko muilla näin?? :-|

Mulla oli samalla tavalla, kun Laurean tulokset ei ollut vielä tullut. Laurea oli mun 1. Vaihtoehto, sitten Turku ja Tampere 2. Ja 3., mutta niiden kohdalla ei näkyny mitään vaikka tuloksia oltiin jo julkaistu. Sitten Laurea julkaisi tulokset ja kappas, sain opiskelupaikan.

Veikkaan siis, että oot saanut Diakista paikan :)! Sen takii sulla on muut hakukohteet tyhjänä :).

Vierailija
709/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, olin itse hetki sitten varasijalla 1 sinne.. pääsinkö siis jo sisään 👀

Vierailija
710/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, olin itse hetki sitten varasijalla 1 sinne.. pääsinkö siis jo sisään 👀

Ikävä kyllä itsekin olen samalla sijalla, nyt alkaa epäilyttää että ovat laittaneet kaikille varasijan 1 😁 Haluan siis sinne sisään

Vierailija
711/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä eriarvoista. Toinen saa huonommat pisteet valintakokeessa ja vielä hylättynä, mutta pääseekin ammattitutkinnon todistuksella varasijalle.

Ja toinen selviytyy paremmilla pisteillä valintakokeesta varasijoille, eikä edes hylätä, mutta ei voi hakea ammatutkinnon todistuksella, kun todistus vanhempi kuin 4v.

😁🤘

712/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä itsekin olen samalla sijalla, nyt alkaa epäilyttää että ovat laittaneet kaikille varasijan 1 😁 Haluan siis sinne sisään

Onpa outoa. Paljon teillä on pisteitä, jos olette molemmat sijalla 1? Entä paljon alin hyväksytty pistemäärä? Onkohan sinne varmasti varasijakäytäntö olemassa?

Vierailija
713/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylään varasijalla 107.😂

Sh monimuoto.

just tätä tarkotan! :D

jossain virallisessa opintopolun juttussa muuten luki, kuinka tilastotiedot löytyvät sieltä ja täältä. niinku mitä hakija tekee niillä tilastoilla? :D IHAN OIKEASTI! Hakijoita ei kohdella tasapuolisesti, koska ensikertalaiset jopa 93% (kohtaa tosi hyvin sen väitteen kanssa " etteivät kiintiöt kohtuuttomasti hankaloita muiden hakijoiden pääsyä" ). Ensikertalaisille kiintiöiden LISÄKSI omat pisteet, jotka täysin luokkaa eri kuin ei-ensikertalaisten. Sitten valintakokeet ei oo alakohtaisia MILLÄÄN muotoa.  Se mitä pidetään sen sijaan tärkeänä on jotkin hakijatilastot varasijat, eri väylät. Siis millä idealla näitä asioita suunnitellaan?! 

Ei siellä ole erikseen mitään omia pisteitä ensikertalaisille. Pisteiden eroavuus johtuu juurikin tuosta kiintiöstä. Jos kiintiöksi on määritelty 80%, niin tietojärjestelmä laskee sinne sen 80% ensikertalaisia, vaikka niillä olisi puolet huonommat pisteet. Mutta ei siinä  mitään lisäksi-erilaisia pisteitä enää ole. 

Vierailija
714/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koulupaikkaa irronnut tälläkertaa. Jatkoa ajatellen, osaisiko joku vähän avata eettistä puolta kokeessa? Miten siinä kannattaa vastata? Mietin kokeessa, että mikä vaihtoehdoista on eniten oikein(esim. Vastasin et kehitysvammasilla on oikeus tehdä omia valintoja elämässään) mutta nyt kokeen jälkeen mietin, että onko siihen joku muu systeemi? Esim. Pitääkö miettiä et missä vastausvaihtoehdoista on sekä oikeaa että väärää. Toivonmukaan joku ymmärsi mitä haen takaa:D

Ei pidä miettiä sitä, onko kysymyksessä esitetty väittämä oikein vai väärin.

Vaan pitää miettiä, onko kysymyksessä esitetty väittämä lainkaan eettistä laatua vai eikö. 

Vierailija
715/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näätte teidän kokeiden pistemäärän?? Jostain opintopolusta vai

Ei kun niksipirkasta... no tottakai Opintopolusta, mistä muualta?

Vierailija
716/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo liikkunu varasijat vielä yhtään 😢

Vierailija
717/1351 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei irronnu opiskelupaikkaa.. kaukana varasijoilla :( tietääkö joku mistä nähdä osiokohtaiset pisteet jatkoa ajatellen?

Vierailija
718/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyvätkö varasijat viikonloppuisin?

Vierailija
719/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian toimintaterapeuttikoulutukseen avautui ovet tälle ei-ensikertalaisille pääkykoekiintön kautta 73 pisteellä.

Kokeen jälkeen jäi kyllä ihan hyvä fiilis, mutta kyllä eilen meinas lähteä jalat alta kun sähköpostiin oli kolahtanu ilmotus.

Jos täällä on tulevia opiskelukavereita linjoilla, niin olis kiva jutella ja tutustua jo ennen kun opinnot alkaa!

Vierailija
720/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse varasijalla 3 sosionomiksi laurean hyvinkäälle, onkohan mahkuja? Jos kerta joku muukin voi olla samalla varasijalla kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan