AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Pääsin Oamkiin sosionomiksi valintakokeella. Alimmat hyväksytyt pisteet 53.22 ja sain 53.68. Aivan huippua!
Mä oon kokeen perusteella varasijalla 4 sosionomiksi Oamk:iin, tää on neljäs yhteishaku ja oon hakenu myös avoimen kautta kerran ja en oo päässy. Koskaan en oo ollu näin lähellä! Rukoilen että pääsisin sisään tällä kertaa 😩😩
Seamkkiin päästy sh:ksi. Eilen katosi todistusvalinnat kaikista alemmista. Tänään tuli ylimpään paikka valintakokeella.
Mistä saa tietää mistä osiosta jäi kiinni, kun pisteitä oli vähemmän kuin vähimmäismäärä?Kokonaispisteet olisi muutoin riittäneet ilmeisesti opintopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
mistä näkee montako hakijaa on ollut?
vipunen.fi on sivusto josta voi katsella tilastoja, mutta mielestäni se on jotenkin huonosti toteutettu koko sivusto, enkä kyllä tiedä näkeekö sieltä vielä näitä syksyn tilastoja. Jotkut koulut julkaisee omilla sivuillaan niitä tilastoja vieläkin, esim xamkin sivuilta näkee tämän syksyn haun hakijamäärät. LABin sivuilta en tilastoja ole löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa tietää mistä osiosta jäi kiinni, kun pisteitä oli vähemmän kuin vähimmäismäärä?Kokonaispisteet olisi muutoin riittäneet ilmeisesti opintopaikkaan.
Oletko ensikertalainen?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen hakutoiveen toimista saa kysymällä. Ainakin mä sain Jamkista tänään.
Sinitai93 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen hakutoiveen toimista saa kysymällä. Ainakin mä sain Jamkista tänään.
Siis toimistosta :D
Jokojoko kirjoitti:
Mä oon kokeen perusteella varasijalla 4 sosionomiksi Oamk:iin, tää on neljäs yhteishaku ja oon hakenu myös avoimen kautta kerran ja en oo päässy. Koskaan en oo ollu näin lähellä! Rukoilen että pääsisin sisään tällä kertaa 😩😩
Toivottavasti pääsisit!
Kiitos Matikkapirkon neuvot ja niksit. Näillä opilla pääsin sh-opintoihin sisään ekaan vaihtoehtoon.
Mistä näätte teidän kokeiden pistemäärän?? Jostain opintopolusta vai
Metropoliaan 55,98 pisteillä terveydenhoitajaksi :)
oisko ideana se, että yritetään antaa mahdollisimman monelle toisen asteen koulutuksen käyneelle mahdollisuus päästä korkeakouluun? varsinkin, kun lukion käyneillä ei ole vielä mitään koulutusta tai valmiuksia päästä koulutusta vaativaan työhön, toisin kuin teillä ei-ensikertalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulupaikkaa irronnut tälläkertaa. Jatkoa ajatellen, osaisiko joku vähän avata eettistä puolta kokeessa? Miten siinä kannattaa vastata? Mietin kokeessa, että mikä vaihtoehdoista on eniten oikein(esim. Vastasin et kehitysvammasilla on oikeus tehdä omia valintoja elämässään) mutta nyt kokeen jälkeen mietin, että onko siihen joku muu systeemi? Esim. Pitääkö miettiä et missä vastausvaihtoehdoista on sekä oikeaa että väärää. Toivonmukaan joku ymmärsi mitä haen takaa:D
En nyt muista muita vaihtoehtoja tuossa, mutta mielestäni tuossa sanomassasi esimerkissä oikea logiikka -eli siinä on eettinen näkökulma.
Vahvistan tuon edellisen kommenttini -sain juuri osoiokohtaiset pisteeni ja etiikasta reilu 1p vaille täydet eli voinet luottaa vastaukseeni :)
Jeeeeees, pääsen Metropoliaan insinööriksi :D
Onko kukaan saanut tietoa Ensihoito/Metropolia? Mitkä alimmat pisteet?
Kukaan saanu diak tuloksia? Taitaa mennä ensiviikon puolelle :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulupaikkaa irronnut tälläkertaa. Jatkoa ajatellen, osaisiko joku vähän avata eettistä puolta kokeessa? Miten siinä kannattaa vastata? Mietin kokeessa, että mikä vaihtoehdoista on eniten oikein(esim. Vastasin et kehitysvammasilla on oikeus tehdä omia valintoja elämässään) mutta nyt kokeen jälkeen mietin, että onko siihen joku muu systeemi? Esim. Pitääkö miettiä et missä vastausvaihtoehdoista on sekä oikeaa että väärää. Toivonmukaan joku ymmärsi mitä haen takaa:D
En nyt muista muita vaihtoehtoja tuossa, mutta mielestäni tuossa sanomassasi esimerkissä oikea logiikka -eli siinä on eettinen näkökulma.
Vahvistan tuon edellisen kommenttini -sain juuri osoiokohtaiset pisteeni ja etiikasta reilu 1p vaille täydet eli voinet luottaa vastaukseeni :)
Hieno homma! Tuliko osiokohtaiset pisteet pyytämättä vai jostain pyytämällä?
Vierailija kirjoitti:
Jeeeeees, pääsen Metropoliaan insinööriksi :D
Mikäs inssi sulle napsahti?
Varasijoille jäätiin! Haaga-Heliaan (tradenomi) liiketoiminnan palveluratkaisut ja kielet varasijalla 14, myyntityöhön varasijalla 17. En tiiä onko tässä mitään toivoa, mutta ensimmäiseen varasija liikkunut eilisestä yhdellä :D