AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Metropoliasta tuli tulokset. Fysioterapia vähän yli 58 pisteitä, toimintaterapia noin 55.
Pääsin fysioterapiaan 60.15 pisteillä! Uskomatonta!
Onnea! Monimuotoon 58,53 ja päiväopetukseen 60.24, siis fysioterapia Myllypuro. Itse jäin varasijoille pisteillä 59,6 😅 Sijat 12. ja 7.
Lapin AMK Sosionomi verkkototeutus pisteraja 52,29, mulla 55,28
Jeeeeeeeeeeeee
En ois ikinä uskonut kun hain vain yhteen paikkaan ja yhdelle linjalle jonne vuosi sitten haki yli 500 hlöä ja 35 valittiin. Ja nyt pääsin sisään!!!!!!
Laurea turvallisuustrade, alimmat hyväksytyt 40,92
Tikkurilan Laureaan on nyt näköjään tullut pisteet opintopolkuun, muuten Laureaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Tikkurilan Laureaan on nyt näköjään tullut pisteet opintopolkuun, muuten Laureaan ei.
Apua. pitää mennä kattoo.. nukuin tän yön päin kettuu ku tää odottelu saa mut ihan sekasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varasijat eivät lainkaan liikkuneet vielä.. tokarivarasijat paljon potentiaalisempia kuin vaintakokeen. niin turhauttavaa. olla jollain varasijalla ei ensikertalaisena.. hajoon tälle koko systeemille!
Varasijat alkaa liikkumaan sitten, kun kaikki koulut on julkaisseet tulokset ja Opintopolku päivittää haun "valmiiksi". Tällä hetkellä voi ottaa vain 1. hakukohteen vastaan.
KIITOS. Ihanaa kun tiesit! :) toivoa on ehkä vielä! Tsemppiä kaikille!
Tuo saamasi vastaus oli virheellinen: varasijat liikkuu ja on jo liikkunut heti, kun joku siinä jonossa sun edellä lähtee pois jonosta eli esim. ottaa paikan vastaan jostain toisesta paikasta. Eli ne liikkuu vielä pitkään sen jälkeenkin kun kaikki tulokset on ilmoitettu, sitä mukaan kun joku paikan saanutkini jättää ottamatta vstaan paikkansa jne.
sain 45,3 ja mun laurean alimmat hyväksytyt 44,58 raja. silti 19.varasija
Vierailija kirjoitti:
Eniten harmittaa kyllä tieto, että joku pääsee jollain 99 todistuspisteellä sisään hakemaani alaan ja itse omalla 130 tokaripisteellä voi vaan pyyhkiä kyyneleitä silmistään. Emmä tiedä millä itteään pitäis psyykata. Vinkkejä otetaan vastaan. Suomi koulutuksen mallimaa. vaikea käsittää. Onko tässä ideana antaa opetus, että pitää nöyrtyä? Vai mikä filosofia takana on.
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään Oamkin tuloksia. :(
Mitä hait opiskelemaan? Saman koulun tuloksia odottelen sh ja th. Oamk on aina viimeisten joukossa.
Hei kiva! Täällä onnellinen luokkakaveri :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten harmittaa kyllä tieto, että joku pääsee jollain 99 todistuspisteellä sisään hakemaani alaan ja itse omalla 130 tokaripisteellä voi vaan pyyhkiä kyyneleitä silmistään. Emmä tiedä millä itteään pitäis psyykata. Vinkkejä otetaan vastaan. Suomi koulutuksen mallimaa. vaikea käsittää. Onko tässä ideana antaa opetus, että pitää nöyrtyä? Vai mikä filosofia takana on.
Niimpä. Naurettavin esimerkki tästä oli, kun joskus aiemmin hain kertaalleen haussa, jossa oli oma hakuväylä vielä avoimessa opintoja suorittaville. Minulla oli maksimipisteet eli kaikista arvosana 5, mutta silti en päässyt koska en ollut ensikertalainen.
mistä näkee montako hakijaa on ollut?
Vierailija kirjoitti:
Jee opiskelupaikka saatu! Tämä tyttö lähtee Lappeenrantaan opiskelemaan sosionomiksi. Minun pisteet oli 48.94 ja minimi 48.12 ja olen ensikertalainen. Tuntuu hyvältä :)
Tuo edellinen kommentti oli siis vastaus tähän :)
Odotteleeko kukaan muu yamk-tuloksia? Haaga-Heliaan hain. Keväällä jäin kauas varasijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varasijat eivät lainkaan liikkuneet vielä.. tokarivarasijat paljon potentiaalisempia kuin vaintakokeen. niin turhauttavaa. olla jollain varasijalla ei ensikertalaisena.. hajoon tälle koko systeemille!
Varasijat alkaa liikkumaan sitten, kun kaikki koulut on julkaisseet tulokset ja Opintopolku päivittää haun "valmiiksi". Tällä hetkellä voi ottaa vain 1. hakukohteen vastaan.
Varasijojen liikkumista hidastaa sekin, että kaikki syksyn haussa mukana olleet ammattikorkeakoulut eivät olleet mukana pääsykoevalinnassa. Osa järjesti esimerkiksi oman valintakurssin. Niiden tulokset voivat tulla vaikka miten viime tipassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä vastaus, katsoppa tuosta jokunen viesti aiemmin oikea vastaus tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metropoliasta tuli tulokset. Fysioterapia vähän yli 58 pisteitä, toimintaterapia noin 55.
Pääsin fysioterapiaan 60.15 pisteillä! Uskomatonta!Onnea! Monimuotoon 58,53 ja päiväopetukseen 60.24, siis fysioterapia Myllypuro. Itse jäin varasijoille pisteillä 59,6 😅 Sijat 12. ja 7.
Kiitos! Varasijat liikkuu jonkun verran, toivotaan että sinäkin pääset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hait opiskelemaan? Saman koulun tuloksia odottelen sh ja th. Oamk on aina viimeisten joukossa.
Sosionomiksi hain. Eilen ainakin Oamkin hakijapalveluista kerrottiin että tänään pitäisi tulokset tulla. Onhan tätä päivää onneksi vielä jäljellä.