AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Turku AMK ensihoito raja: 60,67p
Turku AMK toimintaterapeutti (monimuoto): 61,18p
LAB ensihoitaja (päivätoteutus) Lappeenranta 55,67p
LAB fysioterapeuttit (päivätoteutus) Lappeenranta 54,22p
XAMK ensihoito (päivätoteutus) 51,24p
Karelia fysioterapeutti 52,23p
Nämä on ensikertalaisten rajoja.
Tänään Turun AMK toimintaterapeutti raja laskenut 61.18p--> 60,93p
Vierailija kirjoitti:
Milloin nuo varasija alkavat liikkua? Päivitys kerran päivässä vai mitenkä?
Aiemmin luin jostain, että päivittyisivät kahdesti päivässä. Aamupäivällä ja iltapäivällä. En tosin tiedä onko vielä samoin.
Metropolian tulokset tulleet. 11. varasija eli tuskinpa pääsen. :-(
Jyväskylään varasijalla 107.😂
Sh monimuoto.
varasijat eivät lainkaan liikkuneet vielä.. tokarivarasijat paljon potentiaalisempia kuin vaintakokeen. niin turhauttavaa. olla jollain varasijalla ei ensikertalaisena.. hajoon tälle koko systeemille!
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään varasijalla 107.😂
Sh monimuoto.
just tätä tarkotan! :D
jossain virallisessa opintopolun juttussa muuten luki, kuinka tilastotiedot löytyvät sieltä ja täältä. niinku mitä hakija tekee niillä tilastoilla? :D IHAN OIKEASTI! Hakijoita ei kohdella tasapuolisesti, koska ensikertalaiset jopa 93% (kohtaa tosi hyvin sen väitteen kanssa " etteivät kiintiöt kohtuuttomasti hankaloita muiden hakijoiden pääsyä" ). Ensikertalaisille kiintiöiden LISÄKSI omat pisteet, jotka täysin luokkaa eri kuin ei-ensikertalaisten. Sitten valintakokeet ei oo alakohtaisia MILLÄÄN muotoa. Se mitä pidetään sen sijaan tärkeänä on jotkin hakijatilastot varasijat, eri väylät. Siis millä idealla näitä asioita suunnitellaan?!
Vierailija kirjoitti:
varasijat eivät lainkaan liikkuneet vielä.. tokarivarasijat paljon potentiaalisempia kuin vaintakokeen. niin turhauttavaa. olla jollain varasijalla ei ensikertalaisena.. hajoon tälle koko systeemille!
Varasijat alkaa liikkumaan sitten, kun kaikki koulut on julkaisseet tulokset ja Opintopolku päivittää haun "valmiiksi". Tällä hetkellä voi ottaa vain 1. hakukohteen vastaan.
Onko Kuopion savonia ilmoittanut pisterajoja vielä?
Miksihän yhden koulun tulokset eivät kaikki tule samaan aikaan? Täällä odotellaan Metropoliaa edelleen.
Metropoliasta tuli tulokset. Fysioterapia vähän yli 58 pisteitä, toimintaterapia noin 55.
Pääsin fysioterapiaan 60.15 pisteillä! Uskomatonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasijat alkaa liikkumaan sitten, kun kaikki koulut on julkaisseet tulokset ja Opintopolku päivittää haun "valmiiksi". Tällä hetkellä voi ottaa vain 1. hakukohteen vastaan.
KIITOS. Ihanaa kun tiesit! :) toivoa on ehkä vielä! Tsemppiä kaikille!
Mulla oli muuttunut eilisestä XAMKin Mikkelin kampuksen sosionomi monimuoto sijalta 68 -> 67 :D
Eli jotain varasija-liikuskelua saattaa olla, mutta tuskin kovin suurta ainakaan vielä ennen tuota 27.11.
Tuon jälkeenhän on 04.12. saakka aikaa vielä vastaanottaa tuo oma paikka, jonka jälkeen varmaan enemmän tätä varasijaliikehdintää oikeasti alkaa olla.
Viime haussa metropolian sh linja liikkui noin 30 sijalla eli mahdollisuuksia on!
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi eilen liikkumaan todistusvalinnan varasijat ja tänään tuli ilmoitus,että olen päässyt hakutoiveeseen 2 sisään,Olin varasijalla 7 tuohon koulutukseen. Ykkös hakutoiveeseen olen tällä hetkellä varasijalla 6. Mutta koulutuspaikka on suositumpi,kuin 2 niin en usko että pääsen sisään.
Nyt ne varasijalla rupeaa liikkumaan,kun ihmiset huomaavat,että tuloksia on alkanut tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän yhden koulun tulokset eivät kaikki tule samaan aikaan? Täällä odotellaan Metropoliaa edelleen.
Koska kyse on Metropoliasta. Kaikki pitää tehdä aina vaikeamman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku AMK ensihoito raja: 60,67p
Turku AMK toimintaterapeutti (monimuoto): 61,18p
LAB ensihoitaja (päivätoteutus) Lappeenranta 55,67p
LAB fysioterapeuttit (päivätoteutus) Lappeenranta 54,22p
XAMK ensihoito (päivätoteutus) 51,24p
Karelia fysioterapeutti 52,23p
Nämä on ensikertalaisten rajoja.
Tänään Turun AMK toimintaterapeutti raja laskenut 61.18p--> 60,93p
Metropolian toimintaterapeutti 55,94p
Siis nyt kyllä hämmentää. Kaikkien alojen tulokset, joihin oon hakenut mun alempina hakukohteina (3>), on ilmoitettu saapuneeksi tänne, mutta mulla näkyy vaan pelkkää viivaa?! Eilisestä asti, kun TAMK julkisti!
Oli. Tai jos aikaa olisi ollut tuplaten, koe olisi ollut ihan ok. Nyt joutui roiskimaan vastaukset ennen kuin ehti kunnolla edes lukemaansa sisäistämään. Enkä näe millään muotoa pelkän nopeuden olevan se tärkein ominaisuus uusien asioiden sisäistämisessä, monipuolisessa ajattelukyvyssä tai ratkaisukyvyssä.
Pääsin kyllä sisään, en ole siitä katkera. Mutta koe mittasi vääriä asioita tuon tiukan ajan vuoksi. Muuten kysymykset oli aika hyviä, paitsi englannin osiossa vastausvaihtoehdot olivat omituisia.