AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Mulla ei näy vielä pääsykoetulokset. Mutta todistusvalinnan varasijat pomppasi alaspäin, miten voi olla mahdollista? Eli jos vielä viime viikolla olin todistusvalinnan perusteella varasijalla 41, niin nyt onkin yhtäkkiä varasijalla 58. Eihän sen tohon suuntaan pitäisi liikkua....
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei näy vielä pääsykoetulokset. Mutta todistusvalinnan varasijat pomppasi alaspäin, miten voi olla mahdollista? Eli jos vielä viime viikolla olin todistusvalinnan perusteella varasijalla 41, niin nyt onkin yhtäkkiä varasijalla 58. Eihän sen tohon suuntaan pitäisi liikkua....
No nyt on kyllä outoa... Eka aattelin että johtuukohan se uusista ylioppilaista, mutta eihän niitä oteta mukaan todistusvalintaan...onko todistusvalinnan pisterajat noussut?
Vierailija kirjoitti:
Jostain muistan lukeneeni, että näin voi käydä eli sijoitus huononee, mutta nyt en kyllä yhtään muista, että mistä luin ja mikä tuohon oli selitys. 🙈
Miksi tänään yhtäkkiä monet ovat saaneet tulokset monesta koulusta, mutta muut todennäköisesti joutuvat odottamaan jopa kaksi viikkoa lisää :( epäreilua
Vierailija kirjoitti:
Sain kokeesta 44,55p, alin hyväksytty oli 61.18p ja varasija 119. (toimintaterapeutti Turku). Ei harmita, tästä on hyvä lähteä ensi vuoden hakuun.😁 Harjoittelin tähän kokeeseen vain muutaman päivän matikkaa, joten olen ihan tyytyväinen. Onnea kaikille sisään päässeille ja tsemppiä jo etukäteen ensi vuoden hakijoille ❤️
Mä pääsin Turkuun toimintaterapiaan, en ois ikinä uskonu 😯 En oo siis ensikertalainen ja jos oikein ymmärsin niin sinne oli vaan 4 paikkaa ei ensikertalaisille? Hain ykkösenä Metropoliaan, eli vielä pitää jännittää kuitenkin 🤞🏼 mut ihan mahtavaa että pääsin!!! 🤩
Saako ekasta hakutoiveesta mitään lisäpisteitä?
Onnea paikasta! :) Paljon sulla oli pisteet? Hain myös Metropoliaan toimintaterapeutiksi.
Oamkista saatu tieto että näillä näkymin huomenna julkaistaan tulokset. Hyvästi yöunet!
Vierailija kirjoitti:
Sain kokeesta 44,55p, alin hyväksytty oli 61.18p ja varasija 119. (toimintaterapeutti Turku). Ei harmita, tästä on hyvä lähteä ensi vuoden hakuun.😁 Harjoittelin tähän kokeeseen vain muutaman päivän matikkaa, joten olen ihan tyytyväinen. Onnea kaikille sisään päässeille ja tsemppiä jo etukäteen ensi vuoden hakijoille ❤️
Täällä ollaan varasijalla 90 ja samat aatokset ensi vuoden hausta.
Mikä osio oli sun mielestä haastavin? Mulle englanti oli yllättävän vaikea. Ois mielenkiintosta nähdä omat osiokohtaset pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida saada.
ei enää nykyään saa
Osaako joku sanoa, milloin Laureasta voi odottaa tuloksia? Entä SAMKista heidän oman valintakurssin perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Valintakokeesta ropisi huimat 24,1 pistettä... Tiesin että koe ei mennyt hyvin, mutta että näin huonosti. :-( Niin luuseri olo, kolmannet pakit putkeen. Viime keväänä jäin varasijalle 13...
LAB verkkokampuksen sosionomi tulokset tullu, mulla ei paikka sielt auennut (varasijalla joku 250 tyylii). Oottelen vielä ensimmäistä hakutoivetta, mut tuskimpa pääsen sinnekään. Sain 37.jotain pisteitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan varasijalla 90 ja samat aatokset ensi vuoden hausta.
Mikä osio oli sun mielestä haastavin? Mulle englanti oli yllättävän vaikea. Ois mielenkiintosta nähdä omat osiokohtaset pisteet.
Eikös noi osiokohtaiset pisteet saa koulun hakutoimistosta kysyttyä? Ainakin muistelen näin jostain lukeneeni.
Onko kokemusta kuinka pitkältä varasijalta mahdollisuus päästä vielä kouluun? Tietysti tämä on alakohtaista mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia.
Siis miten täällä on näin moni jo saanut tiedon miten on mennyt (Turun amk, toimintaterapeutti), mutta ainakaan itselläni ei vieläkään lue kyseisessä kohdassa muuta kuin "opiskelijavalinta kesken"?! Raastavaa tää sivujen päivittely sekä odottelu ja vielä enemmän kamalampaa tästä tekee se kun jotkut on jo nähtävästi saaneet oman tuloksensa.
Vierailija kirjoitti:
Onnea paikasta! :) Paljon sulla oli pisteet? Hain myös Metropoliaan toimintaterapeutiksi.
Kiitos! 🙏🏼 Toivottavasti päästäis molemmat siis Metropoliaan 😬🤞🏼 Mulla oli 61,53
Vierailija kirjoitti:
Siis miten täällä on näin moni jo saanut tiedon miten on mennyt (Turun amk, toimintaterapeutti), mutta ainakaan itselläni ei vieläkään lue kyseisessä kohdassa muuta kuin "opiskelijavalinta kesken"?! Raastavaa tää sivujen päivittely sekä odottelu ja vielä enemmän kamalampaa tästä tekee se kun jotkut on jo nähtävästi saaneet oman tuloksensa.
Painoitko siitä lisätietoja kohasta? Sieltä pitäis näkyä jos oot hakenu siis johonkin sellaseen kouluun, joka on jo julkaissut tulokset. Metropoliaa esim saa varmaan oottaa loppuun asti, mutta Turun AMK ja moni muu on kai julkassu jo kaikki tulokset.
Liitynpä jännittelemään tuloksia. Hain jamkiin kätilöksi ja sairaanhoitaja (monimuoto) ja tamkiin sairaanhoitajaksi (monimuoto). En ole ensisijainen hakija.. Valintakoepisteitä 49,49. Jamk kätilö varasija 10, sh varasija 1 ja tamk varasija 5.. toivottavasti joku jamkin hakija peruu sh-paikkansa!