AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Mulla ei näy vielä mitään (Metropolia, Haaga-Helia, LAB ja HAMK) :( No toivottavasti näkyy jo tällä viikolla
"Matemaattiset taidot -osion tehtävä
Torstain (29.10.) aamu- ja iltapäivän kokeessa matemaattiset taidot -osion tehtävässä 8 havaittiin virhe. Tehtävässä 8 esitetyn taulukon yhdessä sarakkeessa luki virheellinen tieto. Virhe huomioitiin antamalla kaikille torstaina kokeen suorittaneille hakijoille kyseisestä tehtävästä oikean vastauksen pisteet."
Muistaako joku, mikä oli se tehtävä?
Voi apua, just tuli tieto että hyväksytty toisena olevaan vaihtoehtoon. Ykkösvalinnasta ei vielä tietoa. Olin niin varma että en tule pääsemään minnekään, niin huonosti meni omasta mielestäni koe (pelkäsin että englannin osuutta en pääse edes läpi).
Nyt en voi uskoa silmiäni.
Pystynkö päätellä mitään jos oon päässyt sisään Mikkelin monimuoto sosionomiksi pisteillä 46,49, ja Mikkelissä oon ollut todistusvalinnan perusteella varasijalla 100. Seinäjoen päivätoteutus sosionomista ei oo vielä tullut tietoa, mutta siellä todistusvalinnan perusteella varasijalla 87. Pystyykö näistä päätellä mitenkään että seinäjoella ois mahdollisesti alhasempi pisteraja, vai merkkaako mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten täällä on näin moni jo saanut tiedon miten on mennyt (Turun amk, toimintaterapeutti), mutta ainakaan itselläni ei vieläkään lue kyseisessä kohdassa muuta kuin "opiskelijavalinta kesken"?! Raastavaa tää sivujen päivittely sekä odottelu ja vielä enemmän kamalampaa tästä tekee se kun jotkut on jo nähtävästi saaneet oman tuloksensa.
Painoitko siitä lisätietoja kohasta? Sieltä pitäis näkyä jos oot hakenu siis johonkin sellaseen kouluun, joka on jo julkaissut tulokset. Metropoliaa esim saa varmaan oottaa loppuun asti, mutta Turun AMK ja moni muu on kai julkassu jo kaikki tulokset.
Jep! Kaikkea on kokeiltu ja joka paikka syynätty läpi sen toivossa että jostain löytyis edes jotain muttei vieläkään minkäänlaista infoa omasta tilanteesta missään.. :/ Ainoastaan todistusvalinnoilla päässeiden pisterajat näkyy ja se, etten oo tullut niitä kautta ainakaan valituksi ja valintakoevalinnan kohdalla lukee vain tuo "opiskelijavalinta kesken"..
Mut toivottavasti edes vielä tän päivän puolella itsellekin päivittyis nuo tiedot..
Vierailija kirjoitti:
Voi apua, just tuli tieto että hyväksytty toisena olevaan vaihtoehtoon. Ykkösvalinnasta ei vielä tietoa. Olin niin varma että en tule pääsemään minnekään, niin huonosti meni omasta mielestäni koe (pelkäsin että englannin osuutta en pääse edes läpi).
Nyt en voi uskoa silmiäni.
Mistä koulusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en voi uskoa silmiäni.Mistä koulusta?
LAB
Paula kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain kokeesta 44,55p, alin hyväksytty oli 61.18p ja varasija 119. (toimintaterapeutti Turku). Ei harmita, tästä on hyvä lähteä ensi vuoden hakuun.😁 Harjoittelin tähän kokeeseen vain muutaman päivän matikkaa, joten olen ihan tyytyväinen. Onnea kaikille sisään päässeille ja tsemppiä jo etukäteen ensi vuoden hakijoille ❤️
Täällä ollaan varasijalla 90 ja samat aatokset ensi vuoden hausta.
Mikä osio oli sun mielestä haastavin? Mulle englanti oli yllättävän vaikea. Ois mielenkiintosta nähdä omat osiokohtaset pisteet.Eikös noi osiokohtaiset pisteet saa koulun hakutoimistosta kysyttyä? Ainakin muistelen näin jostain lukeneeni.
Onko kokemusta kuinka pitkältä varasijalta mahdollisuus päästä vielä kouluun? Tietysti tämä on alakohtaista mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia.
Saa sieltä vaikka se yksi trolli täällä yritti muuta väittääkin.
Vierailija kirjoitti:
Torstain (29.10.) aamu- ja iltapäivän kokeessa matemaattiset taidot -osion tehtävässä 8 havaittiin virhe. Tehtävässä 8 esitetyn taulukon yhdessä sarakkeessa luki virheellinen tieto. Virhe huomioitiin antamalla kaikille torstaina kokeen suorittaneille hakijoille kyseisestä tehtävästä oikean vastauksen pisteet."
Kiva jos joku muistais, mulla jäi jostain tehtävästä hämmentyny fiilis kun mielestäni tiesin miten se pitäisi ratkaista mutta ei täsmännyt vaihtoehtoihin. Eli oli varmaan just tää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva jos joku muistais, mulla jäi jostain tehtävästä hämmentyny fiilis kun mielestäni tiesin miten se pitäisi ratkaista mutta ei täsmännyt vaihtoehtoihin. Eli oli varmaan just tää..
Oliko se mahdollisesti huoneen pinta-alaan liittyvä tehtävä?
Mäkin olen hakenut LABiin, mutta mulle ei tullut mitään :( miksi näin
Vierailija kirjoitti:
On tää ei-ensikertailasena reilua :)) alimmat hyväksytyt pisteet 55.98, itselläni pisteitä 63.13 ja varasijoilla ollaan. Ärsyttävää. Saako näistä muuten mistään tietää erittelyitä, että paljon sai miltäkin osa-alueelta pisteitä?
se ON IHAN USKOMATONTA. OIKEUSMURHA!
Miten on mahdollista, että kiintiöllä pääsee jopa 93%?
En ymmärrä miksi niistä koepisteistä tehdään joku valtionsalaisuus, miksi niitä ei voi vaikka erikseen ilmoittaa ennen valinnan tekemistä, ja miksi pitää ottaa yhteyttä jonnekin, jos haluaa tietää osiokohtaiset pisteet? Typerä systeemi
Jos jollain tullut jo sosionomi päiväopetus Hyvinkää tai Seinäjoki tietoja niin kertokaa pisterajoja!
Varasijoja mietiskelen. Missä kohtaa kannattaa luopua toivosta? Eli miltä varasijalta noin suurinpiirtein voi olla vielä mahdollista päästä opiskelemaan? Masentunut jo valmiiksi.
Näkyykö kaikilla muilla todistusvalintojen varasijat? Mulla hävisivät näkyvistä kokonaan kun tuli tuo valintakoevalinta-sarake. Mietin että mistä tuo kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö kaikilla muilla todistusvalintojen varasijat? Mulla hävisivät näkyvistä kokonaan kun tuli tuo valintakoevalinta-sarake. Mietin että mistä tuo kertoo.
Mulla hävisi metropolin varasijat näkyvistä. Muista ei.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen hakenut LABiin, mutta mulle ei tullut mitään :( miksi näin
Varmaan eri ala
On tää ei-ensikertailasena reilua :)) alimmat hyväksytyt pisteet 55.98, itselläni pisteitä 63.13 ja varasijoilla ollaan. Ärsyttävää. Saako näistä muuten mistään tietää erittelyitä, että paljon sai miltäkin osa-alueelta pisteitä?