AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Kokelas 2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä muuten olitte mahdollisuudesta vilppiin?
Oliko huijareita??
Valvoja varoitti meitä ennen koetta laskimen käytöstä että joku oli sen takia hylättySiinä mun etuviistossa (mulla suora näköyhteys hänen läppäriinsä) istuva nainen käytti koneen laskinta. Ärsyttihän se, mutta en katsonut asiakseni siitä häntä narauttaa.
Siis mitä ihmettä, olisit narauttanut! Paikat on tosi tiukassa ja saattaa olla että hän vei juuri sinun paikkasi, tai jonkun joka on päntännyt sitä matikkaa yötolkulla pystyäkseen laskemaan ilman laskinta...tollanen on niin törkeää käytöstä että todellakin kannattaisi antaa opetus elämästä.
Eikös insinöörihaussa käytetä laskinta näytöllä. Ehkä kyseessä oli se?
Kukaan kysynyt pisteitään? Uskaltaako 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Joko niitä voi kysyä? En ollu ees ajatellu. 😀
Vierailija kirjoitti:
Mistä pisteitä voi kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Onks sinne AMK vaikea päästä?
Riippuu oppilaitoksesta ja alasta. Jos haet isossa kaupungissa sosionomiksi, fyssariksi tai vaikka ensihoitajaksi niin on kyllä kova kilpailu, mutta jos haet vaikkapa rakennustekniikan insinööriksi tai liiketalouden tradenomiksi Mikkeliin, niin eipä ole ollenkaan niin vaikeaa päästä sisään.
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan vielä, vikat lopettaneet vasta kokeensa eilen illalla :D Vähän maalaisjärkeä hoi, ihan "muutama" osallistuja kokeissa koko maassa eli et ole ainut.......
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan vielä, vikat lopettaneet vasta kokeensa eilen illalla :D Vähän maalaisjärkeä hoi, ihan "muutama" osallistuja kokeissa koko maassa eli et ole ainut.......
Tätä kanssa mietin, että vaikka ne tarkistetaan koneella, niin tuskin ovat ihan hetkeen kuitenkaan saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Kokelas 2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko huijareita??
Valvoja varoitti meitä ennen koetta laskimen käytöstä että joku oli sen takia hylättySiinä mun etuviistossa (mulla suora näköyhteys hänen läppäriinsä) istuva nainen käytti koneen laskinta. Ärsyttihän se, mutta en katsonut asiakseni siitä häntä narauttaa.
Siis mitä ihmettä, olisit narauttanut! Paikat on tosi tiukassa ja saattaa olla että hän vei juuri sinun paikkasi, tai jonkun joka on päntännyt sitä matikkaa yötolkulla pystyäkseen laskemaan ilman laskinta...tollanen on niin törkeää käytöstä että todellakin kannattaisi antaa opetus elämästä.
KOEjärjestelmän laskinta, tuo puhui koneen laskimesta. Oletettavasti luvallisessa laskimessa rajattu toimintoja pois.. Eli kusetti jokatapauksessa. Kellään ei ole voinut mennä vahingossa ohi tuo ohjeistus, pitäisi kyllä ilmoittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokelas 2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko huijareita??
KOEjärjestelmän laskinta, tuo puhui koneen laskimesta. Oletettavasti luvallisessa laskimessa rajattu toimintoja pois.. Eli kusetti jokatapauksessa. Kellään ei ole voinut mennä vahingossa ohi tuo ohjeistus, pitäisi kyllä ilmoittaa!
Eiköhän jää koejärjestelmään muistiin, että käytetty samanaikaisesti jotain sovellusta.
Ilmeisesti siis viestien perusteella tiistaina ollut sama koe sekä aamulla että illalla! Toivottavasti ei kukaan hyötynyt siitä, ois epäreilua.
Periaatteessa huijaus onnistuisi maskien kanssa. Jos siis olisi tarkoitus että fiksumpi tyyppi suostuisi tekemään kokeen hölmömmän puolesta niin molemmat ilmoittautuisi samaan kokeeseen, tunnistautuisivat ovella omilla papereillaan ja naamoillaan mutta kokeessa kirjautuisivat sitten toistensa sotulla. Että siitä vaan lahjomaan joku matikkanero...Paitsi että tuolla ilmeisesti tehtiin jotain pistokokeita tämän varalta, mun papereita kävi joku kesken koetta vilkaisemassa.
ihme pelleilyksi mennyt koko koe järjestelmä, tehty vain helpoksi opettajille ja muille kun kokeet tarkistaa ja arpoo kone.
joku tuolla aiemmin kehotti avoimen polkuopintoihin menemään, ei kannata. Siellä samoja opintoja käy muitakin, ja pahimmassa tapauksessa voit silti jäädä ilman virallista opintopaikkaa + että menetät mahdollisesti oikeudet tukiin ja tulee h*elvetin kalliiksi lompakolle.
Onko linkkejä toiseen vaiheeseen jo lähetetty?
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanantain iltapäiväkoe ja se joku älytön kolmiotehtävä (useampi kolmio sisäkkäin), jossa oli joku b+1=a. Ja tehtävä alko jotenkin, että jos C:n(!) arvo on a, ni mikä tulee vastaukseksi.
Esimerkkinä jos C=7.
Ceetä ei vaan ollu koko laskutehtävässä, vain tuossa tehtävänannossa. En tajunnut en sitten yhtään :D
Ite olin ma aamulla ja jätin kolmiotehtävän tekemättä, ei ollut aikaa.
Olikohan toi autojuttu joku semmonen parkkipaikka juttu? Jos oli se, niin vastasin, että ensimmäinen tieto riittää.
Soututehtävässä ma aamuna taidettiin kysyä kuka oli insinööri? Mie sain sen keskellä olevan, olikohan se joku Maija.
Oli parkkipaikka juttu. Itse laitoin et tarvitaan molemmat tiedot 🙄
Joo ennätin itsekin siihen, että Maija oli keskellä, mutta sukunimeä en kerinnyt miettimään tarpeeksi :(
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten oli myös ma-iltapäiväkokeessa se veden haihtuminen 80l saavista, kuinka monta prosenttia vähemmän on Matin auton bensankulutus kuin Kallen.
Minuuttitehtävä, tyyliin: mies lähtee pyöräilemään klo. 10.45 ja polkee ensin 1,2h ja sitten polkee vielä 2,3h, mihin aikaan on perillä.Kuulostaa tutuilta, mutta en tiedä toki oliko luvut samoja. Olin ma aamuna ja vastasin siihen minuutti tehtävään ettei mikään näistä vaihtoehdoista. Kahta muuta en muista mitä vastasin.
Mä sain vastauksen minuuttitehtävään (en vaan muista mikä) ja saavi 64litraa ja bensankulutus 10% vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Onko linkkejä toiseen vaiheeseen jo lähetetty?
Keväällä oli toinen vaihe siksi että ensimmäinen tehtiin kotona. Nyt oli vain tuo yksi vaihe ja sillä joko saa opiskelupaikan tai sitten ei, ei ole mitään toista vaihetta.
On kyllä ikävä kun ei edes haastattelua ole tms. Näin sitä pääsee kaikenkarvaiset tyypit sotealoille ja se muuten näkyy..
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten oli myös ma-iltapäiväkokeessa se veden haihtuminen 80l saavista, kuinka monta prosenttia vähemmän on Matin auton bensankulutus kuin Kallen.
Minuuttitehtävä, tyyliin: mies lähtee pyöräilemään klo. 10.45 ja polkee ensin 1,2h ja sitten polkee vielä 2,3h, mihin aikaan on perillä.Kuulostaa tutuilta, mutta en tiedä toki oliko luvut samoja. Olin ma aamuna ja vastasin siihen minuutti tehtävään ettei mikään näistä vaihtoehdoista. Kahta muuta en muista mitä vastasin.
Mä sain vastauksen minuuttitehtävään (en vaan muista mikä) ja saavi 64litraa ja bensankulutus 10% vähemmän.
Mieki vastasin muuten tuon 64 litraa. Bensankulutukseen 10% kuulostaa tutulta, mutta en ole varma mitä vastasin siihen.
Haluaisin niin kovasti jo tietää että sainko opiskelupaikan vai en. En yhtään tykkää tällaisesta odottelusta!
Varasijaliikehdintää kellään?!