Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
241/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokelas 2020 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä muuten olitte mahdollisuudesta vilppiin?

Oliko huijareita??

Valvoja varoitti meitä ennen koetta laskimen käytöstä että joku oli sen takia hylätty

Siinä mun etuviistossa (mulla suora näköyhteys hänen läppäriinsä) istuva nainen käytti koneen laskinta. Ärsyttihän se, mutta en katsonut asiakseni siitä häntä narauttaa.

Siis mitä ihmettä, olisit narauttanut! Paikat on tosi tiukassa ja saattaa olla että hän vei juuri sinun paikkasi, tai jonkun joka on päntännyt sitä matikkaa yötolkulla pystyäkseen laskemaan ilman laskinta...tollanen on niin törkeää käytöstä että todellakin kannattaisi antaa opetus elämästä.

Eikös insinöörihaussa käytetä laskinta näytöllä. Ehkä kyseessä oli se?

KOEjärjestelmän laskinta, tuo puhui koneen laskimesta. Oletettavasti luvallisessa laskimessa rajattu  toimintoja pois.. Eli kusetti jokatapauksessa. Kellään ei ole voinut mennä vahingossa ohi tuo ohjeistus, pitäisi kyllä ilmoittaa!

Mutta oliko sekään varmaa että oli koneen laskin eikä itse koejärjestelmän laskin? Esim. eri mäkkärin versioissa se koejärjestelmän laskin näytti erilaiselta. Laskin oli käytössä vain matemaattis-luonnontieteellisessä osiossa, ts. tekniikalle hakijat saivat sitä käyttää. Ja mikäli joku tuijotteli toisen näyttöä noin tiiviisti, niin sekin on hylkäyksen peruste, se siis katsotaan lunttaukseksi.

Vierailija
242/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, että koe tehdään nyt valvotusti. Vanhan soteli-kokeen aikana huijaaminen oli niin yleistä! Yksi lukiotuttuni ei olisi ikinä päässyt omin avuin sotelista eteenpäin. Hänen poikaystävänsä opiskeli tilastotieteitä yliopistossa ja teki kaikki matikan ja englannin tehtävät hänen puolestaan, minkä lisäksi auttoi hakemaan aineistosta vastauksia ctrl+F -menetelmällä. Lopulta tyyppi pääsi opiskelemaan fysioterapeutiksi ja uskalsi vielä kehuskella, miten sai apua kumppaniltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihme pelleilyksi mennyt koko koe järjestelmä, tehty vain helpoksi opettajille ja muille kun kokeet tarkistaa ja arpoo kone. 

joku tuolla aiemmin kehotti avoimen polkuopintoihin menemään, ei kannata. Siellä samoja opintoja käy muitakin, ja pahimmassa tapauksessa voit silti jäädä ilman virallista opintopaikkaa + että menetät mahdollisesti oikeudet tukiin ja tulee h*elvetin kalliiksi lompakolle. 

En kyllä sanoisi polkuopinnoista ihan noin. Itse opiskelen avoimen kautta polkuopintoja. Minulla on keväällä mahdollisuus hakea polkuopiskelijoiden omassa haussa sisään, mutta sen lisäksi voin lisäksi hakea yhteishaussa. Siinä vaiheessa kun pääsen sisään tutkinto-opiskelijaksi, niin jatkan vain opintojen suorittamista siitä mihin olen jäänyt. Toki polkuopiskelijat ei varmasti saa opintopaikkaa, mutta ainakin meillä opintoja voi jatkaa vielä toisen vuoden. Itse en koe avoimen opiskeluista kalliiksi, mutta toki niiden rahoittaminen ei ole niin yksinkertaista, koska ei ole oikeutettu opintotukeen. Itse olen opintovapaalla ja saan Työllisyysrahastosta aikuiskoulutustukea, mutta on siihen muitakin vaihtoehtoja. Ilman opiskelupaikkaa jäädeiden kannattaa tutkia tuokin vaihtoehto ja katsoa sopiiko itselle. 😊

Vierailija
244/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokelas 2020 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä muuten olitte mahdollisuudesta vilppiin?

Oliko huijareita??

Valvoja varoitti meitä ennen koetta laskimen käytöstä että joku oli sen takia hylätty

Siinä mun etuviistossa (mulla suora näköyhteys hänen läppäriinsä) istuva nainen käytti koneen laskinta. Ärsyttihän se, mutta en katsonut asiakseni siitä häntä narauttaa.

Siis mitä ihmettä, olisit narauttanut! Paikat on tosi tiukassa ja saattaa olla että hän vei juuri sinun paikkasi, tai jonkun joka on päntännyt sitä matikkaa yötolkulla pystyäkseen laskemaan ilman laskinta...tollanen on niin törkeää käytöstä että todellakin kannattaisi antaa opetus elämästä.

Eikös insinöörihaussa käytetä laskinta näytöllä. Ehkä kyseessä oli se?

KOEjärjestelmän laskinta, tuo puhui koneen laskimesta. Oletettavasti luvallisessa laskimessa rajattu  toimintoja pois.. Eli kusetti jokatapauksessa. Kellään ei ole voinut mennä vahingossa ohi tuo ohjeistus, pitäisi kyllä ilmoittaa!

Mutta oliko sekään varmaa että oli koneen laskin eikä itse koejärjestelmän laskin? Esim. eri mäkkärin versioissa se koejärjestelmän laskin näytti erilaiselta. Laskin oli käytössä vain matemaattis-luonnontieteellisessä osiossa, ts. tekniikalle hakijat saivat sitä käyttää. Ja mikäli joku tuijotteli toisen näyttöä noin tiiviisti, niin sekin on hylkäyksen peruste, se siis katsotaan lunttaukseksi.

No en mä hänen näyttöään sen kummemmin tuijotellut, kunhan hetkeksi nostin katseeni ja huomio kiinnittyi siihen, että hän hiirellä näpytteli laskinta.

Olet oikeassa, voi toki olla myös koejärjestelmän oma laskin.

Vierailija
245/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkku ja päättelytehtävät oli helppoja , äikkä vaikein ja matikka kohtalainen 

246/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantain (aamu) kokeessa oli ainakin semmoinen korttipelikysymys. Jotain, että voittaako Maija, häviääkö Maija, voiko Maija voittaa tai hävitä. Lisäksi kuutioita, joista kysyttiin kuinka monta sivua osuu toisiinsa.

Miks en muista yhtään niitä päättelytehtäviä, paitsi nuo mistä ollut täällä puhetta. 😀

Vierailija
247/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36420 kirjoitti:

Maanantain (aamu) kokeessa oli ainakin semmoinen korttipelikysymys. Jotain, että voittaako Maija, häviääkö Maija, voiko Maija voittaa tai hävitä. Lisäksi kuutioita, joista kysyttiin kuinka monta sivua osuu toisiinsa.

Miks en muista yhtään niitä päättelytehtäviä, paitsi nuo mistä ollut täällä puhetta. 😀

Sama muuten TO iltapäivä, omat vastauksenne? Ja eikö ketään TOip kokeessa ollutta tosiaan kuulolla?

248/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vastasin siihen korttipelikysymykseen, että Maija (vai mikälie) voi voittaa tai hävitä.

Kuutiokysymykseen vastasin muistaakseni 9.

Vierailija
249/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin samassa kokeessa ma aamuna niin sai nopeasti pois alta. :) Pitäiskö meidän tulosten odottelijoiden luoda oma whatsapp tai Facebook ryhmä? 

250/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin samassa kokeessa ma aamuna niin sai nopeasti pois alta. :) Pitäiskö meidän tulosten odottelijoiden luoda oma whatsapp tai Facebook ryhmä? 

Mie olen mukana. 👍

Vierailija
251/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin ryhmän AMK valintakoe syksy 2020, jonka kaikki näkevät, mutta sisällöt ovat yksityisiä. :)

Vierailija
252/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loin ryhmän AMK valintakoe syksy 2020, jonka kaikki näkevät, mutta sisällöt ovat yksityisiä. :)

Siispä Facebookiin. 

Vierailija
253/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttipeli, voi voittaa tai hävitä.

Vierailija
254/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Maija olisi voinut voittaa korttipelin? Oli Maijan vuoro. Maijalla oli 3 ja 5 ja vastustajalla 5 ja 7. Jos Maija lyö 3:n, hän häviää, koska vastustaja lyö joko 5 tai 7, jonka jälkeen Maijalla on jäljellä enää 5. Sitä ei voi lyödä, koska se ei ole isompi kuin 5 tai 7.

Jos Maija lyö sen nro 5 ekaksi, lyö vastustaja seiskan. Sen jälkeen Maija ei voi enää lyödä mitään korttia.

Miten Maija siis voisi voittaa?

Vierailija
255/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai iltapäivän kokeen tekijät👋🏼. Missä järjestyksessä muuten laitoitte enkun tehtävän lauseet, muistaako kukaan?

Entäs päätöksentekotaitoon se huonetehtävä ja joku vetureiden väri, mitä te siihen vastasitte?

256/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Maija olisi voinut voittaa korttipelin? Oli Maijan vuoro. Maijalla oli 3 ja 5 ja vastustajalla 5 ja 7. Jos Maija lyö 3:n, hän häviää, koska vastustaja lyö joko 5 tai 7, jonka jälkeen Maijalla on jäljellä enää 5. Sitä ei voi lyödä, koska se ei ole isompi kuin 5 tai 7.

Jos Maija lyö sen nro 5 ekaksi, lyö vastustaja seiskan. Sen jälkeen Maija ei voi enää lyödä mitään korttia.

Olitko maanantaina aamupäivällä? Mun mielestä noi ei ollut samat Maijan numerot kun mulla.

Vierailija
257/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakseni tiistaina oli eri korttien numerot.

Vastasin myös,

että voi voittaa tai hävitä.

Vierailija
258/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin varmaan hätiköidysti Maija-tehtävän tehtävänannon, kun en muista, että siinä olisi lukenut että Maijan vuoro on ensimmäisenä? Siksi laitoin, että Maija voi voittaa tai hävitä, riippuen kumman vuoro on.. Olin ma aamun kokeessa.

Vierailija
259/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiviikon ip kokeessa oli sama. Olitko silloin kokeessa? Muistatko muita tehtäviä?

Vierailija
260/1351 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon korttitehtävään mun on pakko kysyä mielipidettä teiltä, onko se syrjivä heitä kohtaan joiden uskonto kieltää kortinpeluun ja täten heidän tietonsa on korttien arvoista olematon, vai voiko olettaa että korttien osaaminen kuuluu yleissivistykseen? Itse olen siis lapsuuden kärvistellyt helluntailaisena enkä silloin saanut kortteja räplätä eikä ne vanhemmitenkaan kiinnostaneet, mä jouduin skippaamaan tehtävän koska ihan oikeasti ei ole mitään käryä vaikuttaako kuviot ja numerot jotenkin korttien arvoihin.

En suostu tuntemaan itseäni tyhmäksi vaikka korteissa numeroita olikin, olisi mennyt arvailuksi ja joka piste on tärkeä. Kortteja pelanneille toi on itsestään selvää.

Ei kortteja peruskoulussa tai lukiossa käytetty opetuksessa eikä ollut mun oma päätös lapsena kieltää kortit itseltäni. Oli siellä myös huiveista päätellen muslimioletettujakin joilla varmaan sama homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän