AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä muuten olitte mahdollisuudesta vilppiin?
Oliko huijareita??
Valvoja varoitti meitä ennen koetta laskimen käytöstä että joku oli sen takia hylättyKävi mielessä, että näin maskien aikaan olis hyvin voinut maksaa jollekin nerolle, että ois ottanu mun henkkarit ja käyny hakemassa opiskelupaikan mulle helpolla 😂 Harmi kun tuli näin jälkikäteen mieleen 😂
Maski piti ottaa pois kun henkilöllisyys tarkastettiin sisään tullessa. Lähtiessä tarkastettiin uudelleen. Olin itse valvojana.
Meillä ei tarvinnut poistaa maskia.
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko huijareita??
Valvoja varoitti meitä ennen koetta laskimen käytöstä että joku oli sen takia hylättyKävi mielessä, että näin maskien aikaan olis hyvin voinut maksaa jollekin nerolle, että ois ottanu mun henkkarit ja käyny hakemassa opiskelupaikan mulle helpolla 😂 Harmi kun tuli näin jälkikäteen mieleen 😂
Maski piti ottaa pois kun henkilöllisyys tarkastettiin sisään tullessa. Lähtiessä tarkastettiin uudelleen. Olin itse valvojana.
Jaahas, no olipa hölmöä. Minun tilastani ei kukaan päässyt tunnistamatta läpi.
Pelkään eniten että jää englannista kiinni. Ei voisi enempää harmittaa jos niin käy.
Siis mitä, oliko todella joka osiossa turhia pisteitä? Tuleeko niistä miinusta jos vastasi? Esim, matikassa 21 tehtävää, moniko näistä turhia? Enkku oli tosi paha itselle, toivon vain että meni edes läpi. Päätöksentekotaidot, harmittaa ainakin että luultavasti vastasin väärin siihen lelutehtävään. Matikka muuten ok, mutta siihen geometrian tehtävään laitoin, että jätän vastaamatta, yksi tehtävä tiedän että meni pieleen, muutoin matikka sikäli ok, että odotin pahempia yhtälöitä. Äidinkielessä yllätyksekseni tuli kiire, mutta toivottavasti edes puolet meni oikein. Eettinen osio oli todella helppo itselle, toisaalta sekin mahdollisuus on, että ymmärsin sen väärin toki.
Kaikenkaikkiaan, lievä paniikki iski alkuun, sitten rentouduin koetta tehdessä onneksi. Enemmän aikaa olisin tarvinnut englantiin.
Näkeekö oikeat vastaukset jossain vaiheessa jostain? Koska saa omat pisteet nähdä, vai odottaako 27.11 asti.
Tein kokeen Turussa ja missään vaiheessa ei maskia otettu pois kasvoilta. Ei tullessa eikä lähtiessä.
Jäi kyllä tosi epävarma fiilis kokeen jälkeen. Muita kompaten enkku oli tosi vaikee ja nyt mietityttää että se koituu täälläkin kohtaloksi - aine jota oon pitäny mun vahvuutena ja kieli jota oon puhunu 2 vuotta pääkielenäni Englannissa asuttuani.
Harmittaa kyllä super paljon kuinka vaikeaa kouluun pääsy nykyään on, varsinkin ”toissijaisena” hakijana. Kai se on näillä näkymin pakko lukea joku 2.asteen ammattitutkinto jolla sitten hakea kouluun uudestaan. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistunut 2003 sairaanhoitajaksi ja toiminut akuuttihoitotyössä siitä lähtien. Haluaisin terveydenhoitajaksi ja minulla vähän opintoja siitäkin jo takana ja haluaisin suorittaa ne loppuun. Järkyttävän haastava koe näin parikymmentä vuotta hoitotyötä tehneelle. Että oliko Leenalle yksi lelu ja oliko traktori punainen ja myytiinkin taulukon mukaan volvoa enemmän kuin opelia... unohtamatta niitä murtolukuladkuja ja aivan todella vaikeaa englannin osiota. Jatkan tyytymättömänä omassa työssäni ja odottelen josko joskus pääsykoevaatkmuksissa huomioitaisiin jälleen työkokemus, motivaatio ja alakohtaiset taidot...
Mitenkä sit jos alakohtaiset taidot ja työkokemus näyttelis suurimmas roolissa täs kokeessa, niin olisko se reilua heitä kohtaan ku on just valmistunu lukiosta, pitäny välivuoden tai ollut vaikka armeijassa? Sun kaltaisille iäkkäämmille, jotka ei oo ees vaivautunu panostaa siihen et osais taas noi helpot murtolukulaskut, niin onko sun morivaatio ollu kauheen korkealla?
Tai voisko sun paikka olla sit avoimen-amk:n puolella, jossa tehdään motivaatio lomake? Tai vaihtoehtoisesti monimuoto opinnot, sinne kun tarvitaan vähintään 5v:n työkokemus ollakseen hakukelpoinen...
No ei kyllä ole mitään työkokemusvaatimusta monimuotoihin.
No itseasiassa konetekniikkaan just keväällä vaadittiin vähintään 5v:n kokemus...
Niin että onhan se hyvä syy yleistää, jos yhdessä koko Suomen oppilaitoksissa on yhdelle alalle työkokemusvaatimus :D
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko huijareita??
Sama..
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, oliko todella joka osiossa turhia pisteitä? Tuleeko niistä miinusta jos vastasi? Esim, matikassa 21 tehtävää, moniko näistä turhia? Enkku oli tosi paha itselle, toivon vain että meni edes läpi. Päätöksentekotaidot, harmittaa ainakin että luultavasti vastasin väärin siihen lelutehtävään. Matikka muuten ok, mutta siihen geometrian tehtävään laitoin, että jätän vastaamatta, yksi tehtävä tiedän että meni pieleen, muutoin matikka sikäli ok, että odotin pahempia yhtälöitä. Äidinkielessä yllätyksekseni tuli kiire, mutta toivottavasti edes puolet meni oikein. Eettinen osio oli todella helppo itselle, toisaalta sekin mahdollisuus on, että ymmärsin sen väärin toki.
Kaikenkaikkiaan, lievä paniikki iski alkuun, sitten rentouduin koetta tehdessä onneksi. Enemmän aikaa olisin tarvinnut englantiin.
Näkeekö oikeat vastaukset jossain vaiheessa jostain? Koska saa omat pisteet nähdä, vai odottaako 27.11 asti.
Ei näe, siksi täällä kyselyä jos joku muistaisi kysymykssiä ja omia vastauksiaan, niin saisi edes vertailtua. Eikä pisteitäkään tule, mutta niitä voi kysyä kyllä itse -katso ohjeet hakusivuilta.
Onko tarkoituskin että ihmisiä menisi amiksen kautta korkeakouluun jotta saatais sinnekkin puolelle lisää rahaa? Sitten vaan suoraan hyvällä tokarilla korkeakouluun.
Meillä täytyi laittaa maski minuutiksi kunnes oli itsensä esittely kortin ja naaman kera, ja vaihdettiin luinnollisesti uusi maski kun äskeiseen oli juuri koskettu. Luokassa ei ollut ihan pakko kuitenkaan sitä enää pitää. Turhaa haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Jäi kyllä tosi epävarma fiilis kokeen jälkeen. Muita kompaten enkku oli tosi vaikee ja nyt mietityttää että se koituu täälläkin kohtaloksi - aine jota oon pitäny mun vahvuutena ja kieli jota oon puhunu 2 vuotta pääkielenäni Englannissa asuttuani.
Harmittaa kyllä super paljon kuinka vaikeaa kouluun pääsy nykyään on, varsinkin ”toissijaisena” hakijana. Kai se on näillä näkymin pakko lukea joku 2.asteen ammattitutkinto jolla sitten hakea kouluun uudestaan. :-D
Sama tilanne kaikilta osin
Jos joku muistaa kysymyksiä, niin laittakaa vaan tänne ja sit tosiaan vielä minkä päivän koe ja aamu vai iltapäivä. Mulla lyö pää ihan tyhjää, mutta eiköhän ne sieltä muistu mieleen jos joku muu niitä laittaa. 😀
Tiistain aamun kokeessa oli ainakin se taulukko jossa oli eri automerkkejä ja siihen liittyviä väittämiä, sitten musiikkikysymys jossa 1000 suomalaista oli tunnistanut artisteja ja piti valita minkä artistin noin kolmasosa oli tunnistanut. Sitten murtoluku tehtävä mistä piti valita mistä sai vastaukseksi tasan 1. Ja 10-(3 potenssiin 2). Empä muista muita enää 🙈
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Jos joku muistaa kysymyksiä, niin laittakaa vaan tänne ja sit tosiaan vielä minkä päivän koe ja aamu vai iltapäivä. Mulla lyö pää ihan tyhjää, mutta eiköhän ne sieltä muistu mieleen jos joku muu niitä laittaa. 😀
Missä itse olit? To ip kiinnostelisi kyllä
Maanantain iltapäiväkoe ja se joku älytön kolmiotehtävä (useampi kolmio sisäkkäin), jossa oli joku b+1=a. Ja tehtävä alko jotenkin, että jos C:n(!) arvo on a, ni mikä tulee vastaukseksi.
Esimerkkinä jos C=7.
Ceetä ei vaan ollu koko laskutehtävässä, vain tuossa tehtävänannossa. En tajunnut en sitten yhtään :D
Sitten oli se kolme autoa, kolme väriä- mitkä tiedot riittää saadaksesi kaikki selville?
Sitten oli ne kolme tyyppiä soutamassa jossa piti yhdistää etu- ja sukunimi ja ammatti, ja missä kohtaa venettä istuu.
Sitten oli myös ma-iltapäiväkokeessa se veden haihtuminen 80l saavista, kuinka monta prosenttia vähemmän on Matin auton bensankulutus kuin Kallen.
Minuuttitehtävä, tyyliin: mies lähtee pyöräilemään klo. 10.45 ja polkee ensin 1,2h ja sitten polkee vielä 2,3h, mihin aikaan on perillä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Missä itse olit? To ip kiinnostelisi kyllä
Mie olin heti maanantaina aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Maanantain iltapäiväkoe ja se joku älytön kolmiotehtävä (useampi kolmio sisäkkäin), jossa oli joku b+1=a. Ja tehtävä alko jotenkin, että jos C:n(!) arvo on a, ni mikä tulee vastaukseksi.
Esimerkkinä jos C=7.
Ceetä ei vaan ollu koko laskutehtävässä, vain tuossa tehtävänannossa. En tajunnut en sitten yhtään :D
Sitten oli se kolme autoa, kolme väriä- mitkä tiedot riittää saadaksesi kaikki selville?
Sitten oli ne kolme tyyppiä soutamassa jossa piti yhdistää etu- ja sukunimi ja ammatti, ja missä kohtaa venettä istuu.
Ite olin ma aamulla ja jätin kolmiotehtävän tekemättä, ei ollut aikaa.
Olikohan toi autojuttu joku semmonen parkkipaikka juttu? Jos oli se, niin vastasin, että ensimmäinen tieto riittää.
Soututehtävässä ma aamuna taidettiin kysyä kuka oli insinööri? Mie sain sen keskellä olevan, olikohan se joku Maija.
Vierailija kirjoitti:
Sitten oli myös ma-iltapäiväkokeessa se veden haihtuminen 80l saavista, kuinka monta prosenttia vähemmän on Matin auton bensankulutus kuin Kallen.
Minuuttitehtävä, tyyliin: mies lähtee pyöräilemään klo. 10.45 ja polkee ensin 1,2h ja sitten polkee vielä 2,3h, mihin aikaan on perillä.
Kuulostaa tutuilta, mutta en tiedä toki oliko luvut samoja. Olin ma aamuna ja vastasin siihen minuutti tehtävään ettei mikään näistä vaihtoehdoista. Kahta muuta en muista mitä vastasin.