Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

161/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kävin maanantaina tekemässä kokeen. Mulla meni englanti super huonosti, mutta muuten jäi ihan hyvä fiilis kokeesta. Toivon ettei englanti mene miinukselle.

162/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk kirjoitti:

Entä mitä saitte vastaukseksi siihen minkä asunnon ne neljä nuorta voi vuokrata?

Viimeisen vaihtoehdon, mutta en muista tarkemmin mikä se oli. Oisko ollut just tuo 4h + k + s mistä joku muu laittoi. Maanantain kokeessa olin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie sain siihen lelukysymykseen muistaakseni 4v ja 4 lelua, mutta en muista lapsen nimeä. Maanantain kokeessa, koska ilmeisesti ollut hieman erilaisia eri päivinä.

Vierailija
164/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

27.11 saakka maksimissaan saa siis odottaa? Vai tuleeko kokonaispisteet aikaisemmin näkyviin?

Vierailija
165/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kans 4 v 4 lelua

Vierailija
166/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin Jaana 1v siihen lelukysymykseen.

Mä myös.

Asuntoon vastasin g.

Koirarotuun vastasin ne jotka mainittiin olevan samaa rotua keskenään (amppi ja jeppe tms). Siinä oli joku lause jos amppi on pystykorva, myös koira-diidaa on (en muista nimeä). Mielestäni se oli vain hämäystä.

Vierailija
167/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös.

Asuntoon vastasin g.

Koirarotuun vastasin ne jotka mainittiin olevan samaa rotua keskenään (amppi ja jeppe tms). Siinä oli joku lause jos amppi on pystykorva, myös koira-diidaa on (en muista nimeä). Mielestäni se oli vain hämäystä.

Ja tiistaina olin.

168/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös.

Asuntoon vastasin g.

Mie jätin ensin vastaamatta siihen koiratehtävään, mutta sitten palasin siihen ja vastasin samoin kun sinä eli oliko nyt tyyliin koirat a & c eli ne jotka oli samaa rotua keskenään. En kyllä edelleenkään ihan ymmärrä miten se oikein meni.

169/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kans 4 v 4 lelua

Satuitko olemaan maanantaina?

Vierailija
170/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

27.11 saakka maksimissaan saa siis odottaa? Vai tuleeko omat saamat pisteet aikaisemmin näkyviin opintopolkuun?

Vierailija
171/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä nuorta ja vuokra-asunto -kysymyksen lukeminen vei paljon aikaa! Piti vaan kiireellä koittaa eliminoida epäsopivia pois, mm. hissittömät, liian kalliit ja liian myöhään vapautuvat kämpät.

Todella vaikea koe noin tiukalla aikataululla.

Vaikea? Suoritin koko pas*an 1h 40min ajassa ja lähtiessä mietin, että olikohan tämä sittenkin esikoulun pääsykoe.

Ja muuten, ihan hyvä alkaa treenata ongelmanratkaisua ja päätöksentekoa, ilman täyttä kokonaiskuvaa, sitä se on nimittäin oikeasti töissä.

Muutenkin, mitä ihmeen hiljaisuus-nillitystä noissa kokeissa on? Jos haluttaisiin hieman kattoa, että opiskelemaan pääsee ne, jotka pärjäis työelämässä, niin kokeen aikana pitäisi olla jatkuva hälinä ympärillä ja käytäväpalaverit korvan juuressa.

Vierailija
172/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää koe suosii kyllä niin täysillä lukion käyneitä, millään ei millään amis-alalla matikan tunneilla noita juttuja mitä tossa kokeessa kysytään

Vierailija
173/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei kyllä mee yhtään noin. Oon ite suorittanu amkin ja hyvillä arvosanoilla, mutta mulle matikka on ollu aina vaikeeta. Amkeissa järjestetään tukikursseja/valmentavia kursseja matikassa ja esimerkiks kielissä kans. Joo kannattaa ehdottomasti harjotella lisää, ETTÄ pääsee sisään, mutta vaikket ois hyvä matikassa tai vastaavasti enkussa ei tarkota ettet pärjäis Amk:ssa.

Tämä! Sehän on ihan yleisesti tiedossa, että AMK:n käyneet ovat sitä heikompaa ainesta. Kun ei siellä tarvi osata lukea eikä kirjoittaa, kun yks tai kaks "kutsumusammattilaista" tekee ryhmätyöt muiden vajaaälyisten puolesta.

Sinä varmaankin olet vajaaälyinen, kun tälläisen kommentin tänne kirjoitit? 🙂🤦🏻‍♂️

Sen verran älykäs kuitenkin, että olen hankkinut itselleni oikean akateemisen tutkinnon. Eipähän tarvitse hävetä itseään.

Voi mikä provo, meitä on lukemattomia yliopistotutkinnon suorittamisen jälkeenkin amk-opintoihin suuntaavia, itsekin aloitan ylpeänä opiskelun ammattiin, joka työllistää varmasti paremmin kuin yliopistotutkintoni, vaikka kyseessä onkin "kova ala". Et voi nuorena valitessasi alaa tietää, miten maailma muuttuu. Toivotan sinulle pitkää työttömyysjaksoa elämässäsi, jotta ymmärrät vähän enemmän maailmaa.

Vierailija
174/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää koe suosii kyllä niin täysillä lukion käyneitä, millään ei millään amis-alalla matikan tunneilla noita juttuja mitä tossa kokeessa kysytään

Eikö peruskoulussa käydä jo läpi yhtälöiden ratkaisua?

175/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen käynyt lukion, mutta valmistumisesta on yli 10-vuotta. En todellakaan olis muistanut noita matikan juttuja, jos en olis harjoitellut niitä ennen koetta. Eipä ole paljon elämässä tarvinnut yhtälöitä yms. 😅

Vierailija
176/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuuh, melkein (!!) harmittaa, etten päässyt näkemään tätä koetta, kun meni parikymmentä vuotta vanhalla yo-todistuksellani suoraan sisään... Ja hieman myös jännittää, jos on kerran noin vaikea, koska olen saattanut tässä vuosien varrella hieman tyhmentyä...

Mulla on kans YO-kokeista aikaa sen reipas 20 vuotta ja tuli silloin kirjoitettua niin "surkeat" paperit, etten päässy nyt niillä suoraan sisään. Maanantaina kävin kokeessa ja se oli naurettavan helppoa huttua, etenkin matematiikan osuus.

Vierailija
177/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto ku oli hirvee koe

Vierailija
178/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä nuorta ja vuokra-asunto -kysymyksen lukeminen vei paljon aikaa! Piti vaan kiireellä koittaa eliminoida epäsopivia pois, mm. hissittömät, liian kalliit ja liian myöhään vapautuvat kämpät.

Todella vaikea koe noin tiukalla aikataululla.

Vaikea? Suoritin koko pas*an 1h 40min ajassa ja lähtiessä mietin, että olikohan tämä sittenkin esikoulun pääsykoe.

Ja muuten, ihan hyvä alkaa treenata ongelmanratkaisua ja päätöksentekoa, ilman täyttä kokonaiskuvaa, sitä se on nimittäin oikeasti töissä.

Muutenkin, mitä ihmeen hiljaisuus-nillitystä noissa kokeissa on? Jos haluttaisiin hieman kattoa, että opiskelemaan pääsee ne, jotka pärjäis työelämässä, niin kokeen aikana pitäisi olla jatkuva hälinä ympärillä ja käytäväpalaverit korvan juuressa.

20 minuuttia sitten vaan odottelit paikallasi, että pääsit poistumaan?

Vierailija
179/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluja 4 v llä oli 4. Ja koirista vain yksi olisko ollu joku lulu oli sen rotuinen.

Vierailija
180/1351 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitäny ottaa enkun osiossa varman päälle ja tehdä se tehtävä järkevästi josta ei mene miinusta. Eli vaikka jokaiseen kohtaan A kirjain niin olisi edes yksi ollut oikein ja saanut sen vaaditun +0.5 pistettä. Loppuihin tehtäviin sitten se en vastaa kohta. V.. ttu.