Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaan koululaisen pahoinpitelyä edelsi vakava, pitkäaikainen kiusaaminen

Vierailija
21.09.2020 |

Opettaja oli tietoinen kiusaamisesta mutta ilmoitti aina puuttuvansa epäkohtaan huomenna... Jota ei koskaan tullut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d9747df-85ec-4443-9213-0e3d2b6b21f2

Kommentit (1199)

Vierailija
761/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikulttuurihelvetti on sitten lopullisesti saapunut Suomeen. Ei tule olemaan hyvä elämä lapsella jonka vanhemmilla ei ole varaa laittaa tätä suomalaiseen kouluun.

Tästäkään tapauksesta ei olisi näin paljon keskusteltu, JOS molemmat osapuolet olisivat olleet kantasuomalaisia. Se on fakta! Juttu olisi ohitettu alkuunsa. En puolustele kiusaajia. Turha tulla ulisemaan!

Tästä tapauksesta keskustellaan koska oppilasta kiristettiin eikä koulu tee mitään. Fakta. Ihan sama kuka kiusaa.

Vierailija
762/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat pitäisi kuulustella yksitellen.

Ei ne yksilöinä ole mitään. Olisko liikaa niiden vanhemmilta, ottaisi kännykät pois ja pitäis kotiarestissa, puhuisi järkeä? Olisi varmasti liikaa vaadittu, että vanhemmat ottaisi vastuun, niinkuin nomaali-ihmisiltä voisi olettaa.

Mutta ei taida olla normaaleja näiden vanhemmatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetikö se reksi twiittinsä veke? 

Reksin uhriutumis-twiitti lähti ja sulki koko tilinsä. Alkoi olla rumaa katsottavaa kun ihmiset satapäin huusi sitä eroamaan ja että miten se kehtaa uhriutua. Miten jengi ei osaa hakea kriisiviestintään apua?! Se on todella vaikea laji ja etenkin noissa mielentiloissa. Siihen viestintään saa apua, se maksaa, mutta tulee aina ja joka kerran halvemmaksi kuin just tällainen sekoilu.

Mua vituttaa että tässäkin uhria leikkii jo nekin aikuiset ihmiset, jotka on laiminlyöneet valvontavastuunsa kiusaamisasiassa ja sallineet tuollaisen väkivallan jatkua. Rajusta kiusaamisesta tiedettiin koulussa, miksi rehtori ei ollut aiemmin tehnyt rikosilmoituksia?

Totta helvetissä ihmiset on vihaisia ja ihan syystä. Se lapsi olisi ihan hyvin voinut kuolla ja oireilee varmasti payykkisesti vielä pitkään. Mikään ei ole raukkamaiselpaa kuin aikuinen joka ei suojele lasta.

Rehtorista pitäisi tehdä rikosilmoitus. Hän on päävastuussa siitä mitä koulussa tapahtuu. Hänellä on tukijoukkona koulutoimenjohtaja.

Täjän tapaukseen perehtymättä niin kyllä, tuollaisessa asemassa se että jättää toimimatta ja laiminlyö puuttua lapseen kohdistuvaan väkivaltaan voi olla aikuisen osalta rikos.

Vierailija
764/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne yksilöinä ole mitään. Olisko liikaa niiden vanhemmilta, ottaisi kännykät pois ja pitäis kotiarestissa, puhuisi järkeä? Olisi varmasti liikaa vaadittu, että vanhemmat ottaisi vastuun, niinkuin nomaali-ihmisiltä voisi olettaa.

Usein ton tyyppisten kiusaajien vanhemmat on valitettavasti samaa sarjaa. Huostaanotto varmaan olisi tarpeen monen kohdalla.

Vierailija
765/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein ton tyyppisten kiusaajien vanhemmat on valitettavasti samaa sarjaa. Huostaanotto varmaan olisi tarpeen monen kohdalla.

Näin se on. Eivät osaa kasvattaa kun eivät itse osaa tai ymmärrä miten käyttäydytään.

Vierailija
766/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Amerikkalaisissa kiinteistöohjelmissa uutta asuntoa etsivät vanhemmat huolehtivat ensimmäisenä ja tärkeimpänä yhtä asiaa - sitä, millainen on lähin koulu. Suomessa tämä alkaa olla pian yhtä yleistä."

Ihmisiähän ne tulevat linnakunditkin ovat. Omat lapseni käykööt koulua kuitenkin jossain muualla kuin missä he käyvät...

Vierailija
767/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Väkivaltaan pitää aina vastata väkivallalla."

Hammurabin laki luotiin Babyloniassa noin 1760 eaa. Lain perusajatukseksi on sanottu periaatetta "silmä silmästä, hammas hampaasta".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hammurabin_laki

4000 vuoden jälkeenkin olemme samassa pisteessä. Kehtaako joku väittää meidän jotenkin sivistyneen tässä välissä?

Hammurabin laki oli itse asiassa harppaus eteenpäin. Sitä ennen sanottiin, että jos joku puhkaisee sinulta silmän, tapa se ja koko sen suku ja polta niiden kylä.

Vierailija
768/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reksin uhriutumis-twiitti lähti ja sulki koko tilinsä. Alkoi olla rumaa katsottavaa kun ihmiset satapäin huusi sitä eroamaan ja että miten se kehtaa uhriutua. Miten jengi ei osaa hakea kriisiviestintään apua?! Se on todella vaikea laji ja etenkin noissa mielentiloissa. Siihen viestintään saa apua, se maksaa, mutta tulee aina ja joka kerran halvemmaksi kuin just tällainen sekoilu.

Mua vituttaa että tässäkin uhria leikkii jo nekin aikuiset ihmiset, jotka on laiminlyöneet valvontavastuunsa kiusaamisasiassa ja sallineet tuollaisen väkivallan jatkua. Rajusta kiusaamisesta tiedettiin koulussa, miksi rehtori ei ollut aiemmin tehnyt rikosilmoituksia?

Totta helvetissä ihmiset on vihaisia ja ihan syystä. Se lapsi olisi ihan hyvin voinut kuolla ja oireilee varmasti payykkisesti vielä pitkään. Mikään ei ole raukkamaiselpaa kuin aikuinen joka ei suojele lasta.

Minä haluaisin kuulla totuuden siitä, oliko tämä pahoinpidelty poika ollut itse aikaisemmin kiusaaja. Jossain kommentissa näin kerrottiin. Kostolla ei mitään voiteta, mutta kenenkään vieteri ei veny loputtomiin...

Mitään faktaa ei tähän ole tullut, pelkkää ”olen kuullut..”

Siksi toisekseen, sulle olisi ihan fine, että lapsesi lähes tapetaan koulussa, kun ei se vieteri veny...?

Vierailija
769/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyperäisenä stadilaisena olen jo ennen lasten syntymää tiedostanut pääkaupunkiseudun alueet, että missä haluan itse elää ja kasvattaa lapseni.

Vierailija
770/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla kirjoitettua:

Siskon kuvaus tilanteesta on muuten ainakin täällä nielty varsin hyvin. Poliisi ehtikin jo vihjaista, että kaikki ei välttämättä ole ihan noin yksinkertaista.

Vierailija
771/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin kuulla totuuden siitä, oliko tämä pahoinpidelty poika ollut itse aikaisemmin kiusaaja. Jossain kommentissa näin kerrottiin. Kostolla ei mitään voiteta, mutta kenenkään vieteri ei veny loputtomiin...

Ei ollut. Vaan kiltti kympin poika. Joten lopetapa ystävällisesti tuo mustamaalaus. Mikä on motiivisi siihen? Oletko kiusaajien läheispiiristä?

Vierailija
772/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ja reksi hävetkööt silmät päästänsä, kun eivät puuttuneet tähän kiusaamiseen! Kun kerran erittäin hyvin se oli tiedossa. Pitääkö tosiaan jonkun kuolla ennen kuin koulussa herätään todellisuuteen?

"Manjaana", sanoi Marjaana, kun haamu oli ovella. :(

Vierailija
773/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

RakkaudenOsoitus kirjoitti:

Olen pahoillani ja surullinen kiusatun puolesta. Hänelle ja perheelle toivoa elämään. Toivottavasti tämä saadaan nyt loppumaan.

Ja tietenkään kukaan ei ole taaskaan vastuussa mistään, ei opettajat, ei rehtori, ei kiusaaja, ei kiusaajan vanhemmat.

Mikä oikeuttaa tähän kärsimykseen? Mikä oikeuttaa tämmöiseen kiusaamiseen? Mikä oikeuttaa siihen, että tähän ei puututa ja annetaan tämän vain jatkua? Eikö teidän mielestä ole hävettävää se, että ketään ei panna vastuuseen tästä teosta?

Eiköhän nyt olisi aika uudistaa lakia, jos siellä on puutteita.

Rajattomuus on pahuutta. Niille jotka ei ymmärrä omia ja toisten rajoja, pitäisi muiden laittaa rajat.

Vikaa on myös kiusaajien äideissä, kun heillä ei ole tahtoa hyvyyteen. Vaan nussitaan ja sikistään kuin eläimet. Eihän siinä älyä tarvi. Ja ollaan miehelle mieliksi. Tyhmyys on pahuutta.

Vierailija
774/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poliisi ehtikin jo vihjaista, että kaikki ei välttämättä ole ihan noin yksinkertaista."

Minä poliisina olisin nyt erityisen tarkkana, mitä sammakoita suustani menisin päästämään. Tuossa ollaan jo hyvin lähellä sitä, että poliisi ymmärtää sitä, että joukolla käydään yhden kimppuun...

Vierailija
775/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla kirjoitettua:

Siskon kuvaus tilanteesta on muuten ainakin täällä nielty varsin hyvin. Poliisi ehtikin jo vihjaista, että kaikki ei välttämättä ole ihan noin yksinkertaista.

Jos maikkarin toimittaja on nähnyt videon jossa lasta potkitaan ja kuristetaan, niin oletettavasti ainakin näin on tapahtunut. En äkkiseltään keksi mitä 11-vuotias olisi ennen videon kuvaamista voinut tehdä, että kyseinen käytös olisi missään määrin oikeutettua.

Vierailija
776/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Poliisi ehtikin jo vihjaista, että kaikki ei välttämättä ole ihan noin yksinkertaista."

Minä poliisina olisin nyt erityisen tarkkana, mitä sammakoita suustani menisin päästämään. Tuossa ollaan jo hyvin lähellä sitä, että poliisi ymmärtää sitä, että joukolla käydään yhden kimppuun...

Todella outo kommentti poliisilta, kyseessä lapsi joka joutui raa’an väkivallan kohteeksi koulussa, niin poliisi horisee ”erimielisyyksistä”, aivan kuin se oikeuttaisi teon. Olen sanaton.

Vierailija
777/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla kirjoitettua:

Niin justiinsa. Sanooko nulikat, että uhri provosoi heitä viittä, kun kävivät päälle ja kuvasivat?

Poliisi antaa julkisuuteen pahoinpitelijöiden antaman lausunnon, tuliko mieleen, että voisivatko mahdollisesti valehdella, jotta.pääsevät itse vähemmällä? No tuli varmaan.

Poliisin ainoana hyväksyttävänä motiivina antaa tällainen julkilausuma ollut ehkä se, että näitä pahoinpitelijöitä on suojeltava. Sikäli hyvä, ettei kukaan sitten saa syytettä näitten taputtelusta.

Vierailija
778/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outo kommentti poliisilta, kyseessä lapsi joka joutui raa’an väkivallan kohteeksi koulussa, niin poliisi horisee ”erimielisyyksistä”, aivan kuin se oikeuttaisi teon. Olen sanaton.

Missä poliisi muka noin on sanonut, linkki?

Vierailija
779/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusministeri on kommentoinut.

Vierailija
780/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehtori on silakka 😂😂😂