Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttääkö ketään muuta nuo halvalla ruokaa -vinkit?

Vierailija
18.11.2013 |

Minusta ovat kalliita. Meillä syödään mun mielestä aika halvalla. Esim. tänään paistoin pannulla porkkanapaloja (2 kpl porkkanaa), keräkaalia 1/4 pienestä kaalista, sipulin, sekaan kolme eilistä perunaa ja loput jauhelihasta (muutama ruokaluksikallinen).

Aivan terveellinen ja hyvä ruoka. Tuo sitten syötiin. Maitoa lasi per nenä ja itse otin vielä ruisleipäsiivun voilla.

Pejantaina makaronia ja kermaista kanajauhelihakastiketta ja salaattia. Lauantaina perunoita ja jauhelihaa ja puolukkahilloa. Sunnuntaina loput perjantyaisesta ruoasta ja lauantaisesta. Lisäksi molempina päivinä smoothiet: puoli purkkia maitorahkaa ja maustamatonta jukurttia + marjoja pakkasesta.

Viikonloppuna leipää ja omenat iltapalaksi.

Tänään syödään jukurttia ja mysliä ja hedelmiä
.

Huomenna ja ylihuomenna tofukuutioita riisin ja/tai perunan ja kasvisten kera.

Lapsewt syövät koulussa oikean ruoan. Kotona välipalalla ja aamulla joko banaanin ja/tai jukurttia tai leivän. Maitoa joka aterialla.

Ei mene arkena taatusti yhteenkään pääruokaan 5 euroa enempää.

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:06"]

Siis sitten se olisi jäänyt syömättä. Eihän nyt kukaan perhe syö koko kaalia, montaa prokkanaa ja paketillista jauhelihaa kerralla.

[/quote]

Järkytän sua nyt varmaan, mutta kyllä syö. Ja voihan sitä samaa ruokaa sitten syödä sillä toisellakin ruualla tai seuraavana päivänä. Miksi et tee isompia satseja kerrallaan? Niin mä teen ja niistä riittää monesti sitten vielä seuraavallekin päivälle. Ja saa syödä niin paljon kun jaksaa, eikä tartte pihistellä.

Vierailija
162/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lapset eivät ole olleet 3 vuoteen pois koulusta päivääkään.

Johtuu varmaan hyvistä geeneistä, siitä, että imetin heitä aikoinaan 6 kk täysimetyksellä ja sen jälkeen yli 1-vuotiaiksi ja siitä, että meillä ei syödä lisäaineita. Syömme ruokaa ilman lisäaineita. Joskus toki vaikka karkkia tms. mutta ei koskaan nakkeja, kananugetteja, marinoitua lihaa tms.

Ja yksi päivä syötiin tosiaan spagetiia ja kermainen jauhelihakastike. Seuraavana päivänä pottuja ja hirven jauhelihaa. Ja seuraavana kahden edellisen päivän jämät. Mitä pahaa tässä on?

Ja en puhu ristiriitaisuuksia. Tuolla välissä on joku, joka sotkeutuu minuksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen isompia satseja. Mutta ei meitä huvita 3 päivää syödä samaa ruokaa. Kaksi päivää on ihan tarpeeksi samaa safkaa.

ap

Vierailija
164/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitten se olisi jäänyt syömättä. Eihän nyt kukaan perhe syö koko kaalia, montaa prokkanaa ja paketillista jauhelihaa kerralla.

[/quote]

Kyllä paketillinen 400g on aika vähän kun sen paistaa neljälle ihmiselle, varsinkin kun yksi näistä ihmisistä on isoruokainen mies ja pari kasvavaa lasta. Ei varmasti isoa kaalta mene kerralla, mutta perunoita menee miehellä useampi jo yksistään.

Vierailija
165/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:04"]

Vai niin. Kyllä, syömme aina jämät, koska ruokahävikki ei ole järkevää. Paistan jämäperunat, panen sekaan vaikka kananmunaa ja tomaattimurskaa. Viljatuotteita? Syömme vain ruisleipää tai puuroa. Kyllä, rahkaa ja jukurttia syömme.

Lapset ovat hoikkia, eivät laihoja. Minä olen joka lihonut muutaman kilon tällä ruokavaliolla. EN juo alkoholia tms. Emme syö joka päivä lihaa, koska se ei ole eettisesti järkevää. Proteiinia saa muustakin kuin lihasta.

[/quote]

Mistä muualta saat proteiinia? Ei kukaan pakota lihaa syömään, mutta sitten pitäisi olla ruokavaliossa reilusti esim. maitorahkaa, raejuustoa, papuja, linssejä, vaikka soijarouhettakin. Vähintään 0,8 grammaa pitäisi painokiloa kohti saada proteiinia eikä se riitäkään jos samalla treenaa.

Vierailija
166/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei syödä joka päivä lihaa. Piste. Eettinen valinta.

Vierailija
167/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:14"]

Ihan kivoja vinkkejä mutta syöttekö oikeasi kerran päivässä viikonloppuisin? Siis koko päivän ruokailut myös niinä päivinä kun olette koko päivän kotona?

[/quote] Meillä syödään lauantaisin aamupala kymmeneltä, ruoka klo 15 ja pizzaa klo 19 jos olemme kotona. Tuohon muutama välipala, miksi tarvitsisi enempää? Sunnuntaisin sama ateriarytmi. Aamupala on viikonloppuisin toki isompi kuin arkiaamuisin, jolloin päivässä on yksi ateria lisää.

[/quote]

Meillä syödään viikonloppuisin vain 1 kunnon ruoka aamiaisen ja päiväkahvin lisäksi. Riittää hyvin mun 100kg+ miehellekin.

[/quote]

Joo mutta anna mä arvaan , että tuo sun 100 kg + miehes syö varmasti muutakin kuin tuon yhden ruuan ja pienen aamu- ja iltapalan + jonkun omenan välipalaks. :D

[/quote]

Eipä syö. Aamulla leipä, jugurtti, maitokahvi ja lasi tuoremehua, päivällä maitokahvi ja 1 voileipä/croissant, klo 16 ruoka, sekin yhtä pieni annos kuin minulla pienellä naisella. Illalla ehkä 1-2 voileipää.

Arkisin syö vielä vähemmän: aamupalan, ruuan klo 17 ja 2-3 voileipää illalla. Unohtaa lounaan aina.

Vierailija
168/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]  

Mahtaa olla iso paketti... 400 grammaa menee kevyesti kahdelta aikuiselta ja voihan sitä valmista ruokaa lämmittää myöhemmin, jos jotain jää. Ei ruokahävikkiä tarvitse syntyä yhtään vaikka syökin monipuolisesti, niitä edellisten päivien jämiä voi tuunatakin.

Vierailija
169/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millä tavoin nuo sinun luettelemasi ruuat nyt sitten eroavat noista ihmettelemäsi ketjun ruuista? Siis hinnoiltaan?.. Ensin tulet tänne ihmettelemään ja kertomaan miten vähällä pärjäätte ja sitten heti kun tulee kritiikkiä - alkaakin löytymään hirvenlihaa, pastaa sun muuta? Eipä nuo teidänkään ruuat nyt sen halvempia sitten tainnut olla.. tai sitten aloit tosiaankin nyt itekin vähän miettimään uudestaan. Paitsi että mitä käytännössä tarkoittaa tuo ruoka -perunaa ja lihaa? Onko se sitten kirjaimellisesti vaan keitettyä perunaa ja pala lihaa. That`s it, vai onko lisänä kasviksia (esim gratiinia) kastiketta, salaattia, leipää? Ja teeppäs vaikka enskerralla perunamuussia sen lihan kanssa. On heti täyttävämpää ja mikä tärkeintä, herkullisempaa. Itse teen lähes aina hirven kanssa muussin ja lisäks puolukkasurvosta, maustekurkkuja tai punajuuria. Fetasalaattikin tuo ruokaisuutta. 

Vierailija
170/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, eikö rahka, jukurtti, papu ja tofu sisällä proteiinia???

ap

Vierailija
171/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:18"]

Ihan kivoja vinkkejä mutta syöttekö oikeasi kerran päivässä viikonloppuisin? Siis koko päivän ruokailut myös niinä päivinä kun olette koko päivän kotona?

[/quote] Meillä syödään lauantaisin aamupala kymmeneltä, ruoka klo 15 ja pizzaa klo 19 jos olemme kotona. Tuohon muutama välipala, miksi tarvitsisi enempää? Sunnuntaisin sama ateriarytmi. Aamupala on viikonloppuisin toki isompi kuin arkiaamuisin, jolloin päivässä on yksi ateria lisää.

[/quote]

Meillä syödään viikonloppuisin vain 1 kunnon ruoka aamiaisen ja päiväkahvin lisäksi. Riittää hyvin mun 100kg+ miehellekin.

[/quote]

Joo mutta anna mä arvaan , että tuo sun 100 kg + miehes syö varmasti muutakin kuin tuon yhden ruuan ja pienen aamu- ja iltapalan + jonkun omenan välipalaks. :D

[/quote]

Eipä syö. Aamulla leipä, jugurtti, maitokahvi ja lasi tuoremehua, päivällä maitokahvi ja 1 voileipä/croissant, klo 16 ruoka, sekin yhtä pieni annos kuin minulla pienellä naisella. Illalla ehkä 1-2 voileipää.

Arkisin syö vielä vähemmän: aamupalan, ruuan klo 17 ja 2-3 voileipää illalla. Unohtaa lounaan aina.

[/quote]

Miten ihmeessä miehesi ei laihdu, varmaan joku aineenvaihdunnan häiriö, kannattaisi mennä lääkäriin ja verikokeisiin.

Vierailija
172/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:19"]

Hei haloo, eikö rahka, jukurtti, papu ja tofu sisällä proteiinia???

ap

[/quote]

Sisältävät, mutta niitä oli aika niukasti teillä tarjolla. Sinunkin pitäisi jo saada todennäköisesti vähintään 50 grammaa päivässä, ei noista eväistä sitä saa millään, jos muillekin jotain jätät etkä syö itse kaikkea.

Vierailija
173/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis sitten se olisi jäänyt syömättä. Eihän nyt kukaan perhe syö koko kaalia, montaa prokkanaa ja paketillista jauhelihaa kerralla."

Olette todella vähäruokainen perhe. Me syödään lähes tuon verran miehen kanssa kahdestaan yhdellä aterialla. Joskus saattaa vähä jäädä kastiketta yhdestä paketillisesta jauhelihaa, mutta sitä jää niin vähän, ettei siitä enää kaksi henkilöä toista kertaa syö. Ollaan kumpikin hoikkia. Ja muitakin aterioita päiväämme mahtuu kuin yksi iso ruoka. Syötköhän liian vähän ja elimistösi on säästöliekillä ja siitä johtuen sinulla on omien sanojesi mukaan "ylimääräisiä" kiloja...

Vierailija
174/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei meilläkään syödä kuin max. kaks päivää samaa ruokaa. Mut eipä se kyllä riittäisikään (esim tuo mainitsemasi paketillinen jauhelihaa) pidemmäksi aikaa. 

Kuulostaa kyllä pahasti siltä, että sinulla on jonkin sortin häiriö tuohon syömiseen ja ruokiin liittyen. Sehän tehtiin se tutkimuskin, että erittäin monella esim. kasvissyöjällä on syömishäiriö. Ei ne lisäaineet nyt niiiiiiiiin pahaks ole ja se liha niiiiiiiiiiiin kamalan epäeettistä vaikka ruokkisitkin perheesi massut täyteen. Muistathan että ruuan tärkein tehtävä on auttaa jaksamaan läpi päivän. Itselläni hälytyskellot soivat, kun olen joskus itse meinannut mennä neuroottisuuden puolelle noitten syömisten kanssa. Kunnon ruokaa, niin jaksaa liikkua ja harrastaa ja se painokin pysyy kurissa. Mieli virkeänä ja energisenä. (Jos nyt sitä painon nousua pelkäät) - ja ne lapsetkin varmaan tykkäis kun saisivat joskus sen riisifrutin tai naminamin. Että höllääpäs nyt vähän. Muista että lapsesi eikä miehesi ole millään laiharilla tai nälkäkuurilla, vaikka itse olisitkin. 

Vierailija
175/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavatko kasvavat lapset tuosta tarpeeksi proteiinia ja energiaa. se mietityttää.

Vierailija
176/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten ihmeessä miehesi ei laihdu, varmaan joku aineenvaihdunnan häiriö, kannattaisi mennä lääkäriin ja verikokeisiin.

[/quote]

Diabeetikko. En tosiaan ymmärrä miksei laihdu, tosin viikonloppuna saattaa syödä makeisia joista saa ylimääräisiä kaloreita. Alkoholiakaan ei juo kuin lasi- pari viiniä viikossa tai pari olutta.

Vierailija
177/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Diabeetikko. En tosiaan ymmärrä miksei laihdu, tosin viikonloppuna saattaa syödä makeisia joista saa ylimääräisiä kaloreita. Alkoholiakaan ei juo kuin lasi- pari viiniä viikossa tai pari olutta.

[/quote]

No nyt sen sanoit. Sokeriaineenvaihdunnanhäiriö. Sehän selittää jo paljon. Pikkusen eri asia, kuin esim. terve kasvuikäinen lapsi.  Diabeetikoillahan nyt on muutenkin oma ruokavalionsa. Ja tosiaan, ne karkit kannattais jättää kokonaan pois, jos sokeritauti on. Ja mehut ja limsat. Niillä putois paino varmasti jo ainakin kymmenen kiloa aika reippaaseen tahtiin. Lisäks tietysti lenkkeilyä.

Vierailija
178/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaisia vinkkejä on?

Vierailija
179/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaisia vinkkejä on?

Vierailija
180/185 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisä älkää nyt ihmiset viitsikö. Ihan normaalit ruoat on. Aamupala jukurttia tai leipä justolla ja maitoa.

Lounas lapsilla koulussa, syövät reilusti ihan mitä vaan. Ovat kaikkiruokaisia ja hyviä syömään.

Välipala: leipä + juustoa ja voita, paprikaa, kurkkua. Omena. Kaakaota.

Päivällinen peruna/riisi/pasta/kasvikset + jauhelihakastike/paistettua lihaa + kermaviilikastike + keitetyt kasvikset tai salaatti

iltapala: smoothie, rahka, jukurtti + mysliä, leipää + juusto + voi, tai puuroa, kananmunaa

Vkloppuna: samat, mutta yksi lämmin ruoka ja joskus herkkuja.

Siis älkää nyt viitsikö. Ihan normaalin ihmisen syömihäiriötön ruokavalio.

Jos ei syö viinereitä, karjalanpiirakoita, riisifrutteja, kananugetteja, niin on sairas???? Älkää ihan tosissaan viitsikö.

Kuinka voin olla tällä ruokavaliolla ei-tikkulaiha? Jos syön vähänkin enemmän, lihon heti. Syön lapsiani vähemmän.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi