Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanko todella kaikki haluaisivat kuulla, jos kumppani on pettänyt?

Vierailija
16.11.2013 |

Jos niin miksi? Jotta voisitte erota hyvinkin pitkästä ja onnellisesta suhteesta, jossa on kenties lapsia? 

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietää jo pelkästään oman terveyteni takia...moniko kännipanija käyttää sitä kondomia?!

Ja ihan tasapuolisuuden nimissä on aika kurjaa että toinen elää uskollisena ja toinen tekee mitä haluaa avo/aviopuolisosta piittaamatta.

Haluan itse valita eroanko tai jatkanko samaa rataa vai otanko itsekin vierasta eli en halua elää valheessa vaan haluan tietää faktat ja elää sen mukaan!

Vierailija
22/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tietää ja kyllä, eroaisin. Liitto ei ole hyvä ja onnellinen jos toinen pettää. Enkä halua elää valheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ei ole olemassa sellaista kuin merkityksetön pano. Pystyisin antamaan anteeksi pettämisen,  mutta en mitään merkityksetöntä pettämistä. Jokaisesta suhteesta oppii jotain ja jos ei opi, niin haluaisin eron. Haluan tietää aina. Päätän itse omasta elämästäni. En halua pohjata elämääni valheisiin.

Vierailija
24/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haluaisin tietää.

Vierailija
25/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä. Jos kyse olisi yhdestä kerrasta jota mies itse katuisi (oikeasti ja kovasti) ja ehkäisyä olisi käytetty (=ei tuliaisina tauteja eikä lapsia) niin en haluaisi tietää. Kärsiköön mies yksin tunnontuskissaan. Jos kuitenkin kertoisi, en varmaankaan yhden kerran takia eroaisi: fiksutkin ihmiset voivat joskus satuttaa läheisiään ja tehdä uskomattomia typeryyksiä.

Jos kyse olisi suhteesta tai useammasta kerrasta, haluaisin tietää. Luultavasti ottaisin eron, luottamuspula olisi luultavasti liian iso sille että voisin jatkaa.

Vierailija
26/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää. Ensinnäkin haluan elää rehellisessä liitossa, jossa kaikki asiat jaetaan, niin hyvät kuin pahatkin. Toiseksi haluan ohjata elämääni ja tehdä itse omat valintani. Miten voisin pitää langat omissa käsissäni jos en tiedä totuutta? Kolmanneksi en halua elää minkäänlaisessa valheessa vain siksi, että elämä olisi helpompaa. 

Vierailija
27/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus 35-vuotiaana muutin mielipidettäni, enää en haluaisi tietää. Sitä ennen olin aika mustasukkainenkin, mies on minun, minun, minun. Mutta jos nyt sellainen hairahdus kävi että pettäisi, niin pitäkööt vain omana tietonaan ja tarvittaessa hoitakoon sukupuolitautitestinsä vähin äänin. Ja toivottavasti pettää jossain kaukana, nimittäin siinä vaiheessa jos minä olen kylällä ainoa joka ei tiedä, niin se ei olisi hauskaa. Noh, kai mun on vastattava että jos pettää omalla kylällä niin oli parasta jos kertoisi että osaisin suhtautua. Siinä kohtaa voisi tulla erokin mieleen sillä en kestäisi olla julkisen säälin/pilkan kohteena, jos mies niin tollo olisi ollut. Muussa tapauksessa tuskin eroa ottaisin vaikka tietäisinkin.

Vierailija
28/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää.

Mistä te tiedätte että se pettäjä edes katuu koko asiaa jos ette tiedä pettämisestä?
Voihan se olla ettei kadu ollenkaan ja siksi ei kerrokaan.

Vierailija
29/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kertapanoa en tahtoisi tietää. En ole kuitenkaan eroamassa sellaisen takia, joten pitäkööt omana tietonaan, jos niin käy. Turhaa vaan tulee eripuraa.

Vierailija
30/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 23:11"]

Haluaisin tietää.

Mistä te tiedätte että se pettäjä edes katuu koko asiaa jos ette tiedä pettämisestä?
Voihan se olla ettei kadu ollenkaan ja siksi ei kerrokaan.

[/quote]

No voihan se olla ettei kadu vaikka jää kiinni. Tai sitten harmittaa kiinni jääminen, mutta ei itse petos.

Vierailija
31/63 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin näitä juttuja mun miehelle. Ei voinut ymmärtää. Sanoo että pettäminen on sellainen asia, että se pitää tietää, koska se johtaa eroon. Olen samaa mieltä.

Vierailija
32/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 17:08"]

Haluaisin tietää, onko minulla sukupuolitauteja. 

[/quote]

Sen saat selville menemällä sukupuolitautitesteihin. Mielestäni omaa kehoaan ja terveyttään kannattaa kunnioittaa niin paljon että testaa itsensä säännöllisesti. Myös silloin kun on vakituisessa parisuhteessa.

Vierailija
33/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluaisin tietää. En siksi, että voisin erota, kuten ap ehdottaa, vaan siksi, että voisin itse päättää haluanko erota vai en.

Enkä usko tuohonkaan, että mitä en tiedä ei voi minua satuttaa. Kyllä se pettäminen satuttaa = näkyy parisuhteessa, vaikka en siitä tietäisikään. Haluaisin siis tietää pettämisestä, koska se vaikuttaa parisuhteeseen joka tapauksessa.

Vierailija
34/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi tietää kertapanosta. En jättäisi miestä ja rikkoisi perhettä sen takia. Ihmettelen, miksi näitä en haluaisi tietää-kommentteja alapeukutetaan johdonmukaisesti. Onko jotenkin väärä mielipide, että toiset ajattelevat asiasta näin?

Vierailija
35/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tietää. Jos on pakko käydä muualla niin saa tehdä sen salassa. Mitä hyötyisin tietämisestä, minä en halua erota. 

Seksi ei ole jotenkin niin suuri asia minulle, että alkaisin sen takia perhettä erottamaan. 

Tuskin mies pettää, mutta mikäli pettää niin en halua tietää. 

Vierailija
36/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 23:11"]

Mitään kertapanoa en tahtoisi tietää. En ole kuitenkaan eroamassa sellaisen takia, joten pitäkööt omana tietonaan, jos niin käy. Turhaa vaan tulee eripuraa.

[/quote]

Toivon etten itse ikinä päädy tähän pisteeseen, että sallisin miehen pettää mutta en kuitenkaan virallisesti antaisi lupaa. Eli olisin kynnysmatto joka hyväksyy mieheltä kaiken paskan mutta haluaisin silti miehen tuntevan syyllisyyttä eli saisin miehestä yliotteen. Säälittävää.

Vierailija
37/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä ei ilmeisesti koskaan kukaan ole saanut tietää? Ette tiedä sitä tunnetta kun yhtäkkiä vedetään matto jalkojen alta ja joutuu punnitsemaan kaiken uudelleen. Se, että mielessään kuvittelee ja miettii miten toimisi, ei todellakaan vastaa todellista tilannetta.

Vierailija
38/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ehdottomasti tietää. Oli kyseessä sitten pitkä suhde tai satunnainen kännipano, aikuisena ihmisenä osaan suhtautua asiaan tilanteen mukaisesti.

Olennaisin asia on olla avoin ja rehellinen parisuhteessa. Jos mies on kusipää niin kyllä mulla on oikeus tietää siitä. Toki myös toisinpäin. Se pettäminen on se asia, joka suhteen rikkoo, ei asiasta tietäminen. Valheellisessa suhteessa eläminen olisi musta pahinta, siinä mies olisi ohittanut täysin mun oikeudet elää itse omaa elämääni ja tehdä päätökseni.

Jos mies muuten sattuisi itse kertomaan heti pettämisen jälkeen niin en luultavasti olisi edes heti laittamassa lusikoita jakoon. Valehtelusta luultavasti ikävämpi seuraus.

Vierailija
39/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 09:01"]

en haluaisi tietää kertapanosta. En jättäisi miestä ja rikkoisi perhettä sen takia. Ihmettelen, miksi näitä en haluaisi tietää-kommentteja alapeukutetaan johdonmukaisesti. Onko jotenkin väärä mielipide, että toiset ajattelevat asiasta näin?

[/quote]

Minä alapeukutan, koska en ymmärrä logiikkaasi. Jos et jätä miestäsi pettämisen takia, niin miksi homma pitäisi salata. Eikö suhteenne perustu rehellisyydelle?

Olen itse miettinyt asiaa pitkään, koska huomasin muutama vuosi sitte, että en erityisemmin välitä, pettääkö mieheni. Olen pohtinut tätä ja tullut tulokseen, että heikko ja läheisriippuvainen ei halua tietää, koska joutuisi käsittelemään hankalaa asiaa ja myöntämään, että rahkeet ei riitä eroamiseen, tekee se mies sitten mitä tahansa. Ei pysity hallitsemaan omaa elämäänsä eikä tekemään rohkeita päätöksiä, joten mieluummin piilottaa päänsä pensaaseen ja toivoo, ettei ongelmia ratkota rehdisti ja reilusti.

Nyt siis olen sitä mieltä, että pettämisestä pitäisi aina kertoa, koska se pakottaa ihmiset tekemään vastuullsia päätöksiä ja ottamaan itse vastuuta omasta elämästään eikä vain ajelehtimaan päämäärättömästi muiden päätösten varassa.

Vierailija
40/63 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 09:01"]Ihmettelen, miksi näitä en haluaisi tietää-kommentteja alapeukutetaan johdonmukaisesti. Onko jotenkin väärä mielipide, että toiset ajattelevat asiasta näin?

[/quote]Veikkaisin, että peukuin moni ilmaisee onko asiasta samaa mieltä. Se, että on eri mieltä (peukut alas) ei välttämättä tarkoita, että mielipide olisi väärä. Lukijalla vain on eriävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi