Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40v potkut saanut, uskotko vielä työllistyväsi?

Vierailija
31.08.2026 |

.

.

Vaihtoehdot

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 40..45 vuotias voi vielä työllistyä, muille epätodennäköistä.

Vierailija
2/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisuus päättyy ensi vuonna, ja uskon että työttömyydestä tulee pitkä. N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Vierailija
4/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nelikymppinen vielä kelpaa. Viiskymmpinen harvemmin, vaikka olisi vasta saatu yliopistotutkinto omalta alalta. 

Vierailija
5/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50. Mua halvempiakin työntekijöitä löytyy. TA:lle on mukavampaa kun ei tarvitse kokemuslisiä maksaa ja junnut puolestaan ei osaa tai ymmärrä oikeuksiaan työelämässä. Jos kokemusta arvostaa, niin työllistyn helposti.

Vierailija
6/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sai uusia töitä alle kahdessa kuukaudessa, taisi kolme tai neljä hakemusta ehtiä lähettää avoimiin paikkoihin. Itse lähetin neljä avointa hakemusta firmoihin joissa ei ollut ilmoiteltu vapaista työpaikoista ja sain töitä. Aika paljon siis tuntuu olevan kiinni siitä, että onko jotain sellaista osaamista mitä yritykset haluaa. 

Vierailija
7/7 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain reilu vuosi sitten lähteä yt-neuvottelujen jälkeen. Olin 55 vuotias ja yrityksessä yli 10 vuotta töissä. Jatkuvasta työnhausta huolimatta ennole työllistynyt, en saanut edes haastattelukutsuja. En usko, että enää työllistyn, ja painavana syynä varmasti ikä.

Pelottaa tulevaisuus, työeläke jäänee varsin pieneksi eikä realisoitavissa olevaa omaisuutta tai säästöjä ole, ne vähät säästöt mitä oli on menneet nyt (todella säästeliääseen) elämiseen työttömyyskorvausten lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi