Yli 40v potkut saanut, uskotko vielä työllistyväsi?
Kommentit (7)
Määräaikaisuus päättyy ensi vuonna, ja uskon että työttömyydestä tulee pitkä. N43
Kyllä nelikymppinen vielä kelpaa. Viiskymmpinen harvemmin, vaikka olisi vasta saatu yliopistotutkinto omalta alalta.
50/50. Mua halvempiakin työntekijöitä löytyy. TA:lle on mukavampaa kun ei tarvitse kokemuslisiä maksaa ja junnut puolestaan ei osaa tai ymmärrä oikeuksiaan työelämässä. Jos kokemusta arvostaa, niin työllistyn helposti.
Mun mies sai uusia töitä alle kahdessa kuukaudessa, taisi kolme tai neljä hakemusta ehtiä lähettää avoimiin paikkoihin. Itse lähetin neljä avointa hakemusta firmoihin joissa ei ollut ilmoiteltu vapaista työpaikoista ja sain töitä. Aika paljon siis tuntuu olevan kiinni siitä, että onko jotain sellaista osaamista mitä yritykset haluaa.
Sain reilu vuosi sitten lähteä yt-neuvottelujen jälkeen. Olin 55 vuotias ja yrityksessä yli 10 vuotta töissä. Jatkuvasta työnhausta huolimatta ennole työllistynyt, en saanut edes haastattelukutsuja. En usko, että enää työllistyn, ja painavana syynä varmasti ikä.
Pelottaa tulevaisuus, työeläke jäänee varsin pieneksi eikä realisoitavissa olevaa omaisuutta tai säästöjä ole, ne vähät säästöt mitä oli on menneet nyt (todella säästeliääseen) elämiseen työttömyyskorvausten lisäksi.
Ehkä 40..45 vuotias voi vielä työllistyä, muille epätodennäköistä.