Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GALLUP:Kumpaa uskot Rätyä vai Ahdetta?

Vierailija
14.11.2013 |

Itse olen taipuvainen uskomaan Ahteen version tapahtumista, mites te muut?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdetta.

Vierailija
42/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon Rätyä. Ahde päsi hommiinkin korruptoion kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätyä. 

Vierailija
44/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätyä. Koko Ahteen perhe puistattaa minua. Rädyllä on hankala luonne, mutta en usko valehtelijaksi.

Vierailija
45/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdetta

Vierailija
46/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdetta. Munkin esimiehen nimi on Timo ja välillä ihan samanlainen. Asiat hoidetaan huutamalla ja vähättelemällä.

Vierailija
47/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätyä. Ahde on paistatellut otsikoissa ja hakenut sympatiaa itselleen ja samaan aikaan Räty on ollut ihan hiljaa ja odottanut vain oikeuskäsittelyä missä asiansa sitten esittää. Ahde vaikuttaa vähän huomionkipeältä ja ehkä jopa narsistiselta. Tähän tulokseen tulee kun miettii että menee töissä ominpäin tekemään asioita ilman lupaa, jotka jo maalaisjärjellä ajateltuna on väärin esim. tuo mökkivaraus. Näyttää myös aika vallanhaluiselta. Saas nähdä mitä vielä paljastuu.

Vierailija
48/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätyä. Lisäksi Ahteen vaatimus 40000 euron korvauksista on täysin naurettava.

Vierailija
49/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa riitatapauksissa pyrin yleensä kuuntelemaan kolmansia osapuolia. Ahteen kertomusta AKT:n vähintäänkin omituisesta työilmapiiristä on asian tultua ilmi tukenut moni liiton omakin luottamusihminen. Rätyä on tukenut sihteeri, jolle hän on järjestänyt asunnon käytännössä ilmaiseksi. Lisäksi Matti-Esko Hytönen on kiirehtynyt kertomaan tyttöystävänsä kaverin miehen olevan hyvän tyypin. Lisäksi pidän sitä, että Rätyä edustaa tällaisessa tapauksessa vähän muunlaisiin keisseihin profiloitunut Heikki Lampela vähintäänkin omituisena. Räty on kuitenkin itse oikeustieteen kandidaatti, jolla luulisi olevan hyvän oikeusturvavakuutuksen ja verkostojensa kautta mahdollisuus löytää paras asiamies tällaiseen riitajuttuun. Eikö kukaan työ- tai liikejuridiikkaa hoitava asianajaja ole halunnut ottaa juttua hoitaakseen? 

Jotenkin olen siis taipuvainen uskomaan Ahdetta, ja ettei Räty ole mikään ideaalipomo ollut. 

Vierailija
50/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on helppo. Ahdetta.

Vierailija
51/79 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 17:13"]

Rätyä. Lisäksi Ahteen vaatimus 40000 euron korvauksista on täysin naurettava.

[/quote]

Vain Rädyn asianajan mukaan, joka on pääsääntöisesti profiloitunut puolustamaan omaisuus- ja väkivaltarikollisia ja itse asiassa hilaamaan heidän maksamiaan korvauksia alaspäin. 

Liikejuridiikassa, jopa näissä työoikeudellisissa kiistoissa, tuo on ihan normaali korvaussumma. Esim. laittomasta irtisanomisesta tuomitaan usein työnantaja maksamaan asianomistajalle vuoden palkka. Luulenpa, että Ahteen kuukausituloilla se olisi enemmän kuin tuo 40 000 euroa. 

Se, ovatko väkivalta- ja omaisuusrikoksista tekijän asianomistajalle maksamat korvaukset ollenkaan oikealla tasolla Suomessa, on toinen asia. Mutta siis vallitsevan oikeuskäytännön mukaan Ahteen vaateet eivät ole millään tavalla kohtuuttomia tai naurettavia, ja se, että asianajaja tuollaista väittää medialle, asettaa kyllä sekä hänet että henkilön, jota hän edustaa, hiukan outoon valoon.

Vierailija
52/79 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
53/79 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kumpaakaan. Jos Räty olisi toiminut rehellisesti ja asiallisesti, hän ei olisi nyt syytettynä kiusaamisesta. Jos Ahde olisi tullut syyttä kiusatuksi niin vakavasti kuin hän väittää, hän olisi irtisanoutunut sen sijaan että antoi tilanteen jatkua. Ei hänellä ollut mitään pakottavaa syytä jatkaa AKT:ssä. Tässä on vastakkain kaksi hankalaa ihmistä, joilta on turha odottaa kuulevansa koko totuutta.

Vierailija
54/79 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon molempiin 100 %.

Olen itsekin ay-aktiivi ja SDP:n kannattaja, siksi luotan heihin.

Vierailija
55/79 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuudet lienevät jossain välimaastossa, kuitenkin lähempänä Ahteen kertomisia.

Perustelen mm. sillä, että Ahteen käyttäytyminen viittaa työpaikkakiusatun reaktioihin.

Rädyn käyttäytyminen puolestaan viittaa johonkin muuhun...

Vierailija
56/79 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:59"]

Totuudet lienevät jossain välimaastossa, kuitenkin lähempänä Ahteen kertomisia.

Perustelen mm. sillä, että Ahteen käyttäytyminen viittaa työpaikkakiusatun reaktioihin.

Rädyn käyttäytyminen puolestaan viittaa johonkin muuhun...

[/quote]

Samaa mieltä.

Vierailija
57/79 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/79 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 01:14"]

No ainakaan Räty ei voi valehdella, koska Lampelan moraali ei sallisi sitä.

[/quote]

Oliko tämä huono vitsi?

[/quote]Ei vaan mun mielestä ihan hyvä. :)

Vierailija
59/79 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:43"]

En usko kumpaakaan. Jos Räty olisi toiminut rehellisesti ja asiallisesti, hän ei olisi nyt syytettynä kiusaamisesta. Jos Ahde olisi tullut syyttä kiusatuksi niin vakavasti kuin hän väittää, hän olisi irtisanoutunut sen sijaan että antoi tilanteen jatkua. Ei hänellä ollut mitään pakottavaa syytä jatkaa AKT:ssä. Tässä on vastakkain kaksi hankalaa ihmistä, joilta on turha odottaa kuulevansa koko totuutta.

[/quote]

Tässä on minusta totuuden siemen. Ärsyttää, että johonkin tärkeään (esim. lastensairaala) ei ole rahaa, mutta tällaiseen oikeuspelleilyyn kyllä löytyy. Ihan todella noloa, aikuiset ihmiset. Epäluotettavilta molemmat vaikuttavat. 

Eikös se Ahteen Masa jäänyt kiinni jostain häsläämisestä muiden naisten kanssa. Siksi voisikin olla, että Hilkka on vähän ehdotellut. MUTTA vaikka olisikin, eihän ehdottelu mikään rikos ole, asiaton käyttäytyminen kyllä. 

Eli en usko kumpaakaan, mutta uskon, että Hilkkaa on kiusattu. Toisaalta, miksi ei lähtenyt? Suhteilla johtotehtävissä on töissä useammankin poliitikon vaimo vähäisellä koulutuksella (siis hommiin nähden). Ja miksi viettävät aikaa Rädyn kanssa. Ei mun mies ois lähtenyt mihinkään, jos mä oisin kertonut, että toi kiusaa mua. 

Mutta Suomen Kaunariperhe. Paljonkohan niiden perhe maksaa Suomelle, oikeudessa olleet jo isä, poika ja nyt äiti. Vähän erikoista minusta. 

Sitä paitsi tuntuu, että tämä juttu ei ratkea ihan heti. 

Vierailija
60/79 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko mitään, mitä Räty sanoo, joten Ahdetta uskon tässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän