15 vuotiaana muutto.
Olen 15 vuotias tyttö ja haluaisin muuttaa poikaystäväni kanssa, joka on 17 omaan kämppään. Vanhemmat eivät meonaa suostua. Miten tämä onnistuisi?
Kommentit (7)
Älkää lapsikullat kiirehtikö, koulu ensin loppuun ainakin lukio tai amis. Onneksi omilla on malttia asua kotona ja seurustella kaikessa rauhassa. Tyttö on 18 ja ymmärtää ettei raha kasva puussa ja ei pysty kustantamaan asumistaan, on lukiossa.
Voivat olla vapaasti joko meillä tai poikaystävän luona.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei välttämättä kannata. Muutin nykyisen mieheni kanssa saman katon alle ollessani 18 (mies oli tuolloin 20), ja jumaleissön että oli tiukkaa rahasta. Etenkin, jos opiskelet ja vanhemmat on vähänkään hyvätuloisia, niin et saa juuri rahaa. Kituuttamiseen ja rahasta tappeluun ehtii myöhemminkin ;) itse nyt 24-vuotias, kokenut opiskelijan köyhyyden (satanen kuussa ruokaan(myös eläinten) oli kuin lottovoitto!). Tosin mun vanhemmat oli sen verran avuliaita, että ostivat meille ruokaa ja maksoivat mun opiskelukuluja.. jos teillä on seljeät sävelet rahankäytöstä yms, niin sen kun yrität saada luvan siipien kokeiluun, mutta jos ero rahan ja siitä riitelyn vuoksi tuntuu kammottavalta, niin odota vielä että pärjäät taloudellisesti edes miten kuten.. mihinkä sitä kiire, valmiissa maailmassa. Ja voithan viettää aikaasi muuten poikakaverisi luona, miksi hoppu muuttaa yhteen? Mekin oltiin seurusteltu vasta 1,5 yhteenmuuttaessa, ihme että kaksi kakaraa sopeutui niin hyvin köyhyyteen ja yhteiseloon. Nyt siis huimat seitsemän vuotta takana, 2 vuotta naimisissa ja yhteinen suloinen pieni lapsi.
Tajuatko miten paljo rahaa siihen asumiseen menee? Kokeilkaa vaik kesällä; muutatte 2kk ajaks johonkin yksiöön ja käytte molemmat kesäduunissa samalla...sitten niistä tienesteistä maksatte vuokran, sähkö-, vesi-,netti,puhelinlaskut plus ruokaostoksenne.
...ja mietitte uusiks kannattaako asua porukoilla viel muutama vuosi, kunnes on ammatti.
Älkää tehkö sitä, teillä on vielä aikaa tulevaisuudessakin
Ei vielä yläasteella kannata. Muutenkin, kun vanhemmat ovat elatuksestasi vastuussa siihen asti kun täytät 18, on pakko vanhempien mielipidettä kuunnella. Jos ei sitten käy niin hyvä mäihä että pojan vanhemmat elättää teidät molemmat?
Kauvan olette olleet yhdessä? Täällä yks 16-vuotias, oon seurustellut vähän päälle kaksi vuotta, ja samaa lupaa odottelen. Itse tahtoisin päästä muuttamaan poikaystäväni luokse, jolla siis jo on oma kämppä, jahka täytän 17.
Olemme seurustelleet vuoden. Täytän tänä vuonna 16. Pojan vanhemmat eivät niinkään vastusta suunnitelmiamme.