Kuinka laiskoja ja vähäenergisia 40-vuotiaat ovatkaan?!?
Hämmennyn monta kertaa päivässä kun työkavereiden kanssa tulee juteltua normaaleista asioita. Esim liikunnasta, ruuanlaitosta, kotitöistä tai mistä vaan. Esim työkaveri X keroo että aikoo viikonloppuna haravoida pihan. Rouva Y yhtyy tähän. Sitten maanantaina X kertoo, ettei jaksanutkaan tehdä mitään ja rouva Y yhtyy tähän. Itse en kehtaa kertoa, että minä haravoin koko pihan, virittelin jouluvalot, käänsin kompostin, leivoin lasten kanssa pullaa ja juoskin kumpanakin päivänä 10km.
tai että rouva Y kertoo, ettei tänäänkään jaksanut tehdä tuokaa, osti Vain einestä/tilasi pitsan/kävivät mäkkärillä. Rouva X yhtyy tähän. Itse en kestaa kertoa, että teen itse alusta asti joka päivä ruuan, kuulustelen molempien lasten läksyt ja kokeet ja treenaan tunnin kahvakuulaa.
Niin olen itsekin 44v
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:12"]
Hah hah. Tässä ketjussa turhautuneet pirttihirmut listaavat "urotekojaan" matonpiiskauksesta kompostointiin, pölypunkin metsästyksestä ikkunanpesuun asianmukaisin itsetehostuksin ja paheksuvin moraalisaarnoin. Menkääs nyt oikomaan vielä ne matonhapsut suoriksi. Mitäs täällä näin oleillaan ja roikutaan turhanpäiväisyyksiä jauhamassa potentiaalisesti moraalittomien laiskureiden kanssa?
[/quote]
No, tehokkaalla on aikaa olla myös täällä ja paimentaa täällä lampaita, sanan kirjaimellisessa merkityksessä, edes yrittämään. Mutta kun ei, sohva houkuttaa liikaa.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 17:35"]
Joo, kyllä laiskuus on tässä maassa kohdillaan. Eipä ole ihme, että ollaan tilanteessa missä ollaan. Kukaan ei viitsi tehdä mitään. Antaa olla vaan, ei kuulu minulle.
Vähän ryhtiä nyt ja Suomi nousuun!
[/quote]
Maailmantalouden suhdanteita ei liikutella milliäkään suomalaisella "ryhtiliikkeellä".
[/quote]
Tässä sitä asennetta parhaimmillaan. Ottaisit sinäkin itseäsi niskasta kiinni.
[/quote]
Mitäs nyt oikein pitäisi suorittaa? Ei asioita tehdä pelkällä asenteella. Eikä jonkun asian tekeminen yhden ihmisen kohdalla merkitse kansantaloudellisesti yhtään mitään. Yhtä järjetöntä kuin tuo kielikuvakin "ottaa itseään niskasta kiinni" - no siinä sitten roikutaan - entä sitten?
[/quote]
Suomalaista itsetuntoa parhaimmillaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 19:16"]
Pihaa ei tarvitse haravoida!!!
[/quote]
Ei niin, sitä varten on lehtipuhallin tallissa.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:39"]
kivasti näkee, että ap on ainoa, joka miinuspeukuttaa viestejä, joissa ei haukutakaan toisia ihmisiä laiskoiksi. =D
[/quote]
EI ole ap, vaan minä ;?)