Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet ruuhkaiseen liikennevälineeseen ilman maskia?

Vierailija
17.09.2020 |

Kun bussissa tai junassa on sen verran paljon matkustajia, ettei turvavälejä voi pitää, mikset käytä maskia? Julkiset liikennevälineet ovat ahtaita ja suljettuja tiloja, joten virus leviää niissä helposti jos joku hönkii sitä sinne.
Ymmärrän että ei se maski kivalta tunnu ja ne myös maksavat, mutta tartuntamäärien kasvu ja sen myötä asetettavat uudet rajoitukset vasta ikäviä olisivatkin.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että maskista on juurikaan hyötyä. 

En räi tai köhi muutenkaan enkä sylje puhuessa.

Ilmeisesti et myöskään hengitä? Tai jollain mystisellä tavalla sinun uloshengitysilmasi on täysin kuivaa ja mikrobitonta :O 

Vierailija
102/113 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa 1/10  käyttää maskia. Minulla on mm. tällaisia kokemuksia:

- Heti selän takana olevalla penkillä istuu mies, joka puhuu/huutaa puhelimeen koko sen ajan kuin olen bussissa. Istun siis noin 50cm päässä. Matka kestää noin 20 minuuttia. 

- Joka pysäkillä bussiin tulee lisää porukkaa, pääasiassa opiskelijoita ja koululaisia, ei maskeja. Lopulta bussi on tupaten täynnä, puolet porukasta huutaa suureen ääneen.

Huomautan vielä, etten itsekään käytä maskia jos liikun silloin, kun matkustajia on vähän. Ruuhka-aikana käytän aina!

Osan ihmistä on niin vaikea huomioida muita. Ymmärrän astmaatikot ym., mutta osa ei välitä tuon taivaallista. 

Itsekin olen alkanut ajatella, että on ihan naurettavaa antaa suosituksia jos vain tunnollisimmat niitä noudattaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on vaikeaa ennakoida ruuhkaisaa bussia ja maski on riittänyt vain toiselle matkalle (meno tai paluu) Joskus osuu valinnat maski-matkan suhteen pieleen. 

Vierailija
104/113 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa. Ap uskoo valtamediaan joka lietsoo pelkoa massaihmisiin.

Vierailija
105/113 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen ei maskia tarvi. Ja nyt on turha tulla puhumaan niistä "oireettomista kantajista", jonka varjolla terrorisoidaan täysin terveitä ihmisiä ja pakotetaan osallistumaan näihin covid-uskonnon pakkorituaaleihin. Olen täysin terve, en tarvitse räkärättiä.

Ketjuja jäljittäessä Suomessakin on huomattu, että ihmiset alkavat tartuttaa noin pari päivää ennen oireiden alkamista. Erään kaupungin tartunnat (olisko ollut Lahti) levisivät nopeasti, kun huomattiin, että ihmiset tartuttivat toisiaan jopa neljä päivää ennen oireista vaihetta. Perheenjäseneni työpaikalla on lisäksi ollut laajoja tartuntaketjuja, ja kun altistuneita testattiin, löydettiin useita täysin oireettomia taudinkantajia.

Tämän takia näistä puhutaan. Korona leviää juuri siksi niin hyvin, kun osa sairastuneista on niin lieväoireisia/oireettomia, että he kulkevat muiden joukossa, kun tauti ei kaada välttämättä sängyn pohjalle.

Vierailija
106/113 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveen näköinen nuori nainen, mutta minulla on vain yksi toimiva keuhko. Olen pitänyt maskia parhaani mukaan, mutta ikävä kyllä silmissä pimenee hapen puutteen vuoksi.  Onneksi en joudu usein käyttämään julkisia kulkuneuvoja, mutta joskus on pakko.

Olen kyllä kiitollinen siitä, että edes jotkut niistä jotka kykenevät käyttämään maskeja pitävät niitä.

Vierailija
107/113 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskittomuus on white trashin touhua.

Vierailija
108/113 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit ovat hyödyttömiä, se on jo kaikille muille fiksuille päivänselvää, paitsi näille valtamedian aivopesemille hyvesignalointi l ampaille.

Vierailija
109/113 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskit ovat hyödyttömiä, se on jo kaikille muille fiksuille päivänselvää, paitsi näille valtamedian aivopesemille hyvesignalointi l ampaille.

Millä perusteella? Itse olen ollut tilanteessa, jossa yhdellä henkilöllä todettiin seuraavana päivänä korona. Samassa huoneessa oli lähes koko päivän 6-10 ihmistä, eikä kukaan muu saanut koronaa. Kaikki osapuolet käyttivät maskia. Tulos olisi rodennäköisesti ollut eri ilman niitä. Ko. henkilöltä tauti kuitenkin tarttui osaan perheenjäsenistä, joten kyse ei ollut tyypistä, koka ei vaan tartuta.

Vierailija
110/113 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Itse olen ollut tilanteessa, jossa yhdellä henkilöllä todettiin seuraavana päivänä korona. Samassa huoneessa oli lähes koko päivän 6-10 ihmistä, eikä kukaan muu saanut koronaa. Kaikki osapuolet käyttivät maskia. Tulos olisi rodennäköisesti ollut eri ilman niitä. Ko. henkilöltä tauti kuitenkin tarttui osaan perheenjäsenistä, joten kyse ei ollut tyypistä, koka ei vaan tartuta.

Et voi todistaa tätä. Useat tutkimukset toteavat maskien olevan hyödyttömiä.

Ja oli asia miten tahansa, kamalat maskit saisivat kadota äkkiä sinne mistä tulivatkin.

Vierailija
111/113 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin.

Vierailija
112/113 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen alle vartin matkan, joten en kuulu edes suosituksen piiriin. Se suositushan on annettu vain pitkäaikaiselle altistumiselle.

idiootti?

Vierailija
113/113 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi todistaa tätä. Useat tutkimukset toteavat maskien olevan hyödyttömiä.

Ja oli asia miten tahansa, kamalat maskit saisivat kadota äkkiä sinne mistä tulivatkin.

Tällasen asenteen takia saadaan nauttia tästä koronap:sta vielä kauan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme