Miksi menet ruuhkaiseen liikennevälineeseen ilman maskia?
Kun bussissa tai junassa on sen verran paljon matkustajia, ettei turvavälejä voi pitää, mikset käytä maskia? Julkiset liikennevälineet ovat ahtaita ja suljettuja tiloja, joten virus leviää niissä helposti jos joku hönkii sitä sinne.
Ymmärrän että ei se maski kivalta tunnu ja ne myös maksavat, mutta tartuntamäärien kasvu ja sen myötä asetettavat uudet rajoitukset vasta ikäviä olisivatkin.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Maski 0n paskaale. Jotta muka joku lääkäri olisi saanut maskitta ankaramman sairauden....
Siitä on jopa päiäinvastaisia todisteita. Eli pieni altistus aiheuttaa lopulta vakavampaa sairautta, ja muusta ei ole lopulta kunnon todisteita...
heh heh. heh heh ja yritys?
Motiivi on!
https://jvi.asm.org/content/89/15/7841
Toistuva lievä altistus on pahempi kuin yksitäinen pahempi!!!!
Eli jos pidät maskia, niin todennäkoisesti lopolta sairastut pahemmin! Epämieluisa totuus tosin niille, jotka halusivat olla jotain sankarilääkärikoronauhreja ja Amnesty Internationalpagandada henkilokuntauhrautuneita.
Samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin maskin käyttöön kauppareissullekin.
Jos se on ehkä kenties turha koronan takia, niin muiden virusten takia ei ole.
En halua nyt mitään influenssaakaan joten suojaan itseni kaikilta pärskeiltä.
Maskin käyttäminen ei suojaa sinua viruksilta vaan muita sinun levittämiltä viruksilta.
Kyllä suojaa. Ei se 100% suojaa tietenkään anna mutta sanoohan sen ihan arkijärkikin, että mekaaninen este suun edessä hidastaa mahdollisten roiskeiden päätymistä suuhun.
Mieti nyt vaikka hammaslääkäriäkin. Jos se sen maski suojaa potilasta, niin kyllä se suojaa toisinkin päin.
Terve ihminen ei tarvitse mitään turhaa räkärättiä naamalleen, usko jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttäminen ei suojaa sinua viruksilta vaan muita sinun levittämiltä viruksilta.
Lisäksi heikentää vastustuskykyä kun hengität vaan omia bakteerejasi.
Ei omat bakteerit ole vaarallisia. Eikä kukaan maski naamalla tuntikausia ole.
Oletko tietoinen siitä mitä bakteereita meissä on jatkuvasti? Pneumokokki asuu monilla nielussa. Jälkitauditkin aiheuttaa juuri opportunistiset bakteerit, jotka pääsevät iskemään kunnolla kun virus on väsyttänyt isännän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suojaa. Ei se 100% suojaa tietenkään anna mutta sanoohan sen ihan arkijärkikin, että mekaaninen este suun edessä hidastaa mahdollisten roiskeiden päätymistä suuhun.
Mieti nyt vaikka hammaslääkäriäkin. Jos se sen maski suojaa potilasta, niin kyllä se suojaa toisinkin päin.
Hahah, jos kerran kuvittelet, että kansalaisille myytävät maskit, saati kangasmaskit ajavat saman asian kuin terveydenhuollossa käytettävät, en enää ihmettele tämän keskustelun järjettömyyttä.
Toki terveydenhuollossa pitää olla paremmat maskit kun ovat enemmän alttiina.
Tilanteen huomioon ottaen katson kuitenkin, että maskin käytöstä on luultavasti enemmän hyötyä kuin haittaa.
Itselleni nimittän.
Vaarojen mies kirjoitti:
Tykkään elää vaarallisesti.
Minä en, joten voisitko ystävällisesti laittaa sen maskin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:DD no sehän siinä onkin että tottuu pelkkiin omiin bakteereihin eikä muihin. Jos joka päivä sitä käyttää niin kyllä se aika usein on...
Noh siinäs pidät, kunhan et odota muilta samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maski 0n paskaale. Jotta muka joku lääkäri olisi saanut maskitta ankaramman sairauden....
Siitä on jopa päiäinvastaisia todisteita. Eli pieni altistus aiheuttaa lopulta vakavampaa sairautta, ja muusta ei ole lopulta kunnon todisteita...
heh heh. heh heh ja yritys?
Motiivi on!
https://jvi.asm.org/content/89/15/7841
Toistuva lievä altistus on pahempi kuin yksitäinen pahempi!!!!
Eli jos pidät maskia, niin todennäkoisesti lopolta sairastut pahemmin! Epämieluisa totuus tosin niille, jotka halusivat olla jotain sankarilääkärikoronauhreja ja Amnesty Internationalpagandada henkilokuntauhrautuneita.
Samalla.
Miten tää nyt näin päin onkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ne omat bakteerit on ne, jotka tulehduksia aiheuttaa väärään paikkaan joutuessaan. Esimerkiksi peräaukon kolibakteerit tulehduttaa virtsaputken ja nielun pneumokokkibakteerit aiheuttavat keuhkokuumetta, jos joutuvat keuhkoihin ja pääsevät lisääntymään. Toki niitä voi ulkopuoleltakin tulla, mutta uskomatonta typeryyttä luulla olevansa jotenkin täysin suojassa omilta bakteereiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah, jos kerran kuvittelet, että kansalaisille myytävät maskit, saati kangasmaskit ajavat saman asian kuin terveydenhuollossa käytettävät, en enää ihmettele tämän keskustelun järjettömyyttä.
Toki terveydenhuollossa pitää olla paremmat maskit kun ovat enemmän alttiina.
Tilanteen huomioon ottaen katson kuitenkin, että maskin käytöstä on luultavasti enemmän hyötyä kuin haittaa.
Itselleni nimittän.
Katso vain, mutta älä pakota meitä muita hömpötykseesi, ennen kuin sinulla on jotain pitävää näyttöä väitteillesi.
Suositus on eti asia kuin PAKKO.
En näe mitään syytä käyttää maskia. En rahojani sellaiseen turhuuteen tuhlaa.
Ei Turussakaan kukaan käytä maskeja. Yhden näin tänään aamu bussissa. Enkä se ollut minä.
Mä en voi eikä mun tartte käyttää maskia, koska mulla on astma.
Vierailija kirjoitti:
Vaarojen mies kirjoitti:
Tykkään elää vaarallisesti.
Minä en, joten voisitko ystävällisesti laittaa sen maskin päähän.
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että ratikassa on maskillisia huomattavasti enemmän kuin bussissa. Mistä lie johtuu?
En asu Helsingissä, mutta täällä maskeja näkee eniten niillä bussilinjoilla, jotka tulevat ns. paremmilta alueilta. Liekö tässä kyse samasta ilmiöstä?
Vierailija kirjoitti:
Maskien käytön hyödyistä kansalaisilla arkielämässä ei ole yhtään minkään näköistä näyttöä. Jos olet eri mieltä, näkisin mielelläni tutkimuksen, jossa näin todetaan.
Jatkuva bakteerikammoisuus ja tautien välttely ei lisää vastustuskykyäsi, vaan heikentää sitä. Ja juuri silloin tauti iskee kovin. En kyllä oman terveyteni takia käyttäisi ikinä maskia. Ja kaikki ne tullaan sairastaan korona ja haluan itse sairastaa sen vastustuskykyisena, jolloin se tulee lähes oireettomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että ratikassa on maskillisia huomattavasti enemmän kuin bussissa. Mistä lie johtuu?
En asu Helsingissä, mutta täällä maskeja näkee eniten niillä bussilinjoilla, jotka tulevat ns. paremmilta alueilta. Liekö tässä kyse samasta ilmiöstä?
Luultavasti. Paremmin toimeen tulevat ihmiset on fiksumpia.
Koska tieteellistä näyttöä niiden tehosta ei ole, ja pitää mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei Turussakaan kukaan käytä maskeja. Yhden näin tänään aamu bussissa. Enkä se ollut minä.
Katoin ihan samaa ku oli auto vuosihuollossa ja ajelin työkeikalle Ruissiin ja ympäri Turkuu. Ei maskeja. Yllättävintä oli, ettei vanhemmat hienot turkulaisrouvat käyttäneet maskeja ollenkaan. No, ihmiset on ajatellut itse 👍