Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?

Vierailija
17.09.2020 |

Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.

Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.

Kommentit (542)

Vierailija
421/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se että ei tajua asioita suojaa närkästymiseltä.

Esim. itse suutahdin hieman kassahenkilölle, joka veloitti 40€ ylimääräistä. En saanut kuittia, mutta kuvan kuulemma pystyin ottamaan kuitusta. (Eipä aikaisemmin moista sattunut) Rahat kyllä palautuvat aikanaan.

Okei, mutta omaksi puolustukseksi, että en vain hymyillyt virheitä sattuu koska:

- Oli typerä huolimaton kömmähdys hänen puoleltaan Ei pitänyt olla epäselvyyksiä mitä veloitetaan.

- En tykännyt, että en saanut kuittia

- Jouduin maksamaan ostoksen uudestaan eli hyvitystä ei voi tehdä, niin että hyvitettäisiin vain liikaveloitettu osuus, enkä maksaisi kokonaan uudestaan.

-Tilillä vain satanen pari tuolla hetkellä.

Seurassani ollut eläkeläinen taas ei ollut niin harmistunut liikaveloituksesta (eri tapahtuma eri paikka) mutta hänen tilanteessaan:

-Liikaveloitus vain 18€

-Hänellä tilillä enemmän varoja

-Sai kuitin hyvityksestä

Lisäksi hän luuli, että kuitti tarkoitti sitä että hyvitys tehtiin heti tilille ja oli iloinen siitä.

Selitin, että sitä se ei tarkoita, vaan kannattaa tarkistaa, onko hyvitetty parin päivän kuluttua. Ei ollut enää niin iloinen vaan hämmentynyt.

Itse asiassa nyt en ole varma joutuiko edes maksamaan koko ostosta kokonaan uudestaan, vai miten se meni, koska liikaveloitus oli vain yksi maksutapahtuma koko kuitissa.

Vierailija
422/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miks mä en oo suosittu?"

Nimim. Kaikki muutkin on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kuumat kesäpäivät. Täällä Suomessa on puolet vuodesta pimeää ja vielä suurempi osa kylmää. Hellepäiviä on niin vähän, että luulisi ne kestävän mukisematta. Tässä maassa ei kuitenkaan ole minkäänlaista pelkoa siitä, että helleputki jatkuisi esim. marraskuulle.

Olen asunut myös trooppisessa maassa, jossa viilentävän sadekauden tulo eräs vuosi myöhästyi. Silloin ymmärsin, että paikallisia tuskastutti, kun lämpötilat huitelivat yli puoli vuotta putkeen lähes neljässäkympissä 

TÄMÄ!!!! Viime kesä oli umpisurkea. Hellepäiviä yhden käden sormissa laskettava määrä ja kirisijät kitisee kuumuudesta. Suomessa saa kärsiä paskoista ilmoista suurimman osan ajasta.

Vierailija
424/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat.

Suurin osa on huomiohakuisuutta, laiskuutta ja trendien mukana uimista.

Jos on oikeasti rikki, niin joutaa saunan taa.

Vierailija
425/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätänsä säästä valittaminen, joko liian kuumasta tai liian kylmästä. Se kun ei muuksi valittamisella muutu. Ainoa asia johon tuo valittaminen vaikuttaa on oma mielentila, mitä enemmän valittaa asiasta johon ei kuitenkaan pysty vaikuttamaan niin yleensä sitä kurjempi olo ihmisellä on.

Vierailija
426/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoruotsista valittamiseen. Ei kai sille mitään voi jos on kyvytön

Niinpä. Kyvytön opiskelemaan kaikki muita mielenkiintoisia kieliä, joilta pakkoruotsi vie paikan. Kyllähän se fiksua ihmistä syystäkin ärsyttää.

Vierailija
427/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sairaanhoitajat olisi korkeasti koulutettu. Ihan yhtä paljon on koulutettu kuin tradenomitkin, joita ei arvosteta juurikaan, nälkäpalkalla töitä tekevät. Tietenkin on poikkeuksiakin. Ne nuo kolutushommat menivät ns uusiksi, kun kaikki opistotasoiset koulutukset muutettiin ammattikorkeakoulututkinnnoiksi ( kauppaopisto, poliisiopisto, sairaanhoito-opisto, teknillinen opisto).

Vierailija
428/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmaviestit. Minulla on kaksi lasta, molemmilla sekä koulun että harrastuksen (musiikkiopisto) Wilmat, joten kyllähän sinne viestejä kilahtelee jatkuvasti, mutta ei ne aiheuta mitään ihmeempää stressiä tai ahdistusta. Ennemmin pidän sitä tosi näppäränä tapana viestiä koulun ja kodin välillä, tuntimerkinnöistä näkee vähän miten koulussa menee ja hyvä kun kaikki tieto on yhdessä paikassa.

Vierailija
429/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan äänistä, ettei saa nukuttua kun kuuluu ääniä. Silti ei käytetä korvatulppia. Tai että on niin valoisaa, ettei saa nukuttua. On keksitty unimaski, tadaa. Ja sitten tämä, ettei vaan voi käyttää korvatulppia tai unimaskia. Höpöhöpö, tottumiskysymys. Osa unirituaalia ja hyvin nukkuu. Ja kuulee kyllä herätyksen äänenkin, vaikka tulpat korvissa.

Vierailija
430/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh:n valitus rahattomuudesta. Olen 4 lapsen yh ja taloudellisesti menee paremmin kuin ikinä. Käyn palkkatyössä, mutta talouden tuloista 65% on erilaisia tukia. Jokaisella lapsella on yksi maksullinen harrastus, käyn itsekin joogassa kerran viikossa. Ruokakaupassa vertailen vähän hintoja, mutta tarjousten perässä ei tarvitse juosta. Asunto on oma, auto on 5 vuotta vanha ja kelpaa mulle hyvin. Mulle on tärkeintä että se toimii. Maksan vielä muutaman vuoden myös aiemman asunnon lainaa, kun jouduttiin myymään se tappiolla.

Vaivaannuttavia ne tilanteet kun mulle ollaan että "kai senkin mielestä yksinhuoltajia pitäisi tukea enemmän??" Mulle on suututtu, kun menin sanomaan pärjääväni hyvin. Ihmisten ahneudella ei ole mitään rajoja...

Jospa ne muut eivät tiedä, mitä tukia he voisivat saada? Monessa perheessä ei ole varaa tuohon kaikkeen, vaikka molemmat vanhemmat kävisivät töissä.

Mulle ainakin toitotetaan noista tukimuodoista, vaikka olisin ihan muilla asioilla liikkeellä. Viimeksi olin koululla keskustelemassa, kun lapseni takki (parin kympin farkkutakki) varastettiin. Tuli olo että mua pidettiin köyhänä, kun halusin selvittää noin halvan asian varkauden.

Noita tukia mainostetaan myös neuvolassa, hoitopaikoissa, jopa sosiaaliviranomainen on ollut yhteydessä vain kysyäkseen, että olenhan hakenut kaiken mitä voin saada. Kyse ei voi olla siitä, ettei joku tietäisi niistä. Todennäköisempää on, ettei niitä viitsitä hakea. Rahaa pitäisi saada, mutta sen eteen ei haluta tehdä mitään, edes täyttää yhtä verkkolomaketta.

Olen eri, mutta ihmetellyt samaa kuin lainaamasi.

Mulle eivät yksinhuoltajat ole valitelleet. Kaksi tuntemaani yksinhuoltajaa olivat yksinhuoltajia menneinä vuosina. Silloin tukia ei kai ollutkaan. Toinen teki päivätyön lisäksi ilta-ja viikonlopputöitä lähikaupassa saadakseen laskunsa maksettua, mutta ei hänkään valittanut.

Hyvä, jos nykyään on hyvät tuet ja jos niistä tiedotetaan noin hyvin.

Nuorena kuitenkin jäi mieleen kun äitiyslomalta palannut kertoi ensi kuulumisinaan, miten hirveän kalliiksi lapset tulevat. Miten paljon vaipatkin maksavat. Ja siinä perheessä oli kaksi työssä käyvää huoltajaa.

Vierailija
431/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteestä valittajat raivostuttaa. Suomessa ei oikeaa hellettä ole ikinä edes koettu. Keinotekoisesti laskettu hellerajakin.

Vierailija
432/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valitetaan Suomesta yhteiskuntana. Haloo! Suomi on paras maa maailmassa. Meillä täällä suomessa on asiat niin hyvin. Hävetkää valittajat.

Vierailija
433/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteestä valittajat raivostuttaa. Suomessa ei oikeaa hellettä ole ikinä edes koettu. Keinotekoisesti laskettu hellerajakin.

Minä taas en ymmärrä kylmästä valittajia. Uskoisin, että ainakin suurimmalla osalla on rahaa tarpeeksi ostaakseen riittävästi vaatteita, ettei tarvitse palella.

Sen sijaan jos alasti on aivan liian kuuma, niin vähän vaikea riisua vaatetusta vähäisemmäksi.

Vierailija
434/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kuumat kesäpäivät. Täällä Suomessa on puolet vuodesta pimeää ja vielä suurempi osa kylmää. Hellepäiviä on niin vähän, että luulisi ne kestävän mukisematta. Tässä maassa ei kuitenkaan ole minkäänlaista pelkoa siitä, että helleputki jatkuisi esim. marraskuulle.

Olen asunut myös trooppisessa maassa, jossa viilentävän sadekauden tulo eräs vuosi myöhästyi. Silloin ymmärsin, että paikallisia tuskastutti, kun lämpötilat huitelivat yli puoli vuotta putkeen lähes neljässäkympissä 

TÄMÄ!!!! Viime kesä oli umpisurkea. Hellepäiviä yhden käden sormissa laskettava määrä ja kirisijät kitisee kuumuudesta. Suomessa saa kärsiä paskoista ilmoista suurimman osan ajasta.

Mä en pysty ollenkaan samaistumaan viime kesän umpisurkeuteen. En muista koska olisin ollut yhtä paljon ulkona kesävaatteissa kuin viime kesänä. Jatkuvasti oli riittävän lämmin istuskella kesämekossa omalla terassilla. Meillä meni ainakin 4 viikkoa putkeen ilman sadepisaraakaan, ihan muutaman hassuna päivänä koko kesänä satoi. Ensimmäinen kesä 15 vuoteen täällä asuessa kun kaivosta meinasi loppua vesi.

Vierailija
435/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitetaan äänistä, ettei saa nukuttua kun kuuluu ääniä. Silti ei käytetä korvatulppia. Tai että on niin valoisaa, ettei saa nukuttua. On keksitty unimaski, tadaa. Ja sitten tämä, ettei vaan voi käyttää korvatulppia tai unimaskia. Höpöhöpö, tottumiskysymys. Osa unirituaalia ja hyvin nukkuu. Ja kuulee kyllä herätyksen äänenkin, vaikka tulpat korvissa.

Mä en oo vielä löytänyt tulppia jotka pysyisi mun korvissa. Kuten en myöskään in ear-kuulokkeita.

En sitten tiedä miksi, mutta joku anatominen juttuhan se on.

Vierailija
436/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ole aikaa liikkua ja pitää kunnostaan huolta.

Vierailija
437/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kuumuus. Rakastan hellettä.

- Ei ole aikaa liikkumiseen. Perusihmisellä on aikaa jos sitä järjestää.

Vierailija
438/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan yhdy mihinkään valitukseen. Opiskelu oli kivaa ja helppoa yolla lainalla ja duunissa. Ei ollut edes AaTeeKoota kotona - hyvin onnistui. 

Duunissa on ihan rentoa. Moni kollega uupuu ja valittaa koko ajan.

Olin koti-isänä vuoden - oli mahtavaa. Vaimon kanssa hoidetaan kotihommat siinä sivussa kimpassa. Aviossakin on kivaa ja perhe-elämä sujuu rennosti. Käydään vuoroitellen baareissa ja yksin ulkomailla - kummatkin saa relata välillä.

Lähinnä ilmastonmuutos, militarismi/Nato/sota ahdistaa ja nykyhallitus. 

Muuten ookoo. 

M49

Vierailija
439/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä kylmästä valittajia. Uskoisin, että ainakin suurimmalla osalla on rahaa tarpeeksi ostaakseen riittävästi vaatteita, ettei tarvitse palella.

Sen sijaan jos alasti on aivan liian kuuma, niin vähän vaikea riisua vaatetusta vähäisemmäksi.

Kerskuin nuorempana aina sopeutumisella, pukeudun aina sään mukaan ja tykkään kaikista vuodenajoista.  Nykyään kun on lämmintä ja kosteaa saman aikaisesti, havaitsin palelevani. 

Vierailija
440/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä pyörätuolilla liikkuvien valitusta siitä, että pitäisi olla esteetön kulku. Itselläni toimii jalat ja kädet normaalisti niin pääsen ilman ramppeja ja sellaisia ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi