Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?
Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.
Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.
Kommentit (542)
Vierailija kirjoitti:
Valitukseen korkeista veroista. Veroprosenttini on 30,5 ja se on minusta ihan kohtuullinen.
Minulla on 48%, en pidä kohtuullisena.
Säätila. Oma äiti on opettanut että se on mikä kulloinkin on eikä siihen voi itse vaikuttaa, mutta omaan suhtautumiseen, ennakoimiseen ja pukeutumiseen voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteestä valittajat raivostuttaa. Suomessa ei oikeaa hellettä ole ikinä edes koettu. Keinotekoisesti laskettu hellerajakin.
Minä taas en ymmärrä kylmästä valittajia. Uskoisin, että ainakin suurimmalla osalla on rahaa tarpeeksi ostaakseen riittävästi vaatteita, ettei tarvitse palella.
Sen sijaan jos alasti on aivan liian kuuma, niin vähän vaikea riisua vaatetusta vähäisemmäksi.
Opiskelukaverino on etelä-Espanjasta kotoisin ja muistan kun häneltä Suomessa yliopistolla kysyttiin, eikö täällä ole kovin kylmä. Hän vastasi että ei ollenkaan, hän pitää viileästä ilmastosta, sen kun laittaa tarvittaessa vaatetta lisää päälle mutta kuumalle ei oikein mahda mitään. Jatkokysymykseen siitä että eikä etelä-Espanjan ilmasto kuitenkin ole mukavampi, hän vastasi että kysyjä voi toki sinne itse muuttaa.
Jotkut kokoomuslaiset poliitikot valittivat, kun Katajanokalla asuu yhdessä hekan talossa köyhiä. Itse asun paikkani tuntien lähiössä, omistusasunnossa tosin. Mutta helsinkiläiskokkareilla on maailman pienimmät murheet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin hämmästyttää, miksi joistakuista on muka niin mahdotonta pitää kotia siistinä, ainakin kun on kyse yksin tai kaksin asuvista. Ei liikaa tavaraa, kaikelle paikka, tavarat heti takaisin paikalleen, vie mennessäsi ja tuo tullessasi plus siivous muutaman kerran kuukaudessa. Sillä jo pärjää hyvin. Typerää valittaa asiasta, joka on ihan omassa hallinnassa.
Oletko sinä niitä ihmisiä, jotka eivät tajua, miten masennus toimii?
Vierailija kirjoitti:
Mä kans ihmettelen pyykkivuoria. Mitä hiton pyykkivuoria?! Likaiset pyykit säilytetään pyykkikorissa, pestään ja kuivana viikataan heti kaappiin. Lapsia useampi ja pyykinpesu on niin kivuton juttu ettei sitä edes laske kotityöksi. Kuivatetaan pääasiassa narulla, kuivausrummulle on käyttöä ehkä 2 krt/vuosi.
Mullakaan ei ole pyykkivuoria, mutta en kyllä myöskään näe pyykinpesua ihan kivuttomana juttuna. Varmasti olisi huomattavasti kivuttomampaa, jos laittaisin pyykit kuivumaan samoin kuin moni, eli nostelisin vaan koneesta narulle. Itse kuitenkin tykkään siisteistä ja sileistä vaatteista sekä siitä, että vaatteet säilyttävät muotonsa, joten suorin vaatteista saumat, venytän lahkeet ja hihat sekä sukat jne. Mulla ainakin menee pyykin ripustamiseen aika paljon aikaa ja mieluummin tekisin jotain muuta.
Kursailuun. "Eihän me nyt taideta vaivata teitä..." "Älkää turhaan nähkö vaivaa".
Miksei voi suoraan sanoa:" Kiitos, jos ehditte auttaaa" tai Kiitos, otetaan mielellään kahvia."
Että marraskuu on kamala. Se on vuoden ihanin kuukausi. Pimeä ja turvallinen. Ei ole mitään pakkoulkonaoloa. Peiton alla kirjan kanssa. Konvehtirasia.
Vierailija kirjoitti:
Se kuinka tilillä on esim. 5€ rahaa ennen seuraavaa tilipäivää joka on X päivänä.
En ole rikas, en tiedä olenko edes ahkera, en varmaankaan ole tuhlari, mutta täytyy sanoa jos minulta kysytään en edes tiedä onko tilipäiväni 20. vai 25. päivä kuussa. Sen verran pitää olla puskuria, ettei sillä ole merkitystä.
Aivan. Aina nyt satku tai pari jossain hätävarapurkissa on. Ja bonustilillä.
Syksy ja marraskuu on parhaita. Pitkäaikainen sairauteni on paljon raskaampi keväällä ja kesällä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan oikein ymmärtänyt keskituloisia tai hyvätuloisiakin ihmisiä, jotka valittavat, miten raha ei riitä. Näitä tuntuu olevan yllättävän paljon. Mutta ei ne suuret tulot vaan... Monella näistä ihmisistä on kuukaudessa niin kovat menot, että joutuisin oikeasti näkemään vaivaa pistääkseni saman haisemaan ja pysyäkseni silti järjissäni.
Tunnen erään kaksilapsisen pariskunnan, joilla yhteenlasketut bruttotulot ovat n. 10 000e ellei enemmänkin. Silti heillä oli ongelmia ottaa vastaan n. 100 000e kiinteistöä perinnöksi, koska heillä ei ollut kuulemma varaa maksaa perintöveroa. Ko. pariskunnalla on ihan tavallinen ok-talo tavallisella alueella, mutta muu kulutus onkin sitten ihan toista luokkaa. Joka kesä perhe matkailee näyttävästi ja hankkii jonkin uuden menopelin tai pari, uutena liikkeestä tietty. Viimeistään vuoden loppuun mennessä hankinnat myydään käytettynä isolla tappiolla pois ja halutaan uutta tilalle. Näillä on ollut valehtelematta viisi venettä, kaksi moottoripyörää ja kymmenen autoa viimeisen 10 vuoden aikana.
Tuollaisesta kiinteistöstä perintövero on yli 20 000€ (jos ei olle omilta vanhemmilta peritty) ja pariskunnan bruttotulot 5000€/kk naama. "Ei varaa maksaa" tarkoittaa tuon tuloluokan ihmisillä yleensä sitä että raha halutaan käyttää johonkin muuhun. Suomen verotuksella tuollaisilla palkoilla ei todellakaan ole varaa kaikkeen, vaan saa kyllä valita mihin rahat haluaa käyttää.
Aika uskomatonta jo että pariskunta pystyy ostamaan upouusia autoja ja veneitä joka vuosi ja matkustelemaan vielä päälle noilla tuloilla, eiköhän siinä ole ihan rahaperintöjäkin saatu.
Syksystä valitukseen en voi samaistua, vaikka ymmärrän etteivät kaikki tästä vuodenajasta pidä. Minusta jokaisessa vuodenajassa on hyvät puolensa. Syksyllä nautin värikkäästä luonnosta, muhevan maan tuoksusta, kirpsakoista aamuista, pimeällä viltin alle käpertymisestä ja hyvien ohjelmien töllöttämisestä. Sieni- ja juuresruoista jne jne... :)
Dr Phil kirjoitti:
Mielenterveysongelmat.
Suurin osa on huomiohakuisuutta, laiskuutta ja trendien mukana uimista.
Jos on oikeasti rikki, niin joutaa saunan taa.
Mene vaan itse sinne saunan taakse.
Kaltaistasi ei kukaan jää kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitetaan äänistä, ettei saa nukuttua kun kuuluu ääniä. Silti ei käytetä korvatulppia. Tai että on niin valoisaa, ettei saa nukuttua. On keksitty unimaski, tadaa. Ja sitten tämä, ettei vaan voi käyttää korvatulppia tai unimaskia. Höpöhöpö, tottumiskysymys. Osa unirituaalia ja hyvin nukkuu. Ja kuulee kyllä herätyksen äänenkin, vaikka tulpat korvissa.
Mä en oo vielä löytänyt tulppia jotka pysyisi mun korvissa. Kuten en myöskään in ear-kuulokkeita.
En sitten tiedä miksi, mutta joku anatominen juttuhan se on.
Ja joku tästäkin vetänyt herneen peräsuoleen. Kukakohan?
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä pyörätuolilla liikkuvien valitusta siitä, että pitäisi olla esteetön kulku. Itselläni toimii jalat ja kädet normaalisti niin pääsen ilman ramppeja ja sellaisia ihan hyvin.
Mitä mahdat sanoa sitten, kun joudut pyörätuoliin?
Ai niin. Alat valittamaan esteettömästä pääystä.
Valittaja valittaa vaikka valittamisesta.
En vaan voi ymmärtää ihmisiä, joilla tulee "aika pitkäksi". Itselläni päivän kuluvat nopeasti vaikka en tekisi mitään, ja jos teen jotain niin sitten ne päivät vasta liitävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin työkyvytön, mutta tk-eläkettä ei myönnetä. Selkään sattuu, pää on kipeä, pikkusormen nivel on rikki. En pysty käymään töissä, yhyy.
Olet lapsi. Pieni, parkuva lapsi. Kussut housuun ja nyt itkettää. Eikö äiti opettanut pyyhkimään?
Vierailija kirjoitti:
Tupakan savu jos joku naapuri tupakoi esim. partsilla. Itse en polta mutta se haju ei ärsytä pätkän vertaa.
Tämä. En ole polttanut 20 vuoteen, mutta tulee mukavat nostalgiset fiilikset kun haistan tupakan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä pyörätuolilla liikkuvien valitusta siitä, että pitäisi olla esteetön kulku. Itselläni toimii jalat ja kädet normaalisti niin pääsen ilman ramppeja ja sellaisia ihan hyvin.
Mitä mahdat sanoa sitten, kun joudut pyörätuoliin?
Ai niin. Alat valittamaan esteettömästä pääystä.
Valittaja valittaa vaikka valittamisesta.
Älkää tällaisista ruvetko vääntämään, 0/5 provo
Päinvastoin - kädestä suuhun eläminen on toopea, pitäisi kerätä puskuria.