Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?

Vierailija
17.09.2020 |

Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.

Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.

Kommentit (542)

Vierailija
401/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuinka tilillä on esim. 5€ rahaa ennen seuraavaa tilipäivää joka on X päivänä.

En ole rikas, en tiedä olenko edes ahkera, en varmaankaan ole tuhlari, mutta täytyy sanoa jos minulta kysytään en edes tiedä onko tilipäiväni 20. vai 25. päivä kuussa. Sen verran pitää olla puskuria, ettei sillä ole merkitystä.

Vierailija
402/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmiset valittaa, miten raskasta omien lasten hoitaminen/ niiden kanssa oleminen on. Peräänkuuluttaa kauheaan ääneen omaa aikaa.

Omaa aikaa omasta elämästä?!

Mun kaveri. Hänellä lapset vuoroviikoin ja valittaa siis muutenkin kaikesta aina, mut aina kun lapset hänellä niin valittaa ettei jaksa. Isot lapset jo, en tajua miten voi olla niin rankkaa. Mä olen mun lasten kanssa aina ja he ovat mun elämääni, en käsitä tota että omista lapsista kaipaa jatkuvasti taukoa. Silloin on asiat oikeasti aika huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmiset valittaa, miten raskasta omien lasten hoitaminen/ niiden kanssa oleminen on. Peräänkuuluttaa kauheaan ääneen omaa aikaa.

Omaa aikaa omasta elämästä?!

Mun kaveri. Hänellä lapset vuoroviikoin ja valittaa siis muutenkin kaikesta aina, mut aina kun lapset hänellä niin valittaa ettei jaksa. Isot lapset jo, en tajua miten voi olla niin rankkaa. Mä olen mun lasten kanssa aina ja he ovat mun elämääni, en käsitä tota että omista lapsista kaipaa jatkuvasti taukoa. Silloin on asiat oikeasti aika huonosti.

Toisaalta nykylapset ovat niin rasittavia, että kyllä minäkin niistä taukoa kaipaisin. Mikä on kyllä aika ikävä asia, mutta niin se tuntuu monella olevan kun käytetään niin paljon virikehoitoa yms.

Vierailija
404/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh:n valitus rahattomuudesta. Olen 4 lapsen yh ja taloudellisesti menee paremmin kuin ikinä. Käyn palkkatyössä, mutta talouden tuloista 65% on erilaisia tukia. Jokaisella lapsella on yksi maksullinen harrastus, käyn itsekin joogassa kerran viikossa. Ruokakaupassa vertailen vähän hintoja, mutta tarjousten perässä ei tarvitse juosta. Asunto on oma, auto on 5 vuotta vanha ja kelpaa mulle hyvin. Mulle on tärkeintä että se toimii. Maksan vielä muutaman vuoden myös aiemman asunnon lainaa, kun jouduttiin myymään se tappiolla.

Vaivaannuttavia ne tilanteet kun mulle ollaan että "kai senkin mielestä yksinhuoltajia pitäisi tukea enemmän??" Mulle on suututtu, kun menin sanomaan pärjääväni hyvin. Ihmisten ahneudella ei ole mitään rajoja...

Jospa ne muut eivät tiedä, mitä tukia he voisivat saada? Monessa perheessä ei ole varaa tuohon kaikkeen, vaikka molemmat vanhemmat kävisivät töissä.

Vierailija
405/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin työkyvytön, mutta tk-eläkettä ei myönnetä. Selkään sattuu, pää on kipeä, pikkusormen nivel on rikki. En pysty käymään töissä, yhyy.

Vierailija
406/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpiin en pysty samaistumaan. Eniten sylettää ne jossa kerrotaan miten köyhät ja työttömät on kaikki rikkaita ja laiskoja. Se ei mitenkään tyypillisesti pidä paikkaansa.

Vierailija
407/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä monesti käykin niin ,

että jonkin asian toteaminen tulkitaan valittamiseksi🤔🤭

Periaatteessa on näin, mutta jos ne "toteamukset" ovat aina asioista, jotka ovat huonosti, kuulijalle tulee kyllä fiilis, että tyyppi ei näe missään mitään hyvää. Eksä oli tällainen, ja se oli raskasta.

Vierailija
408/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapulaan.

Vierailija
409/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei myönnetä sairaseläkettä, vaikka olisin tähän oikeuettu.

Vierailija
410/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat jatkuvia valituksenaiheita työkavereilla ja tutuilla, ja olettavat että se on vakiotila kaikilla, että kaikkienhan elämä on samanlaista koko ajan. Ovat aina tosi hämmästyneitä jos mainitsen että minulla ei tällaisia ongelmia ole.

1. Jatkuvasti niskat/selkä/mikä milloinkin jumissa tms. tai niin huono kunto että portaiden tai mäen nouseminen on vaikeaa. Lähtökohtaisesti valittajan elämään ei kuulu minkäänlainen liikunta. Itse liikun (jos ei varsinaista urheilua niin vähintäänkin kävely/pyöräily töihin/kauppaan tms.) ja venyttelen melkein joka päivä, mutta en ole mikään urheiluhullu, liikkuminen ja erityisesti hyötyliikunta vaan on luonnollinen osa mun elämää.

2. Jatkuvasti stressaantunut ja ylivireä olo kun koko ajan "pitää" olla somessa kun tulee ilmoituksia (jotka voisi helposti laittaa puhelimesta pois päältä jos asia oikeasti häiritsisi tarpeeksi ja haluaisi oikeasti tehdä asialle jotain). Ajatus siitä, että somessa ei ole pakko olla koko ajan tuntuu heille ihan vieraalta (eivätkä ole mitään teinejä, vaan ikähaarukka 25-45).

Myös päänsärky ja närästys on sellaisia mitä minulla ei ole koskaan ollut, mutta ne kai johtuu enemmän geeneistä kuin elintavoista joihin voisi itse vaikuttaa.

Vierailija
411/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh:n valitus rahattomuudesta. Olen 4 lapsen yh ja taloudellisesti menee paremmin kuin ikinä. Käyn palkkatyössä, mutta talouden tuloista 65% on erilaisia tukia. Jokaisella lapsella on yksi maksullinen harrastus, käyn itsekin joogassa kerran viikossa. Ruokakaupassa vertailen vähän hintoja, mutta tarjousten perässä ei tarvitse juosta. Asunto on oma, auto on 5 vuotta vanha ja kelpaa mulle hyvin. Mulle on tärkeintä että se toimii. Maksan vielä muutaman vuoden myös aiemman asunnon lainaa, kun jouduttiin myymään se tappiolla.

Vaivaannuttavia ne tilanteet kun mulle ollaan että "kai senkin mielestä yksinhuoltajia pitäisi tukea enemmän??" Mulle on suututtu, kun menin sanomaan pärjääväni hyvin. Ihmisten ahneudella ei ole mitään rajoja...

Jospa ne muut eivät tiedä, mitä tukia he voisivat saada? Monessa perheessä ei ole varaa tuohon kaikkeen, vaikka molemmat vanhemmat kävisivät töissä.

Mulle ainakin toitotetaan noista tukimuodoista, vaikka olisin ihan muilla asioilla liikkeellä. Viimeksi olin koululla keskustelemassa, kun lapseni takki (parin kympin farkkutakki) varastettiin. Tuli olo että mua pidettiin köyhänä, kun halusin selvittää noin halvan asian varkauden.

Noita tukia mainostetaan myös neuvolassa, hoitopaikoissa, jopa sosiaaliviranomainen on ollut yhteydessä vain kysyäkseen, että olenhan hakenut kaiken mitä voin saada. Kyse ei voi olla siitä, ettei joku tietäisi niistä. Todennäköisempää on, ettei niitä viitsitä hakea. Rahaa pitäisi saada, mutta sen eteen ei haluta tehdä mitään, edes täyttää yhtä verkkolomaketta.

Olen eri, mutta ihmetellyt samaa kuin lainaamasi.

Vierailija
412/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsista valittamiseen. Ei kai sille mitään voi jos on kyvytön

Vierailija
413/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimpiin en pysty samaistumaan. Eniten sylettää ne jossa kerrotaan miten köyhät ja työttömät on kaikki rikkaita ja laiskoja. Se ei mitenkään tyypillisesti pidä paikkaansa.

Vain harvoilla on kyky nähdä asiat suurempina kokonaisuuksina. Kun yksi työtön julistaa iltapäivälehdessä ettei tuhansien eurojen tuet "riitä" hänen shoppailuharrastukseensa, jää putkiaivoihmisille käsitys, että kaikki työttömät ovat samanlaisia. Tosiasiahan on että valtaosa työttömistä haluaa ihan varmasti olla tuottava osa yhteiskuntaa=haluavat kokoaikatöihin, lisäksi saavat asiat hoidettua pienellä peruspäivärahallaan, eivätkä valita. Vähemmän uutisoidaan niistä työttömistä, joitka vapaaehtoisesti jättävät asumistuet ja muuta extratuet anomatta, vaikka edellytykset olisivatkin olemassa. Siksi kannatan mallia, ettei noita tukia edes myönnettäisi huutoäänestyksellä kuten tähän saakka (sille kuka kitisee "surkeaa" tilannettaan eniten, vaikka saa saman euromäärän kuin kaikki muutkin). Peruspäiväraha voisi vastaavasti vaikka hieman noustakin.

Vierailija
414/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Siihen että tunnetaan syyllisyyttä ilman syytä. Jotkut esim. tuntevat syyllisyyttä siitä, että maailmassa on niin paljon kärsiviä ihmisiä, kun itsellä asiat on hyvin tai ihan ok.

Itse tunnen syyllisyyttä vain silloin, jos olen tehnyt väärin. Surua ja myötätuntoa tunnen kyllä, kun näen tai kuulen jonkun toisen kärsivän, mutta en syyllisyyttä.

No kyllä mä tunnen syyllisyyttä siitä, että lapset ompelevat mun vaatteet sietämättömissä olosuhteissa toisella puolella maailmaa puuvillasta, jonka kiinalaisten vankileireillä pitämät uiguurit ovat kasvattaneet. Ja ihan syystä.

Vierailija
415/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000€ ja ylöspäin ei ole hyvä palkka.

Vierailija
416/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain harvoilla on kyky nähdä asiat suurempina kokonaisuuksina. Kun yksi työtön julistaa iltapäivälehdessä ettei tuhansien eurojen tuet "riitä" hänen shoppailuharrastukseensa, jää putkiaivoihmisille käsitys, että kaikki työttömät ovat samanlaisia. Tosiasiahan on että valtaosa työttömistä haluaa ihan varmasti olla tuottava osa yhteiskuntaa=haluavat kokoaikatöihin, lisäksi saavat asiat hoidettua pienellä peruspäivärahallaan, eivätkä valita. Vähemmän uutisoidaan niistä työttömistä, joitka vapaaehtoisesti jättävät asumistuet ja muuta extratuet anomatta, vaikka edellytykset olisivatkin olemassa. Siksi kannatan mallia, ettei noita tukia edes myönnettäisi huutoäänestyksellä kuten tähän saakka (sille kuka kitisee "surkeaa" tilannettaan eniten, vaikka saa saman euromäärän kuin kaikki muutkin). Peruspäiväraha voisi vastaavasti vaikka hieman noustakin.

Voisi lopettaa kitinöistä uutisoinnin. Onkohan nuo aina ihan oikeita haastatteluja. Joku kirjoittaa mitä työtön Mirkku ajattelee. Byäää

Vierailija
417/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskottikeisari kirjoitti:

Siihen, että joka jumalan vuosi valitetaan uudenvuoden raketeista. Sama juttu, jos joulunavaukseen tai Venetsialaisiin liittyy ilotulitus. Tämä iloton maa tarvitsisi paljon nykyistä enemmän karnevaalimeininkiä eikä mitään turhaa ulinaa tyhjänpäiväisistä asioista. Jos et tykkää raketeista, älä osta niitä.

Sit kun ne tuhlaa raketteihin, niin tulee ulinaa kun tuhlataan älyttömyyksiin. Ai niin ilo ei saa viedä rahaa.

Vierailija
418/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää artikkelit on suoranaista propagandaa. Ylekin uutisoidessaan bensan hinnan noususta uutisoi jostain porukasta joka rälläsi harrastukseksi ja huvikseen tuhansia kilometrejä vuodessa.

Tyhmät lampaat perässä: "wäää bensan hinnan pitää nostaa, ei sitä kukaan oikeasti tarvitse!!!"

Vierailija
419/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin toitotetaan noista tukimuodoista, vaikka olisin ihan muilla asioilla liikkeellä. Viimeksi olin koululla keskustelemassa, kun lapseni takki (parin kympin farkkutakki) varastettiin. Tuli olo että mua pidettiin köyhänä, kun halusin selvittää noin halvan asian varkauden.

Noita tukia mainostetaan myös neuvolassa, hoitopaikoissa, jopa sosiaaliviranomainen on ollut yhteydessä vain kysyäkseen, että olenhan hakenut kaiken mitä voin saada. Kyse ei voi olla siitä, ettei joku tietäisi niistä. Todennäköisempää on, ettei niitä viitsitä hakea. Rahaa pitäisi saada, mutta sen eteen ei haluta tehdä mitään, edes täyttää yhtä verkkolomaketta.

Olen eri, mutta ihmetellyt samaa kuin lainaamasi.

Asiasta kolmanteen. Kyllä rahatilanne vaikuttaa siihen, miten suhtautuu taloudellisiin kömmähdyksiin tai vahinkoihin. Tietenkin osaksi luonnekysymys, mutta jos tilillä aina min. 1000€ saldoa, ei haittaa niin,jos joku tekee vaikka liikaveloituksen tililtä ja se korvataan myöhemmin.

Jos tililläni taas 100€, haittaa vähän enemmän esim. joku 40€ lisäveloitus, joka korvataan parin päivän kuluttua. Tuo kun voi konkreettisesti tarkoittaa, että tekee tiukkaa,jos olin laskenut että pärjään päivän päähän satasella, mutta en kuudellakympillä.

No, hyvin raha-asiansa järjestäneille varmaan aika utopistinen ajatus.

Jos lisäveloitukseen liittyy vielä sellasta suhmurointua, joka ei niin ymmärrettävää eli ei olisi pitänyt olla mitään epäselvää, saatan lievästi suutahtaa.

Eikä tuo koske vain persaukisia, vaan osaan kuvitella myös, että jotkut hyvin raha-asiansa hoitaneet voisivat närkästyä tuollaisesta myös.

Voi olla, että juuri tuolloin kyseisellä tilillä on tietty summa ja tuplaveloutukset tekee käytännön haittaa, vaikka jossain tilillä makaisi kymppitonni. Ja oma vaivansa tarkistella jälkeenpäin onko hyvitetty vai ei. Kai hyvätuloisetkin haluaa tarkistaa, onko maksanut tyhjästä vai ei?

Harmillista myös, että usein liikaveloituksissa tapana on, että joudut maksamaan koko ostoksen uudestaan oikealla summalla, vaikka vain 1 maksu liikaa ja väärä summa eli koko ostos hyvitetään kokonaan parin päivän kuluttua.

Oi joi jos jos huntti veloitetaan väärin, vaikka ostos olisi 80€. Sitten ystävällisesti sulle kerrotaan että huntti kyllä hyvitetään parin päivän kuluttua, mutta nyt maksat sen 80€ jotta saat ostoksesi.

Entäs jos tilillä vain 150€ tai luottokortilla varaa 150€.

Niin no tuo on vain köyhien ongelma.

Vierailija
420/542 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuinka tilillä on esim. 5€ rahaa ennen seuraavaa tilipäivää joka on X päivänä.

En ole rikas, en tiedä olenko edes ahkera, en varmaankaan ole tuhlari, mutta täytyy sanoa jos minulta kysytään en edes tiedä onko tilipäiväni 20. vai 25. päivä kuussa. Sen verran pitää olla puskuria, ettei sillä ole merkitystä.

Olet vain toope. Jos elää kädestä suuhun on vaikea luoda puskuria.