Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä loukkaantui, kun en ostanut mitään kotikutsuilta

Vierailija
12.11.2013 |

Jo, kun hän otti kutsut puheeksi, sanoin, että on parempi ettebnn tule. Etten halua ostaa niiltä mitään, oli se sitten mausteita tai muovipurkkeja tai mitä vaan. Kärtti kuitenkin mukaan, ei ole pakko ostaa.

En sitten löytänyt kutsuilta mitään, mitä haluaisin. Enkä ostanut mitään. Kaveri alkoi siellä kutsuilla inttää, että etkö sä tosiaan osta MITÄÄN. Ja myyjä säesti, että kaverini saa sitä paremmat emännänlahjat ja alennusprosentit, mitä enemmän vieraat ostaa.

Nyt kaverini on tästä todella käärmeissään. :(

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 jatkaa:

Zinzino oli laitteen nimi. Olkaapa varuillanne, jos törmäätte. Toki ilmaiset kahvit voi juoda jos jaksaa kuunnella myyjän hölynpölyjä, mutta tuohon kusetukseen ei kannata lähteä mukaan.

Ei huonoja juomia, mutta yhtä hyvää saa markettien halvemmilla kapselikeittimilläkin. :)

Vierailija
62/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme se on, ei se sua huvikseen kutsunut sinne, vaan se oli hänen työtänsä ja hän halusi sulta rahaa itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 17:54"]

No, on kyllä hyvien käytöstapojen mukaista ja kohteliasta ostaa kaverin kutsuilla jotakin. Itsekin menen kohteliaisuuttani ja ostan myös jotakin, mitä en välttämättä tarvitse, kun kaveri ostokutsuille pyytää.

Vähän sama juttu, kun että ostan kaverin lapsen myymiä "turhia" tuotteita, kun kerää rahaa johonkin harrastuksen tai koulun tarkoitukseen. (Teatterilippuja, kun en muutoin välittäisi teatterissa käydä; vessapaperia, vaikka haluan käyttää vain tiettyä merkkiä; tupperwarea, vaikka en välttämättä tykkää niistä jne...)

Eli siis kohteliaasti menen ja ostan!

[/quote]

No ei kyllä ole! Ostaminen on vapaaehtoista. Mä ostan vain sellaista, mistä pidän ja mihin mulla on varaa. Oon kerran käynyt Me&I-kutsuilla ihan siksi, kun kutsuttiin, mutta ajatus oli heti, etten osta mitään. Mä olin just saanut vauvan, ja tuo aika on sellainen, että harvalla on kauheasti rahaa mällätä, enkä todellakaan halunnut ostaa mitään ylihintaisia trikoovaatteita.

Vierailija
64/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:20"]

Halutaan ohjelmaa joskus illanviettoihin? Tykätään kynttilöistä/lastenvaatteista/purkeista? Vaihtoehto ainaiselle kännisekoilulle? Vaihtoehto perusshoppailulle? Hyvä tekosyy jättää mukulat isälleen ja viettää naistenilta? Ihan yhtä turhaa toimintaa kuin mikä hyvänsä muukin naisten illanvietto porukassa. 

Sulla on vaihtoehtoina a) raha tai b) ihan turhaa touhua. Onnittelut! Mene sä vetää muutamat bisset naisten kanssa kapakkaan, mä lähden taas joillekin kinkereille. Seuraavana aamuna tiedetään, kumpi hävisi enemmän?

Edelleen, jos ei kynttilöistä tykkää, niin eikai kukaan voi korvista vetää osallistumaan kulutusjuhlaan.

[/quote]

Mä en oo koskaan juossu kapakoissa, varsinkaan millään naisporukalla. Yhteiset illanvietot on kivoja, mutta ei sellaiset, joissa on pakko ostaa ylihintaista krääsää. Joojoo, ei tartte osallistua niiden, joilla ei ole halua/varaa ostaa, mutta onks se sitten kiva jättää osa ystävistä juhlien ulkopuolelle? Niistäkin vois olla kiva viettää iltaa, mutta ei millään tuhlailuperiaatteella.

Vierailija
65/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:08"]

Tuo oharien tekeminen on kyllä kaikista inhottavinta!

[/quote]Kyllä kaikista inhottavinta on tuo pakkomyynti ja kerjääminen.

Vierailija
66/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on valitettavasti aina meno, kun joku on pitämässä jotain kutsua. Olen viemässä mummoani haudalle käymään tai lasta kerhoon tai leipomassa juhliin kakkua tai menossa siskon kanssa lahjaostoksille erikoisliikkeeseen (sisko on vuorotyössä ja on tosi vaikea saada aikatauluja sopimaan) tai odotan puhelua ulkomailla asuvalta sukulaiselta juuri niihin aikoihin suurin piirtein. Voi voi sentään, kun en taaskaan päässyt - mutta mielelläni otan vastaan vaikka jonkun nettiosoitteen, jotta voin tutustua myöhemmin rauhassa ko. tuotteisiin, ehkä sitten seuraavalla kerralla ehdin mukaan.

Vierailija
67/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia nuo kutsut. Kotiäiditkö niitä järjestää aikansa kuluksi? En ymmärrä, miten kukaan työssäkäyvä viitsisi tuollaiseen tuhlata aikaansa, joidenkin epämääräisten etujen takia. Ihme pelleilyä. Kaiken saa nykyään netistä parilla klikkauksella, ei tarvitse kenenkään henk. koht. myydä jonkun olkkarissa, jos oikeasti on laadukas tuote kyseessä.

Vierailija
68/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 16:17"]

Eräs vanha tuttu alkoi aikoinaan myydä laihdutustuotteita verkostomarkkinointiyrityksessä, antoi minulle aloituspaketin hyvään hintaan, otti kuvankin ja sanoi että siitä ekasta ei tullut hyvä niin ottaa toisen seuraavalla kerralla kun hain tuotteet reilun viikon päästä. Eihän nuo tuotteet toimineet, mutta huvitti jälkeenpäin kun oli tehnyt jotain omia esitteitä jakoon tuotteista ja laittanut sen minusta otetun ensimmäisen kuvan sekä toisen kuvan esitteeseen (ilman lupaani), ja tämä oli paras: oli photoshopannut (levittänyt) minusta kuvaan lihavamman näköisen ja kirjoittanut siihen että ENNEN ja toisessa kuvassa jossa minulla korkeat kengät ja kapeamman näköinen vaatetus, oli nyt yllättäen JÄLKEEN kuva :-D :-D :-D Aikamoinen muodonmuutos reilussa viikossa, vaikka en ollut edes koko kuuria vielä alottanutkaan! Ajattelin että mikä huuhaafirma mutta jaksoi ahdistella minua puhelinsoitoin, meilein ja kirjeitse vielä monta kk tuon jälkeen ja vaatimaan ulkomaanmatkoille katsomaan miten muut laihduttajat ja tuotemyyjät pärjää. En lähtenyt. Emme pidä enää yhteyttä.

[/quote]

Ei vitsit, tää oli niin hauska, että oli pakko lukea miehellekin! :D

Vierailija
69/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 19:11"]

Hyviä tuotteita voin ostaakin kutsuilla jos eivät ole ylihintaisia, mutta ainakin ne Partylitet oli ihan naurettavan kalliita, kuka hölmö sellaisia summia maksaa kynttilöistä vaikka ne olis kuinka laadukkaita?!! Ainakin kynttilöissä se laadun raja tulee hyvin nopeasti vastaan, ei sillä hinnalla saa rahalla vastinetta vaikka kuinka yrittäisi miettiä että palaapas tasaisesti ja tuoksuupas hyvältä...

[/quote]

Minä ostan. Miksi en ostaisi kun tykkään niistä? Samalla tavalla voi ajatella mistä tahansa asiasta: miksi ostaa Iittalaa kun Ikean halpikset kelpaavat.

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta: Miksi tätä kommenttia alapeukutettiin? En ymmärrä tätä peukutuslogiikkaa.

Vierailija
70/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:20"]

Halutaan ohjelmaa joskus illanviettoihin? Tykätään kynttilöistä/lastenvaatteista/purkeista? Vaihtoehto ainaiselle kännisekoilulle? Vaihtoehto perusshoppailulle? Hyvä tekosyy jättää mukulat isälleen ja viettää naistenilta? Ihan yhtä turhaa toimintaa kuin mikä hyvänsä muukin naisten illanvietto porukassa. 

Sulla on vaihtoehtoina a) raha tai b) ihan turhaa touhua. Onnittelut! Mene sä vetää muutamat bisset naisten kanssa kapakkaan, mä lähden taas joillekin kinkereille. Seuraavana aamuna tiedetään, kumpi hävisi enemmän?

Edelleen, jos ei kynttilöistä tykkää, niin eikai kukaan voi korvista vetää osallistumaan kulutusjuhlaan.

[/quote]

Mä en oo koskaan juossu kapakoissa, varsinkaan millään naisporukalla. Yhteiset illanvietot on kivoja, mutta ei sellaiset, joissa on pakko ostaa ylihintaista krääsää. Joojoo, ei tartte osallistua niiden, joilla ei ole halua/varaa ostaa, mutta onks se sitten kiva jättää osa ystävistä juhlien ulkopuolelle? Niistäkin vois olla kiva viettää iltaa, mutta ei millään tuhlailuperiaatteella.

[/quote]

Menee jo ohi aiheen, mutta sepähän se on, että suurinpiirtein kaikki maksaa... Aika paljon halvemmalla pääsee kun järkätään vaikka ne kynttiläbileet, ja se jolla on raha tiukilla ostaa 10 e kynttiläpaketin tai sitten tuo vaikka sitä itsetehtyä pullaa. Verrattuna siihen, että lähdetään esimerkiksi halpaankin ruokapaikkaan syömään. Tai elokuviin, joka on jo täälläpäin Suomea aika kallista. Uimahallit, keilaradat, baarireissut, kirpparit, shoppailureissut (vaikkei juuri mitään ostaisi, ja tylsä se on mennä, jos mitään ei ostettua saakaan) kaikki maksaa. Myös ihan vaan kaveriporukalla syöminen jonkun kotona maksaa, jollekin (normaalituloilla ei merkittävästi, mutta pienissä tuloissa paljon). Pelkkä kahvilassa käyminen voi imaista sekin jollekulle liian ison summan, jos sitä usein harrastaa. Olen mä tätä miettinyt. Itse olen hoitovapaalla, ja rahaa on aika paljonkin kaikkeen ylimääräiseen. Useamman lapsen perheessä, jossa vain toinen tienaa ja mahdollisesti pienen palkan niin tilanne on varmaan ihan eri. (Eikä kukaan oleta, että siinä vaiheessa tehdään mitään 100 e Me&I-ostoja.)

Kävelyllä voi käydä, ja kahvitella toisten luona suurinpiirtein ilmaiseksi mutta siinäpä se onkin. Jos porukassa on jotkut kutsut kuukauden/kahden välein niin onneksi siinä on vielä kymmeniä päiviä ja iltoja tehdä jotain muuta kuin ostella kynttilöitä. Se vaan on kylmä totuus, että täysin kulutonta ajanvietettä porukalle on aika vaikea keksiä, niin mukavaa kuin se olisikin. 

Veikkaan että kutsut menevät pilalle siinä vaiheessa, kun niillä yrittää tienata joku muu kuin myyntiesittelijä. Se kun on käytännössä aika mahdotonta. Tavaraa pitäisi myydä ihan jäätävät määrät ja pitää myyntikutsuja jatkuvalla syötöllä, ja kaikki saatu tavaratuotto (ne kynttilät ja essut) pitäisi pystyä myymään jollekulle järkevällä hinnalla, vielä kun ne on tosiaan itse ostanut. Siinä kohtaa voi jollekin tapahtua ylilyönti, kutsutaan kaikki ja tyrkytetään puoliväkisin. Ystäväporukan kesken varmaan sellainen 3-4 kertaa vuodessa/kotikutsuyritys on aika maksimi.

Tiedän pari myyntiesittelijää, joiden myynti on pitkälläkin viiveellä keskimäärin tuhansia euroja/kk, mutta se on varmaan aika harvinaista. Ja se on jo sitten oikeasti verotettava osa-aikatyö, josta jää käteen se muutama satanen/kk, eikä sekään "ilmaiseksi" tule vaan tunteja kertyy. Mutta huono, pelkästään ahne ja tyrkyttävä esittelijä nyt tuskin pitkäaikaista työtä tuosta saakaan, kun ei sellaista kukaan halua toista kertaa varata.

Vierailija
71/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helkkarin onnellinen, etten kuulu mihinkään kööriin, joka tapaa toisiaan jossain myyntikutsuilla. Työkavereilta tai naapureilta on joskus tullut tuollaisia kutsuja. Olen pitänyt aika tökerönä, kun ei muuten olla tekemisissä. Ystäviin ei kuulu tuollaisia pakkomyyjiä. Tavataan ihan muissa merkeissä.

Vierailija
72/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min työssäkäyvänä tykkään käydä kutsuilla. En tilaa vaatteita KOSKAAN netistä sovitamatta. Enkä jaksa työpäivän jälkeen lähteö lasten kanssa vaateostoksille. Kutusilla saa näppärästi sovitettua lapseille vaatteet, tilata ne, juoda kahvit ja vaihtaa kuluiset ysteävien kanssa.Tehokasta, helppoa ja mukavaa ostamista :)

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:18"]

Naurettavia nuo kutsut. Kotiäiditkö niitä järjestää aikansa kuluksi? En ymmärrä, miten kukaan työssäkäyvä viitsisi tuollaiseen tuhlata aikaansa, joidenkin epämääräisten etujen takia. Ihme pelleilyä. Kaiken saa nykyään netistä parilla klikkauksella, ei tarvitse kenenkään henk. koht. myydä jonkun olkkarissa, jos oikeasti on laadukas tuote kyseessä.

[/quote]

Vierailija
73/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, kiva kaveri sulla :D

Vierailija
74/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:18"]

[/quote]

Niin onhan siihen syynsä miksi niille tuotteille ei kannata ostaa liikkeistä hyllytilaa...;) Ja kotiäidit nimenomaan noita näyttävät järjestävän, ei ole minulta pois mutta ihmetyttää kuka viitsii jonkun ilmaislahjan tai pikkusumman tms. vuoksi kutsua kotiinsa porukkaa ja laittaa kahvipöydän koreaksi... Siis ymmärrän toki normaalit kutsut mutta tuollaiset kutsut on lähinnä outoja minne kutsutaan kavereita vain siksi, että voisi heidän kustannuksellaan tienata itselleen jotain krääsää tai pikkusummia. Mä en kehtaisi yrittää myydä tutuilleni mitään, vai pitäisiköhän alkaa tyrkyttämään itse tekemiäni tauluja tai jos ostaisin Yves Rocherin tuotteita netistä ja myisin pienellä katteella eteenpäin;)? Menisivät vaikka kutsujen ajaksi jakamaan hetkeksi mainoksia, tienaisivat niistäkin enemmän eikä tarvitsisi yrittää nalkittaa kavereita ostamaan käyttämällä syyllistämistaktiikkaa, kun eihän kaverilta kehtaa kieltäytyä samoin kuin tuntemattomalta. Samaa taktiikkaahan käyttää Amwayt ja muut, oikein kehotetaan tyrkyttämään perheille yms. niitä tuotteita, älkää hyvät ihmiset ainakaan siihen lähtekö koskaan mukaan. Ne Amway-uskovaiset on kyllä kaikkein naurettavimpia, jotenkin säälittää oikein että tyhmempiä käytetään hyväksi, taktiikkahan heillä saada lisää porukkaa on aika sama kuin uskovaisillakin, siis se käännytys. "Te tulette rikastumaan tällä!" Joo, aivan varmasti.

Hauskaa oli kerran erään tällaisen pyramidilafkan edustajan kanssa jota sivusta seurasin kun piti puhettaan työkaverille, tuli tyrkyttämään ideaansa ja alkuun olisi pitänyt sijoittaa jonkun verran rahaa. Sitten kun kysyin vain hänen liikeideastaan että mikä kannattaa minkäkin verran ja niistä sen systeemeistä tarkemmin kun ei oikein selvinnyt että mitenkäs minä sitä rahaa siitä tienaisin, niin ei se antanut yhtäkään järjellistä vastausta. En oikein tiennyt oisko pitänyt nauraa vai vaan sääliä sitä, poloinen haksahtanut johonkin mukaan tai sitten on vaan ahne aasi joka yrittää hyötyä niiden tyhmempien kustannuksella.

Eipä siinä, jokainen saa harrastaa mitä lystää mutta oikeasti joskus harmittaa miten tyhmempiä käytetään hyväksi, uskotellaan kaikkea ja ne onnettomat menevät lankaan ja hassaavat vaan rahansa. Mutta minkäpäs sille voi.

Vierailija
75/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 19:11"]

Hyviä tuotteita voin ostaakin kutsuilla jos eivät ole ylihintaisia, mutta ainakin ne Partylitet oli ihan naurettavan kalliita, kuka hölmö sellaisia summia maksaa kynttilöistä vaikka ne olis kuinka laadukkaita?!! Ainakin kynttilöissä se laadun raja tulee hyvin nopeasti vastaan, ei sillä hinnalla saa rahalla vastinetta vaikka kuinka yrittäisi miettiä että palaapas tasaisesti ja tuoksuupas hyvältä...

[/quote]

Minä ostan. Miksi en ostaisi kun tykkään niistä? Samalla tavalla voi ajatella mistä tahansa asiasta: miksi ostaa Iittalaa kun Ikean halpikset kelpaavat.

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta: Miksi tätä kommenttia alapeukutettiin? En ymmärrä tätä peukutuslogiikkaa.

[/quote]

No kun yhtä hyviä kynttilöitä saa edullisemminkin, se laatu ja hintasuhde ei vaan ole kynttilöissä ihan sama kuin vertaat ikeaa iittalaan, esim. miten kestävät kulutusta... No, eipä se iittalakaan itseasiassa enää niin laadukas ole ja tuntuu että brändi on vähän menettänyt hohtoaankin... Silti sen tuotteilla on usein edes jonkinlainen jälleenmyyntiarvo... Kun kuitenkin kyseessä kynttilä joka palaa vain sen hetken, toisin kuin vaikkapa astia joka kestää monta vuosikymmentä.

Vierailija
76/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:02"]

Parikin tuttuani pitää tupperware-kutsuja. Nykyään ihmiset ovat niin töykeitä, että eivät joko ilmoittamatta  tule tai sitten ilmoittavat viime tingassa, etteivät muka pääsekään tulemaan.

[/quote]Eiköhän kyse ole siitä että näihin ainaisiin kutsuntoihin on vaan niin kyllästytty ja kun hinovarainen kieltäytyminen ei tehoa tai ei huvita alkaa selitteleään miksi ei halua tulla, niin jätetään vain tulematta. Ehkä ensi kerralla jätetään kutsumatta kun tekee oharit.

[/quote]

Millainen ystävä jättäisi kertomatta ettei olekaan tulossa sovittuun aikaan sovittuun paikkaan..?

Vierailija
77/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:02"]

Parikin tuttuani pitää tupperware-kutsuja. Nykyään ihmiset ovat niin töykeitä, että eivät joko ilmoittamatta  tule tai sitten ilmoittavat viime tingassa, etteivät muka pääsekään tulemaan.

[/quote]Eiköhän kyse ole siitä että näihin ainaisiin kutsuntoihin on vaan niin kyllästytty ja kun hinovarainen kieltäytyminen ei tehoa tai ei huvita alkaa selitteleään miksi ei halua tulla, niin jätetään vain tulematta. Ehkä ensi kerralla jätetään kutsumatta kun tekee oharit.

[/quote]

Millainen ystävä jättäisi kertomatta ettei pääsekään sovittuun aikaan sovittuun paikkaan..?

Vierailija
78/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö noita kotikutsuja järkätään? Eikun sainhan mä hiljattain kutsun joillekin lastenvaatekutsuille, mutten edesmerkkiä muista. Joskus ollut meandi kutsuilla ja kylläpä oli ylihinnoiteltua vaatetta. Tykkäsin kyllä joo, mutta eikö ideana luulis olevan halvat jinnat kun ei tarvii vuokrata myyntitiloja vaan joku tarjoo kotinsa tarjoiluineen myyntipaikaksi. Bobon kutsuilla olin myös ja ne vaatteet oli ihania.

Vierailija
79/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä kierrän kaukaa kotikutsut. Naapuri on kutsunut tupperware, meandi ja partylite kutsuille, mutta jokaisen olen kohteliaasti jättänyt väliin. Itseni tuntien olisin  köyhtynyt ihan vaan sosiaalisen ostopakon edessä tai tuntenut oloni äärimmäisen kiusalliseksi koska en osta. Jos olisi kyseessä kohtuuhintaisia tuotteita joita oikeasti tarvitsen niin mikäs siinä sitten, voisin jopa osallistua. Todellakaan ole ylimääräistä rahaa kaiken maailman kippoihin, ylihintaisiin trikoovaatteisiin eikä etenkään kynttilöihin joita en edes polta kuin jouluna. Ei viitsi kohteliaisuudesta velkaantua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi