Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä loukkaantui, kun en ostanut mitään kotikutsuilta

Vierailija
12.11.2013 |

Jo, kun hän otti kutsut puheeksi, sanoin, että on parempi ettebnn tule. Etten halua ostaa niiltä mitään, oli se sitten mausteita tai muovipurkkeja tai mitä vaan. Kärtti kuitenkin mukaan, ei ole pakko ostaa.

En sitten löytänyt kutsuilta mitään, mitä haluaisin. Enkä ostanut mitään. Kaveri alkoi siellä kutsuilla inttää, että etkö sä tosiaan osta MITÄÄN. Ja myyjä säesti, että kaverini saa sitä paremmat emännänlahjat ja alennusprosentit, mitä enemmän vieraat ostaa.

Nyt kaverini on tästä todella käärmeissään. :(

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 17:54"]

No, on kyllä hyvien käytöstapojen mukaista ja kohteliasta ostaa kaverin kutsuilla jotakin. Itsekin menen kohteliaisuuttani ja ostan myös jotakin, mitä en välttämättä tarvitse, kun kaveri ostokutsuille pyytää.

Vähän sama juttu, kun että ostan kaverin lapsen myymiä "turhia" tuotteita, kun kerää rahaa johonkin harrastuksen tai koulun tarkoitukseen. (Teatterilippuja, kun en muutoin välittäisi teatterissa käydä; vessapaperia, vaikka haluan käyttää vain tiettyä merkkiä; tupperwarea, vaikka en välttämättä tykkää niistä jne...)

Eli siis kohteliaasti menen ja ostan!

[/quote]

Ei kyllä ainakaan ap:n kaltaisessa tapauksessa ole epäkohteliasta, jossa jo etukäteen ap on kertonut, ettei todennäköisesti osta ja kutsuja on vakuuttanut ettei se haittaa, tule vain. 

Muutenkin on epäkohteliasta tyrkyttämällä tyrkyttää kaverin ostettavaksi jotain, menivät rahat mihin tarkoitukseen vain. Minä en osta luokkaretkien yms. hyväksi myytäviä tuotteita, jollen oikeasti keksi niille järkevää käyttöä. Pyrin kulutuksessani muutenkin niukkuuteen ja ekologisuuteen.

Vierailija
42/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:08"]

Tuo oharien tekeminen on kyllä kaikista inhottavinta!

[/quote]Niin. Eikä välttämättä ole edes tämän kutsujan vika, vaan niiden viidentoista edellisen, jotka ovat panoistaneet osallistumaan ja ostamaan. Pitäisi tietysti aina sanoa vain topakasti ei, jos ei kerran kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:08"]

Tuo oharien tekeminen on kyllä kaikista inhottavinta!

[/quote]

Ei, inhottavinta on tyrkyttäminen ja ystävyyssuhteilla rahastus.

Vierailija
44/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 16:01"]

Luojan kiitosmun kaveripiirissä ei harrastetta noita kutsuja! Mä en nimittäin luultavasti ostais mitään, ja sitten tuntisin huonoa omaatuntoa jos joku alkaisi surkuttelemaan että nyt puuttu X euroa jostain rajasta :/ Ja kuuleman mukaan ne on vielä usein kalliitta, esim. toi ap:n mainitsema 70 euroa on minusta jo sellainen summa että mietin tarkkaan miten sen käytän enkä halua että minua saemmoinen summa painostetaan käyttämään.

[/quote]70 eurolla saa lapselle talvitakin... en todellakaan pistäisi sellasita rahaa panostuksen alla turhuuteen, ettei kutsujen emännälle tai myyjälle tule paha mieli.

Vierailija
45/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko täällä jollakin huono-omatunto, jos käy vaikka vaatekaupassa katsomassa vaatteita mutta ei osta mitään? Ostatteko velvollisuuden tunnosta aina jotain pientä? Myymälätilat ovat kuitenkkin aika kalliita ja myyjät ovat nähneet paljon vaivaa esillepanossa yms.

Vierailija
46/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:19"]

Tuleeko täällä jollakin huono-omatunto, jos käy vaikka vaatekaupassa katsomassa vaatteita mutta ei osta mitään? Ostatteko velvollisuuden tunnosta aina jotain pientä? Myymälätilat ovat kuitenkkin aika kalliita ja myyjät ovat nähneet paljon vaivaa esillepanossa yms.

[/quote]

Ei oikeastaan huono-omatunto...joskus jossain pikkuputiikissa tai myyjäisissä tulee sellainen olo,että pitäis ostaa jotain...mutta en osta,jos en oikeasti halua/tarvi.Nämä tusinarättikaupat ovat niin suurella katteella liikkeellä,että ei sureta!

Vierailija
47/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia kavereita sulla. En ole vielä ollut kutsuilla, joilta joku ei olisi lähtenyt ostamatta mitään. Silti kukaan ei ole tullut perään huuteleen että osta osta osta. Törppöjä myyjiä ja vielä törpömpiä kavereita. Ei sitä myyntiä noin kyllä tehdä.

Partyliten kynttilät on kauniita, mutta mäkään en voi ostaa kun niitä tuoksuttomia. Niitäpä ei sitten paljon olekaan valikoimissa. Vaan erivärisiä tuikkuja oli silloin kun kutsuilla kävin. Enkä tuikuista viittiny maksaa montaa euroa kappaleelta. Ne lyhdyt sitten. Olihan ne nättejä, mutta kun Tiimarista saa samannäköisiä 1/3 hinnalla Partyliten hinnoista. En sitten niitäkään ostanut.

Tupperit on ainoita, joista jotain ostan. Enkä sieltäkään niitä muovikippoja raaski vaan esim nuolija, kuorimaveitsi, pippurimylly, tölkinavaaja - nää kaikki olleet aikuisten oikeesti hyviä.

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 15:34"]

No ap on törmännyt tällaiseen myyjään ennenkin... Se oli kynttiläkutsuilla.

En voi polttaa tuoksukynttilöitä ja minusta ne kynttilät oli muutenkin kalliita. Lisäksi meillä on kaappi täynnä kynttilöitä entuudestaan. Lopulta sitten taivuin ostamaan yhden paketin normikynttilöitä.

Myyjä ilmoitti kaverilleni, että puuttuu 70 euroa tilauksesta, jotta hän saisi suurimmat alennusprosentit ja kysyi sitten multa, enkö voisi ostaa jonkun tuikkupurkin, että tulisi tuo summa täyteen. Katselin sitä esitettä, en mä halunnut mitään niistä esineistä, ne oli kaikki yhtä hirveitä. Ja meillä on jo kaikenmaailman tuikkupurkkeja, hurrikaaneja ja kynttilänjalkoja tarpeeksi. Myyjä alkoi oikein tuputtee, että tämä on luonnossa oikein hieno... Ei sitten ollut kuitenkaan esitellä sitä oikeaa esinettä, kuva vaan.

En suostunut tilaamaan jotain, mitä en halunnut. Kaverini sitten tilasi kiukkuisena itse ja meni puoli vuotta, ennen kuin kuulin hänestä uudelleen.

[/quote]

Vierailija
48/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin menossa tupperin kutsuille. mulla oli lista mitä haluan ostaa ja yhtäkkiä mies sanoi katso huutiksesta. Ostin kaikki yhdeltä entiseltä myyjältä, joka oli lopettanut toimintansa alle 1/3 hinnalla ja sain vielä jotain kaupanpäälle.

Oli tietenkin ikävä peruuttaa, hyvissä ajoin. Ystävä tietenkin ymmärsi miksi tein niin.

Yhdelle me & I kutsuille menin, mutta vaatteet olivat mulle aivan liian kalliita, päätin antaa olla.

Vierailija
49/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut, että pahimmillaan nuo myyntikutsut voi todella astua kaveruuden eteen.

Toki olen ollut kutsuissa, joissa on ollut mukavaa, ei ole ollut "pakko-ostoa" ja on viihtynyt... ja joskus on tarttunut mukaan se kuuluisa kynttiläpurkki. :) Itse olen hullaantunut Partyliteihin, mutta myönnän että kyllä niitä on osattu hinnoitellakin. Alta kahdenkympin saat lähinnä tosi pienen purkin ja tuikkivia. On kyllä myyjältä ja emännältä tökeröä velvoittaa yhtään ketään laittamaan 70 € "hyvää hyvyyttään" emännänetuuksien vuoksi. 

Minua velvoitettiin joskus tosi paljon pitämään niitä kutsuja sanoin "ei se kova vaiva ole, eikä kallistakaan". Mutta onhan siinä oma vaivansa siivota, kutsua vieraat (keitä kutsua?), keitellä kahvia ja lisäksi leipoa tai ostaa leivonnaisia (en kieltämättä kehtaa emännöidä kutsuja jos ei kahvia kummempaa ole tarjolla). Tasan yhdet pidin, lopuista kieltäydyin. Ja tottahan tämä oli väärä vastaus. Myöhemmin kaveruus sitten suli ihan puhtaasti sen vuoksi, että tuntui kaveruuden olevan sidottuna yksiin kutsuihin. 

Kyllä se näissä myyntitouhuissa vähän niin on, että sitä ostokuntaa pitää saada laajemmaltakin alueelta. Ettei sitten ne omat, muutamat ystävät joudu säännöllisesti emännöimään/isännöimään ja tule velvoitetuksi ostamaan. 

Vierailija
50/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 15:32"]

Naisia on ilmeisti aika helppo painostaa ostamaan jotain turhaa velvollisuuden tuntoon vetoamalla? Leivotaan vähän pullaa ja tehdään värianalyysejä ja sen jälkeen paikalle houkutetuilla on velvollisuus ostaa edes jotain pientä, ovathan he nauttineet tarjoilusta ja löytäneet korviensa väriin sopivan värin huivia tai sukkia varten.

Hieman vaikea kuvitella että miesten saunailassa saataisiin myytä joain krääsää mitä kukaan ei tarvi.

t. mies

[/quote]

Niin miesten illoissa myydään vaan niitä venäläisiä huoria ja persettä kympillä.. :D :D

Vierailija
51/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:24"]

...ettei halua tai pysty mitään ostamaan, ja saattanut tuoda jotain leipomaansa mukanaan, se on ihan ok tapa osallistua. Tai sopinut kutsujen pitäjän kanssa että jää iltaa istumaan ja jälkiä korjaamaan pitojen jälkeen. Ja varmasti ei kenellekään ole pakottamalla myyty, mutta mun tuttavapiirissä naiset kyllä ymmärtää talkoohengen päälle - joko rahalla ostetaan, tai osallistutaan vaikka järjestämiseen.

65

[/quote]

Eli jotenkin pitää osallistua. On "ihan ok tapa osallistua" tuoda jotain tarjottavaa, jos ei osta mitään. Onko ok saapua ilman tuliaisia vaikkei ostakaan mitään? Vai eikö tällöin ole ymmärtänyt "talkoohenkeä"?

Kyllä ne sun kutsut nyt on vaan säälittäviä rahankerjuujuhlia.

[/quote]

Joo, kyllä. Yhtä mukava tapa, kuin viedä tuliaisia kylään mennessään. Ja kyllä varmaan joku joskus tulee tuomatta ja ostamatta, ei sitä kukaan laske. Useimmat nyt vaan haluavat tavalla tai toisella osallistua yhteisten juttujen järjestämiseen, toisin kuin ilmeisesti sun tuttavapiirissäsi? Ei se ihme silloin ole, jos tuntuu siltä, että ahdistaa kaiken maailman kutsut, joissa ollaan vain kädet sun lompakossasi. Sulla on ollut väärä porukka koolla.

Ja ihan totuuden nimissä, ei se kutsujen emäntä niillä mitään hyvää nettoa tee, se on plus miinus nolla, jos et ole ymmärtänyt. Myyntiesittelijä tekee niillä lisätuloa, kukaan tuskin elättää itseään. Joku Partylite vaikka, keskimääräinen kutsujen myynti on kuulemma vähän reilut 250 e Suomessa, ja sillä emäntä saa yhdestä omasta tuotteestaan jonkun ehkä -50 % alennuksen ja jonkun ostaa jonkun erikoishintaisen tuotteen tms. Vaikka miten kääntelisit, vääntelisit ja myisit vaikka huutonetissä alennuksilla ostamiasi tuotteita, niin ei sillä oikeasti mainittavaa tuloa tee. Kukaan ei viitsi kovin pitkään järjestellä kutsuja jos niiden ainoa anti on ilmainen kynttilä tai esiliina. Siksi mä en ole yhtäkään kutsua pitänytkään kotonani.

Sen tiedän että aktiivinen myyntiesittelijä voi tehdä tuloa muutaman satasen kuukaudessa. Että se siitä rahankerjuujuhlasta. Mutta pidä toki kantasi.

Vierailija
52/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, työkaveri on tuppermyyjä ja joka ikisellä kahvitauolla jaksaa tunkea niitä kippoesitteitä ja säännöllisin väliajoin yrittää saada ihmisiän järjestämään kutsuja... Tosi raskas ihminen ja erittäin ahne. Koko ajan pitäisi olla jotain syys- tai kesämallistoa päivittämässä itselleen. Periaatteesta en osta mitään kun ei osaa olla tyrkyttämättä. Kerran nimittäin kun erehtyy ostamaan niin siitä se tyrkytys vasta yltyykin!

Vierailija
53/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin joskus kahville kaverin kotiin kutsuttuna. Yllätys oli suuri, kun siellä olikin myyjä ja koittivat saada mua ostamaan/myymään eteenpäin törkeän kallista kahvituslaitetta. Pyramidihuijaukselta kuulosti, en todellakaan lähtenyt mukaan.

Tietääkö joku tuon nimeä, en muista yhtään? Paljon lupailtiin, rahaa tulvii ovista ja ikkunoista, saa työsuhdeauton jne. :D Kapselikeitin kyseessä ja kuulemma oikein kuninkaalliset käyttävät kyseistä laitetta! Joo joo.

Vierailija
54/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loukkaannun "ystävälle", joka ehdottelee mulle jotain helvetin myyntikutsuja. En menisi ikinä.

Vierailija
55/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:50"]

Joo, kyllä. Yhtä mukava tapa, kuin viedä tuliaisia kylään mennessään. Ja kyllä varmaan joku joskus tulee tuomatta ja ostamatta, ei sitä kukaan laske. Useimmat nyt vaan haluavat tavalla tai toisella osallistua yhteisten juttujen järjestämiseen, toisin kuin ilmeisesti sun tuttavapiirissäsi? Ei se ihme silloin ole, jos tuntuu siltä, että ahdistaa kaiken maailman kutsut, joissa ollaan vain kädet sun lompakossasi. Sulla on ollut väärä porukka koolla.

Ja ihan totuuden nimissä, ei se kutsujen emäntä niillä mitään hyvää nettoa tee, se on plus miinus nolla, jos et ole ymmärtänyt. Myyntiesittelijä tekee niillä lisätuloa, kukaan tuskin elättää itseään. Joku Partylite vaikka, keskimääräinen kutsujen myynti on kuulemma vähän reilut 250 e Suomessa, ja sillä emäntä saa yhdestä omasta tuotteestaan jonkun ehkä -50 % alennuksen ja jonkun ostaa jonkun erikoishintaisen tuotteen tms. Vaikka miten kääntelisit, vääntelisit ja myisit vaikka huutonetissä alennuksilla ostamiasi tuotteita, niin ei sillä oikeasti mainittavaa tuloa tee. Kukaan ei viitsi kovin pitkään järjestellä kutsuja jos niiden ainoa anti on ilmainen kynttilä tai esiliina. Siksi mä en ole yhtäkään kutsua pitänytkään kotonani.

Sen tiedän että aktiivinen myyntiesittelijä voi tehdä tuloa muutaman satasen kuukaudessa. Että se siitä rahankerjuujuhlasta. Mutta pidä toki kantasi.

[/quote]

Eli mikä tämä kokon homman pointti on? Ei mikään. Ihan turhaa touhua.

Vierailija
56/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette noille kutsuille jos tiedätte ettette halua ostaa mitään? Mä en ainakaan jaksa mennä minnekään rumien kynttilöiden esittelyyn vapaa-aikanani.

Vierailija
57/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä tuotteita voin ostaakin kutsuilla jos eivät ole ylihintaisia, mutta ainakin ne Partylitet oli ihan naurettavan kalliita, kuka hölmö sellaisia summia maksaa kynttilöistä vaikka ne olis kuinka laadukkaita?!! Ainakin kynttilöissä se laadun raja tulee hyvin nopeasti vastaan, ei sillä hinnalla saa rahalla vastinetta vaikka kuinka yrittäisi miettiä että palaapas tasaisesti ja tuoksuupas hyvältä...

Vierailija
58/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 19:11"]

Hyviä tuotteita voin ostaakin kutsuilla jos eivät ole ylihintaisia, mutta ainakin ne Partylitet oli ihan naurettavan kalliita, kuka hölmö sellaisia summia maksaa kynttilöistä vaikka ne olis kuinka laadukkaita?!! Ainakin kynttilöissä se laadun raja tulee hyvin nopeasti vastaan, ei sillä hinnalla saa rahalla vastinetta vaikka kuinka yrittäisi miettiä että palaapas tasaisesti ja tuoksuupas hyvältä...

[/quote]

Minä ostan. Miksi en ostaisi kun tykkään niistä? Samalla tavalla voi ajatella mistä tahansa asiasta: miksi ostaa Iittalaa kun Ikean halpikset kelpaavat.

Vierailija
59/79 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:50"]

[/quote]

Eli mikä tämä kokon homman pointti on? Ei mikään. Ihan turhaa touhua.

[/quote]

Halutaan ohjelmaa joskus illanviettoihin? Tykätään kynttilöistä/lastenvaatteista/purkeista? Vaihtoehto ainaiselle kännisekoilulle? Vaihtoehto perusshoppailulle? Hyvä tekosyy jättää mukulat isälleen ja viettää naistenilta? Ihan yhtä turhaa toimintaa kuin mikä hyvänsä muukin naisten illanvietto porukassa. 

Sulla on vaihtoehtoina a) raha tai b) ihan turhaa touhua. Onnittelut! Mene sä vetää muutamat bisset naisten kanssa kapakkaan, mä lähden taas joillekin kinkereille. Seuraavana aamuna tiedetään, kumpi hävisi enemmän?

Edelleen, jos ei kynttilöistä tykkää, niin eikai kukaan voi korvista vetää osallistumaan kulutusjuhlaan.

Vierailija
60/79 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut vuosien aikana lukuisia kutsuja mm. Tupperwarelta, Partyliteltä, me&i:ta, oriflamelta ja amwaylta - pariin menin muuten vaan, loput skippasin, yhdestäkään en ostanut mitään. Myyjistä ikävimmät ovat olleet amwaylla, mutta muille ei ole onneksi tarvinnut enempiä selitellä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä