Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuota varamummotoimintaa ehdotetaan 40v naiselle?

Vierailija
12.11.2013 |

En koe itseäni mummoikäiseksi koska omakin ainoa lapseni on vasta 5v.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella lapsella on nelikymppinen mummo. niin oli minullakin kun olin lapsi.

Vierailija
22/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Joku varmaan ryhtyy mielellään varamummoksi nelikymppisenä, joku toinen pitää sopivampana aloittaa myöhemmin. Ketään ei kuitenkaan pakoteta varamummoksi minkään ikäisenä.

Minä näen alemman iän etuna siinä mielessä, että silloin on mahdollisuus pitkäkestoiseen ihmissuhteeseen. Lisäksi nelikymppinen "mummo" on varmasti paljon jaksavaisempi kuin 6-7 -kymppinen, ja tosiaan, sitä jaksamisaikaa on silloin paljon enemmän. Jos jollakin on nelikymppisenä elämässään tilaa varalapsenlapsille, niin ketä se voi haitata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvin loukkaavaa jos mulle nelikymppiselle alettaisiin esittämään jotakin mummotoimintaa.

Vierailija
24/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on olemassa nelikymppisiä mummoja! Voihan sitä olla mummotoiminnassa vaikka sitten lapsen aikuisena ystävänäkin? Omat vanhempani olivat 43v kun tulivat isovanhemmiksi. Kun lapset menevät heidän luokseen ei siellä mitään sota aikoja muistella vaan mennään skuuttaamaan. Se mummotoiminta nyt vain on sillä nimellä.

Vierailija
25/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 08:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 07:59"]

Mennyt 25 v pieleen. Nelikymppiset on todellakin usein vielä itsekin alaikäisten huoltajia, sekä ihan täyspäiväisesti töissä. 

[/quote]

No minä olen kyllä työtön eli aikaa on mutta todellakin oma lapseni vasta 5v niin mummoaika kuulostaa hyvin kaukaiselta ehkä joskus 20v päästä voisin alkaa varamummoksi.

[/quote]

tuskin oot 20 vuoden päästä enää siinä kunnossa et voisit olla varamummo tai mummo ylipäänsä. ihanaa että haluat kieltää lapsenlapsiltasi mummon tekemallä lapsen noin vanhana

[/quote]

Voi ei, anteeksi! Minun olisi todellakin pitänyt tehdä abortti kun tulin raskaaksi toivotusti 37-vuotiaana. Nyt kyllä harmittaa, etten kysynyt silloin mielipidettäsi, olisi tuokin ihan turha tyttö jäänyt tähän maailmaan syntymättä. Olinkin tosi typerä ja ajattelematon. Mahtaisiko joku vielä adoptoida 11-vuotiaan? Ehkä joku reipas 18-vuotias teiniäiti? Vai myisikö jonnekin ihan muuten vaan? Kerro sinä, kun olet asiantuntija.

[/quote]Kuinka pöllö pitää olla,että luulee 60 vuotiasta vanhaks? Meillä iso mummu 85v menee tukka hulmuten ja täys järki päässä.Hänen 60 vuotiasta lastansa,mummua ei erota 50 vuotiaasta.Kyllä mummu ikä on vasta 60vn jälkeen.Sanon mä.Ja hyvin ehtii vielä mummuileen 10-30 vuotta...

Vierailija
26/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 10:51"]

Mutta on olemassa nelikymppisiä mummoja! Voihan sitä olla mummotoiminnassa vaikka sitten lapsen aikuisena ystävänäkin? Omat vanhempani olivat 43v kun tulivat isovanhemmiksi. Kun lapset menevät heidän luokseen ei siellä mitään sota aikoja muistella vaan mennään skuuttaamaan. Se mummotoiminta nyt vain on sillä nimellä.

[/quote]

En minä ainakaan haluaisi ruveta kenenkään mummoksi kun olen juuri omat lapseni saanut isoiksi. Mä aion nauttia ensin ihan omasta elämästäni ilman mitään pikkulapsia! Kun siihen vihdoinkin on mahdollisuus!

Rupean mummoksi vasta jos omat lapseni saavat lapsia.

Vierailija
27/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 11:02"]

[/quote]

En minä ainakaan haluaisi ruveta kenenkään mummoksi kun olen juuri omat lapseni saanut isoiksi. Mä aion nauttia ensin ihan omasta elämästäni ilman mitään pikkulapsia! Kun siihen vihdoinkin on mahdollisuus!

[/quote]

Eihän kukaan ketään pakota olemaan varamummona! 

Vierailija
28/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä ettei 70-80v jaksa mennä alle 2v perässä joka ei ole hetkeäkään paikallaan, kiipeilee aivan kaikkialle ja valvottaa yöt. Itse haluan mummona olla osa myös niitä yövalvomisia, auttaa väsynyttä vanhempaa/vanhempia.

Vierailija
29/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 41 vuotias ja kyllähän mummottelu ottais korviin, kun omat lapset ovat vielä ala-asteikäisiä.

Ymmärrän, että osa on isoäitejä kys. Iässä ja se tulee luonnomlisesti.

Nimitys tuossa toiminnassa pitäisi vaihtaa. Aikuiskaverikin on tylsä nimi. Haetaanko tuolla nimellä sitten sellaisia pullantuoksuisia villasukkien kutojia? Semmoinen kun en ole, niin tuettava lapsihan pettyis, jos odottaa oikeaa mummoa!

Vierailija
30/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin äiti on mummo. ulkonäöstä sitä ei uskoisi (kropaltaan paremmassa kunnossa kun minä). mummo tuoksuu pullalta, ajaa prätkällä, seinäkiipeilee, laulaa lauluja ja askartelee, lautailee ja hoplopissakaan ei virta lopu. hän on 44v. samanlaisen mumon haluaisin lapsilleni.

Vierailija
31/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 11:02"]

[/quote]

[/quote]

kuka käski tehdä lapsia jos vaan se perse kiinnostaa noin paljon. olisit  jättänyt tekemättä sitten. 

Vierailija
32/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä taho sulle tätä varamummotoimintaa ehdotti? Kysymys nyt kai on lähinnä vapaaehtoistoimintaakan mukaan lähtemisestä eikä niinkään siitä, millä nimellä se sattuu kulkemaan. Jos koet, että sulla on antaa aikaasi jollekin lapselle, joka turvallista aikuista elämäänsä tarvitsee, niin lähdet toimintaan mukaan. Itse neljäkymppisenä alle kouluikäisten lasten äitinä mua ei haittais, jos ainoa auttamisen muoto kulkee nimellä "varamummo". Jos siis muuten mukaan haluaisin toimintaan.

Vierailija
33/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 07:50"]

En koe itseäni mummoikäiseksi koska omakin ainoa lapseni on vasta 5v.

[/quote]

Olen 48-vuotias varamummo, jonka omista lapsista nuorin on 3 v.

Pidän toiminnasta. Miksi se ei minulle sopisi?

Vierailija
34/34 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 07:59"]

Mennyt 25 v pieleen. Nelikymppiset on todellakin usein vielä itsekin alaikäisten huoltajia, sekä ihan täyspäiväisesti töissä. 

[/quote]

Ihan tayspäiväisesti hyvinkin, kun ajattelee, että eläkeikään on aikaa vielä 25-30 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme