Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni 19-vuotias tytär lähtee ulkomaille opiskelemaan.

Vierailija
09.11.2013 |

Mielestäni aivan liian nuorena. Ensin on kova hinku leikkiä "aikuista" ja sitten itketään, kun on äitiä ikävä. Olisitko itse ollut 19-vuotiaana kypsä muuttamaan noin kauas vanhemmistasi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ulkomaille, koska kielitaitoni on onnettoman huono. 16-vuotiaana kylläkin muutin sadan kilometrin päähän vanhemmistani opiskelujeni perässä ja se tuntui ihan luontevalta. Kasvatti paljon henkisesti :)

Vierailija
22/26 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yli 18 vuotiaan pitää pärjätä, aikuinen ihminen, jos ei pärjää on kasvatettu väärin, silloin lapsena. Aikuinen ihminen on aina vastuussa itsestään ja tekemisistään. Minä muutin kotoa etelä-pohjanmaalta Helsinkiin heti yläasteen jälkeen, eli 15-vuotiana, eipä sitä sen kummmemmin koti-ikävä tullut kuin jos olisi muuttanut omassa kaupungissa omilleen. Tietysti välimatka määrittelee sitä kuinka usein käy kotona, mutta jos asiaa vanhemmille on, niin puhelin on keksitty, miksi ihmeessä siellä vanhempien luona pitäisi jatkuvasti vetelehtiä kun on kerran omakin asunto ja elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v.  on aikuinen ja saa tehdä mitä haluaa. Ei muuten kuulu sulle. Ls- ilmo oli varmaan vitsi, kun se tehdään alle 18v. lapsista. Mulla on useinkin ikävä mun äitiä ja olen 48v.

Vierailija
24/26 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi tosissaan sanoa 19-vuotiasta aikuiseksi? :D 

Vierailija
25/26 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin muutto ulkomaille opiskelemaan tuossa iässä kuin raskaana ja jämähtäminen vanhalle kotipaikkakunnalle. 

Itsekin olin vuoden vaihto-oppilaana toisella puolella maailmaa 16-17 -vuotiaana ja ehdottomasti kannustan omia lapsianikin samaan.  

Vierailija
26/26 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin itse ulkomaille 18-vuotiaana, opiskelemaan. Palasin myöhemmin suomalaiseen yliopistoon mutta ulkomailla asuminen opetti paljon. Olen senkin jälkeen asunut muualla pitkiä aikoja ja koen olevani henkisesti kypsempi kiin monet ikäiseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä